Strana 2 z 3

Napísané: 18 Júl 2007, 12:54
od užívateľa Štěpán
Nový chladič na výměnu mám nachystaný, ale ještě furt si nejsem jistý že to ze starého teče! Prý de chladič vyměnit i když je motor v autě. To si sám neudělám.
Jezdit s tím jde v pohodě, ale když zastavím tak ten dým z motoru je nepříjemný. Aby na mně někde u benzínky nezavolali hasiče!

Napísané: 18 Júl 2007, 13:31
od užívateľa michal heky
Chladič vyměníš v pohodě... nezapomeň si nachystat i těsnící o-kroužky.

Napísané: 18 Júl 2007, 13:53
od užívateľa Luboš
Na výměně chladiče opravdu nic není, stačí desítka a třináctka klíč a do hodiny to máš hotový i s umytím motoru okolo.

Napísané: 18 Júl 2007, 19:55
od užívateľa MarekK
chladič nieje problém vymenit, okrem O-kružkov, by som použil aj nejaký silikonsajrajt na tesnenie motorov, a najdoležitejšia vec je "usadzovač" tej dvojitej podložky za chladič, ale ten si vyrobíš.... robil som to už 2x, ale na hodinu som sa nedostal, skorej počítaj dve hodky aj s cigárou a hned si možeš umyt motor....

Napísané: 18 Júl 2007, 21:21
od užívateľa radek
O víkendu mě jeden chladič čeká, tak to schválně stopnu.... :D

Napísané: 19 Júl 2007, 09:08
od užívateľa ziza.
MarekK napísal:.... skorej počítaj dve hodky aj s cigárou a hned si možeš umyt motor....
Štěpáne.... skorej počítaj najmenej dva razy toľko a vela u toho nefajči, :wink: nebo to budeš dodělávat za tmy a motor zůstane jak kompost. Radek sice vymění cooler možná pod 30minut, ale Radek je Radek. My, obyčejní a smrtelní, sice nezaběhneme stovku za 9,8s, ale kam potřebujeme si dojdeme, že. Tak nachystej doporučené pomůcky a pusť se brzo ráno do toho! 8)

Napísané: 19 Júl 2007, 10:32
od užívateľa ondrej.
ziza - dobre si to napísal, naprostý súhlas! :wink:

Napísané: 19 Júl 2007, 10:51
od užívateľa Štěpán---
Odhad na výměnu chladiče a umytí motoru je tak púl dne, s tím že by ještě za světla nebylo špatné to projet. To znamená že kdybych nemusel v sobotu do práce tak bych se do toho mohl pustit. V neděli to vypadá taky na práci, takže zas smůla. Skusím ještě vyměnit těsnění pod víčkama ventilů a třeba to dá pokoj. Stejně nemám ty těsnící o-kroužky a nemám čas je shánět.
Do 11.8-Lednice to musí být schopné jezdit delší trasy!

Napísané: 21 Júl 2007, 10:23
od užívateľa Štěpán
Vyměnil jsem těsnění pod víčkama ventilů a zjistil jsem, že několik teklo.
Problém je, že jedna závitová tyčka na kterých jsou matky držící víčka vytrhla závit z motoru. Je jiné řešení než tam udělat věčí závit a udělat speciální tyčku s potřebnýma závitama? Myslím lepení nebo tak něco.

Napísané: 21 Júl 2007, 11:14
od užívateľa Roman Maďar
Ano je možné nechať závit pancierovať, alebo osadiť špecialnou vložko, ptom možno použiť skrutku pôvodných rozmerov. Pdobne sa opravujú strhnuté, či poškodené zaávity na sviečky.

Napísané: 21 Júl 2007, 11:27
od užívateľa Štěpán
Dík za radu, udělám vložku. Je na to třeba speciální materiál kvůli teplotní roztažnosti? Asi bych koupil normální závitovou tyč a do ní vyvrtal díru a udělal závit.

Recoil

Napísané: 21 Júl 2007, 11:46
od užívateľa tomcat1
Myslim ze to nieje treba vyrabat, existuje profesionalny opravarensky system na poskodene zavity Recoil. Su ludia co sa tym zivia a pridu ti zavit opravit k tebe domov. Robia to aj tam kde sa opravuju hlavy. (motorove)
http://www.ulme.sk/index2.htm
http://www.impkontakt.sk/index2.php?url=recoil.php
Mam s tym dobre skusenosti, ten zavit je lepsi ako novy (kvalitna ocel)

Napísané: 22 Júl 2007, 00:12
od užívateľa Zdicho
Kua moc nehlasujete, synci.

Napísané: 22 Júl 2007, 09:18
od užívateľa MarekK
ja mám teraz zmontovanú zadnú kapotu, a miesto kapoty tam mám nalepený papier. Po naštartovaní sa objavili kvapky na papiery, práve nad ventilátorom, vo ventilátore mám tesnenia vymenené. Mám však v motoru tak o cca 0,5 litra oleja viac než max. aj si motor sem tam fúkne na modro. to doteraz nerobyl... pod autom nemávam žiadne kvapky, olej dolievym velmi sporadicky, naposledy však som dolial moc (som sa čudoval, že tolko chýba), asi zostla vysiet ventil....
Stepán: budú to dve hodky, uvidíš :wink: ja som šnek, a tak mi to trvalo....motor som vytahoval dva dni :wink: , a niektorí tu tvrdia časy za ktore, ja zmontujem naráznýk + zadné čelo + odpojenie tiahla plynu.....

Napísané: 22 Júl 2007, 11:05
od užívateľa Štěpán
To sou takové práce, když člověk neví do čeho de. Když to někdo dělé po 10 tak to de rychle.
Mně vždycky překvapí to že se někde nejde dostat normálním nářadím, nebo tam nejde strčit ruka. Když už něco de snadno, ukáže se chyba jinde! Těď sem vymňoval těsnění pod váčkama ventilů hned jeden závit v motoru špatný - ale byl už špatný dotahoval sem to s citem! Kde mám teď shánět někoho kdo mi tam dá vložku??
Spravoval sem kliku u dveří spolujezdce a musel sem si na to vyrobit speciální klíč aby se tam šlo zevnitř dveří dostat. Hrál sem si s tím tak 3 dny. Kdybych vyndal rámky oken tak je tam budu zase tři dny usazovat.
Chladič vyměňovat sám nebudu, to rači nechám udělat ve Skokách!

Napísané: 22 Júl 2007, 21:03
od užívateľa radek
Trošku praktických informací k tématu..... nejčastější místa úniků z chladičů jsou patrny na obrázkách - pájené spoje voštin do základové desky, důrazně doporučuji, pokud nemáte 100% jistotu že chladič, který hodláte namontovat místo poškozeného těsní, předem si ho odtlakujte, vyčištěný a zbavený zvenku i zevnitř mastnoty, oleje a špíny....

Napísané: 22 Júl 2007, 21:27
od užívateľa Štěpán
Jakým tlakem se to má zkoušet? 4 bary bude asi málo?

Napísané: 22 Júl 2007, 21:39
od užívateľa Dan
4 atmosféry jsou moc. Zkouší se tak na 1,5- 2,00 atmosfer.

Napísané: 22 Júl 2007, 22:17
od užívateľa radek
1,5 je provozní tlak v horkém motoru (takže to v žádném případě nelze považovat za zkušební přetlak), až 2,5 běžně vytvoří na chvíli ztuhlý mogul v zimě při startu a vytočení ledového mororu (nejčastějí příčina likvidace těchto chladičů), 4 atm. nejsou moc, úniky na obrázkách se vyjevily už při 1,1. Zkoušel bych mezi 3-5 atm.....

Napísané: 22 Júl 2007, 22:21
od užívateľa MarekK
Radek: tak zakolko si to vymenil?