Veľmi by ma zaujímalo , či si niekto znižoval výšku valcov, aby sa lepšie využilo používanie vysokooktánových benzínov (nad 74 oktánov) . Či je to konštrukčne možné , aby piesty nenarážali o ventily alebo hlavu.
Keď si budem dávať robiť výbrus, tak by som to nechal znížiť.
Poraďte čo a ako.
Neviem či už táto téma niekde nebola ale si nespominam.
ďakujem
zväčšenie kompresie u T57B
- T57Becko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
- Tatry, ktoré vlastním: T 57B
- Kontaktovať užívateľa:
Re: zväčšenie kompresie u T57B
medzi piestom a ventilmi je miesta dost , ale v ceste je sviecka ( svieckovy zavit ) , mozno by sa par milimetrov dalo
Re: zväčšenie kompresie u T57B
Když snížíš válce ubroušením příruby (kterou tím zeslabíš), musíš snížit i tubus (pouzdro) ventilových tyček, musíš upravit sání a krycí plechy válců. Podstatně jednodušší je použít delší písty (dost často jsem o této úpravě slyšel). U válců se svíčkou 18mm jde píst až ke svíčce a tak by se do pístu muselo udělat vybrání pro svíčku (resp. dráhu plamene). U poválečných válců se svíčkou 14mm jsou k dispozici 4mm bez úpravy dna pístu. Při změně komprese budeš ale asi muset i změnit předstih, případně přetryskovat karburátor. Otázkou je co tomu řekne pouze 2x uložená klika, zeslabená několika výbrusy a která toho už má dost za sebou
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
Re: zväčšenie kompresie u T57B
Super FOTEČKA. Ale táto deformácia má úplne inú príčinu.
Nemyslím si , že sa zväčší tlak ani výkon motora. Pretože používaním "pomaly" horiaceho benzínu sa jeho výkon aj tlak znížil ( auto nemá ten výkon ako pri 74 oktánoch, lebo teraz je rýchlosť horenia nižšia a potrebnú je možné dosiahnuť len zvýšením počiatočného zápalného tlaku.). Tým by sa dosiahlo iba naspäť to, čo bolo , keď sa používal čistejší benzín s rýchlejším horením. Pozrite sa na staré motorky ako majú dnes opálené výfuky. Je to preto , že benzín horí ešte vo výfuku a nie len vo valci. S tým piestom je to dobrý nápad. Keby som vedel zistiť, koľko to je presne možné zväčšiť.
Nemyslím si , že sa zväčší tlak ani výkon motora. Pretože používaním "pomaly" horiaceho benzínu sa jeho výkon aj tlak znížil ( auto nemá ten výkon ako pri 74 oktánoch, lebo teraz je rýchlosť horenia nižšia a potrebnú je možné dosiahnuť len zvýšením počiatočného zápalného tlaku.). Tým by sa dosiahlo iba naspäť to, čo bolo , keď sa používal čistejší benzín s rýchlejším horením. Pozrite sa na staré motorky ako majú dnes opálené výfuky. Je to preto , že benzín horí ešte vo výfuku a nie len vo valci. S tým piestom je to dobrý nápad. Keby som vedel zistiť, koľko to je presne možné zväčšiť.
Re: zväčšenie kompresie u T57B
Eliminovat větší oktanové číslo, a delší dobu hoření paliva lze i jinými způsoby. Stačí zvětšit předstih z původně doporučovaných 4-6st. před HÚ na 8 - 10st. před HÚ. Kolega má základní předstih dokonce až 15st. před HÚ. Záleží ale také na stavu rozdělovače (především jeho odstředivého regulátoru) a na osazení karburátoru (bohatost směsi). Já mám jinak osazený karburátor a základní předstih na 5st. před. HÚ. Můj rozdělovač má totiž docela rychlý nástup odstředivé regulace. Předstih doporučuji zkontrolovat na všech svíčkách. Vzhledem k opotřebení rozdělovače se mi stalo že když jsem u jednoho válce nastavil předstih na 5st. před HÚ na jiném to pálilo na 0st. a u dalšího dokonce 5st. po HÚ. Na to je potřeba si dát pozor a zvolit případný kompromis.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní