ax. hádzavosť brzd. kotúčov
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
ax. hádzavosť brzd. kotúčov
V dielenskej príručke k "jedničke" je max. hádzavosť kotúča 0,02mm a vôla náboja 0,03 - 0,08mm. V príručkem k 613-4 je to: hádzavosť 0,1mm a vôla 0,03 - 1,5mm.Takže mám to chápať tak že vôla náboja pohlcuje nerovnosť kotúča?Tak že ked namerám výchylku kotúča napr. 0,04 tak vôla v náboji 0,05 to vyrovná a kotúč nebude striedavo pritláčaný k jedej a druhej doštičke?Ktorého údaju sa je lepšie držať toho z r. 1976 alebo toho z 4kovej príručky kde sú všetky údaje pre vôle na celom aute dosť velkorysé?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Erik ma ale nepochopil ja som to myslel tak že ked ma kotuc nejaku hadzavost, či je to myslené tou volou naboja pohltit.Erik napísal:Ja si myslim ze hadzavost kotuca je urcena nezavisle na voli v naboji... Je nelogicke udavat hadzavost kotuca s toleranciou pre naboj dokopy. Pri navrhoch sa takto nepostupuje...
Urcite by bola idealna hadzavost 0mm.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Hádzavosť kotúča je u kotúčovej brzdy potrebná, a bežne sa môže pohybovať okolo hodnoty 0,1mm. Preto práve ten prvý údaj 0,02mm sa mi nejako nezdá. No a samozrejme, že sa k tomu pridáva aj určitá vôľa v uložení náboja, ktorá sa prejavuje počas jazdy.
Význam tejto hádzavosti je v tom, že napomáha po odbrzdení k vytvoreniu určitej prevádzkovej vôle medzi kotúčom a brzdovými segmentami, nakoľko kotúčová brzda nemá žiadne vratné pružiny. Na odbrzdení segmentov sa ešte čiastočne podieľajú aj gumové tesniace krúžky, ale iba minimálne.
Význam tejto hádzavosti je v tom, že napomáha po odbrzdení k vytvoreniu určitej prevádzkovej vôle medzi kotúčom a brzdovými segmentami, nakoľko kotúčová brzda nemá žiadne vratné pružiny. Na odbrzdení segmentov sa ešte čiastočne podieľajú aj gumové tesniace krúžky, ale iba minimálne.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Ak by sme aj pripustili, že u nových bŕzd by to takto fungovalo (čo pochybujem), myslíš, že tie tesniace krúžky by odbrzďovali aj u starších vozov, kedy už strácajú svoju pružnosť a kde sa aj piestiky pohybujú už ťažšie? Nemožno zabúdať ani na určitý hydraulický odpor celej sústavy, kde časť kvapaliny treba natlačiť naspäť do nádržky....
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
podla mna tesniace krúžky po celú svoju životnosť tak pružné aby sa piestik vrátil inak by netesnili a piestik sa asi bude tiež volne pohybovať v polohách brzdené-odbrzdené aby mohol bez problémov fungovať inak by boli problémi s brzdami vôbec.ondrej napísal:Ak by sme aj pripustili, že u nových bŕzd by to takto fungovalo (čo pochybujem), myslíš, že tie tesniace krúžky by odbrzďovali aj u starších vozov, kedy už strácajú svoju pružnosť a kde sa aj piestiky pohybujú už ťažšie? Nemožno zabúdať ani na určitý hydraulický odpor celej sústavy, kde časť kvapaliny treba natlačiť naspäť do nádržky....
- Erik
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 807
- Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
- Kontaktovať užívateľa:
Kousak, Palo- Odbrzdenie zabezpecuje hadzavost kotuca, cela sustava neobsahuje ziadne pruziny ani ine mechanizmy ktore by platnicky odtlacali. A niesu to len take dohady, ale su to fakty... Suhlasim s Ondejom a ostatne tvrdenia niesu pravdive... Myslite si kazdy o tom co chcete, ale je to tak... Viem to...
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Neuvědomujete si jednu věc, destičky u šestsettřináctkových brzd nejsou nijak mechanicky spojeny s pístky a pokud jste se v tom někdy hrabali, tak víte, že po letech provozu jsou většinou ty destičky dost zaražené, zarezlé a vzpříčené a ručně s nimi kolikrát ani nehnete, tak nějaká házivost kotouče za provozu je pro jejich oddálení nutná.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Takto,v každej odbornej litreratúre som mal vždy informáciu že hlavným členom uvolnenia brzdných súčastí je gumený krúžok a to preto že ten krúžok sa vždy pri brzdení na sttrane piestiku tlačí smerom von. a po pokklesu tlaku sa vracia späť spolu s piestikom.Ja osobne v tom jasno moc nemám ale vaše komentáre že je to tak lebo mám pravdu alebo Lubošov príspevok ktorý jasne neriši tento problém ma v opak nepresvedčia.Skúste trocha pritlačiť.
- Stevo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1180
- Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
- Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
- Bydlisko: Garáž
- Kontaktovať užívateľa:
Nesuhlasim s nazorom ze by bolo 0,1mm hasdzanie kotuca potrebne k vrateniu piestikov. Kazda hadzavost by sa tym padom po prehriati prejavovala nadmernou deformaciou co je samozrejme neziaduce. Tento tyzden som menil dvoje sady 320-300mm kotucov (kde by sa hadzavost po obvode samozrejme este nasobila) a uchylkomerom som nameral 0,ziadnu hadzavost. A to mam jednopiestikove barany, nie stvorpiesty ako T
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Myslím, že Ondrej má pravdu.Skúste si urobiť pokus: Zdvihnite auto na zdvihák tak, aby jedno zadné koleso bolo vo vzduchu/ nedotýkalo sa zeme, demontojte ho, samozrejme auto treba podložiť proti posunutiu. Zabrzdite prevádzkovou brzdou, potom ju uvolnite a skúste pomaly pootočiť nábojom kolesa. Ak sú brzdy v poriadku, budú brzdové doštičky klásť mierny odpor.Potom naštartujte a zaraďte rýchlosť , aby sa náboj roztočil. Vypnite motor a skúste pootočiť nábojom.Zistíte , že ním ide točiť ovela ľahšie.Prečo asi?Ak si uvedomíme , to čo písal Luboš, že brzdové doštičky nie sú pevne spojené s piestikmi, ktoré by ich mohli vrátiť do pôvodnej polohy pred zabrzdením a vytvoriť tak vôľu medzi nimi a kotúčom. Č ich vracia späť? Sila vôle?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných