Vypínací válec spojky
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Předpokládal jsem, že to vybrousí třeba o mm nebo dva, aby pak do toho pak šly koupit standardní gumičky většího rozměru, desetinami nebo dokonce setinami mm se hloubková koroze většinou těžko odstraní... No dobře, tak to přebrousí jen takhle, ale to se tam pak původní gumičky jen roztáhnou větším pístem nebo jak?
Kdysi dávno jsem někde zahlédl nabídku nějaké firmy, která repase těchto válečků řešila tím způsobem, že starý převrtali (nebo přebrousili?) a za tepla do toho nalisovali vložku, takže průměr zůstal zachován a šly do toho dát původní gumičky a původní píst nebo rozměrově stejná replika. Má někdo zkušenost s takovouhle repasí?
Kdysi dávno jsem někde zahlédl nabídku nějaké firmy, která repase těchto válečků řešila tím způsobem, že starý převrtali (nebo přebrousili?) a za tepla do toho nalisovali vložku, takže průměr zůstal zachován a šly do toho dát původní gumičky a původní píst nebo rozměrově stejná replika. Má někdo zkušenost s takovouhle repasí?
- Honza. S
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 77
- Dátum registrácie: 11 Dec 2007, 18:02
- Tatry, ktoré vlastním: Už mám doma pouze elektrocentrálu s motorem T603
- Bydlisko: Benešovsko CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Já nad tím moc nepřemýšlím, co nám dělal a bylo toho už mnoho tak plná spokojenost. Ceny jsou tak asi .1/3 až 1/2 nové, využíváme to hlavně u veteránů, nebo když je originál moc drahý.
- Brtník
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 54
- Dátum registrácie: 10 Feb 2005, 22:46
- Tatry, ktoré vlastním: T-613 BS. To je dílo :-D :-D
- Bydlisko: Křivoklátské hvozdy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
radek napísal:Vidíš medvěde, jak jsem to trefil i s tím pracovním časem. Ano, je to můj problém, neb s traktorem jsem nikdy nejezdil a T613 má v technickém průkaze napsáno "osobní automobil", pročež v ní, vzhledem k její konstrukci, očekávám ovládací síly maximálně na úrovni Ara, Lady Nivy či V3S, ale nikoli na úrovni Liazky s nenatlakovaným vzduchovým okruhem. Proto jsem Ti konekonců tehdá v lese při cestě do Rakovníka nemohl s Tvou vlastní potforou ujet, neb jsem myslel že šlapu na koberec na podběhu a ne na spojku a nestihl jsem podřadit (paralelně jsem se k tomu ještě snažil nasadit kuličku řadící páky zpět na tu chromovanou trubku ). A co se týká lenivění, že zrovna Ty, coby přes zimu uživatel prodlouženého germánského verglu s automatem vůbec něco takového píše, já narozdíl od Tebe 613 neschovávám pod peřinu do stodoly, aby tam potupně čekala na duben....
Předsedo, říkém Ti už po několikátý podobrým: Neser mě,brum. Jak vidno, v životě jsi neseděl v ARU, o PV3S ani nemluvě.A že mi rozebereš půl interiéru auta než s ním ujedeš deset kiláků taky o lecčems vypovídá A prodlouženej germánskej vergl se mi u kolegy z práce na jeho rozbahněným dvorku, ať jsem se třikráte snažil ze všech sil,taky nepovedlo zahrabat po nápravy do bahna jako Tobě anglánskou zelenou klasiku tamtéž .A 613 ? Ať si hnípe v garáži,do jara času dost.Zajímavý, že Tebe jsem viděl naposledy dřepět ve třináctce na Orlíku a budeš mi tu něco povídat o celoročním využití auta.Když na Tvým, co si tak matně po poslední kávové návštěvě vzpomínám, je v garáží padlej lehkej prach od listopadu loňskýho roku
- Brtník
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 54
- Dátum registrácie: 10 Feb 2005, 22:46
- Tatry, ktoré vlastním: T-613 BS. To je dílo :-D :-D
- Bydlisko: Křivoklátské hvozdy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
ziza napísal:Tak "ONA" není ve frcu, ale je jenom v hibernaci? A v dubnu svůj brloh opustí a křivoklátskými lesy se ozve brumbrůůům... vroum... vrouuuuůůůůůůúúúúúúúiiiiiiiííííííííííím? Jupíííí! To jí třeba uvidíme a uslyšíme i na Moravě, ne?
