Pre Tatra-fetišistov..
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Mno o funkčním zlepšení můžeme polemizovat, kupříkladu náhrada logicky ovladatelného otočného vypínače světel sadou dvou oddělených spínačů je kravina prvního řádu, to "úžasné" utopení spínací kříňky je ještě větší pocuc, o slícování dílů a použitých materiálech ni nehovořím (do té kůže je později prostě bylo NUTNÉ zabalit), originální provedení středového panelu mezi sedadly a ovládání sytiče, to už je opravdu hadcore, nevím nevím, co se tam vlastně pro řidiče zásadně zlepšilo, vyjma toho že s trochou opatrnosti se člověk před neznalými lidmi nemusí v případě pohledu do kabiny 613-4 bát utrousit informaci o skutečném roku výroby automobilu, což je v případě T613-3 dejme tomu r.v. 1990 záležitostí velice tristní.....
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Samozřejmě, tak o deset let.MarekK napísal:Luboš: jo, ale malo to príst skorej!
No Radku, všechny vypínače máš aspoň podsvícené a celkem logicky uspořádané před sebou, úroveň větracích mřížek je také úplně jinde, redukce čtyř pák od topení na dvě + lepší regulace větráku na sklo, větší kapsy na dveřích a našlo by se toho víc...
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Mno ano, jenže podsvícené vypínače měly v začátku 90tých let i pracovní stroje. O umístění můžeme taky polemizovat, vzhledem k neexistenci výškového nastavení sedadla řidiče stejně kupříkladu spínače mlhovek z běžné pozice za volantem nevidím....kdo má výšku 1,6 m, asi je na tom líp . Větrací mřížky netřeba řešit, jsou jen inovovaným vyústěním beznadějně nevhodného a zastaralého systému větrání/vytápění/chlazení. Redukce pák byl opravdový "přínos", bohužel není inovací modelu 613-4, ale inovací pro 613-S už z 80tých let, takže v letech devadesátých už by si ten zákazník za ty peníze docela zasloužil drobet podsvícených kruhových ovladačů s možností si kupříkladu vybrat, do jaké části kabiny chce foukat vytápěcí vzduch. Super věcí na této pákové dietě je i to, že přístup k mechanismu je opravdu "úžasný". A můžeme takhle pokračovat donekonečna, ale nikam to nepovede, každému normálnímu uživateli běžných aut je po prvním pohledu jasné, že je to minimálně 10-15 let ujetý vlak, moderní "limuzína" jak tu tak rádi používáte to byla fakt jen pořizovací cenou.....
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Jo to je velmi úsměvný seznam, jednak v něm žádná limuzína zastoupena není, druhak se můžu potento smíchy, jak v takovéto prapodivné tabulce vůbec může figurovat auto s karburační přípravou směsi a bez posilovače řízení...to je normálně urážka všech těch dále uvedených výrobců, snad i té Volhy.... Ale gut Marku, máš-li potřebu si pro sebe 613 obhajovat či idealizovat, určitě Ti takovýhle seznam stačí ke štěstí. Mě třeba stačí vzít do ruky ceník základního provedení 4-MiL 1995 (aby byl porovnatelný alespoň stupeň čistoty výfukových plynů) a když vidím, tu cenu a následně to, co tady o patro níž třeba zrovna visí na heveru, je mi mdlo a úředníky, kteří tohle svým podpisem na úřady "nakupovali" z našich daní bych to nechal platit z jejich kapsy, protože zažitý "přídělový systém" bylo pěkné svinstvo a vůbec nenutilo dodavatele - tedy výrobce auta k tomu, aby své výrobky přizpůsobil požadavkům zákazníka či trhu.
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
radek: neviem čo si mám obhajovat, a už vobec idealizovat..... ja viem čo je tatra zač oproti konkurencii(nedávam to svojimi príspevkami dostatočne najavo?).....chel som ta len trochu popichnut, aby si stále netrvrdil jak bola tatra drahá, dalo sa kúpit x drahších a x levnejších lepších aut...
dúfam, že ten zoznam som mohol zverejnit. Neopítal som sa toho kto mi ho poslal. ten zoznam vypracovala "náš" kombinát na výrobu nadpozemských približovadiel, ondrej o nom možno povie niečo viac
dúfam, že ten zoznam som mohol zverejnit. Neopítal som sa toho kto mi ho poslal. ten zoznam vypracovala "náš" kombinát na výrobu nadpozemských približovadiel, ondrej o nom možno povie niečo viac
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Tá tabuľka vznikla tuším v roku 1992, alebo začiatkom 1993, a mala slúžiť ako podklad k presvedčeniu kompetentných, že je treba urýchlene niečo robiť s modernizáciou T613, ako aj s jej "redizajnom", ako to v KOV volali.
Nesúhlasím preto s Radekom, že ten zoznam je úsmevný - naopak, bol to zúfalý výkrik z konštrukcie, žiaľ kompetentnými nevypočutý. V tej dobe vrcholili práce na dolaďovaní motorov Mi, riešili sa varianty motora 613-4P a už v tej dobe existovalo viacero návrhov vzhľadových zmien karosérie, väčšinou od Vlastimila Výborného. Viaceré prvky jedného z návrhov prebral neskorší M´95, ako aj T700. Známou alternatívou k tejto ceste bol Králov Prezident, ak aj jeho trocha tvarovo extravagantné návrhy nového vozu T625. Z tej doby pochádzajú aj viaceré návrhy Superlongu, s ktorým sa dosť intenzívne zaoberali-stručne som to už spomenul aj v príslušnom vlákne na brnenskom fóre. Boli vtedy aj snahy, aby ako prvý bol postavený Superlong Mobicom.
V tom období Tatra zároveň prehodnocovala viaceré iné aktivity zamerané na svoju záchranu - bol napríklad pripravený rad leteckých motorov určených pre ľahké lietadlá a podľa prvých skúšiek tieto motory vykazovali veľmi pekné parametre, a čo je dôležité - podľa marketingových prieskumov o ne bol aj záujem. Nasledovalo ale rozhodnutie typické pre vtedajšiu Tatru - zastaviť ich vývoj. Taktiež prebiehali vážne jednania so zahraničným partnerom o spolupráci pri vývoji a výrobe ľahkého terénneho vozu, ako aj jednania "za zatvorenými dverami" so zahraničným partnerom o kooperácii pri výrobe autobusov.
Ako sa vývoj uberal ďalej, už všetci poznáme - vrátane naplnenia katastrofického scenára, čo vyústilo až k zastaveniu výroby osobných vozov Tatra a skoro ku kolapsu celej fabriky. teraz - zdá sa - je Tatra už z najhoršieho von, držím jej palce!
Nesúhlasím preto s Radekom, že ten zoznam je úsmevný - naopak, bol to zúfalý výkrik z konštrukcie, žiaľ kompetentnými nevypočutý. V tej dobe vrcholili práce na dolaďovaní motorov Mi, riešili sa varianty motora 613-4P a už v tej dobe existovalo viacero návrhov vzhľadových zmien karosérie, väčšinou od Vlastimila Výborného. Viaceré prvky jedného z návrhov prebral neskorší M´95, ako aj T700. Známou alternatívou k tejto ceste bol Králov Prezident, ak aj jeho trocha tvarovo extravagantné návrhy nového vozu T625. Z tej doby pochádzajú aj viaceré návrhy Superlongu, s ktorým sa dosť intenzívne zaoberali-stručne som to už spomenul aj v príslušnom vlákne na brnenskom fóre. Boli vtedy aj snahy, aby ako prvý bol postavený Superlong Mobicom.
V tom období Tatra zároveň prehodnocovala viaceré iné aktivity zamerané na svoju záchranu - bol napríklad pripravený rad leteckých motorov určených pre ľahké lietadlá a podľa prvých skúšiek tieto motory vykazovali veľmi pekné parametre, a čo je dôležité - podľa marketingových prieskumov o ne bol aj záujem. Nasledovalo ale rozhodnutie typické pre vtedajšiu Tatru - zastaviť ich vývoj. Taktiež prebiehali vážne jednania so zahraničným partnerom o spolupráci pri vývoji a výrobe ľahkého terénneho vozu, ako aj jednania "za zatvorenými dverami" so zahraničným partnerom o kooperácii pri výrobe autobusov.
Ako sa vývoj uberal ďalej, už všetci poznáme - vrátane naplnenia katastrofického scenára, čo vyústilo až k zastaveniu výroby osobných vozov Tatra a skoro ku kolapsu celej fabriky. teraz - zdá sa - je Tatra už z najhoršieho von, držím jej palce!
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Ty letecké motory byly podobné těm, co jsou k vidění v kopřivnickém muzeu? Doufám, že ne...
Z muzea si toho moc nepamatuju, ale tohle mě zaujalo... Ty motory byly čtyřválcové boxery, jeden s válci T613 a druhý tuším T600(?). Nikdo se ani nenamáhal změnit žebrování, aby odpovídalo jinému směru ofukování chladícím vzduchem (kolmý na původní). To když v ČZ postavili skůtr 175/502 a vybavili jej ventilátorem, bylo žebrování válce patřičně upraveno.
Z muzea si toho moc nepamatuju, ale tohle mě zaujalo... Ty motory byly čtyřválcové boxery, jeden s válci T613 a druhý tuším T600(?). Nikdo se ani nenamáhal změnit žebrování, aby odpovídalo jinému směru ofukování chladícím vzduchem (kolmý na původní). To když v ČZ postavili skůtr 175/502 a vybavili jej ventilátorem, bylo žebrování válce patřičně upraveno.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných