koncový díl výfuku

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
MartinD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Klimkovice
Kontaktovať užívateľa:

koncový díl výfuku

Príspevok od užívateľa MartinD » 06 Jan 2006, 14:35

Potýkám se s problémem, jak sundat tlumič výfuku. Sekáčem a kladivem (mohl by to být zajímavý znak pro Tatraservisy :D ) jsem postupně povolil všech 8 matic (teoreticky 16ka klíč). Výfuk však stále drží, jako přivařený (ale není). Určitě to bude držet na těsnící pastě, která se už holt pořádně zapekla do materiálu. Otázkou je, jak výfuk sundat, abych ho přitom neponičil i s držákem? Sekáčem to nejde :?, použil jsem rezožrout a nějáký roztok na povolování zerezlých šroubů, obojí ve spreji, bušil jsem do toho kladivem, ale nic nepomohlo...

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 06 Jan 2006, 14:59

Na demontáž tlmiča výfuku zo zberných potrubí, používam obojstranný napínač/šponovák/, určený na napínanie pletiva a nosných drôtov oplotenia /dostaneš kúpiť v každom lepšom železiarstve za pár korún. Je treba použiť väčší typ, min so zavitom M8-10. oko s pravým závitom treba nahradiť skrutkou vyhovujúcej dlžky a oko s lavým závitom upraviť tak, že hornú časť oka odrežeš.S takto uperaveným sťahovákom sa mi zatial podarilo demontovať každý výfuk, pravda za predpolkladu,že nie je prehrdzavený v miestach opretia pripravku. pred samotným demontovaním doporučujem poriadne preklepať spojovacie rury na spoji zvodov s tlmičom, ale pozor malým kladivkom a tou orstrejšou stranou, kvôli rozrušeniu spečenej vrstvy. Velkým kladivom by si to len zdeformoval.Vela zdaru :D

Užívateľov profilový obrázok
MartinD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Klimkovice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MartinD » 06 Jan 2006, 18:44

Roman Maďar: Díky, ten nápad se mi líbí, v pondělí jdu pro napínák :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 06 Jan 2006, 23:30

Roman: zajímavý postup a dobrá rada. Martin má ale výfuk na KAT. Já osobně nechápu, jaktože nejde sundat, když odsekl všech osm šroubů.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 06 Jan 2006, 23:49

Tam bude skrytý dajaký cigán čo to furt trímá

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 07 Jan 2006, 00:22

Co to zkusit trochu ohřát? Možná to jen zamrzlo? :lol:

Petr Janda

Príspevok od užívateľa Petr Janda » 07 Jan 2006, 11:25

My sundavali tlumič dokonce motorkou na provaze :? Naše zoufalství už nebralo mezí. Svody to kupodivu vydržely, naše zoufalství už nebralo mezí a tlumič stále držel.

Pak ale přišel šikovný kamarád a bez jediného klapání kladivem, jen holými rukami měl tlumič za 5 minut dole.

V servisu kdysi mi u jiné tatry na rampě do toho ze spodu také tloukly kladivy přes dřevo :evil:

neregistrovanýMarekK

Príspevok od užívateľa neregistrovanýMarekK » 07 Jan 2006, 12:06

MartinD: máš tuším takú istú tatrofkuako ja (máš aj 5g? r.v.?) :wink:

8šrobkov odsedknutzých a ono to nejde dole? plamenom to skús nahriat, tieš ti nechápem...

smejo

Príspevok od užívateľa smejo » 07 Jan 2006, 18:06

ahoj skusil si aj pohýbať výfukom hore dole?skus a držiaky sa daju kupiť :shock: :shock: :shock:

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 08 Jan 2006, 13:09

Bylo by potřeba, aby všem přispívajícím do tohoto vlákna bylo jasno, jestli se sundává tlumič výfuku:

- z motoru bez katalyzátorů (trubka v trubce, 4 spony se 4mi šrouby),

- z motoru s katalyzátory (dvě obdelníkové příruby, 8 šroubů).

Užívateľov profilový obrázok
Thomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 585
Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Thomas » 08 Jan 2006, 14:00

AT - s největší pravděpodobností tu jde o motor i-kat.

Užívateľov profilový obrázok
MartinD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Klimkovice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MartinD » 08 Jan 2006, 17:08

Jde o MiLONG r.v. 1995, samozdřejmě KAT, 5q. V tom mrazu se mi nechce pod auto :?
Když už jsem to nakousl, neupravuje někdo tyto výfuky na nerezové?

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 08 Jan 2006, 17:33

Roman Maďar, návštevník tohoto fóra Ti nerezový výfuk spraví

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Jan 2006, 17:47

To je dosti náročné, dělat celý výfuk z nerezu, ne? Udělat a přivařit jen samotné příruby, případně i vnější oplášťování tak složité nebude, ale celý výfuk? :o

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 08 Jan 2006, 17:49

No a čo že je to náročné? Roman je šikovný od kosti

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Jan 2006, 18:32

Na to by bylo potřeba i docela těžký kladivo... :) Ale i kdyby to Roman zvládnul, docela neřešitelný problém tu bude hmotnost. Vždyť by ten tlumič musel vážit dvakrát nebo třikrát tolik! Dalo by se sice šidit na materiálu a použít podstatně slabší plechy, ale to by se velmi nepříjemně projevilo na zvýšené hlučnosti. Už jen tlumiče, které mají z nerezu pouze samotný vnější plášť mají s hlukem velké problémy... :?

Užívateľov profilový obrázok
MartinD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Klimkovice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MartinD » 08 Jan 2006, 23:55

Luboš: S tou hlučností jsi mě překvapil. Existuje tedy nějáký způsob, jak výfuk ze železa chránit proti korozi? Nahliníkuju to zvenku, ale co uvnitř? Napadlo mě, nechat to celé galvanicky po..., ale jestli se mi to pak nerozpadne dřív? (zbytky chemikálií asi zůstanou uvnitř)

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 09 Jan 2006, 00:18

Asi Ti to drží na zrezlých držácích výfuku - brýlých, je možné že to je v rámci opravy nechtěně přivařené. Neboj se toho a zruš je. Z mých zkušeností ti můžu poradit jejich výměnu! Dej bacha na svody!!!!! Těch na KAT je kumálo.
p.s. závídím Ti, my co máme zápočťák nestíháme ani spánek :-P

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 09 Jan 2006, 10:25

Luboš, co sa týka hmotnosti, nerezový tlmič je lahší ako klasický. Je niekolko možností ako riešiť hlučnosť/ je pravda, že nerez má iné rezonančné vlastnosti ako klasická ocel/Zatial som vyrobil 4 sady výfukových komponentov, tzn, zberné potrubia , držiaky, tlmič. Ja zdená je jedna sada/ Na Amerike, najazdene cca 400km, bez problémov/Zatial jediný argument proti, je cena a možno ešte neoriginálny tvar tlmiča./

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 09 Jan 2006, 10:26

Oprava k predošlemu prispevku , najazdene je samozrejme 4000km

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný