Tatraportal - TATRA forum

Diskusné fórum o automobiloch značky Tatra
Aktuálny čas je 26 Mar 2017, 22:49

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 92 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
Autor Správa
 Predmet príspevku: Tatra 130 ;)
PoslaťNapísal: 26 Máj 2007, 18:27 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1577
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Po vice nez 50ti letech pokracuji prototypove zkousky vojenskeho valniku Tatra 130 ;) .

Vozidlo si dobre poradi s vetsinou terenu, vcetne vysoke travy. Obcas je trochu na skodu prilis nizka hmotnost a absence uzaverky predniho diferencialu, coz se negativne projevuje v malo unosnem terenu, zejmena v sypke pude ...

Vzduchem chlazeny elektromotor zene vuz na nejvyssi (druhy ;) ) rychlostni stupen vpred tak zavratnou rychlosti, ze ridic za nim musi bezet.

Zvysene pozornosti je treba dbat v pripade, kdy se v testovaci oblasti objevi pes, ktery obvykle povazuje vozidlo za velmi zajimavou korist.


Prílohy:
P5260026.jpg
P5260026.jpg [ 96.53 KiB | Zobrazené 20753 krát ]
P5260024.jpg
P5260024.jpg [ 109.46 KiB | Zobrazené 20715 krát ]
P5260021.jpg
P5260021.jpg [ 89.33 KiB | Zobrazené 20689 krát ]
P5260020.jpg
P5260020.jpg [ 102.42 KiB | Zobrazené 20680 krát ]
P5260014.jpg
P5260014.jpg [ 92.29 KiB | Zobrazené 20672 krát ]
P5260013.jpg
P5260013.jpg [ 108.35 KiB | Zobrazené 20680 krát ]
P5260009.jpg
P5260009.jpg [ 75.78 KiB | Zobrazené 20691 krát ]
P5260006.jpg
P5260006.jpg [ 129.28 KiB | Zobrazené 20685 krát ]
Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 26 Máj 2007, 18:34 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 10 Feb 2004, 09:41
Príspevky: 1180
Bydlisko: Garáž
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Splna Euro4? A ako vidim aj filter pevnych castic ma namontovany...

Velmi pekne, klobuk dolu


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 26 Máj 2007, 19:09 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 09 Máj 2007, 19:15
Príspevky: 68
Bydlisko: JIZERSKÉ HORY
To je krásnýýý,jako doopravdický nákladák.Nemám slov :wink: .SUPER


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 26 Máj 2007, 20:02 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Máj 2004, 11:30
Príspevky: 6491
Bydlisko: ČR
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Vypadá to úžasně! V jakém je to měřítku?


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 26 Máj 2007, 20:10 
Luxusní prácička 8) . Btw, kolikati tunka to je? Osmi nebo snad dvanácti? :D


Hore
  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 26 Máj 2007, 20:20 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1577
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Autorem modelu je pan Dojcar, viz. forum zde:
http://forum.rc-trial.com/viewtopic.php?t=377

Model je v meritku 1:14, uveze tak 2-3 kg nakladu ;)


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 26 Máj 2007, 20:23 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25 Aug 2006, 21:46
Príspevky: 688
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Veľmi pekná práca je to. Prvý obrázok akoby dobový prospekt.
Ale zaujímalo by ma, že:
-skladal si to sám alebo si to kúpil celé,
-kúpil si to vôbec, alebo vlastná práca by Roman Maďar,
-a ešte v akom je to merítku?

Ďakujem za odpovede.
:)


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 26 Máj 2007, 20:25 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25 Aug 2006, 21:46
Príspevky: 688
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Došlaka, akurát keď tu mam všetky odpovede. :oops:


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 26 Máj 2007, 20:30 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1577
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Maxono: v pohode, pekne se nase prispevky sesly ;)


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 31 Máj 2007, 20:47 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1577
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
V blize neurcenych tajemnych lesnich koncinach pokracovaly testy valniku T130. Ackoli silnicni pneu prujezd rozmoklym terenem nijak neulehcovaly, Tatra se nakonec uspesne vysplhala pres vsechny pripravene nastrahy - pres zakerne koreny obrich smrku, kluzke kameny okolo potoka a dokonce nahoru po strme lesni ceste kryte mazlavym blatem.

Po navratu na zakladnu samozrejme probehla nutna kontrola a ocista ;)


Prílohy:
Poznámka: posledni slunecni paprsky...
P5310019.jpg
P5310019.jpg [ 65.11 KiB | Zobrazené 20685 krát ]
Poznámka: zakerny koren smrku obrovskeho...
P5310016.jpg
P5310016.jpg [ 73.68 KiB | Zobrazené 20671 krát ]
Poznámka: na lesni ceste...
P5310012.jpg
P5310012.jpg [ 72.42 KiB | Zobrazené 20686 krát ]
Poznámka: vyjezd z potoka...
P5310008.jpg
P5310008.jpg [ 79.28 KiB | Zobrazené 20704 krát ]
Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 31 Máj 2007, 21:30 
Fotky opět paráda! A model i svítí.... :D
Měl bych (zase) pár doplňujících otázek - jaký je dojezd vozidla a jeho brodivost.


Hore
  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 31 Máj 2007, 21:38 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1577
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Zdenek: jasne, ze sviti ;) , dokonce pri zpomalovani sviti i brzdova svetla (koncovky se rozsviti vic). Da se to zapinat a vypinat ... takovy velmi prijemny efektik.

Dojezd jsem zatim nemeril na kilometry, vim jen, ze baterie vydrzi cca 30-45minut.

Brodivost jsem zatim nezkousel vubec, bezpecne je po spodni okraj disku ... proste jen pneumatikou. Sice by se do podvozku voda dostat moc nemela, ale neni duvod to pokouset - na to je Tatra az prilis krasna :) .


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 31 Máj 2007, 21:46 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25 Aug 2006, 21:46
Príspevky: 688
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Mňa by zaujímalo, že ako sa takýto model vlastne dá postaviť. Podľa nejakých schém, alebo len od oka podľa dobových dokumentov. A kde sa dajú zohnať veci ako motor, svetlá, Tatrovácke nápravy, diaľkové ovládanie...


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 31 Máj 2007, 22:01 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1577
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Na to by nejlepe dokazal odpovedet autor - pan Dojcar. Zabyva se vyrobou komponent tatrovackych podvozku uz delsi dobu, tohle je konkretne uz 18. podvozek. Puvodne zamyslel pouzit existujici komponenty (od modelarskych firem), Tatra ma ovsem natolik specificky podvozek, ze se na to daji koupit snad jen pneu. Vse ostatni si navrhuje a vyrabi sam. Co se tyka kabiny, pomocnych ramu, korby atd., T130 vychazi z T128 (viz. technicky popisek http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t130_sk&lang=sk ) - jak tehdy v padesatych letech ve skutecnost, tak nyni - model T128 vznikl uz drive: http://rc-trial.com/view.php?cisloclanku=2006052701 .

Ale aby to zas nebylo tak jednoduche, verejne znamych je cca 5 fotografii T130. Ja jsem udelal uz pred casem virtualni model T130, kde jsem nektere veci uz musel resit (cti "vymyslet si" :) ), stejne to bylo i tady. Velky dik patri take panu J. Hoozovi z TATRATRUCKu, ktery nam poskytl cenne informace o tomto legendarnim vozu.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 01 Jún 2007, 20:09 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1577
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Strmy lesni kopec se stal predmetem oblibene trucktrialove discipliny - vjezd do rokle tim nejstrmejsim mistem.
Coz o to, dolu to slo pomalym plizenim celkem hladce. Horsi to bylo se splhem nahoru - prestoze silnicni pneu zoufale klouzaly, dostala se Tatra az k nejstrmejsimu stoupani pred vrcholem. Nakonec se musela zvolit cesta okolo.
Do budoucna to bude chtit terenni retezy, jako pred padesati lety:
http://www.tatraportal.sk/forum/download.php?id=1325


Prílohy:
Poznámka: co se to na mne vali!
P6010008.JPG
P6010008.JPG [ 87.29 KiB | Zobrazené 20659 krát ]
Poznámka: pomalu a s citem...
P6010015.JPG
P6010015.JPG [ 90.71 KiB | Zobrazené 20660 krát ]
Poznámka: brzdi!
P6010019.JPG
P6010019.JPG [ 92.54 KiB | Zobrazené 20656 krát ]
P6010024.JPG
P6010024.JPG [ 81.08 KiB | Zobrazené 20637 krát ]
Poznámka: jednicka, redukce a plnej!
P6010032.JPG
P6010032.JPG [ 98.65 KiB | Zobrazené 20654 krát ]
Poznámka: tak to nepomohlo, vykopnout redukci, pripravit, pozor...
P6010035.JPG
P6010035.JPG [ 121.18 KiB | Zobrazené 20641 krát ]
Poznámka: a plnej knedlik!
P6010037.JPG
P6010037.JPG [ 105.16 KiB | Zobrazené 20630 krát ]
Poznámka: zkusime to okolo...
P6010041.JPG
P6010041.JPG [ 91.87 KiB | Zobrazené 20648 krát ]
Poznámka: to jehlici ale klouze...
P6010044.JPG
P6010044.JPG [ 69.92 KiB | Zobrazené 20668 krát ]
Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 01 Jún 2007, 20:30 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 25 Aug 2006, 21:46
Príspevky: 688
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
To nieje škoda, jazdiť s tým po lese? A ako alternatíva sa tam dá namontovať spalovací motor? Taký, ako napríklad do modelov lietadiel, len menší?


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 01 Jún 2007, 20:45 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1577
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Maxono: jizda po asfaltovem chodniku nebo doma po podlaze neda vyniknout schopnostem podvozku, ktery je primo navrzen pro jizdu v tezkem terenu (nejen original, ale i model). Samozrejme, ze Tatra nejede celou cestu az k zajimavym lesnim mistum. Pri foceni se take musi davat pozor, aby se neprevratila nebo neodrela.

Spalovaci motor: mozna ano, ale i elektromotor dava modelu velmi slusne jizdni vlastnosti ... skoro bych rekl, ze tocivy moment je az moc velky ;)


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 01 Jún 2007, 20:47 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 23 Jún 2005, 21:48
Príspevky: 1910
Bydlisko: Olomouc
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
:shock:
http://rc-trial.com/data/modely/tatra2/tatra2-01.jpg
http://rc-trial.com/view.php?cisloclanku=2005060303


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 01 Jún 2007, 20:51 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 23 Jún 2005, 21:48
Príspevky: 1910
Bydlisko: Olomouc
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
ouuuuuu
http://rc-trial.com/gallery.php?akce=ob ... media_id=9


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 01 Jún 2007, 22:53 
Spalovací motor použít nejde. Jednak jsou některé části modelu z plastu a není dostatek místa pod kapotou. Jen tak tak se tam vešel ten elektromotor.


Hore
  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 92 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Ďalší

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
POWERED_BY
Slovenský preklad: phpbb3.sk | phpbb.sk.