A nespi furt.
Zizo,to auto s mojí maličkostí od tý doby co jezdí bylo na Moravě víckrát, než Ty za stejnou dobu na tomhle fóru,brum
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Mno medvěde, bo mě takovéhle plkání těžce nebaví (tím spíš že je to od začátku plytká reakce na mnou zde uvedenou technickou informaci ohledně pracovního válce spojky T613) , sepíši to v podobě jednoduchých a snad pochopitelných bodů:
- s AREM jsem pojezdil celkem dost, dodnes ho kamarád používá, zdědil ho coby DKP k hotelu tady v horách na Křímově. Je to fajn nezmar.
- ve V3S jsem nejenže seděl, já se s ní pokusil i jet, ovšem přiznávám, vzdal jsem to. Hluk a ovládací síly byly jaksi ..... neuvěřitelné...
- půlku interiéru reprezentuje nepřipevněná kulička na řadící páce? Safra, něco mi ušlo, jsem netušil že je BS tak spartánsky vybavená....
- ohledně toho dvorku jsi se snažil málo, marná sláva, pokud chceš vidět BMW v neoznačeném, odbytě zaházeném a nezhutněném výkopu po el. přípojce, půjč mi od něj klíče...
- ohledně mé T613 - to jsi mě vyděsil, jsem netušil, že jsem z Orlíka jel domů přes Washington D.C., ale asi ano, víš to nejlíp, jinak si nedokážu vysvětlit, že od Orlíka do dnešního večera jí na tachometru přiskočilo 8330 km. Nu což se dá dělat....
- s AREM jsem pojezdil celkem dost, dodnes ho kamarád používá, zdědil ho coby DKP k hotelu tady v horách na Křímově. Je to fajn nezmar.
- ve V3S jsem nejenže seděl, já se s ní pokusil i jet, ovšem přiznávám, vzdal jsem to. Hluk a ovládací síly byly jaksi ..... neuvěřitelné...
- půlku interiéru reprezentuje nepřipevněná kulička na řadící páce? Safra, něco mi ušlo, jsem netušil že je BS tak spartánsky vybavená....
- ohledně toho dvorku jsi se snažil málo, marná sláva, pokud chceš vidět BMW v neoznačeném, odbytě zaházeném a nezhutněném výkopu po el. přípojce, půjč mi od něj klíče...
- ohledně mé T613 - to jsi mě vyděsil, jsem netušil, že jsem z Orlíka jel domů přes Washington D.C., ale asi ano, víš to nejlíp, jinak si nedokážu vysvětlit, že od Orlíka do dnešního večera jí na tachometru přiskočilo 8330 km. Nu což se dá dělat....
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Yes ARO is Good...
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
ARO to je drakulova pomsta
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Já osobně si nestěžuju, jezdí denně, koná práci jak má a to co už sem navozil a najezdil, popřípadě nakoluzal na 4x4 Fakt nej auto bez elektroniky. Jezdim s nim od 18. Jasně, že taky hnijou, jako všechny auta, ale při péči se to dá zastavit a provozovat moc levně. Na silnici sedí jak přibitý a v terénu sem nejel z žádnym rádoby OFF stopu jistějc, než s Arem. Vlastnim Aro 10.4 r.v.86 (cca 60 tis km po GO)
Ale k tématu, mam zato, že podobnej válec mají i Simcy Už několikrát sem viděl hromádku nd pro Simcu a mezi tim i onen válec. Netvrdim, že to nebyl mix, ale už sem takhle viděl dvoje náhradní díly u různejch lidí, T tam nebylo.
Ale k tématu, mam zato, že podobnej válec mají i Simcy Už několikrát sem viděl hromádku nd pro Simcu a mezi tim i onen válec. Netvrdim, že to nebyl mix, ale už sem takhle viděl dvoje náhradní díly u různejch lidí, T tam nebylo.
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Jerry, ARO mal bratranec a mal stale problel s prevodovkou a spojkou, najhorsie je ze sa tazko na to zhanaju originalne nahradne diely... potom kupil Ladu NIVU ale ta sa za rok uplne rozpadla koroziou. Nakoniec si doviezol z Rakuska ojazdene Suzuki Samurai a nevie si to auto vynachvalit, je spolahlive a ak nahodou potrebuje nahradny diel tak Suzuki ma centralny sklad v Budapesti, tak ma vsetko oroginalne do 48hod.
