Tatraportal - TATRA forum

Diskusné fórum o automobiloch značky Tatra
Aktuálny čas je 26 Apr 2017, 19:41

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 92 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5
Autor Správa
 Predmet príspevku: Re: Tatra 130 ;)
PoslaťNapísal: 07 Júl 2016, 16:09 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 17 Aug 2006, 07:29
Príspevky: 1593
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Mám radost, že se povedlo dokončit celej výzkum až do tak zdárnýho konce! Gratuluju Davide. ;)


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Tatra 130 ;)
PoslaťNapísal: 07 Júl 2016, 17:25 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1577
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Díky, Jerry, bylo to náročné, ale povedlo se.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Tatra 130 ;)
PoslaťNapísal: 08 Júl 2016, 17:30 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1577
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Tak, a teď už první video ukazující opravdu první krůčky na nových pneumatikách: Testing new tyres: day 1st - the first drive


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Tatra 130 ;)
PoslaťNapísal: 11 Júl 2016, 10:57 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1577
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Druhé video - stoupavost Tatry na mokrých pneumatikách ... a pak trochu dalších vodních radovánek ;) : Testing new tyres: day 2nd - steep hill climb


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Tatra 130 ;)
PoslaťNapísal: 11 Júl 2016, 23:18 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 17 Aug 2006, 07:29
Príspevky: 1593
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Fakt parádní vlastnosti... Oproti původním pneu jsou tyhle co do vzhledu, tak i do terénu to, co autu scházelo.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Tatra 130 ;)
PoslaťNapísal: 12 Júl 2016, 13:09 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1577
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Díky, Jerry.
Největší zlepšení průchodivosti je v sypkém terénu - na čtvrtém videu bude vidět, jak se T130 dokázala sama vyhrabat z hodně hluboké díry v písku. Skoro bych řekl, že ani s řetězy by to nezvládla lépe.
Ty gumy mají příznivé chování - "nekopou" si tak velkou díru směrem dolů, při protáčení kol si hrnou písek po sebe podobně jako silniční gumy, ale na rozdíl od těch silničních navíc dokážou odhrabovat tenkou svrchní vrstvu písku a tím umožní autu průjezd. Všiml jsem si tohoto efektu už při testech prototypových pneumatik na přední nápravě.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Tatra 130 ;)
PoslaťNapísal: 14 Júl 2016, 09:56 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1577
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Teď máte jedinečnou možnost vidět něco, co s Tatrou běžně neděláme - v rámci testů nových pneumatik jsme zkoušeli průjezd bahnitým terénem, ne nepodobným sibiřským cestám.

V relativně suchém počasí, které u nás panovalo, bylo objevení vhodného bahnitého terénu paradoxně docela náročným dobrodružstvím.

video: Testing new tyres: day 3rd - stuck in deep mud

V porovnání s předchozími silničními pneumatikami se podstatně zlepšila průchodivost vozu. Těžký terén, jako je tento močál, lze nyní projet i bez použití terénních řetězů!

Navíc, na videu je vidět mimořádná spolehlivost modelu Tatry 130. Po relativně kruté bahenní lázni v první části videa Tatra ještě ujela skoro kilometr bez jakékoli údržby. Navíc, den poté se vlastními silami "umyla" v mělkých pobřežních vodách písčité pláže.

Podotýkám, že video není nijak "nafixlované", Tatra se skutečně ponořila do blátivé kalné vody až po kapotu. Dokonce i elektromotor byl zespoda zašpiněný, tedy brodivost by odpovídala skoro 90cm. Skutečné auto ale mělo brodivost ještě větší, neboť sání motoru se nacházelo v nejvyšším místě pod kapotou, a po sejmutí řemenů ventilátorů už může bránit hlubšímu ponoření jen odvaha řidiče. Tak brutální test ale nemá smysl s modelem provádět, nic nového z hlediska ověření průchodivosti by nepřinesl, a jen by zašpinil Tatru i na těch nejneuvěřitelnějších místech. V neposlední řadě by to odnesla elektronika, která není nijak zajištěna proti vniknutí takového množství vody.

PS: všechna prasata přežila natáčení bez újmy na zdraví :)


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Tatra 130 ;)
PoslaťNapísal: 18 Júl 2016, 09:31 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1577
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Toto je čtvrté a zatím poslední video z testů nových pneumatik. Tatra se nyní dokáže prohrabat sypkým i mokrým pískem bez nutnosti nasadit terénní řetězy na kola. Pravidelní čtenáři jistě zavzpomínají na první videa s Tatrou na písčité pláži se silničními pneumatikami obutými právě do řetězů.

Obrázok Obrázok Obrázok

Nové pneumatiky fungují velmi dobře. V závěru videa uvidíte, z jaké díry se Tatra dokázala sama bez pomoci vyhrabat. Záběry na videu jsou sice sestříhané z několika úhlů, ale opět nebylo potřeba nic fixlovat :) .

A ještě jedna zajímavost - hned poté následuje dlouhý průjezd po písčité pláži, kde je dobře vidět, kolik času a prostoru potřebuje Tatra k postupnému rozjezdu na pátý rychlostní stupeň. Rozjezd je z dvojky, a celý úsek jede zařazenou redukcí (ano vím, že skutečná převodovka T128 měla půlky a ne redukce, ale model má dvoustupňovou mechanickou převodovku, kterou používáme jako redukci).

video: Testing new tyres: day 4th - sandy beach bathing

Důkladné koupání na písečné pláži mělo i svůj technický důvod - zbavit Tatru nánosů bahna z předchozího testu. Samozřejmě, po důkladné očistě proběhla i konzervace a namazání příslušných komponent.

A jak se v uplynulých dnech ukázalo při repasi některých částí podvozku přímo ve fabrice pod dohledem hlavního konstruktéra a týmu zkušených továrních mechaniků (což byla náročná a rozsáhlá záležitost naplánovaná už téměř před dvěma roky ), Tatra 130 byla stále ve výborném technickém stavu a přidělený vojenský řidič se o vůz náležitě staral. Detaily repase a postupného zprovozňování vozu zas někdy příště ;) .

PS: všechna prasata opět přežila natáčení bez újmy na zdraví, jedno se dokonce urputně dožadovalo vstupu do kabiny ... zřejmě cítilo zbytky z vojenské stravy :)

Obrázok


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Tatra 130 ;)
PoslaťNapísal: 20 Júl 2016, 14:41 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Máj 2004, 22:10
Príspevky: 719
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Musím říct, že ty zvuky jsou naprosto perfektní. Klobouk dolů.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Tatra 130 ;)
PoslaťNapísal: 25 Júl 2016, 13:25 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1577
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Díky, Michale ;) . Měl bych na Tebe malý dotaz, viz. SZ.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Tatra 130 ;)
PoslaťNapísal: 16 Aug 2016, 12:23 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1577
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Na letošní Memoriál Františka Proseckého sen. jsme vyrazili už v pátek odpoledne. Celou cestu nás provázelo deštivé počasí, ale předpověď na sobotu už slibovala sluníčko.

Ještě v podvečer jsem nastartoval Tatru a vydal se na projížďku po travnaté zahradě hájenky, abych ověřil fungování podvozku pro sobotní prezentaci. Tatra 130 totiž byla po renovaci převodů na akci poprvé a dosud měla najeto jen cca 8 hodin a to pouze se sejmutými koly a na heverech. V Bystřici poprvé jela zase po svých ;) .

Zjištění z pátečního testu jsou nadějná, byť zatím není stav ideální. Elektromotor je hodně horký, přestože venku bylo tak 10°C - bude potřeba zlepšit chlazení. Dále bude potřeba přeladit magické konstanty ve zvukáči - celkově přidat "plyn", aby se zase na malou dvojku Tatra při jemném přidání plynu rozjela. S tím souvisí i nutnost zvětšit "energetický puls" do elektromotoru v okamžiku, kdy je třeba otočit se stojícími převody v terénu. Zpátečka je nyní také velmi slabá. Uvědomil jsem si, jak výborně a lehce Tatra před repasí jezdila. Bohužel, repase uchycení zadních polonáprav v rozvodovce byla nutná.

Navíc jsem zřejmě objevil kombinaci povrchů, kde polyuretanové pneumatiky zřejmě kloužou víc, než by klouzala guma - mokré kameny v kombinaci s mokrou trávou.

Sobota

V sobotu časně z rána jsme vyrazili z hájenky na bystřické náměstí. Soudruzi příslušníci VB byli z naší nové přepravky na Tatru úplně "vedle sebe". Zvyklí na velké Disco nyní nevěřícně zírali na naše pojízdné vajíčko - Smartíka. Následovala série vtipů na jeho adresu:
  • "S tímto modelem tě tam nepustím - jen jestli jako model vezeš i Tatru!"
  • "To se řídí vysílačkou, nebo to má volant?"
  • "Kam se strká klíček na natažení pera?"
  • "To máte jako vložku do Land Roveru - dojedete na dovolenou a tam to vyndáte z kufru na místní pojížďky?"


Vyfotili jsme se na diplom, přičemž jsme využili i kapky oleje na vozovce k dokreslení známé pravdy, že "když z Tatry neteče olej, znamená to, že došel". Naše protekční číslo 130 měla hlídka VB již přichystáno.

Projeli jsme ještě prázdným náměstím okolo několika známých příslušníků VB a každý vymyslel něco na zasmání na adresu Smartíka.

Po zaparkování "na pyráta" na pořadateli určené ploše jsem se vydal na první kolečko fotek, má krásná paní na průzkum zdrojů potravy. Ukázalo se, že se naše oblíbená cukrárna přestěhovala na náměstí a navíc se vrátila ke své původní vysoké kvalitě.

"Pěkně se nám to tu tatří," prohlásil František o narůstající řadě zaparkovaných hadimršek.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok

Vzácná Tatra 97, Tatraplán a Osmička

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok

Flotila vzduchem chlazených V8 z dob nedávno minulých

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok

Tatra 52 s karoserií od Sodomky

Obrázok Obrázok

Dvanáctky

Obrázok Obrázok Obrázok

Krásná T30 valník v nálezovém stavu

Obrázok Obrázok

A ještě hezčí T13. Zaujalo mě, jaké zvuky vydává spojka na T13, když je pod zátěží - jakoby drnčí. Malý dvouválec v T13 evidentně nebyl ochoten akcelerovat do kopce natolik, aby se jejímu majiteli podařilo zařadit dvojku. A podobné zvukové efekty doprovázely rozjezdy do kopce všechny předválečné vzduchem chlazené Tatry.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok

Příjezd účastníků spodem náměstí. Příslušníci VB a jejich kolegové fotografové mají plné ruce práce.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok

Předválečné Škodovky, Pragovky, Aerovky, ale i zástupci zahraničních výrobců, např. Riley...

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok

Vejtřaska přijde sem, Kačenka k hasičákům a mezi ně dáme menší "vojáky".

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok

V horní části náměstí pak stála ještě jedna vejtřaska a Bazilišákova krásná Espětka.

Obrázok Obrázok

Smečka historických traktorů, modrá "pětadvacítka" schovaná v davu nedávno absolvovala 800km dlouhou cestu po vlastní ose na sraz traktorů v Polsku.

Obrázok Obrázok

Ameriky, zejména červený Ford Torino má krásný zvuk.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok

V horní části náměstí se tradičně tísnilo velké množstí youngtimerů.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok

Kachní hnízdo

Obrázok

Středový prostor náměstí byl i letos vyplněn motocykly. První fotka je z brzkého rána, kdy bylo náměstí ještě poloprázdné.

Obrázok Obrázok

Uvítání všech účastníků i návštěvníků proběhlo v 10:00. Pak začala hrát skupina Kroky klasické bigbítové hity.

Obrázok

Pepa: "A hele - už sem jede Milan." <br /> František na to vyhrkl: "Tak to je průšvih, ale já ho tady ještě otočím." Milan pochopil, otočil svou Tatru a pěkně čistě scouval ke kostelu.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok

Mezitím jsme připravili místečko pro prezentaci našich modelů historických nákladních Tater. Má krásná paní při kontrole výšky kuželů k zapáskování vyhrazeného místa pro modely prohlásila, že 40cm úplně stačí ;) .

Hanys předváděl se svou trialovou T813 různé atraktivní průjezdy a přejezdy náročného terénu. Občas i vozil děti malé děti, neboť trialová T813 v měřítku 1:10 je na takovou zátěž stavěná.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok

Původně jsem byl domluven jen s Pepou a Hanysem. Jaké však to bylo překvapení, když dorazil i Milda se svými dakarskými speciály. To bylo krásné zpestření nejen naší modelové prezentace, ale i vyprávění Karla Lopraise o Dakaru.

Obrázok Obrázok

Původní předpoklad byl, že bychom provedli kratičkou prezentaci těsně před besedou s Karlem Lopraisem, ne více než 10 minut. Samozřejmě se to trochu zvrtlo, jezdili jsme nepřetržitě skoro 3 hodiny. Přestože zahájení jízd modelů František explicitně nevyhlašoval, diváci si modely ihned našli a to i přesto, že nebyly původně vůbec v programu srazu.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok

Jak je patrné z fotek, okolo nás bylo stále plno malých i velkých diváků a některé děti se urputně vrhaly na projíždějící modely. Na rozehnání stále se přibližujícího davu diváků spolehlivě funguje pouze hasičák, zde Pepa již po několikáté doplňuje "munici".

Obrázok

Během pojížděk mi Hanys barvitě popisoval průběh školení hasičů-řidičů. Na útvaru mají jakési Iveco, které při terénních jízdách "hnali" krutopřísnou rychlostí 10km/h na dvojku, aby tomu krámu něco neupadlo a posádka v kabině uskákanou jízdu bez zranění přežila. Na školení jízd byla přítomna i nová T815-7. Jejího pilota už celodenní jízda v relativně nenáročném terénu značně omrzela, nabízel tedy ostatním hasičům svezení. Hanys samozřejmě neodolal, nicméně pro klid duše se zprvu zeptal na pár detailů:
  • Jak rychle tady jezdíte? No, tak čtyřicet, velká 4 a plnej plyn. Musíš stíhat kroutit volantem, o ničem jiném to není.
  • To tu nemáte odpružené sedadlo? Chlapče, tohle je Tatra, tady budeš jak v bavlnce i bez odpruženého sedadla.
Zážitek z plavné jízdy hasičské Tatry v porovnání s Ivecem jakožto vozidlem klasické koncepce asi nemusím dále rozebírat. Znalci vědí a kdo nevěří, nechť využije některou z prezentačních akcí pořádaných přímo továrnou Tatra Trucks a přesvědčí se na vlastní kůži :) .

Těsně po třinácté hodině uvedl František besedu s Karlem Lopraisem a Milanem Horkou. Ještě než předal mikrofon vzácným hostům, položil záludnou otázku: "tady v Bystřici se vyrábí jedna podstatná součást Tater. Jestli pak víte, jaká?" Dlouho bylo ticho, dav i hosté na Františka jen nevěřícně zírali. František vítězoslavně vylovil z tašky velký kulatý červený znak, který se montuje na kapoty nákladních Tater, a předal jej jako dar Karlovi Lopraisovi. Znaky zde pro firmu Tatra Trucks vyrábí firma Rathgeber. Dalším dárkem byla sada kvalitních šroubováků od firmy Wera Werk - to jen pro ty ojedinělé případy, kdyby bylo potřeba na Tatře něco opravit.

Velká dakarská Tatra stojící hned vedle pódia budila značný zájem diváků, kteří navíc zpočátku působili při besedě jako opaření a na nic se neptali. Situaci zachraňovali pánové Milan Horka s Karlem Lopraisem svým poutavým vyprávěním nejen o své letošní vzpomínkové cestě do Afriky k oslavě 30. výročí účasti kopřivnických nákladních automobilů na slavné dakarské rallye.

Obrázok

Ano, Karel Loprais je šestinásobným vítězem dakarské rallye v kategorii kamionů.

Obrázok

V neoficiálním rozhovoru s Milanem Horkou jsme se dozvěděli správné postupy interakce s domorodými obyvateli, zejména ceník za fotografie a správné dávkování dárků tak, aby výsledkem byly úsměvy na tvářích a nikoli kamení v oknech.

Po besedě již následoval start účastníků na vyjížďku. Varianty byly dvě, buďto Retroden ve Svratce nebo více jak padesátikilometrový výlet za paní Baxantovou Procházkovou do Čechtína na prohlídku výstavy svatebních šatů. To byla také drobná změna v programu letošního Memoriálu - přímo mezi veterány už nebyla přehlídka dobových oděvů (musela ustoupit dakarskému povídání).

Letos byla zvolena optimalizovaná varianta průjezdu startovací branou opět nesoucí logo nezávislého a nestranného motoristického časopisu Motorjournal. Zlí jazykové tvrdí, že to bylo proto, že k bráně nedosáhl signál bezdrátového mikrofonu. Pravda je taková, že cílem bylo výrazně urychlit start, který i přesto trval opět více než 2 hodiny. Odmávnutí startovním paporem, předávání diplomů, tradičních upomínkových medailí za první místo a drobných dárků řádně přihlášeným samozřejmě zůstalo, jen František letos nevyhlašoval každého účastníka zvlášť.

Mezi prvními projíždí Mates na chopperu následován Milanem s dakarkou.

Obrázok Obrázok Obrázok

Část účastníků se pak večer sešla na ubytování a posezení v Dolní Rožínce. Zde jsme navázali kontakt s pilotem dronu, který celý Memoriál během dne natáčel z ptačí perspektivy. Pepa tého borca zná ;) . Od Františka jsem pak obdržel tyto dvě fotky a odkaz na video ze sobotního dopoledne.

Obrázok Obrázok

video z dronu

Neděle

V neděli jsme si výborně zajezdili s modely přímo uprostřed Bystřice. Probíhá tu oprava silnice, tak je všude dostatek terénu k vyřádění. Instinktivně jsme se ihned vrhli na hromádku šedého štěrkopísku. Postupně se nám podařilo vyjet s oběma vozy až nahoru. T128 se trochu bránila, bylo potřeba velmi pečlivě volit trasu, aby nedošlo k odlehčení jednoho z předních kol.

Třetím modelem, který se zúčastnil našich terénních radovánek, byla Tatra 603 v barvách Veřejné bezpečnosti. Vcelku jí to v terénu šlo ... v rámci možností.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok

Během dne a zejména pak v neděli bylo vidět, jak moc se s každým ujetým metrem převody sto-třicítky zabíhají. Přesto je elektromotor velmi horký (v porovnání se zcela studeným agregátem T128) a je nutno dělat přestávky, abych nedopadl jako polovina startovního pole dakarských speciálů v Semíně ;) . I T128 má opravené zadní polonápravy, její převody tak zásadní odpor ale nekladou.

Po poledni jsme se přesunuli přímo do Depozit muzea. A hned bych chtěl velmi pochválit novou "feature" - paní Vlaďka Prosecká neúnavně provází skupinky návštěvníků a vypráví ke každému vystavenému exempláři množství zážitků. Všechna vozidla jsou pojízdná a se všemi manželé Prosečtí za svůj život zažili bezpočet zážitků a příhod. Tím prohlídka veteránů dostává zcela nový rozměr.

Pro detaily z historie T57B, zeleného Tatraplánu, malého číňana, T75 vám ale rozhodně doporučím osobní návštěvu. A vyhraďte si na prohlídku muzea dostatek času ... díky poutavému vyprávění paní Vlaďky vám v muzeu uběhne celé dopoledne jakoby nic.

Od minulého roku byl také patrný velký nárůst návštěvníků. Zatímco minulý rok jsme měli celé muzeum v neděli prakticky pro sebe, takže jsme mohli s Tatrami jezdit po muzeu a kochat se rozléhajícím-se řevem vzduchem chlazených motorů, tentokrát už jsme udělali jen jednu cestu tam a zpět, neboť jsme s Matesem museli kličkovat mezi překvapenými návštěvníky. Navíc motory jsou velmi hlučné, tak nebylo slyšet vyprávění paní Vlaďky.

Jak T613 zmizely z našich silnic, je zajímavé sledovat i pokles obecných znalostí v běžné, zejména mladší populaci. Před lety jsme se ještě smáli tomu, jak pánové Hanzelka a Zikmund v celém světě budili pozornost svou Tatrou 87 s motorem vzadu. Nyní jsem měl možnost být svědkem téže události, ovšem u okruhové T623. Pán velmi slušně poprosil, zda by mohl vidět motor tohoto vozu a ukázal na přední kapotu. František se nenechal vyvést z míry, v tichosti obešel auto a otevřel zadní kapotu. Pro mladý pár bylo velkým překvapením, že se skoro čtyřlitrová vzduchem chlazená V8 nachází vzadu a ne v mohutné přídi, jak původně předpokládali.

Letošní memoriál nás opět potěšil, přestože bylo několik drobných změn v zaběhnutém pořádku. Opět bychom chtěli vyjádřit velké poděkování pořadatelům z bystřického klubu v čele s Františkem Proseckým. Opravdu smekám před bezvadnou organizací celého srazu. Bezkolizně, přesně a rychle během dvou hodin rozmístit na náměstí přes 400 historických vozidel je skvělý výkon. Však si také ráno soudruzi příslušníci povzdechli, že si neužijí naše modely, protože budou celý den řídit dopravu.

Z modelářského pohledu se vyrovnala sobota s nedělí, což byla nečekaná a velká změna oproti předchozím ročníkům. Letos bylo více modelů a jejich prezentace před kostelem probíhala skoro celé dopoledne. Jako zdroj potravy nás opět nezklamala restaurace Harenda.

Obvyklé statistiky jízdy Tatry 130 budou teprve doplněny.

Na závěr bych rád vyzval všechny čtenáře ne-modeláře: velmi si vážíme zájmu vašich dětí, který v nich naše realistické modely probouzejí. Snažte se jim ale včas vysvětlit, že modely jsou jen na dívání a rozhodně nejsou nerozbitné (pokud jejich majitel neurčí jinak). Pohladit nebo ručně zkoumat model opravdu není možné. Kontakt s rozjařeným děckem obvykle končí nějakou oboustrannou nepříjemností. Neradi bychom na našich akcích vyvěšovali varování podobné tomuto.

Obrázok

Naštěstí jsem tomu nebyl přítomen, ale prý jakési rozjívené děcko v neděli velmi "zaujala" T130 stojící u vitrínky v muzeu. Má krásná paní ani nestačila včas zasáhnout, a to byla od Tatry jen 2 metry. Pak mi bleskurychlý incident líčila dost barvitě, nicméně na Tatře žádné viditelné poškození není patrné. Sám nevím, co bych v takové situaci dělal, děti umí být neuvěřitelně rychlé.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Tatra 130 ;)
PoslaťNapísal: 07 Nov 2016, 01:39 
Offline
Správca diskusného systému
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 31 Máj 2004, 22:23
Príspevky: 1577
Bydlisko: CR
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Je tu opět podzim - ranní mrazík postříbřil trávu a listí mění svou přirozenou zeleň do krásných odstínů žluté a červené.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok

A jak venčíte svou kočku vy :) ?

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok

Nová zadní listová pera fungují výborně.

Obrázok Obrázok Obrázok

V kopcích v mlžném oparu...

Obrázok Obrázok

Konečně rozlehlá mechová pláň se spoustou fotogenických rekvizit.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok

Cestou zpátky už Tatra jela po svých, aby se řádně prověřilo vymezení vůle v pravé prostřední polonápravě. Podívejte na ty obří houby a kus opodál jediná bahnitá kaluž široko daleko - a takhle to dopadlo :) .

Obrázok Obrázok Obrázok

To by nás na nejbližší modelářské akci hnali - hned po návratu byla provedena aspoň základní očista vozu za použití specializovaných nástrojů :) .

Obrázok Obrázok


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 92 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
POWERED_BY
Slovenský preklad: phpbb3.sk | phpbb.sk.