Startování
- Jelda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 22:31
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r.v.1987
- Bydlisko: Protivín
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Startování
Tak jsem hledal typy svíček:
2ks - Bosch Platinum fr 7 dp r3 788 (na 16klíč)
6ks - Bosch Super plus Yttrium wr6dc+ (na 21 klíč)
Byly mi doporučeny v prodejně ND dle katalogu jako náhražky za původní.
Jinak odtrh maji 0,8mm, někde jsem se dočetl, že by měly mít 0,9?
2ks - Bosch Platinum fr 7 dp r3 788 (na 16klíč)
6ks - Bosch Super plus Yttrium wr6dc+ (na 21 klíč)
Byly mi doporučeny v prodejně ND dle katalogu jako náhražky za původní.
Jinak odtrh maji 0,8mm, někde jsem se dočetl, že by měly mít 0,9?
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Startování
Všechny ty svíčky vezmi, dej si je před sebe na hromádku a následně:
- máš-li velké ruce a vejdou se Ti do jedné dlaně všechny, uchop je, dlaň sbal a s rozběhem je oboukem odhoď co nejdál, podobně jako granát, jako cílová lokace je nejlepší zorané pole
- máš-li standardní ruce, aplikuj výše popsaný děj postupně, kus po kusu, tedy opakuj 8x, je to zábava
- máš-li standardní ruce a jsi pomstychtivý, očisti ty svíčky, nastrkej do krabiček a daruj svému nejhoršímu nepříteli
- následně se odeber do nejbližší prodejny ND na vozy škoda+zbytek světa a zakup 8 ks svíček BRISK L14YC, tedy s tělem na 21 mm klíč a bez odrušovacího polovodičového zátavu. Náklady na tuto akci budou cca 280 CZK.
- svíčky vybal a všem nastav elektrodovou vzdálenost 0,9mm
- svíčky namontuj do motoru a užívej si funkční osmiválec, startující za studena i tepla
- máš-li velké ruce a vejdou se Ti do jedné dlaně všechny, uchop je, dlaň sbal a s rozběhem je oboukem odhoď co nejdál, podobně jako granát, jako cílová lokace je nejlepší zorané pole
- máš-li standardní ruce, aplikuj výše popsaný děj postupně, kus po kusu, tedy opakuj 8x, je to zábava
- máš-li standardní ruce a jsi pomstychtivý, očisti ty svíčky, nastrkej do krabiček a daruj svému nejhoršímu nepříteli
- následně se odeber do nejbližší prodejny ND na vozy škoda+zbytek světa a zakup 8 ks svíček BRISK L14YC, tedy s tělem na 21 mm klíč a bez odrušovacího polovodičového zátavu. Náklady na tuto akci budou cca 280 CZK.
- svíčky vybal a všem nastav elektrodovou vzdálenost 0,9mm
- svíčky namontuj do motoru a užívej si funkční osmiválec, startující za studena i tepla
Re: Startování
Radek neni clovek, Radek je buh.... Vyborny prispevek!!!!!!!!!!
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 35
- Dátum registrácie: 13 Nov 2006, 12:50
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Dobris
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Startování
Krásný příspěvek Radku. Od srdce jsem se zasmál. Vtipně napsané.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Startování
Vidíš, se mi vybavilo, ještě máme nedořešeno, že..... nějak jsem to v tom frmolu kolem Šternberka pozapomněl....
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 35
- Dátum registrácie: 13 Nov 2006, 12:50
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Dobris
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Startování
Nejni kam spěchat, také toho mám na rozdávání...
- Jelda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 22:31
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r.v.1987
- Bydlisko: Protivín
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Startování
Jelikož mám ruce relativně velké, zvládnu toto na jeden pokus...mířit budu na sběrný dvůr, abych zbytečně nezatěžoval přírodu...
Fakt jsou úplně k h....?Proč mi je teda ty blbci podle katalogu nandali, ještě mi ukazovali, jak je tam napsán konkrétní typ vozidla...?
A proč kámošovi na stejném voze fungují bez problémů...?
Jo a nevim proč, ale do dvou otvorů 21 nedostanu....je to ouzký-oválný(otvor)...
Fakt jsou úplně k h....?Proč mi je teda ty blbci podle katalogu nandali, ještě mi ukazovali, jak je tam napsán konkrétní typ vozidla...?
A proč kámošovi na stejném voze fungují bez problémů...?