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
A teraz k teme... V Bratislavskom Slovnafte je dielna kde renovuju hydraulicke valce, hrebenove riadenia, robia GO motora a ako jedno z mala miest vedia opravovat aj hlavy valcov na najnovsie motory po stetnuti ventilov.
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Brtník napísal: Zizo,to auto s mojí maličkostí od tý doby co jezdí bylo na Moravě víckrát, než Ty za stejnou dobu na tomhle fóru,brum
No ! A co s tím uděláme??? Tak se, krucihiml, stav! Cos tu nebyl - tady je ledacos jinak.
- Honza. S
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 77
- Dátum registrácie: 11 Dec 2007, 18:02
- Tatry, ktoré vlastním: Už mám doma pouze elektrocentrálu s motorem T603
- Bydlisko: Benešovsko CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Vy jste se rozparádili, akorát jsem nepochopil, koho jste mysleli tím předsedou.
- Stevo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1180
- Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
- Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
- Bydlisko: Garáž
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Jedna z mala? Zaujimave. Ako sa vola ta firma ak smiem vediet?Ergo_sum napísal:A teraz k teme... V Bratislavskom Slovnafte je dielna kde renovuju hydraulicke valce, hrebenove riadenia, robia GO motora a ako jedno z mala miest vedia opravovat aj hlavy valcov na najnovsie motory po stetnuti ventilov.
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Tak mam info ako sa renovuju hydraulicke valce, je na to niekolko postupov podla zavaznosti poskodenia:
1. vyfrezovanie valca max o 1mm viac sa neda lebo by netesnila orginalna gumicka
2. vyfrezovania a zalisovanie vlozky presne podla orginalnych rozmerov
3. vyroba uplne noveho valca podla vzoru.
1. vyfrezovanie valca max o 1mm viac sa neda lebo by netesnila orginalna gumicka
2. vyfrezovania a zalisovanie vlozky presne podla orginalnych rozmerov
3. vyroba uplne noveho valca podla vzoru.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Vypínací válec spojky
Honzo. S, "předseda" je zde rezervované oslovení Tatraboha, ty si to raději nedovoluj!
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Ti dám Tatraboha, že Ti z toho bude špatně .
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Vypínací válec spojky
Ergo_sum, dovol otázku na tělo: Setkal jsi se s tím u některého meďoura? Které válce, na jakém modelu a po jakém kilometrovém proběhu bylo třeba vyměnit/opravit?
Jen tak ze zvědavosti...
U T613 mám zkušenost s válci spojky - pracovní vydržel origo cca 12-14 let od novoty (130000 km), replika z Fragokovu 2-5 let, je to identické se Š 120; hlavní spojkový 17 let (190000km) a stačil přegumičkovat. Hlavní brzdový tam šel nový ve 180000 (zasranej komplet s posilovačem z S-Medvěda ze 70. let od Ate ContiTeves), další s neidentifikovatelnými kilometry (375000?) a asi dvěma křížky na zádech stačilo přegumkovat a brzdil dál. Kolové válečky na žádném autě nikdy neměněny.
Jen tak ze zvědavosti...
U T613 mám zkušenost s válci spojky - pracovní vydržel origo cca 12-14 let od novoty (130000 km), replika z Fragokovu 2-5 let, je to identické se Š 120; hlavní spojkový 17 let (190000km) a stačil přegumičkovat. Hlavní brzdový tam šel nový ve 180000 (zasranej komplet s posilovačem z S-Medvěda ze 70. let od Ate ContiTeves), další s neidentifikovatelnými kilometry (375000?) a asi dvěma křížky na zádech stačilo přegumkovat a brzdil dál. Kolové válečky na žádném autě nikdy neměněny.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Vypínací válec spojky
Radku, schovej tesáky. Byl to fór. Ale když je ti milejší ten soudružský tón, tak napříště předseda.
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
D.A., hlavne zalezi ci majitel pravitelne menil brzdovu kvapalinu, ak ano tak ten valec vydrzi skoro vecne Ak nie tak priblizne 10 rokov, vzdy som menil za original ( je uzasne ze na MB kupis taketo veci bezne aj 30 po skonceni vyroby, dovodom je ze ich stale na celom svete jazdi tisice tak sa to oplati vyrabat )
Ta zivotnost je dana skor vekom ako poctom kilometrov...
Ta zivotnost je dana skor vekom ako poctom kilometrov...
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Stevo, sprostredkujem co potrebujes...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných