Tatraportal - TATRA forum

Diskusné fórum o automobiloch značky Tatra
Aktuálny čas je 29 Apr 2017, 07:38

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 27 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
Autor Správa
 Predmet príspevku: Tatra 28
PoslaťNapísal: 30 Aug 2004, 19:05 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1578
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Nema nahodou nekdo fotku Tatry 28a autobus ? Pro ty, kdoz lehce tapou, co ze to osmadvacitka byla, pripomenu, ze se jedna o trinapravovou verzi Tatry 27, od ktere se vseho vsudy vyrobily 2 valniky a 10 autobusu. Obrazek valniku je "notoricky znamy", ale autobus jsem nikdy nevidel ani na fotce.

A druha otazka do plena: jak se mezi sebou lisi Tatra 27, Tatry 27a a Tatra 27b; zejmena se mi jedna o vzhled (kabina, detaily atd.) Technicke zmeny jsou celkem jasne a "dobre" zdokumentovane - viz. stranka T27 na hlavni strane tatraportalu. Take bych uvital, pokud by nejaka dobra duse mohla poskytnout jeste dalsi dobove fotky T27.

Diky.


Prílohy:
Poznámka: Valnik T28
t28_01.jpg
t28_01.jpg [ 55.02 KiB | Zobrazené 16271 krát ]
Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 30 Aug 2004, 22:36 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Máj 2004, 11:30
Príspevky: 6491
Bydlisko: ČR
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Po autobusu je ještě kouknu, zatím jen nějaké t27


Prílohy:
Poznámka: jako kropící vůz
t27-2.jpg
t27-2.jpg [ 68.79 KiB | Zobrazené 16257 krát ]
Poznámka: valník T27, zhruba 1936
t27-1.jpg
t27-1.jpg [ 29.59 KiB | Zobrazené 16257 krát ]
Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 30 Aug 2004, 22:40 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Máj 2004, 11:30
Príspevky: 6491
Bydlisko: ČR
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Jedna t27h se zajímavým tunningem... :wink: Kdoví k čemu to sloužilo? Asi se to tak nebořilo do sněhu...


Prílohy:
Poznámka: pohon na dřevoplyn, zhruba 1942
t27h.jpg
t27h.jpg [ 36.92 KiB | Zobrazené 16255 krát ]
Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 30 Aug 2004, 22:44 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Máj 2004, 11:30
Príspevky: 6491
Bydlisko: ČR
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
A ještě třeba nějaká béčka...


Prílohy:
Poznámka: a jako běžný valník
t27b-1.jpg
t27b-1.jpg [ 15.64 KiB | Zobrazené 16247 krát ]
Poznámka: T27b jako valník také s úpravou na dřevoplyn
t27b-2.jpg
t27b-2.jpg [ 23.3 KiB | Zobrazené 16248 krát ]
Poznámka: T27b jako třístranný sklápěč na dřevoplyn
t27b-3.jpg
t27b-3.jpg [ 26.42 KiB | Zobrazené 16244 krát ]
Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 30 Aug 2004, 22:44 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1578
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Ooooo :) , diky. Ta prvni - to bude puvodni T27, protoze ma stejne hranatou kabinu jako ta T28 a T22. Ty ostatni budou asi T27a nebo b, jeste je neumim rozlisit bez demontaze motoru :D .

Ty pridavne obruce skutecne mely vyresit problem boreni do terenu s nizkou unosnosti.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 30 Aug 2004, 22:56 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Máj 2004, 11:30
Príspevky: 6491
Bydlisko: ČR
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Podívej se třeba na tuhle t27b-2.jpg

Je to taky t27b někdy kolem roku 1940 a pokud mě zrak neklame, tak má poněkud více zaoblený chladič a trochu jinak tvarovanou kapotu.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 30 Aug 2004, 23:00 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1578
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Mas pravdu, ma trochu jiny chladic (kdyz si odmyslim ten pridavny).

Jak to bylo s dvojmontazi vzadu - zatim jsem to vzdy videl na T27 s "kulatou" kabinou - coz by mohla byt vzdy T27b ?


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 30 Aug 2004, 23:04 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Máj 2004, 11:30
Príspevky: 6491
Bydlisko: ČR
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Je to možné, ale jistě ti to neřeknu.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 30 Aug 2004, 23:25 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Máj 2004, 11:30
Príspevky: 6491
Bydlisko: ČR
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Ještě jsem objevil nějaké technické údaje valníku t27b na dřevoplyn. Pokud neznáš po německy, přeložím.


Prílohy:
t27b-daten.jpg
t27b-daten.jpg [ 88.05 KiB | Zobrazené 16222 krát ]
Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 30 Aug 2004, 23:27 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1578
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Diky, nemecky umim :)

ale stejne si neodpustim: "Ich stehe deutsch ver, aber klein" :D


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 30 Aug 2004, 23:43 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Máj 2004, 11:30
Príspevky: 6491
Bydlisko: ČR
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Zajímavý je i tenhle autobus t276


Prílohy:
t276-1943.jpg
t276-1943.jpg [ 41.85 KiB | Zobrazené 16208 krát ]
Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 30 Aug 2004, 23:49 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1578
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
T276 ? To je zase preklep ze Sveta Motoru, ne ? To bych tipoval na T27bh, vzadu to bude mit generator a vpredu to ma tu nadrzku, tusim na vyvinuty plyn. Zajimavy je ale ten predek - nema klasicky peticlankovy chladic, ale vypada trochu jako T114 :)


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 30 Aug 2004, 23:54 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Máj 2004, 11:30
Príspevky: 6491
Bydlisko: ČR
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Proto říkám zajímavý... :wink: Skutečně tomu říkali T27bh? T114 je trochu pozdější projekt, tak nevím, zdá se mi to moc "moderní"...


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 30 Aug 2004, 23:58 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1578
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
276 je naprosto nelogicke cislo, zvlast v te dobe. Spis bych se priklanel k chybe OCR (Optical Character Recognition): "27b" se pocitaci velmi snadno zdetekuje jako "276", zvlast kdyz je to zasumene. Ale ten cumak je vubec zvlastni - chybi tam ten mezikus. Nakonec, jestli je to vubec Tatra :), ikdyz zadni kola jakysi sklon maji (snad).

No a T114 na T27 po valce primo navazala. Jen se misto motoru T27 pouzil ctyrvalcovy motor (ted nevim cislo) odvozeny od T111.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 31 Aug 2004, 00:13 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Máj 2004, 11:30
Príspevky: 6491
Bydlisko: ČR
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Myslím, že tomu motoru říkali T114

Chyba ve znační být může, nenašel jsem zatím jinou fotku. Mělo by to být z roku 1943 ( :?: )


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 31 Aug 2004, 00:26 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Máj 2004, 11:30
Príspevky: 6491
Bydlisko: ČR
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
No a na dobrou noc ještě jedna T27b, tentokráte zachycená před starou radnicí v Náchodě v roce 1998. Tehdá patřila HÚ AČR, od té doby jsem ji neviděl...


Prílohy:
t27b-nachod1998.jpg
t27b-nachod1998.jpg [ 96.23 KiB | Zobrazené 16173 krát ]
Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 31 Aug 2004, 07:55 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1578
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
To bude nejspis ta "Lesanska". Na narazniku ma velmi podobny bily textik jako na fotkach z muzea (neco jako "XX-54"), ktere jsem udelal v Lesanech pred rokem. Po stranach kabiny ma cervene blinkry a chybi ji houkacka mezi okny,


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 31 Aug 2004, 08:12 
Hoši, ten "kropící vůz" je hasičák jak vyšitý, leda, že by lavičky po stranách sloužily pro převoz bandy ručních dočišťovačů, držák na dlouhý žebřík - k lezení do studny pro vodu - ? a to čerpadlo s hadicemi pod nárazníkem...


Hore
  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 31 Aug 2004, 11:51 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Máj 2004, 11:30
Príspevky: 6491
Bydlisko: ČR
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Asi to bude ta nynější lešanská, ale odlišuje se v dost detailech...


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: 31 Aug 2004, 11:52 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Máj 2004, 11:30
Príspevky: 6491
Bydlisko: ČR
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
D_A: Kdo ví, jestli to není nějaké předpotopní "vodní dělo" a nekropili tím henleinovce...


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 27 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
POWERED_BY
Slovenský preklad: phpbb3.sk | phpbb.sk.