TATRA T75 šestisedadlová

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Ježek
Diskutujúci
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 15 Jún 2009, 18:33
Tatry, ktoré vlastním: T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA T75 šestisedadlová

Príspevok od užívateľa Ježek » 01 Máj 2010, 14:27

Dobrý den,
když je tu řeč o zahrádkách, tak se zeptám zase já.
Přikládám fotografie úchytek, které mám nad okapničkami.
Je zřejmé, že to mohly býti držáky zahrádky, ale připadá mi to jako bastl.
Věděl by někdo, zdali jsou to správné držáky?
A pak je v zadní části nad rezervním kolem 6 kulatých čudlíků ve dvou řadách nalevo a napravo, po třech nad sebou.
Ještě jsem to u žádného auta neviděl, co by to mohlo být?
Nějaký originální, občas používaný doplněk, či je opět bastl?
Prílohy
IMG_2370.jpg
IMG_2369.jpg
IMG_2368.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA T75 šestisedadlová

Príspevok od užívateľa Michael » 01 Máj 2010, 15:33

Držáky zahrádky to jsou, ale uchycení vruty s křížovou hlavou je velice sexy....
V místech, kde jsou ty čudlíky mohl být nosič zavazadel.... Karel ho na Áčku má.

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA T75 šestisedadlová

Príspevok od užívateľa JáPavel » 01 Máj 2010, 18:39

všechno zde na fotu jsou samozřejmě šroubky s čočkovou hlavou . Některé jsou mosazné ,některé ocelové, vše samozřejmě poniklováno ,až na ten vpravo. Vše se dá dnes sehnat . Jak jsem již jednou zde psal, pokud je to na očích , neměl by to být extrém.
Prílohy
šššróbky.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: TATRA T75 šestisedadlová

Príspevok od užívateľa Karel » 01 Máj 2010, 20:06

Já mám ty držáčky zaoblenější.
Ten zadní nosič je na chromované liště, která je ke kastli přichycena 3 šrouby. Ty krajní procházejí skrz kastli ze zavazadlového prostoru skrz lištu a na jejich vyčnívajícím konci je křídlovou matkou přichycen samotný nosič. Prostřední šroub je obyčejný vrut do dřeva (samozřejmě s čočkovou hlavou a drážkou) kterým je lišta jen lehce přišroubovaná ke kastli.
Prílohy
držáky.JPG
nosič 2.JPG
nosič 3.jpg
nosič 3.jpg (8.29 KiB) 12362 zobrazení

Ježek
Diskutujúci
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 15 Jún 2009, 18:33
Tatry, ktoré vlastním: T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA T75 šestisedadlová

Príspevok od užívateľa Ježek » 05 Máj 2010, 18:01

Dobrý den.
Děkuji všem za příspěvky.

Oldies
Diskusný nováčik
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 21 Apr 2010, 21:48
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA T75 šestisedadlová

Príspevok od užívateľa Oldies » 10 Máj 2010, 22:10

To: Jezek
Dobrý den,
děkuji moc za Vaše inspirativní rady. Postupně probíhá demontáž jednotlivých dílů s cílem zahájit práce na podvozku. Vše si postupně dokumentuji. Zatím jsem však nenašel jediný štítek, resp. jeden je za pedály vpředu karoserie, ale je zcela nečitelný. Na motoru štítek chybí. Karoserie tedy zejména výdřeva je ve spodní části vozu v dost bídném stavu, dřevo se místy sype, nicméně se nám podařilo povolit většinu matek, pouze na prostředním nosníku se nám matky na třmenu podařilo ukroutit a bude nutné jej znovu vytvořit.
Odstrojení dveří bylo až překvapivě jednoduché až na zadní dveře od kufru, kde spodní "panty" byly uhnilé.
Zajímavé je, že podlaha vozu je jednoznačně smrková. Je to možné? Nějak mi to nesedí s informacemi k výdřevám vozu na tomto fóru. Má někdo zkušenost s výdřevou na šestisedadlovou T75ku? Uvítám náměty, jak v tomto směru postupovat. Je lepší vyměňovat pouze poškozené části výdřevy nebo je lepší postupně výdřevu zcela nahradit kopií jednotlivých dílů?
Zajímalo by mne, jak vypadalo původní vnitřní stropní světlo v zadní části vozu, to mi zcela chybí. Také se mi zdá, že vnější kličky jsou mosazné, je to možné?
Jaké by měly být správně světlomety k T75 šestisedadlové? ty prodloužené? na těch stávajících jsem žádné označení nenašel.
No pro začátek stačí. Děkuji za odpovědi.

