radenie

Technické problémy s našimi tatrovkami

majo

radenie

Príspevok od užívateľa majo » 04 Júl 2006, 11:00

Ahojte. Mam taky problem, ked sa mi zohreje motor tak mi nejde preradovat, alebo len velmi tazko.Poradte mi prosim ak viete. Dakujem.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 04 Júl 2006, 12:46

skontrolovať nastavenie spojky, alebo jej odvzušnenie,
asi bude zaberať tesne nad podlahou - t.j. nevypína úplne

smejo

Príspevok od užívateľa smejo » 04 Júl 2006, 19:28

skus si lahnut pod auto daj dole kryci plech a skontroluj kulisu popripadne vyber a dobre namaž.

majo

Príspevok od užívateľa majo » 05 Júl 2006, 22:36

Bola to kulisa...Uz to na tej mojej tatre funguje :D

Ambiciözní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciözní tajemníček » 06 Júl 2006, 08:39

Majo, až budeš příště chtít s něčím pomoct tady na webu, zkus prosím formulovat svůj dotaz poněkud přesněji. Takhle mi to připomínalo ten známý vtip o mentálně postižených dětech na výletě, jak se jim pokazí autobus a zoufalému řidiči snažícímu se opravit závadu jeden chlapeček tvrdí, že ví, v čem je problém. Když se ho nešťastný řidič, který už vyzkoušel všechno možné zeptá, v čem tedy, chlapeček mu hrdě sdělí, že "je to polámaný".

Popis "nejde preradovat" je natolik vágní, že se za ním může skrývat cokoliv od chybějícího oleje v převodovce přes opotřebené synchrospojky, ulámané palce řazení, utržený silentblok řadicí tyče, uhnilou řadicí tyč, popraskané prožinky uložení řadicí páky, dobře namazanou kouli uložení řadicí páky, která nabobtnala (bacha na to, smejo!) až po situaci, kdy na sedadle spolujezdce sedí teplý Mgr. Nazsrával a vší silou drží řadicí páku v neutrálu. Může to být taky samozřejmě tou spojkou.

Měli jsme tedy Tvůj dotaz chápat tak, že po nás chceš, abychom vyjmenovali všechny tyto možnosti a mnohé další? V případě, že sám nedokážeš přesněji lokalizovat závadu, bude Ti rada z internetového fóra k ničemu, v případě že ano, pak jsi sem měl přesně popsat všechno, co o závadě víš a které možnosti jsi už vyloučil, protože jinak to vypadá, že si z nás děláš srandu.

A ještě nám řekni, co přesně bylo kulise (když už jsme se po velmi živé diskusi onehdy shodli, kterou část řazení budeme považovat za kulisu), že za tepla bránila řazení?

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Re: radenie

Príspevok od užívateľa Štěpán » 04 Jún 2008, 14:31

Jak řešíte problém s řazením v 613 když je teplo?
Normálně de šaltrpákou hýbat témněř bez odporu, ale když je moc teplo začne to skřípat a de to těžko. Pružinka dole pod pákou mi dycky po chvilce spadne. Namazané to je důkladně vazelínou. Dělá to asi ta koule kterou prochází páka.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: radenie

Príspevok od užívateľa Jerry » 04 Jún 2008, 14:50

V tom je právě ten problém, že je to namazaný... ten materiál nabyde a pak se při teple zadrhává. Já to vyřešil tak, že jsem řazení rozhodil a vyčistil, pak sem tam kápnul hustej olej. Zadrhlo se mi to pak už jenom 2x, tak sem povolil šroubky o necelou půlotáčku, takže jsou dotažený s citem a drží to pérovky (předtím to bylo dotažený nakrev). Nebo si pod to víčko vystřihni podložku z listu papíru.

Užívateľov profilový obrázok
613krakenn
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
Bydlisko: Presov
Kontaktovať užívateľa:

Re: radenie

Príspevok od užívateľa 613krakenn » 04 Jún 2008, 14:55

Presne s tymto istym problemom som sa stretol aj ja a pomohlo to ,ako to popisuje Jerry vycistit kvapnut husty olej dotiahnut s citom a je to bez problemou,alebo dat tam tu podlozku :wink:

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Re: radenie

Príspevok od užívateľa michal heky » 04 Jún 2008, 15:45

Když už jste u toho řazení... při vyšších otáčkách na trojku mně kovově cvaká šaltrpáka. Jakoby chytla nějakou rezonanci. Nevím nějak co s tím, měl jste někdo podobný problém?

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: radenie

Príspevok od užívateľa Jerry » 04 Jún 2008, 17:47

Zkus se podívat v tunelu, jestli tyč nechytá o plech nebo o trubky od bufíků. (Popřípadě netoč 3 a zařaď za 4 :mrgreen: .)

ziza.

Re: radenie

Príspevok od užívateľa ziza. » 04 Jún 2008, 20:11

Bylo, nebylo....kdysi kdosi (že by snad hrábě z čórtova hrádu?) radil Headandshoulders 2in1. :shock: Ale MaryLoo ta chmota - pár kapek tak co dva roky - pomáhá. 8)

Maroš Niva

Re: radenie

Príspevok od užívateľa Maroš Niva » 04 Jún 2008, 21:21

Máš na mysli Barona Gorce z Čortovo hrádu????

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: radenie

Príspevok od užívateľa D.A. » 05 Jún 2008, 06:32

Mně se nejvíc osvědčilo na to u žádného auta nehrabat - nemazat, nečistit, neseřizovat. ;-)

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: radenie

Príspevok od užívateľa ziza » 05 Jún 2008, 06:47

Maroš Niva napísal:Máš na mysli Barona Gorce z Čortovo hrádu????
Mám na mysli Töleke z Telöke. Porád si je pletu.


D.A. napísal:Mně se nejvíc osvědčilo na to u žádného auta nehrabat - nemazat, nečistit, neseřizovat.
No to mně taky!!! Na nic nesahat, neštelovat a jezdit a jezdit a jezdit... :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Re: radenie

Príspevok od užívateľa Štěpán » 05 Jún 2008, 07:15

nesahat neštelovat - to se člověk musí dostat k autu kde vše funguje jak ma
a to u mojeho auta které najelo nejméně 250 kkm je někdy trošku problém

jinak dík za rady, vyzkouším to

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: radenie

Príspevok od užívateľa D.A. » 05 Jún 2008, 08:38

Asi tak, Štěpáne. Pokud máš km proběh, který uvádíš, mělo by ještě smrdět novotou a všechno být akorát promazané a naštelované z fabriky.
Jak kdysi poznamenal technik na STK ve Frenštátě (samozřejmě bývalý zaměstnanec z Příbora) k odpovědi na stav km na počítadle chromky: "350tkm, no dobře, ale po kolikáté už, že?"

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Re: radenie

Príspevok od užívateľa michal heky » 05 Jún 2008, 09:52

Do tunelu jsem se koukal, neškrtá. Točit trojku občas musím, jinak to do kopce nejede. U mě je problém v tom, že šaltrpáka chytne rezonanci, rozkmitá se a pak to už mlátí. Tipuju, že to bude mít souvislost s unavenými silentbloky motoru.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: radenie

Príspevok od užívateľa Jerry » 05 Jún 2008, 11:42

Vláďovi to taky dělalo, měl špatnej silenblok na řadící páce. Pak, když jsem nadzvednulmotor tak sem zjistil, že má oba silenbloky utržený z příčníku. :?

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Re: radenie

Príspevok od užívateľa Zdicho » 19 Jún 2008, 23:39

Tož v poslední době byl běžný styl jízdy "za tepla" že řadící páka skřípala a těžko se s ní manipulovalo...:( Tak jsem vylezl na půdu a zvednul z podlahy novou, pak jsem vlezl do sklepa a vyhledal kuličku a pak jsem si lehnul pod auto a vlezl do auta a jal se rozebírat. Po prohryzání ke kulise řazení jsem ji rozebral a vyčistil od vazelíny. Výsledkem byla výměna řadičky (to jen tak, pro jistotu), nová kulička s průměrem 35,4 mm (stará měla 35,2 mm, už při měření jsem tušil zradu), těsnící manžety řadící páky a hodně špinavé ruce. Kulisu jsem neměl chuť měnit. A výsledek? Zázrak se nekonal, tak jsem protikus kulisy řazení vypodložil podložkami fí 5, kuličku natřel práškovým grafitem, složil a chodí to slušně (za studena). Zajtra dám test po cestě na Bítov. No a pak jsem si říkal, skočím na jedno bo žizň a ejhle, nejdou světla... Zbytek viz. téma "přehřívání kabelu od světel". Žizň je pořád:(

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: radenie

Príspevok od užívateľa Jerry » 20 Jún 2008, 00:27

Zdicho, ale buď rád, že už tu máš naradíno a nemusíš na nic čekat. :twisted: Mě se prozměnu asi nevyhne rozebrání brzdičů. :?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných