Startování

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Jelda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 22:31
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r.v.1987
Bydlisko: Protivín
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startování

Príspevok od užívateľa Jelda » 14 Júl 2008, 18:02

Tak jsem hledal typy svíček:
2ks - Bosch Platinum fr 7 dp r3 788 (na 16klíč)
6ks - Bosch Super plus Yttrium wr6dc+ (na 21 klíč)
Byly mi doporučeny v prodejně ND dle katalogu jako náhražky za původní.
Jinak odtrh maji 0,8mm, někde jsem se dočetl, že by měly mít 0,9?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startování

Príspevok od užívateľa radek » 14 Júl 2008, 20:34

Všechny ty svíčky vezmi, dej si je před sebe na hromádku a následně:
- máš-li velké ruce a vejdou se Ti do jedné dlaně všechny, uchop je, dlaň sbal a s rozběhem je oboukem odhoď co nejdál, podobně jako granát, jako cílová lokace je nejlepší zorané pole
- máš-li standardní ruce, aplikuj výše popsaný děj postupně, kus po kusu, tedy opakuj 8x, je to zábava
- máš-li standardní ruce a jsi pomstychtivý, očisti ty svíčky, nastrkej do krabiček a daruj svému nejhoršímu nepříteli

- následně se odeber do nejbližší prodejny ND na vozy škoda+zbytek světa a zakup 8 ks svíček BRISK L14YC, tedy s tělem na 21 mm klíč a bez odrušovacího polovodičového zátavu. Náklady na tuto akci budou cca 280 CZK.
- svíčky vybal a všem nastav elektrodovou vzdálenost 0,9mm
- svíčky namontuj do motoru a užívej si funkční osmiválec, startující za studena i tepla

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Startování

Príspevok od užívateľa miloš » 14 Júl 2008, 20:38

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Radek neni clovek, Radek je buh.... Vyborny prispevek!!!!!!!!!!

Standa
Diskutujúci
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 13 Nov 2006, 12:50
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Dobris
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startování

Príspevok od užívateľa Standa » 14 Júl 2008, 20:44

Krásný příspěvek Radku. Od srdce jsem se zasmál. Vtipně napsané.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startování

Príspevok od užívateľa radek » 14 Júl 2008, 20:56

Vidíš, se mi vybavilo, ještě máme nedořešeno, že..... nějak jsem to v tom frmolu kolem Šternberka pozapomněl....

Standa
Diskutujúci
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 13 Nov 2006, 12:50
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Dobris
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startování

Príspevok od užívateľa Standa » 14 Júl 2008, 21:01

Nejni kam spěchat, také toho mám na rozdávání...

Užívateľov profilový obrázok
Jelda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 22:31
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r.v.1987
Bydlisko: Protivín
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startování

Príspevok od užívateľa Jelda » 14 Júl 2008, 21:07

Jelikož mám ruce relativně velké, zvládnu toto na jeden pokus...mířit budu na sběrný dvůr, abych zbytečně nezatěžoval přírodu...
Fakt jsou úplně k h....?Proč mi je teda ty blbci podle katalogu nandali, ještě mi ukazovali, jak je tam napsán konkrétní typ vozidla...?
A proč kámošovi na stejném voze fungují bez problémů...?
Jo a nevim proč, ale do dvou otvorů 21 nedostanu....je to ouzký-oválný(otvor)...

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startování

Príspevok od užívateľa ladis » 14 Júl 2008, 21:12

Fuj, takové svinstvo do zoraného pole! Sedláci holt pomalu vymírají... K těm osmi kusům svic L14YC budeš ovšem potřebovat i příslušný klíč - soudím, že k těm dvěma kusům čehosi s 16mm šestihranem byl nějaký důvod. Ke klíči je třeba jen 2ks šikovných rukou libovolné velikosti a číňácký klíč na svíčky, třeba známá klasika s "T" rukojetí a kloubem. Ořech odřízneme od kloubu, osoustružíme (v horším případě obrousíme) téměř k rozpadnutí a navaříme 1/2" prodlužovací gola nádstavec vhodné délky. Mimochodem, už jsem několikrát viděl otočené krycí plechy na krajních válcích, pak byl prolis pro klíč mimo osu díry a klíč šel špatně nasadit.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startování

Príspevok od užívateľa radek » 14 Júl 2008, 22:23

Do kterých válců nedostaneš klíč 21 mm? Pominu-li důvod uvedený Ladisem, vždycky lze klíč 21 mm použít, ovšem ne tlustostěnný odlitek z gola-sady, ale nejlépe plechový trubkový (originální nářadí dodávané k vozu), nebo upravený litý - viz Ladisův příspěvek.

Užívateľov profilový obrázok
Jelda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 22:31
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r.v.1987
Bydlisko: Protivín
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startování

Príspevok od užívateľa Jelda » 15 Júl 2008, 09:15

Je pravda, že z důvodu zřejmě lenosti, nebo slabé nápaditosti jsem vždy užíval klasický golaořech. Opět z hlavy nevím, do kterých válců jsem se nedostal...
Jinak u kámoše nešlo strčit tu samou 21golovou do ani jednoho válce-všechny otvory má oválné (oproti mým kulatým)....
Jdu sehnat nějakou lepší 21...

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startování

Príspevok od užívateľa radek » 15 Júl 2008, 09:36

Oválné otvory krze vačkové komory při demontáži/montáži svíček nevadí .......

Užívateľov profilový obrázok
Jelda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 22:31
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r.v.1987
Bydlisko: Protivín
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startování

Príspevok od užívateľa Jelda » 15 Júl 2008, 10:09

No to by ses divil! :D

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startování

Príspevok od užívateľa radek » 15 Júl 2008, 10:59

To bych se divil, mám tu motory se všemi třemi provedeními odlitků vačkových komor, které tak reprezentují období produkce agregátů 613 od roku 1973 do roku 1998 a svíčky jdou demontovat/montovat ze všech bezproblému.....

Užívateľov profilový obrázok
skrobik613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 11 Júl 2008, 07:45
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613, Tatra 603, tatra 600,
Bydlisko: Brno
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startování

Príspevok od užívateľa skrobik613 » 15 Júl 2008, 12:46

ještě bych se podíval na tu AC pumpu je možné že po zahřátí nedává dostatek paliva těžko se hledá ideál prohodit kus za kus (fungující kus AC pumpy).

Vláďas

Re: Startování

Príspevok od užívateľa Vláďas » 15 Júl 2008, 16:27

Ještě také prověř těsnění pod hlavou jestli ti tam neteče chladící kapalina.
U mé 613 to tak bylo.

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startování

Príspevok od užívateľa Stevo » 15 Júl 2008, 16:41

Vláďas napísal:Ještě také prověř těsnění pod hlavou jestli ti tam neteče chladící kapalina.
U mé 613 to tak bylo.
Toto je uz aj ako vtip sproste...

Tomek

Re: Startování

Príspevok od užívateľa Tomek » 15 Júl 2008, 21:28

kdy si naposledy serizoval vahadla?

Užívateľov profilový obrázok
Jelda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 22:31
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r.v.1987
Bydlisko: Protivín
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startování

Príspevok od užívateľa Jelda » 15 Júl 2008, 21:40

Tak jsem podnikl kroky na výrobě klíče na montáž klasických "21" svíček, už jen laboruji s ideální délkou, tak aby mohl být univerzálněji použit...jestli se mi podaří, podělím se s Vámi o své štěstí(vložím fotku), nepovede-li se, pak jako by se nic nedělo :-)
Radku, jaké byly tvary těch otvorů? Znám kulatý, oválný nasvislo a třetí je...?
Ventily jsem seřizoval cca před 2měsíci (od té doby jsem najel max 50km).
Na chladící kapalinu nereaguji...i když jsem Tatrapanic....:-)

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startování

Príspevok od užívateľa ondrej » 15 Júl 2008, 21:44

"chladící kapalina" je v prípade T-613 motorový olej, akurát to tesnenie pod hlavou (hlavami) chýba, takže Vláďas nebol až tak mimo, ako sa možno niekomu zdalo na prvý pohľad... :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Startování

Príspevok od užívateľa Luboš » 15 Júl 2008, 21:48

Optimální délku má originální tatraklíč URN-0285, ten je dávno navržený, nakreslený a třicetiletou praxí ověřený, nad tím snad už není potřeba laborovat. Celková délka 185 mm. :wink:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 42 neregistrovaných