Oldies
Diskusný nováčik
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 21 Apr 2010, 21:48
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA T75 šestisedadlová

Príspevok od užívateľa Oldies » 10 Máj 2010, 22:19

To: Michael
Dobrý den,
dík za foto, postupoval jsem podobně, jen jsem nakonec rozhodl karoserii zvedat heverem a postupně podkládat (chvilkama jsme si pomohli silou paží (abychom si urychlili postup :) ).
Nakonec jsme karoserii ve výšce jednoho metru podložili příčně vloženými trámky a s podvozkem podjeli.
Po zběžné prohlídce podvozku vypadá nejhůř diferenciál, myslím, že jsem byl první po velmi dlouhé době, kdo mu věnoval pozornost. Možná jsou pod nánosem olejoprašné hmoty nějaké ty manžety. Nemá prosím někdo jejich podobu ve stavu, jak mohly původně vypadat? Případně něco jako střih? Děkuji.

Užívateľov profilový obrázok
Julo600
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA T75 šestisedadlová

Príspevok od užívateľa Julo600 » 11 Máj 2010, 08:23

Oldies napísal:Možná jsou pod nánosem olejoprašné hmoty nějaké ty manžety. Nemá prosím někdo jejich podobu ve stavu, jak mohly původně vypadat? Případně něco jako střih? Děkuji.
http://www.tatraportal.sk/forum/downloa ... &mode=view

Ježek
Diskutujúci
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 15 Jún 2009, 18:33
Tatry, ktoré vlastním: T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA T75 šestisedadlová

Príspevok od užívateľa Ježek » 11 Máj 2010, 12:42

Oldies napísal:To: Michael
Dobrý den,
dík za foto, postupoval jsem podobně, jen jsem nakonec rozhodl karoserii zvedat heverem a postupně podkládat (chvilkama jsme si pomohli silou paží (abychom si urychlili postup :) ).
Nakonec jsme karoserii ve výšce jednoho metru podložili příčně vloženými trámky a s podvozkem podjeli.
Po zběžné prohlídce podvozku vypadá nejhůř diferenciál, myslím, že jsem byl první po velmi dlouhé době, kdo mu věnoval pozornost. Možná jsou pod nánosem olejoprašné hmoty nějaké ty manžety. Nemá prosím někdo jejich podobu ve stavu, jak mohly původně vypadat? Případně něco jako střih? Děkuji.
Mám málo času, ale neodpustím si stručný komentář k manžetám.....běžně se dají sehnat v gumové verzi u Šilhánů, originální manžety byly údajně kožené a napuštěné fermeží. Prý se celkem obtížně usazovaly tak, aby dobře těsnily a netekly. Ještě jsem věděl přesný materiál, ze kterého se dělaly, ale už jsem to zapomněl, musel bych se zeptat.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA T75 šestisedadlová

Príspevok od užívateľa Michael » 11 Máj 2010, 17:33

Nazdar !
Oldies: Světla se nejčastěji použ. zn. JORO, 200 mm - v největším provedení ( viz obrázek ).
Používal se buď "celochrom", nebo lakování v barvě vozu a rámeček chromovaný.
Přikládám také obrázek stropní tatrovácké lampičky.
Mohl bys zavěsit i pár foteček z demontáže sem.... :wink: . Vnější i vnitřní kličky jsou většinou mosazné ( někdy i Al, Fe ).
Vnější kliky jsou původní - pokud máš všechny, tak Ti odpapdla starost se sháněním.
Jaké máš kliky vnitřní ?
Číslo motoru je vyraženo na bloku v okolí rozdělovače - jsem zvědav, zda se Ti zachoval ve voze původní motor z Longa ? Uvidíme, až zadáš numera do Kopru :wink:.
Prílohy
100_8191.JPG
101_0311.JPG
101_0312.JPG
stropní lampa 1aa.jpg
stropní lampa 2bb.jpg

Oldies
Diskusný nováčik
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 21 Apr 2010, 21:48
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA T75 šestisedadlová

Príspevok od užívateľa Oldies » 11 Máj 2010, 22:04

P1010021.JPG
P1010054.JPG
P1010080.JPG
P1010084.JPG
P1010087.JPG

Oldies
Diskusný nováčik
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 21 Apr 2010, 21:48
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA T75 šestisedadlová

Príspevok od užívateľa Oldies » 11 Máj 2010, 22:12

Tak světla "JORO" bych měl mít na půdě, chromovaný měly jenom rámeček. Ale na šestisedadlovce nikdy nebyly. Přiložikl jsem obrázek zbytku stropní lampičky, sklíčko chybí.
Vnější kličky mám všechny, jenom jedna z levých zadních dveří je železná nepůvodní. ALe mrknu ještě na půdu, jestli něco nenajdu.
Vnitřní kličky mám taky všechny, jen jedna na stahování okénka na levých zadních dveřích chybí. Ale ještě jsem je blíže nezkoumal.
Číslo motoru mám, jen si ho vždycky zapomenu někam poznamenat nebo vyfotit. Co znamená dát numera do Kopru? Existuje nějaká databáze na internetu?
Motor jsem dával dohromady před asi pěti lety, ale jen z pohledu funkčnosti, takže žádné velké úpravy...

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA T75 šestisedadlová

Príspevok od užívateľa Michael » 11 Máj 2010, 22:21

Oldies: Díky za fota.
Světla JORA jsou v podstatě univerzál.... Použití nejen pro Tatrovky...
Kontaktuj zaměstnance muzea třeba na tento mejl: radim.zatopek@tatramuseum.cz.
Napiš mu, že potřebuješ zjistit prvního majitele vozu - dle obchodních knih vyhledá. Musíš napsat číslo motoru a spodku. Tato služba stojí myslím pár stovek.
Ortel bude třeba znít: že výrobní čísla sedí pro kabriolet T-75, nebo budeš mít štěstí, a čísla budou původní pro šestisedadlovku.
Máš k tomu autu nějaké původní techničáky nebo rodokmen ?

Užívateľov profilový obrázok
Libor
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 109
Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA T75 šestisedadlová

Príspevok od užívateľa Libor » 14 Máj 2010, 17:12

Ahoj Michaeli, za zjištění původního majitele Tatry se již platí? Když jsem tam byl před cca dvěma lety, tak to bylo zadarmo! Je ale pravda, že v té době knihy digitalizovali, tak třeba to kliknutí v PC začalo stát velké peníze :( A bohužel si nemyslým, že by se v té knize dalo zjistit něco víc, než toho původního majitele a datum prodeje. Přiložím foto knihy, které jsem dával do vlákna T57A.
Prílohy
IMG_a7977[1].JPG

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: TATRA T75 šestisedadlová

Príspevok od užívateľa Karel » 14 Máj 2010, 17:24

Za chvíli budeme platit i za vzduch :evil:
Kolega si údaje zjšťoval před lety osobně a zadarmo. Nyní chtěl mít v ruce nějaký papír a tak si o něj do Kopřivnice zažádal. Nejen že to stálo celkem dost pěněz, ale ještě mu to 2x napsali blbě a trefili se až na 3tí pokus (kdyby to nevěděl, tak to ani nezjistí).
Ještě že mám k Tatře komplet dokumentaci :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA T75 šestisedadlová

Príspevok od užívateľa Michael » 14 Máj 2010, 18:12

Nazdar !
Celá léta byla tato služba zdarma.
Zavolali jsme, a jeden z pánů kurátorů požadované informace buď ihned, nebo za kratší dobu vyhledal v obch. knihách ( informace dle výrobních čísel ).
Už před léty jsem se divil, proč za tyto služby nepožadují aspoň nějaký honorář.....
Peněz není nikdy dost... A v muzeu tuplovaně !
Musíte to brát tak, že aspoň trochu pomáháme "Mecce", do které by se měl každý z našeho oboru někdy podívat :wink:
Já se zpoplatněním služeb problém nemám... Ale chápu, že někdo by raději tyto peníze "projel" ve formě benzínu v Tatrovce :wink: .

Užívateľov profilový obrázok
Libor
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 109
Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA T75 šestisedadlová

Príspevok od užívateľa Libor » 14 Máj 2010, 22:12

No to já tedy s poplatkem za tuto službu problém mám! Zdá se mi to nehoráznost! Když jsem o to samé žádal ve Škodovce a co víc potřeboval jsem pro kamaráda i sestavný výkres k Laurince z roku 1927, tak mě velice ochotně ZADARMO vyhledali a i přes mé protesty, že si zavolám sám, aby s tím neměli další náklady, mně zavolali a poslali scan e-mailem s požadovaným výkresem. Když jsem paní děkoval za ochotu a ptal se co budu platit za výkresy, tak mně řekla, že nic, protože tam jsou od toho, aby pomáhali a starali se o dědictví předků :!: Mimochodem stejný zážitek mám i z Národního technického muzea v Praze a to i v době jeho oficiálního zavření pro veřejnost, kde mně velice ochotně připravili na předem domluvenou dobu literaturu, kterou jsem v jejich studovně mohl číst a po domluvě i fotit, nebo scanovat. Také ZADARMO :!: Všichni si musíme uvědomit, že tyto instituce, ať více či méně jsou placeny s peněz, nás daňových poplatníků. A dotyční pracovníci dostávají mzdu za to, že bádají ve svém oboru. A pokud by o jeho práci nikdo neměl zájem, jinými slovy, kdyby nebylo nás bláznů, které to zajímá a něco po nich tedy potřebují, museli by dělat něco jiného. Za takovou banalitu, jako podívat se do knihy, pardon, nyní do počítače chtít peníze, tak to nesouhlasím. :evil: Jak říká Karel brzy budeme platit i za vzduch. A já dodávám, že v Čechách jsme, tak hloupí, že jim za to ještě budeme tlestat, nebo alespoň někteří :!:

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA T75 šestisedadlová

Príspevok od užívateľa Michael » 15 Máj 2010, 00:28

Libore, nevidím do financování muzejních subjektů v ČR. Nebudu tedy porovnávat finanční situace a rozpočty pro konkrétní muzea.
Ovšem nikdy jsem neslyšel, že by konta těchto institucí přetékala závratnými částkami.
Možná jsem naivní, a trapně si myslím, že částkou vybranou za tuto službu ( zjištění prvního majitele ) pomohu třeba nějakým mini dílem zafinancovat opravu-renovaci nějaké „depozitní“ Tatrovky, která je v rozpracovaném stádiu uschována ! A Tatrovek je v depozitu k „vysvobození“ celkem dost…. Myslím si, že více lidem z branže udělá radost vidět např. T-82 Break vystavenou „za provazem“.
Neberu to z pohledu – „jinde to je zdarma, tak proč kua tam se musím platit ?“.
Nejsem žádný „šulda“ kterému by nezáleželo na penězích…. Ale v této „hobby“ oblasti by jsme měli provozovat trochu toho samaritánství….
Kam a na co přesně putují peníze netuším - možná provozní náklady ?
Ovšem námi požadované informace a údaje musí být zodpovězeny přesně ( pokud jsou k dohledání ). V případě, že to dvakrát spletou, tak je to ostuda a k zamyšlení !
Nejsem ničí lobbista, jen píšu vlastní názor.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: TATRA T75 šestisedadlová

Príspevok od užívateľa Karel » 15 Máj 2010, 08:56

Je pravda že do financování nevidíme a je taky pravda že Škodovka si může dovolit dotovat své muzeum podstatně štědřeji než Tatra (mám dokonce dojem že Tatra nepodporuje finančně muzeum své značky vůbec). Pokud by šly peníze zpět do muzea, nemám nic proti, obáván se ale že si z toho někdo udělal soukromý zlatý důl. Proti tomu ale také nemůžeme nic dělat, protože taková je dnes doba a každý se musí snažit uživit jak umí. Bohužel jsem už starý a pamatuji doby kdy si veteránisté pomáhali nezištně, pouze s dobrým pocitem že pomáhají zachraňovat historii.
Ale dosti sentimentu. Probral jsem celý svůj archív a zjistil že nemám žádnou fotku longu na nějakém srazu. Mám jen samé kabriolety. Nedávno jsem zahlédl někde na netu (tuším že modrého) longa, ale to je vše. To se jich opravdu zachovalo tak málo, nebo jen veteránisté dávají více přednost kabrioletům a uzavřené vozy odpočívají v garážích ?

Užívateľov profilový obrázok
Veterantatra
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 50
Dátum registrácie: 16 Aug 2008, 23:10
Tatry, ktoré vlastním: T12 čtyřdveřová limusina
T57 čistá - falešný kabriolet
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA T75 šestisedadlová

Príspevok od užívateľa Veterantatra » 16 Máj 2010, 18:13

Jen dodávám k diskusi o muzeu v Kopřivnici:
Jde o tzv. regionální muzeum, které je provozováno a placeno krajem - hejtmanstvím. Již jsem někde psal, že problém je v tom, že auta patří soukromé firme Tatra a.s. a jsou v muzeu jen vystavena. Proto je problém s renovacemi - Tatra a.s. na to peníze nemá a Muzeum nemůže sponzorovat renovace soukromých automobilů. Chybou bylo, že v době privatizace Tatry se auta nevyčlenila a nevěnovala se kompletně muzeu. Dnes by bylo vše snazší.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných