motor do 613
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: motor do 613
Ahoj,
ja jsem provadel tunning motoru
Kompletni GO, nova klika, panve, valce, atd...
pricemz jsem snizil hlavy o 0,9 mm, posleze jsme prizvedl na 0,7mm aby to jako lip na to LPG jelo )
viz:
http://www.lhotkanet.cz/galerie/thumbnails.php?album=36
Jinak pokud chces neco brutalniho tak leda koupit hotovou 4,366, nebo dat postavit u Bordovskeho novou.
Dyt je to tak jednoduche ))
Havrla
ja jsem provadel tunning motoru
Kompletni GO, nova klika, panve, valce, atd...
pricemz jsem snizil hlavy o 0,9 mm, posleze jsme prizvedl na 0,7mm aby to jako lip na to LPG jelo )
viz:
http://www.lhotkanet.cz/galerie/thumbnails.php?album=36
Jinak pokud chces neco brutalniho tak leda koupit hotovou 4,366, nebo dat postavit u Bordovskeho novou.
Dyt je to tak jednoduche ))
Havrla
- Pa3k
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 163
- Dátum registrácie: 06 Jan 2009, 23:23
- Tatry, ktoré vlastním: 613-4
- Bydlisko: Dolny Kubin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: motor do 613
http://www.tatraportal.sk/forum/viewtop ... =10&t=1246 tak taketo niečo som našiel ako GO pred troma romi tak neviem akych 10r alebo či to robia cele613krakenn napísal:Pa3k --- nemyslis ze ked niekto GENERALKUJE motor tak ho bude renovovat komplet od zakladu?? a nie od a do neviem akej miery ako pises --ved z toho nazvu aj vyplyva nazov ze GO(generalna oprava) A jaro805- vykasli sa na tuning motora a vobec celkoveho vzhladu a parametrov tatry 613 ved taa je kraasa sama o sebe
- jaro805
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 201
- Dátum registrácie: 23 Máj 2007, 20:12
- Kontaktovať užívateľa:
Re: motor do 613
maš pravdu že tatra je krasna sama o sebe ale ja by som aj chcel nieco s kasnov zrobit nejaky facelift tatre ako novo zrodena tatra pochopil?
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: motor do 613
Budem čakať na hmatateľný výsledok...
- 613krakenn
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 152
- Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
- Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
- Bydlisko: Presov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: motor do 613
no nemam slov ked sa ti nieco podary tak to sem hod a drzim palce
- jaro805
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 201
- Dátum registrácie: 23 Máj 2007, 20:12
- Kontaktovať užívateľa:
Re: motor do 613
zatial su len navrhy
- Pa3k
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 163
- Dátum registrácie: 06 Jan 2009, 23:23
- Tatry, ktoré vlastním: 613-4
- Bydlisko: Dolny Kubin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: motor do 613
Tak ak to bude v realnej podobe tak sa tu potom pochval už sa na to tešimjaro805 napísal:zatial su len navrhy
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: motor do 613
ako si to prosím ťa znížil o 0,9 mm (prečo o tak veľa?) a hlavne ako potom prizvedl? - to ma celkom zaujíma..Havrla napísal:Ahoj,
ja jsem provadel tunning motoru
Kompletni GO, nova klika, panve, valce, atd...
pricemz jsem snizil hlavy o 0,9 mm, posleze jsme prizvedl na 0,7mm aby to jako lip na to LPG jelo )
...
Havrla
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: motor do 613
Snizeni se provede uplne stejne jako na motorce
0 ) delas GO motoru, a rikas si tak to zoptimalizuji na provoz LPG
1 ) Zavolas Bordovskemu kolik ti doporuci, doporucil mi 0,6mm tusim
2 ) Ses tvrdohlavej, metodou liteho integralu, kdy vemes injekcni strikacku a napouztis do otocene hlavy kapalinu a zjistujes kolik kapaliny se vejde aby byl kompresni pomer 10:1 a 11:1, zjistis ze nei problem ubrat 1mm
3 ) Pri realizaci vymeknes na 0,9mm
4 ) Realizace
4a) rozebers motod ro sroubku
4b) valce se ve spodni casti ktera doseda na blok stahnou o pozadovane snizeni (na soustruhu)
4c) pisty maji v sobe takove mesicky kam se jakoby vleze zavreny ventil, tak ten mesicek na nejanke freze vyhloubis o pozadovane snizeni
4d) hlava ma ve spalovacim prostoru takove srdcko, teze jej uberes o pozadovane snizeni (vse dokazou udelat v eccore na zakazku)
5 ) slozis celej motor
6 ) slozis zbytek auta
7 ) dojedes na tatrasraz, vse OK
8 ) prijedes z tatrasrazu, zase ti to zacne kourit a detonovat
9 ) rozeberes a zjistis zes mnel vybehle ventilove voditko a sjete nejanka gufera z ventilovych voditek
10) protoze to obcas detonovalo reknes si ze poslechnes Bordovskeho a das 0,6, ale protoze tam mas ubrany material, tak by mohlo stacit 0,7 mm
11) das si vyrobit podlozky pod valce, ktere das mezi blok a valce
12) opravis ventilova voditka, a pro jistotu nova gufera zajistis loctitem, aby fakt drzeli
13) smontujes novy vejfuk, a uz ti to zase vrci
14) koupis t700 a zacnes stavet barak
15) cekas na rok 2010 az budes mit cas dat motor do auta a zas jezdit na PLG
takze asi tak
Havrla
0 ) delas GO motoru, a rikas si tak to zoptimalizuji na provoz LPG
1 ) Zavolas Bordovskemu kolik ti doporuci, doporucil mi 0,6mm tusim
2 ) Ses tvrdohlavej, metodou liteho integralu, kdy vemes injekcni strikacku a napouztis do otocene hlavy kapalinu a zjistujes kolik kapaliny se vejde aby byl kompresni pomer 10:1 a 11:1, zjistis ze nei problem ubrat 1mm
3 ) Pri realizaci vymeknes na 0,9mm
4 ) Realizace
4a) rozebers motod ro sroubku
4b) valce se ve spodni casti ktera doseda na blok stahnou o pozadovane snizeni (na soustruhu)
4c) pisty maji v sobe takove mesicky kam se jakoby vleze zavreny ventil, tak ten mesicek na nejanke freze vyhloubis o pozadovane snizeni
4d) hlava ma ve spalovacim prostoru takove srdcko, teze jej uberes o pozadovane snizeni (vse dokazou udelat v eccore na zakazku)
5 ) slozis celej motor
6 ) slozis zbytek auta
7 ) dojedes na tatrasraz, vse OK
8 ) prijedes z tatrasrazu, zase ti to zacne kourit a detonovat
9 ) rozeberes a zjistis zes mnel vybehle ventilove voditko a sjete nejanka gufera z ventilovych voditek
10) protoze to obcas detonovalo reknes si ze poslechnes Bordovskeho a das 0,6, ale protoze tam mas ubrany material, tak by mohlo stacit 0,7 mm
11) das si vyrobit podlozky pod valce, ktere das mezi blok a valce
12) opravis ventilova voditka, a pro jistotu nova gufera zajistis loctitem, aby fakt drzeli
13) smontujes novy vejfuk, a uz ti to zase vrci
14) koupis t700 a zacnes stavet barak
15) cekas na rok 2010 az budes mit cas dat motor do auta a zas jezdit na PLG
takze asi tak
Havrla
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: motor do 613
hm... - no ale vďaka za popis...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Re: motor do 613
Tomu hm Ondřeje celkem rozumím. Cítím to podobně. Hmmm.ondrej napísal:hm... - no ale vďaka za popis...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 177
- Dátum registrácie: 17 Jún 2013, 18:55
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
- Kontaktovať užívateľa:
Re: motor do 613
zdravím,
mám možnosť kúpiť motor s označením E . v mojej tatre je motor s označením E1/I. Oplatí sa vôbec taká kúpa? chcel by som ho na náhradné diely. Aký je rozdiel medzi motormi?
mám možnosť kúpiť motor s označením E . v mojej tatre je motor s označením E1/I. Oplatí sa vôbec taká kúpa? chcel by som ho na náhradné diely. Aký je rozdiel medzi motormi?
- chromkar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 157
- Dátum registrácie: 28 Mar 2009, 09:02
- Kontaktovať užívateľa:
Re: motor do 613
Vidím to na kúpu v štýle mačka vo vreci resp. na palete.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: motor do 613
Hlavný rozdiel medzi motormi E a E1/I je v rozdielnom stálom prevode.
Okrem toho sú tu aj konštrukčné rozdiely, z ktorých najdôležitejšie sú:
- iné hlavy
- iné piesty
- rozdiely v sacích potrubiach
- vačkové hriadele s rozličným časovaním
- iné karburátory a podložky pod nimi
Diely sú však vzájomne zámenné.
E1/I je asi najbežnejší motor s realizovanými skoro všetkými ekonomickými úpravami, aké Tatra na T-613 urobila.
E-motory zase umožňujú dynamickejšiu jazdu, avšak pri o niečo vyššej spotrebe paliva. Je ich málo a sú už vzácne.
Okrem toho sú tu aj konštrukčné rozdiely, z ktorých najdôležitejšie sú:
- iné hlavy
- iné piesty
- rozdiely v sacích potrubiach
- vačkové hriadele s rozličným časovaním
- iné karburátory a podložky pod nimi
Diely sú však vzájomne zámenné.
E1/I je asi najbežnejší motor s realizovanými skoro všetkými ekonomickými úpravami, aké Tatra na T-613 urobila.
E-motory zase umožňujú dynamickejšiu jazdu, avšak pri o niečo vyššej spotrebe paliva. Je ich málo a sú už vzácne.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 177
- Dátum registrácie: 17 Jún 2013, 18:55
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 OTS-ES
- Kontaktovať užívateľa:
Re: motor do 613
diky za odpoved.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 44 neregistrovaných