Jo a nevim proč, ale do dvou otvorů 21 nedostanu....je to ouzký-oválný(otvor)...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Startování
Fuj, takové svinstvo do zoraného pole! Sedláci holt pomalu vymírají... K těm osmi kusům svic L14YC budeš ovšem potřebovat i příslušný klíč - soudím, že k těm dvěma kusům čehosi s 16mm šestihranem byl nějaký důvod. Ke klíči je třeba jen 2ks šikovných rukou libovolné velikosti a číňácký klíč na svíčky, třeba známá klasika s "T" rukojetí a kloubem. Ořech odřízneme od kloubu, osoustružíme (v horším případě obrousíme) téměř k rozpadnutí a navaříme 1/2" prodlužovací gola nádstavec vhodné délky. Mimochodem, už jsem několikrát viděl otočené krycí plechy na krajních válcích, pak byl prolis pro klíč mimo osu díry a klíč šel špatně nasadit.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Startování
Do kterých válců nedostaneš klíč 21 mm? Pominu-li důvod uvedený Ladisem, vždycky lze klíč 21 mm použít, ovšem ne tlustostěnný odlitek z gola-sady, ale nejlépe plechový trubkový (originální nářadí dodávané k vozu), nebo upravený litý - viz Ladisův příspěvek.
- Jelda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 22:31
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r.v.1987
- Bydlisko: Protivín
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Startování
Je pravda, že z důvodu zřejmě lenosti, nebo slabé nápaditosti jsem vždy užíval klasický golaořech. Opět z hlavy nevím, do kterých válců jsem se nedostal...
Jinak u kámoše nešlo strčit tu samou 21golovou do ani jednoho válce-všechny otvory má oválné (oproti mým kulatým)....
Jdu sehnat nějakou lepší 21...
Jinak u kámoše nešlo strčit tu samou 21golovou do ani jednoho válce-všechny otvory má oválné (oproti mým kulatým)....
Jdu sehnat nějakou lepší 21...
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Startování
Oválné otvory krze vačkové komory při demontáži/montáži svíček nevadí .......
- Jelda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 22:31
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r.v.1987
- Bydlisko: Protivín
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Startování
No to by ses divil!
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Startování
To bych se divil, mám tu motory se všemi třemi provedeními odlitků vačkových komor, které tak reprezentují období produkce agregátů 613 od roku 1973 do roku 1998 a svíčky jdou demontovat/montovat ze všech bezproblému.....
- skrobik613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 11 Júl 2008, 07:45
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613, Tatra 603, tatra 600,
- Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Startování
ještě bych se podíval na tu AC pumpu je možné že po zahřátí nedává dostatek paliva těžko se hledá ideál prohodit kus za kus (fungující kus AC pumpy).
Re: Startování
Ještě také prověř těsnění pod hlavou jestli ti tam neteče chladící kapalina.
U mé 613 to tak bylo.
U mé 613 to tak bylo.
- Stevo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1180
- Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
- Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
- Bydlisko: Garáž
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Startování
Toto je uz aj ako vtip sproste...Vláďas napísal:Ještě také prověř těsnění pod hlavou jestli ti tam neteče chladící kapalina.
U mé 613 to tak bylo.
- Jelda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 22:31
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r.v.1987
- Bydlisko: Protivín
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Startování
Tak jsem podnikl kroky na výrobě klíče na montáž klasických "21" svíček, už jen laboruji s ideální délkou, tak aby mohl být univerzálněji použit...jestli se mi podaří, podělím se s Vámi o své štěstí(vložím fotku), nepovede-li se, pak jako by se nic nedělo
Radku, jaké byly tvary těch otvorů? Znám kulatý, oválný nasvislo a třetí je...?
Ventily jsem seřizoval cca před 2měsíci (od té doby jsem najel max 50km).
Na chladící kapalinu nereaguji...i když jsem Tatrapanic....
Radku, jaké byly tvary těch otvorů? Znám kulatý, oválný nasvislo a třetí je...?
Ventily jsem seřizoval cca před 2měsíci (od té doby jsem najel max 50km).
Na chladící kapalinu nereaguji...i když jsem Tatrapanic....
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Startování
"chladící kapalina" je v prípade T-613 motorový olej, akurát to tesnenie pod hlavou (hlavami) chýba, takže Vláďas nebol až tak mimo, ako sa možno niekomu zdalo na prvý pohľad...
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Startování
Optimální délku má originální tatraklíč URN-0285, ten je dávno navržený, nakreslený a třicetiletou praxí ověřený, nad tím snad už není potřeba laborovat. Celková délka 185 mm.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 42 neregistrovaných