motorista a plyn
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
motorista a plyn
Zakládám toto vlákno jako bázi nápadů, jak lze skutečně hospodařit s energiemi. Věnuji jej lidem, kteří před výplachem mozků ze stran různých zájmových lobby ( benzín, plyn, elektřina, pryž ) dávají přednost vlastnímu rozumu.
Můj první příspěvek se týká smysluplného využití energie, kterou v sobě ukrývá plyn (když už to svinstvo v baráku máme ).
Oč jde? Odpadním teplem vzniklým při spalování v plynovém kotli temperuju před startem některé důležité části auta (motor&spol, akumulátor, skla a zámky v blízkém dosahu výfuku-komína).
Na názorném (ano - aranžovaném) snímku je snad vidět vše: v levé části výfuk systému "turbo", v pravé části auto (herka, přibližovadlo, po vychodňarsku hoblík). Obvyklé parkování je v opačném gardu, tedy stranou spolujezdcovou a rovnoběžně s budovou a je dáno jen a pouze prostorovými dispozicemi.
Pokud by to chtěl někdo aplikovat na Tatry (motor vzadu), musí si nejdříve určit, jestli je pro něj prioritní mít "předehřátý" motor s převodovkou, nebo prostor akumulátorů, bufů a předního skla. Obé najednou by jaksi ve venkovním prostředí nešlo.
Systém používám 5. topnou sezónu k naprosté spokojenosti.
Investice: 0,-
Přínosy:
* bezproblémové starty i při velmi nízkých teplotách
* snadnější dobíjení akumulátoru
* sklo je odmrazeno již v okamžiku nasednutí, zámky a dveře nepřimrzají
* úspora paliva a snížení emisí, což vyplývá z výše uvedeného
Možná rizika:
* špatné načasování - pokud necháte auto ofukovat a potom několik hodin stát ve velkém mrazu, můžete jej najít s krunýřem zvícím želvy sloní
* případná koroze vlivem kondenzování vlhkosti - osobně jsem nepozoroval žádná zhošení, jednalo se vždy o auta rychlé spotřeby tak do cca 100tkm / 3 let a potom z domu pryč.
Moje časování: Ofuk probíhá přibližně 90 minut před ranním startem; jeho intenzita je nepřímo úměrná teplotě okolí.
Vyhodnocení: porovnáním s autem stejného typu parkujícím o 7 metrů dál...
Můj první příspěvek se týká smysluplného využití energie, kterou v sobě ukrývá plyn (když už to svinstvo v baráku máme ).
Oč jde? Odpadním teplem vzniklým při spalování v plynovém kotli temperuju před startem některé důležité části auta (motor&spol, akumulátor, skla a zámky v blízkém dosahu výfuku-komína).
Na názorném (ano - aranžovaném) snímku je snad vidět vše: v levé části výfuk systému "turbo", v pravé části auto (herka, přibližovadlo, po vychodňarsku hoblík). Obvyklé parkování je v opačném gardu, tedy stranou spolujezdcovou a rovnoběžně s budovou a je dáno jen a pouze prostorovými dispozicemi.
Pokud by to chtěl někdo aplikovat na Tatry (motor vzadu), musí si nejdříve určit, jestli je pro něj prioritní mít "předehřátý" motor s převodovkou, nebo prostor akumulátorů, bufů a předního skla. Obé najednou by jaksi ve venkovním prostředí nešlo.
Systém používám 5. topnou sezónu k naprosté spokojenosti.
Investice: 0,-
Přínosy:
* bezproblémové starty i při velmi nízkých teplotách
* snadnější dobíjení akumulátoru
* sklo je odmrazeno již v okamžiku nasednutí, zámky a dveře nepřimrzají
* úspora paliva a snížení emisí, což vyplývá z výše uvedeného
Možná rizika:
* špatné načasování - pokud necháte auto ofukovat a potom několik hodin stát ve velkém mrazu, můžete jej najít s krunýřem zvícím želvy sloní
* případná koroze vlivem kondenzování vlhkosti - osobně jsem nepozoroval žádná zhošení, jednalo se vždy o auta rychlé spotřeby tak do cca 100tkm / 3 let a potom z domu pryč.
Moje časování: Ofuk probíhá přibližně 90 minut před ranním startem; jeho intenzita je nepřímo úměrná teplotě okolí.
Vyhodnocení: porovnáním s autem stejného typu parkujícím o 7 metrů dál...
- Thomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 585
- Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: motorista a plyn
Mirku, u mě pod zahradním přístřeškem čouhá ze zdi něco opticky podobného, s tím rozdílem, že je to přípojka na 220V. Vážně uvažuju o pořízení některého ze severských povozů, kteréžto disponují vestavěnými elektrickými systémy předehřevu chladící kapaliny motoru na provozní teplotu.. ty lepší mohou i natemperovat interiér, takže sedneš a v teple vystartuješ. Velmi příjemná věcička na zimu.. Hlavní uživatelská výhoda oproti tvému zvyku je asi v tom, že po odpojení od tepelného zdroje nedojde k nepříjemnému tepelnému poklesu během jízdy (jak předpokládám), než se motor plnohodnotně prohřeje. (zkušenost s Volvem S80)
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: motorista a plyn
[quote="D.A."]
Můj první příspěvek se týká smysluplného využití energie, kterou v sobě ukrývá plyn (když už to svinstvo v baráku máme ).
Njn, to jsou ti bezohlední producenti odpadního tepla a CO2... a ještě se vytahují, co?!
Právě na "takové" (my ekologové) doplácíme v cenách "čistých" energiíí.
Já bych si mohl turbovýstupem z tepelného čerpadla (když už ho v baráku máme) akorát tak zmrazit půl prasete nebo dodávku plnou zmrzliny.
Vzpomínám, jak můj děda v Praze parkoval s Alfou a pak s Populárem zásadně jen nad kanálem .
Ano, zní to dnes neskutečně a nepoužitelně, ale nekecám. Opravdu byly doby, kdy šlo i v Praze zaparkovat.
Můj první příspěvek se týká smysluplného využití energie, kterou v sobě ukrývá plyn (když už to svinstvo v baráku máme ).
Njn, to jsou ti bezohlední producenti odpadního tepla a CO2... a ještě se vytahují, co?!
Právě na "takové" (my ekologové) doplácíme v cenách "čistých" energiíí.
Já bych si mohl turbovýstupem z tepelného čerpadla (když už ho v baráku máme) akorát tak zmrazit půl prasete nebo dodávku plnou zmrzliny.
Vzpomínám, jak můj děda v Praze parkoval s Alfou a pak s Populárem zásadně jen nad kanálem .
Ano, zní to dnes neskutečně a nepoužitelně, ale nekecám. Opravdu byly doby, kdy šlo i v Praze zaparkovat.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: motorista a plyn
Jak dlouho ten populár vydržel? A na zmrzlinu rád přijedu
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: motorista a plyn
Děda umřel v r. 1955, babka "vrcháče" prodala a kupec s ním normálka ODJEL, moooc děkoval a byl šťastnej, že má auto. Víc si nepamatuju. Alfa jezdila ještě v polovině 60tých let. Ale to už začínaly s parkováním potíže.
- Kontráš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 505
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: motorista a plyn
parkuju auto cca 2m od fasády našeho báječného paneláku, což mi v mrazech do cca -5 plně stačí k tomu abych nemusel ráno škrábat čelní sklo (narozdíl od ostatních). Panelák je nezateplený, a s ohledem na majetkové poměry s tím já, ani nikdo z ostatních nájemníků příliš nezmůže. Tepelnou energii pouštěnou do luftu se tak snažím alespoň částečně využít. Tímto bych chtěl poděkovat zejména sousedům z 1.NP, že se se mnou na tomto druhotném využití tepla finančně podílejí
Re: motorista a plyn
Zizo, ty jsi moc lízlý skandinávským stylem... O rozpalování okruhu různými tuhými štofy proto zcela pomlčím.
A ani nebudu žertovat, zda vyjeté černé zlato z MaryLoo odevzdáváš do sběrny...
A ani nebudu žertovat, zda vyjeté černé zlato z MaryLoo odevzdáváš do sběrny...
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: motorista a plyn
Myslíš vyjetý olej? Žádný nemám, já olej nevyměňuji, jen dolévám Mít jej, samozřejmě ho ekologicky zpyrolizuji. Energií se nesmí plýtvat, přikazuje zelený ministr! Ty jeho výroky nesleduješ?
Lízlý určitě jsem, ale zda zrovna skandinávií? Z čeho tak soudíš? A kdo vůbec jsi?
Lízlý určitě jsem, ale zda zrovna skandinávií? Z čeho tak soudíš? A kdo vůbec jsi?
Re: motorista a plyn
Máš tam to IP s přesností na 0,5cm čtverečního, tak už je podepisování zbytečné .
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní