radenie
Majo, až budeš příště chtít s něčím pomoct tady na webu, zkus prosím formulovat svůj dotaz poněkud přesněji. Takhle mi to připomínalo ten známý vtip o mentálně postižených dětech na výletě, jak se jim pokazí autobus a zoufalému řidiči snažícímu se opravit závadu jeden chlapeček tvrdí, že ví, v čem je problém. Když se ho nešťastný řidič, který už vyzkoušel všechno možné zeptá, v čem tedy, chlapeček mu hrdě sdělí, že "je to polámaný".
Popis "nejde preradovat" je natolik vágní, že se za ním může skrývat cokoliv od chybějícího oleje v převodovce přes opotřebené synchrospojky, ulámané palce řazení, utržený silentblok řadicí tyče, uhnilou řadicí tyč, popraskané prožinky uložení řadicí páky, dobře namazanou kouli uložení řadicí páky, která nabobtnala (bacha na to, smejo!) až po situaci, kdy na sedadle spolujezdce sedí teplý Mgr. Nazsrával a vší silou drží řadicí páku v neutrálu. Může to být taky samozřejmě tou spojkou.
Měli jsme tedy Tvůj dotaz chápat tak, že po nás chceš, abychom vyjmenovali všechny tyto možnosti a mnohé další? V případě, že sám nedokážeš přesněji lokalizovat závadu, bude Ti rada z internetového fóra k ničemu, v případě že ano, pak jsi sem měl přesně popsat všechno, co o závadě víš a které možnosti jsi už vyloučil, protože jinak to vypadá, že si z nás děláš srandu.
A ještě nám řekni, co přesně bylo kulise (když už jsme se po velmi živé diskusi onehdy shodli, kterou část řazení budeme považovat za kulisu), že za tepla bránila řazení?
Popis "nejde preradovat" je natolik vágní, že se za ním může skrývat cokoliv od chybějícího oleje v převodovce přes opotřebené synchrospojky, ulámané palce řazení, utržený silentblok řadicí tyče, uhnilou řadicí tyč, popraskané prožinky uložení řadicí páky, dobře namazanou kouli uložení řadicí páky, která nabobtnala (bacha na to, smejo!) až po situaci, kdy na sedadle spolujezdce sedí teplý Mgr. Nazsrával a vší silou drží řadicí páku v neutrálu. Může to být taky samozřejmě tou spojkou.
Měli jsme tedy Tvůj dotaz chápat tak, že po nás chceš, abychom vyjmenovali všechny tyto možnosti a mnohé další? V případě, že sám nedokážeš přesněji lokalizovat závadu, bude Ti rada z internetového fóra k ničemu, v případě že ano, pak jsi sem měl přesně popsat všechno, co o závadě víš a které možnosti jsi už vyloučil, protože jinak to vypadá, že si z nás děláš srandu.
A ještě nám řekni, co přesně bylo kulise (když už jsme se po velmi živé diskusi onehdy shodli, kterou část řazení budeme považovat za kulisu), že za tepla bránila řazení?
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Re: radenie
Jak řešíte problém s řazením v 613 když je teplo?
Normálně de šaltrpákou hýbat témněř bez odporu, ale když je moc teplo začne to skřípat a de to těžko. Pružinka dole pod pákou mi dycky po chvilce spadne. Namazané to je důkladně vazelínou. Dělá to asi ta koule kterou prochází páka.
Normálně de šaltrpákou hýbat témněř bez odporu, ale když je moc teplo začne to skřípat a de to těžko. Pružinka dole pod pákou mi dycky po chvilce spadne. Namazané to je důkladně vazelínou. Dělá to asi ta koule kterou prochází páka.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: radenie
V tom je právě ten problém, že je to namazaný... ten materiál nabyde a pak se při teple zadrhává. Já to vyřešil tak, že jsem řazení rozhodil a vyčistil, pak sem tam kápnul hustej olej. Zadrhlo se mi to pak už jenom 2x, tak sem povolil šroubky o necelou půlotáčku, takže jsou dotažený s citem a drží to pérovky (předtím to bylo dotažený nakrev). Nebo si pod to víčko vystřihni podložku z listu papíru.
- 613krakenn
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
- Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
- Bydlisko: Presov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: radenie
Presne s tymto istym problemom som sa stretol aj ja a pomohlo to ,ako to popisuje Jerry vycistit kvapnut husty olej dotiahnut s citom a je to bez problemou,alebo dat tam tu podlozku
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: radenie
Když už jste u toho řazení... při vyšších otáčkách na trojku mně kovově cvaká šaltrpáka. Jakoby chytla nějakou rezonanci. Nevím nějak co s tím, měl jste někdo podobný problém?
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: radenie
Zkus se podívat v tunelu, jestli tyč nechytá o plech nebo o trubky od bufíků. (Popřípadě netoč 3 a zařaď za 4 .)
Re: radenie
Bylo, nebylo....kdysi kdosi (že by snad hrábě z čórtova hrádu?) radil Headandshoulders 2in1. Ale MaryLoo ta chmota - pár kapek tak co dva roky - pomáhá.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: radenie
Mně se nejvíc osvědčilo na to u žádného auta nehrabat - nemazat, nečistit, neseřizovat.
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: radenie
Mám na mysli Töleke z Telöke. Porád si je pletu.Maroš Niva napísal:Máš na mysli Barona Gorce z Čortovo hrádu????
No to mně taky!!! Na nic nesahat, neštelovat a jezdit a jezdit a jezdit...D.A. napísal:Mně se nejvíc osvědčilo na to u žádného auta nehrabat - nemazat, nečistit, neseřizovat.
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Re: radenie
nesahat neštelovat - to se člověk musí dostat k autu kde vše funguje jak ma
a to u mojeho auta které najelo nejméně 250 kkm je někdy trošku problém
jinak dík za rady, vyzkouším to
a to u mojeho auta které najelo nejméně 250 kkm je někdy trošku problém
jinak dík za rady, vyzkouším to
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: radenie
Asi tak, Štěpáne. Pokud máš km proběh, který uvádíš, mělo by ještě smrdět novotou a všechno být akorát promazané a naštelované z fabriky.
Jak kdysi poznamenal technik na STK ve Frenštátě (samozřejmě bývalý zaměstnanec z Příbora) k odpovědi na stav km na počítadle chromky: "350tkm, no dobře, ale po kolikáté už, že?"
Jak kdysi poznamenal technik na STK ve Frenštátě (samozřejmě bývalý zaměstnanec z Příbora) k odpovědi na stav km na počítadle chromky: "350tkm, no dobře, ale po kolikáté už, že?"
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: radenie
Do tunelu jsem se koukal, neškrtá. Točit trojku občas musím, jinak to do kopce nejede. U mě je problém v tom, že šaltrpáka chytne rezonanci, rozkmitá se a pak to už mlátí. Tipuju, že to bude mít souvislost s unavenými silentbloky motoru.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: radenie
Vláďovi to taky dělalo, měl špatnej silenblok na řadící páce. Pak, když jsem nadzvednulmotor tak sem zjistil, že má oba silenbloky utržený z příčníku.
- Zdicho
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1174
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Čórtův hrad
- Kontaktovať užívateľa:
Re: radenie
Tož v poslední době byl běžný styl jízdy "za tepla" že řadící páka skřípala a těžko se s ní manipulovalo... Tak jsem vylezl na půdu a zvednul z podlahy novou, pak jsem vlezl do sklepa a vyhledal kuličku a pak jsem si lehnul pod auto a vlezl do auta a jal se rozebírat. Po prohryzání ke kulise řazení jsem ji rozebral a vyčistil od vazelíny. Výsledkem byla výměna řadičky (to jen tak, pro jistotu), nová kulička s průměrem 35,4 mm (stará měla 35,2 mm, už při měření jsem tušil zradu), těsnící manžety řadící páky a hodně špinavé ruce. Kulisu jsem neměl chuť měnit. A výsledek? Zázrak se nekonal, tak jsem protikus kulisy řazení vypodložil podložkami fí 5, kuličku natřel práškovým grafitem, složil a chodí to slušně (za studena). Zajtra dám test po cestě na Bítov. No a pak jsem si říkal, skočím na jedno bo žizň a ejhle, nejdou světla... Zbytek viz. téma "přehřívání kabelu od světel". Žizň je pořád:(
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: radenie
Zdicho, ale buď rád, že už tu máš naradíno a nemusíš na nic čekat. Mě se prozměnu asi nevyhne rozebrání brzdičů.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 79 neregistrovaných