Strana 2 z 10

Napísané: 26 Dec 2007, 00:45
od užívateľa ladis
Když odhlédnu od obráceného smyslu otáčení, mám za ty peníze > 120A alternátor...

Napísané: 26 Dec 2007, 00:58
od užívateľa Luboš
A k čemu by bylo těch >120A v tatře dobrých? Mně osobně ve všech autech stačily původní generátory, ale tohle už je nějak moc, ne?

Napísané: 26 Dec 2007, 01:06
od užívateľa ladis
Těch 120A je samo o sobě k ničemu. Ovšem dobíjení akumulátorů už při volnoběhu je poměrně užitečné a to bys teď ocenil i ty, kdyby ses v zimě coural v kolonách v Náchodu. A to je něco, co alternátor z felicie nedává...

Napísané: 26 Dec 2007, 01:18
od užívateľa Luboš
Po stání v koloně v Náchodě to auto vždycky proženu 10 km domů do kopců, tak o dobíjení strach nemám a většinou to i jistí solidní baterie. :)

Napísané: 31 Dec 2007, 19:46
od užívateľa Lukáš_613
diky za postrehy.

mam na mysli mam zapnute svetla, kurenie, radio, vyhrievanie zadneho skla a nestaci dobyjat. Uhliky su nedavno menene myslim ze je alternator OK.

Re: Dobýjanie batérie

Napísané: 01 Jan 2008, 16:46
od užívateľa Luboš
To na volnoběh opravdu nemusí stíhat dobíjet, ale to je normální s tím se počítá, za jízdy to už bude OK a všechno se dožene. Ta auta jsou primárně určena k ježdění (a šestsettřináctky hlavně pro dlouhé trasy), né ke stání.

Re: Dobýjanie batérie

Napísané: 01 Jan 2008, 19:39
od užívateľa peter
Lukáš_613 máš peknú fotku v (avatar) :wink:

Re: Dobýjanie batérie

Napísané: 03 Jan 2008, 12:52
od užívateľa Lukáš_613
petrovi: paci sa mi. nemyslel som len na 613 ze malo dobyja ale napr. na Š 105L,

Re: Dobýjanie batérie

Napísané: 03 Jan 2008, 13:16
od užívateľa Luboš
A jezdil jsi někdy autem, co má třeba dynamo? Opravdu máš takové problémy, že po delší jízdě ani nenastartuješ i přes nové baterky nebo si jenom myslíš, že to málo dobíjí?

Re: Dobýjanie batérie

Napísané: 03 Jan 2008, 14:56
od užívateľa tomas
Ak je altik vporiadku, tak to moze byt aj regler. Uz som mal taky roblem. Ten bazmek to riadil len na 13,4V, pri zatazi tusim na 13V, co sa mi vidi dost malo. Regler som vymenil, dobijalo jak slak potom.
Ale moze to byt aj ukostrenie motora ... Pomeraj ubytky v kabelazi.

Re: Dobýjanie batérie

Napísané: 03 Jan 2008, 17:44
od užívateľa Lukáš_613
Luboš napísal:A jezdil jsi někdy autem, co má třeba dynamo? Opravdu máš takové problémy, že po delší jízdě ani nenastartuješ i přes nové baterky nebo si jenom myslíš, že to málo dobíjí?
myslim ze malo dobyja najma v zime, :roll: auto je v garazi a za 1.5 dna som nemohol nastartovat vybilo ju. je pravda ze baterka neni najnovsia :o.

Re: Dobýjanie batérie

Napísané: 03 Jan 2008, 18:21
od užívateľa martin h
světla asi 12,5A
topení 2,7A - v chodu, při zapalování +10A
ohřev zadního okna 10A
rádio 2-3A tipuju

Tak mě napadá, jaký je poměr otáček klikovka-alternátor? Mám před sebou otevřenou dílenskou příručku a koukám na graf "Výkonová charakteristika alternátoru 55A" a podle něj by měl dávat třeba proud 30A při otáčkách zhruba 1700ot/min.

Lukáš 613 - v autě vypni všechno co se dá a zkus změřit klidový odběr. Nejpohodlnější bude ho změřit přes vypnutý odpojovač u aku. Problém nemusí být jenom v aku nebo altíku. I vyhovující startovací aku můžeš snadno vybít stálým proudem relativně malých hodnot.

Re: Dobýjanie batérie

Napísané: 03 Jan 2008, 20:57
od užívateľa radek
Martine, zaokrouhleně řečeno, otáčky řemenice alternátoru jsou zhruba dvojnásobné oproti otáčkám kliky, otáčky chladícího ventilátoru jsou pak cca 1,5 násobkem otáček kliky (ať to nemusíš počítat). Problém původních alternátorů T613 je hlavně ten, že se charakteristikou hodí k "točívaným" motorům, neb s originálním stálým převodem 3,909 se otáčky motorů 613 pohybovaly i při běžné jízdě v mnohem lepších sférách, než po drastické EKO úpravě nasazením převodu 3,159. Paradoxně pak s tou EKO úpravou ještě postupem času povýšila náročnost spotřeby přidanými prvky výbavy, ale na charakteristice alternátorů se to příliš neprojevilo.....

Re: Dobýjanie batérie

Napísané: 04 Jan 2008, 01:11
od užívateľa martin h
Já věděl že to chce silnější alternátor. Jakpak nabíjí takový Mojžo, když jezdí na 4° 1000ot/min. :lol:

Re: Dobýjanie batérie

Napísané: 04 Jan 2008, 07:53
od užívateľa D.A.
Mojžo nabíjet nemusí, jenom může!

Re: Dobýjanie batérie

Napísané: 07 Jan 2008, 11:13
od užívateľa Mojžo
Mojžo udržuje batérie v dobrom stave nabíjačkou. Mojžo zasa tak často na 4-ke 1000 za minútu nejazdí.
MojžoTatra von z mesta jazdí 160-200, Mojžovic Tatra tam má dostatočné otáčky na dobíjanie. Je to kvalitný cestovný expres.

Mojžovi vydržali batérie 7 rokov, skapali pred 3 mesiacmi

Re: Dobýjanie batérie

Napísané: 07 Jan 2008, 11:50
od užívateľa Ergo_sum
Co takto vyrobit mensiu remenicu na alternator, tym by sa dosiahol vyhodnejsi prevodovy pomer a alternator by mohol naplno nabijat aj pri nizsich otackach motora?

Re: Dobýjanie batérie

Napísané: 07 Jan 2008, 11:56
od užívateľa Mojžo
A čo by na to povedal alternátor pri 5600 otáčkach za minútu?

Re: Dobýjanie batérie

Napísané: 07 Jan 2008, 12:00
od užívateľa Ergo_sum
Mojžo napísal:A čo by na to povedal alternátor pri 5600 otáčkach za minútu?
Chviku by to mozno vydrzal ale nezarucujem teba treba skusit :-) Nakoniec take otacky sa pouzivaju len niekolko sekund.

Re: Dobýjanie batérie

Napísané: 07 Jan 2008, 12:13
od užívateľa martin h
Maximální otáčky alternátoru 10.000 ot/min. Vyrobit menší řemenici - do jakých mezí je možné zmenšit průměr aby netrpěly řemeny?