Paralerní zapojení baterií

Technické problémy s našimi tatrovkami

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Paralerní zapojení baterií

Príspevok od užívateľa jack » 28 Okt 2007, 15:03

Všem přeju pěknou neděli.
Má někdo z osazenstva TP zkušenost s paralerním zapojením dvou 12ti voltových 44 amperhodinových akumulátorů u vozu T603..?? Když je ve voze jedna baterie 12V 100Ah, nejen že čouhá z kastlíku, ale taky neustále zatěžuje levé přední kolo, což není zrovna to pravé ořechvé. O dvou 6ti voltových bateriích zapojených do serie neuvažuji.

Napište vaše zkušenosti. Dík.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 28 Okt 2007, 15:05

Mám pocit, že bude možné aplikovat zkušenosti z vozů T613. A na toto téma se na obou fórumech vyplýtvalo mnoho elektronů. Hledej...

Užívateľov profilový obrázok
Lucián
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 219
Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995
Bydlisko: Brno
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Lucián » 28 Okt 2007, 16:19

U T603 bych se na to vykašlal, několik let jsem jezdil s baterkou, která nestartovala, pouze dávala proud pro tyristor a klika je po ruce vždycky.
Teď z pohodlnosti (nějak stárnu) mám v T603 1x 12V 44Ah, na to občasné ježdění to stačí. A nebo se dá úplně bez baterky a nějakou tu 9V obyč baterečku vždycky s sebou, aby alespoň zapalování házelo jiskru, klika zmůže vše.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 28 Okt 2007, 18:43

Já bych tam dal jednu trochu větší dvanáctku.

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 28 Okt 2007, 19:16

Nevím no..je sice fakt, že budu s 603jou jezdit jen pár krát v roce..ale na druhou stranu šaškovat někde s klikou, to přeci není pro T603 důstojné. :) Ale je to jedna z možností.

Co se týče Lubošova nápadu. Jednu dlouhou 12V baterku do kastlíku nenarvu. A jezdit na jednu malou 44Ah...to bych ji mohl taky rychle odrovnat.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jerry » 28 Okt 2007, 20:15

Máš zbytečný obavy, že baterii rychle odrovnáš... Na ten styl provozu "párkrát doroka" je to naprosto adekvátní volba.
A ještě k tej klice, jde o úhel pohledu, já s Koušákem sme se takhle celý léto bavili, kamkoli sme přijeji, tak se seběhnul houf lidí a okukovali... Mě bylo blbý, jen tak otočit klíčkem a odjet... tak se vytahnul onen zázrak, otočilo se motorem a byl slyšet potlesk a jásot lidí a pod tím hlukem šepot exhaustorů.... :lol: Sice muší bejt motor seřízenej jak švícary, ale o to se u Koušákovo 603 nemusim vůbec bát. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Dan » 28 Okt 2007, 22:03

Já tam mám 55Ah a vejde se.

Standa Dosadil

Príspevok od užívateľa Standa Dosadil » 28 Okt 2007, 22:26

Pro spokojený život akumulátoru (libovolné kapacity) je nejdůležitější udržovat jej v plně nabitém stavu, čili po každé jízdě dobít. Konstruktéři totiž před půlstoletím nepředpokládali, že se budeme ploužit městy se zapnutýma světlama rychlostí 20 km/h...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 29 Okt 2007, 01:45

Nemám pocit, že by šestsettrojka nedostatečně dobíjela, standardní osvětlení to dynamo bez problémů utáhne. Až nebudou k dostání asfaltové šestky, tak tam dám třeba jednu 55ku a mělo by to stačit.

Standa Dosadil

Príspevok od užívateľa Standa Dosadil » 29 Okt 2007, 09:16

Tlumená světla vpředu 110 + 6 W, vzadu 7x5 W, zapalování, blikání, brzdění řekněme 50 W - to je celkem 200 wattů. Pochybuji, že tento střední výkon je schopné dodávat dynamo během jízdy městem - dynamo se připíná k baterii v otáčkách, kdy skoro řadím další kvalt...

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 29 Okt 2007, 09:32

Jerry napísal:t... tak se vytahnul onen zázrak, otočilo se motorem a byl slyšet potlesk a jásot lidí a pod tím hlukem šepot exhaustorů.... :lol: Sice muší bejt motor seřízenej jak švícary, ale o to se u Koušákovo 603 nemusim vůbec bát. :wink:
Tak motor mám seřízený jak tříplášťový Glasshütte, ale pro AUTO jakým je 603ka, klika je vhodná opravdu a jenom na seřizování vůlí ventilů.. :wink:
Ale vždy říkám..proti gustu žádnej dyšputát.. :)

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 29 Okt 2007, 09:45

Jenom malá bezvýznamná připomínka - proč tou jednou "těžkou baterií" místo LP kola nezatížit PP?

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 29 Okt 2007, 09:53

D.A. napísal:Jenom malá bezvýznamná připomínka - proč tou jednou "těžkou baterií" místo LP kola nezatížit PP?
To je docela jedno, jestli máš stálý tlak na LP nebo PP kolo...ne..??

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 29 Okt 2007, 09:55

Jinak tady jsem našel potřebné informace o kladech i záporech paralerního zapojení baterií. A jdu do toho.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 29 Okt 2007, 09:56

Není. Většina z nás má ženy o pár kilo lehčí, takže je baterka dorovnává ;-). Snad leda, že by častěji řídily ony.

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 29 Okt 2007, 09:59

v autě které má víc jak tunu snad není 20kg u jednoho kola problém. Snad někdo neřeší jestli jede v autě sám nebo nemá třeba o X0 kg lechčího spolujezdce?? A co tak třeba umístění krabice s nářadím v kufru?

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 29 Okt 2007, 10:00

Uuuuuups..zapomněl jsem dát adresu :lol: :lol:

http://www.tatraportal.sk/forum/viewtop ... ht=baterka

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 29 Okt 2007, 10:06

Štěpán napísal:v autě které má víc jak tunu snad není 20kg u jednoho kola problém. Snad někdo neřeší jestli jede v autě sám nebo nemá třeba o X0 kg lechčího spolujezdce?? A co tak třeba umístění krabice s nářadím v kufru?
Já si myslím, že když konstruktéři navrhli dva kastlíky na baterie, kvůli rozložení vah..tak asi pro to měli pádný důvod. A s názorem, že 603ja je předimenzovaná, ta toho snese, se neztotožňuji. I když je vidět, že je stavěná opravdu bitelně.. :wink: Stačí se jen mrknout na torzní tyč přední nápravy. :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mirek » 29 Okt 2007, 10:16

Ladis má pravdu, když dáš baterku doprava bude vše OK, vyváží řidiče na levé straně. Na druhou stranu pokud to vyvážení řešíš kvůli pneumatikám - stejně dřív ztvrdnou a zpuchřejí než aby se jednostraně sjely. A pokud to řešíš kvůli jízdním vlastmostem - máš při ostré jízdě přesně odváženého spoljezdce? Takže nakonec mi to přijde vcelku bezpředmětný řešit. Mimochodem, kam chodíš do školy?

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 29 Okt 2007, 10:17

Mirek napísal:Mimochodem, kam chodíš do školy?
Mám to napsaný v profilu. Na Báňskou do OV.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní