Pre Tatra-fetišistov..

Odfotili ste niečo zaujímavé ? Sem s tým !
Vláček

Príspevok od užívateľa Vláček » 10 Dec 2006, 20:35

Já to vidím takto: Jednička, t700 2, m95, T700 1, Speciál, dvojka, trojka čtverka. A jinak ono ten čtverkový i¨nteriér kdyby byl v kůži tak by to bylo zas o něčem jiném..

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 10 Dec 2006, 20:51

ved on bude....

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 10 Dec 2006, 21:42

Vláčku, Vláčku... Někdy si do každého z těch aut sedni. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Maxono
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 688
Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Maxono » 10 Dec 2006, 22:24

Aj ja by som chcel.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 11 Dec 2006, 09:11

zase ďalší príklad krásnej "pivnej debaty" ... :?

D.A.

Príspevok od užívateľa D.A. » 11 Dec 2006, 14:36

Čtverkový kokpit nikdy, ty ostatní všechny s přibržděním OK. Ale W353 je W353 :-).

Mně prosím řezané tuplované.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 11 Dec 2006, 14:43

Mno myslím, že poslední kvalitně zpracovaný interiér osobní tatry, co se týká koncepce, výběru přístrojů, ostatního vybavení a volby materiálů měla seriová verze 603-1. Ale ty hrůzy poté až do ukončení výroby osobních vozů......

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 11 Dec 2006, 15:01

Veru Radku, pravdu díš!

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 11 Dec 2006, 18:01

To je věc názoru. U čtverky je ta palubka zbytečně moc rozměrná, ale funkčních zlepšení je tam dost.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 11 Dec 2006, 18:28

Luboš: jo, ale malo to príst skorej!

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 11 Dec 2006, 20:37

Ondrej, ved chlapci nemaju cez dlhe "zimne" vecery co porabat, tak aspon krcmove debaty rozvyjaju, ked sa uz v tej krcme nestretli ;)

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 11 Dec 2006, 21:19

Mno o funkčním zlepšení můžeme polemizovat, kupříkladu náhrada logicky ovladatelného otočného vypínače světel sadou dvou oddělených spínačů je kravina prvního řádu, to "úžasné" utopení spínací kříňky je ještě větší pocuc, o slícování dílů a použitých materiálech ni nehovořím (do té kůže je později prostě bylo NUTNÉ zabalit), originální provedení středového panelu mezi sedadly a ovládání sytiče, to už je opravdu hadcore, nevím nevím, co se tam vlastně pro řidiče zásadně zlepšilo, vyjma toho že s trochou opatrnosti se člověk před neznalými lidmi nemusí v případě pohledu do kabiny 613-4 bát utrousit informaci o skutečném roku výroby automobilu, což je v případě T613-3 dejme tomu r.v. 1990 záležitostí velice tristní..... :D

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 11 Dec 2006, 22:50

MarekK napísal:Luboš: jo, ale malo to príst skorej!
Samozřejmě, tak o deset let.

No Radku, všechny vypínače máš aspoň podsvícené a celkem logicky uspořádané před sebou, úroveň větracích mřížek je také úplně jinde, redukce čtyř pák od topení na dvě + lepší regulace větráku na sklo, větší kapsy na dveřích a našlo by se toho víc...

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 11 Dec 2006, 23:13

Mno ano, jenže podsvícené vypínače měly v začátku 90tých let i pracovní stroje. O umístění můžeme taky polemizovat, vzhledem k neexistenci výškového nastavení sedadla řidiče stejně kupříkladu spínače mlhovek z běžné pozice za volantem nevidím....kdo má výšku 1,6 m, asi je na tom líp :D. Větrací mřížky netřeba řešit, jsou jen inovovaným vyústěním beznadějně nevhodného a zastaralého systému větrání/vytápění/chlazení. Redukce pák byl opravdový "přínos", bohužel není inovací modelu 613-4, ale inovací pro 613-S už z 80tých let, takže v letech devadesátých už by si ten zákazník za ty peníze docela zasloužil drobet podsvícených kruhových ovladačů s možností si kupříkladu vybrat, do jaké části kabiny chce foukat vytápěcí vzduch. Super věcí na této pákové dietě je i to, že přístup k mechanismu je opravdu "úžasný". A můžeme takhle pokračovat donekonečna, ale nikam to nepovede, každému normálnímu uživateli běžných aut je po prvním pohledu jasné, že je to minimálně 10-15 let ujetý vlak, moderní "limuzína" jak tu tak rádi používáte to byla fakt jen pořizovací cenou.....

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 12 Dec 2006, 01:16

Radek: moderní "limuzína"....v tej dobe bola ovela drahšia.......ved určite to vieš
..............."ondrejové" porovnanie ...........
Prílohy
Porovnanie1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 12 Dec 2006, 08:52

Jo to je velmi úsměvný seznam, jednak v něm žádná limuzína zastoupena není, druhak se můžu potento smíchy, jak v takovéto prapodivné tabulce vůbec může figurovat auto s karburační přípravou směsi a bez posilovače řízení...to je normálně urážka všech těch dále uvedených výrobců, snad i té Volhy.... Ale gut Marku, máš-li potřebu si pro sebe 613 obhajovat či idealizovat, určitě Ti takovýhle seznam stačí ke štěstí. Mě třeba stačí vzít do ruky ceník základního provedení 4-MiL 1995 (aby byl porovnatelný alespoň stupeň čistoty výfukových plynů) a když vidím, tu cenu a následně to, co tady o patro níž třeba zrovna visí na heveru, je mi mdlo a úředníky, kteří tohle svým podpisem na úřady "nakupovali" z našich daní bych to nechal platit z jejich kapsy, protože zažitý "přídělový systém" bylo pěkné svinstvo a vůbec nenutilo dodavatele - tedy výrobce auta k tomu, aby své výrobky přizpůsobil požadavkům zákazníka či trhu.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 12 Dec 2006, 09:25

radek: neviem čo si mám obhajovat, a už vobec idealizovat..... ja viem čo je tatra zač oproti konkurencii(nedávam to svojimi príspevkami dostatočne najavo?).....chel som ta len trochu popichnut, aby si stále netrvrdil jak bola tatra drahá, dalo sa kúpit x drahších a x levnejších lepších aut...

dúfam, že ten zoznam som mohol zverejnit. Neopítal som sa toho kto mi ho poslal. ten zoznam vypracovala "náš" kombinát na výrobu nadpozemských približovadiel, ondrej o nom možno povie niečo viac

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 12 Dec 2006, 12:13

Tá tabuľka vznikla tuším v roku 1992, alebo začiatkom 1993, a mala slúžiť ako podklad k presvedčeniu kompetentných, že je treba urýchlene niečo robiť s modernizáciou T613, ako aj s jej "redizajnom", ako to v KOV volali.
Nesúhlasím preto s Radekom, že ten zoznam je úsmevný - naopak, bol to zúfalý výkrik z konštrukcie, žiaľ kompetentnými nevypočutý. V tej dobe vrcholili práce na dolaďovaní motorov Mi, riešili sa varianty motora 613-4P a už v tej dobe existovalo viacero návrhov vzhľadových zmien karosérie, väčšinou od Vlastimila Výborného. Viaceré prvky jedného z návrhov prebral neskorší M´95, ako aj T700. Známou alternatívou k tejto ceste bol Králov Prezident, ak aj jeho trocha tvarovo extravagantné návrhy nového vozu T625. Z tej doby pochádzajú aj viaceré návrhy Superlongu, s ktorým sa dosť intenzívne zaoberali-stručne som to už spomenul aj v príslušnom vlákne na brnenskom fóre. Boli vtedy aj snahy, aby ako prvý bol postavený Superlong Mobicom.
V tom období Tatra zároveň prehodnocovala viaceré iné aktivity zamerané na svoju záchranu - bol napríklad pripravený rad leteckých motorov určených pre ľahké lietadlá a podľa prvých skúšiek tieto motory vykazovali veľmi pekné parametre, a čo je dôležité - podľa marketingových prieskumov o ne bol aj záujem. Nasledovalo ale rozhodnutie typické pre vtedajšiu Tatru - zastaviť ich vývoj. Taktiež prebiehali vážne jednania so zahraničným partnerom o spolupráci pri vývoji a výrobe ľahkého terénneho vozu, ako aj jednania "za zatvorenými dverami" so zahraničným partnerom o kooperácii pri výrobe autobusov.
Ako sa vývoj uberal ďalej, už všetci poznáme - vrátane naplnenia katastrofického scenára, čo vyústilo až k zastaveniu výroby osobných vozov Tatra a skoro ku kolapsu celej fabriky. teraz - zdá sa - je Tatra už z najhoršieho von, držím jej palce!

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 12 Dec 2006, 13:43

Ty letecké motory byly podobné těm, co jsou k vidění v kopřivnickém muzeu? Doufám, že ne...

Z muzea si toho moc nepamatuju, ale tohle mě zaujalo... Ty motory byly čtyřválcové boxery, jeden s válci T613 a druhý tuším T600(?). Nikdo se ani nenamáhal změnit žebrování, aby odpovídalo jinému směru ofukování chladícím vzduchem (kolmý na původní). To když v ČZ postavili skůtr 175/502 a vybavili jej ventilátorem, bylo žebrování válce patřičně upraveno.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 12 Dec 2006, 13:56

:twisted: fetišista :twisted:

Ladis: možno by sa to robilo vývojom na zákázníkovi :) ...., alebo tie upravené hlavy zostali vo vývoji kde na nich boli robené merania, a do muzea sa nedostali
Prílohy
IMGA0099.JPG

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných