Vypínací válec spojky
- michal jančov
- Diskutujúci
- Príspevky: 49
- Dátum registrácie: 17 Máj 2007, 21:49
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613 2/I r.v. 1985
Tatra 603 r.v. 1973 - Bydlisko: Kadaň
- Kontaktovať užívateľa:
Vypínací válec spojky
Z jakého vozu pasuje tento válec na Tatru 613? Je to Škoda 1203? Neustále se mi zavzdušňuje spojka, už jsem vyměnil kapalinu, několikrát odvzdušnil a pořád to samé. Vyplatí se vyměnit ten válec celý nebo stačí vnitřní gumičky?
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Myslíš válec u pedálu nebu až ten u spojky? Ten u pedálu je z 1203ky.
- michal jančov
- Diskutujúci
- Príspevky: 49
- Dátum registrácie: 17 Máj 2007, 21:49
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613 2/I r.v. 1985
Tatra 603 r.v. 1973 - Bydlisko: Kadaň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Myslím ten v zadu u spojky.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Vypínací válec je jedinečný, jen pro T613, dokonce tam máš odlitý znak okřídleného téčka. Pokud není činná plocha narušená korozí, tak jdou samozřejmě vyměnit i gumičky a ty se dají dokonce při troše štěstí sehnat v běžné obchodní síti.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Ten vzadu je "made by tatra", není shodný s jiným RVHP produktem (akorát Brtníkovi se zdál originální díl drahý, tak koupil váleček ze Š1203, asi hodinu svařoval/ohýbal/řezal jakýsi adaptační držák na šrouby na převodovce a dal ho tam, a teď potřebuje odhadem tak 25 kg síly k ušlápnutí spojkového pedálu ). Zda stačí vyměnit gumičky posoudíš až poté, co ho rozebereš a zjistíš, v jakém stavu má pracovní plochu, pokud slzí a X dlouhou dobu s ním jezdíš, kapalina patrně rozežrala ochranný gumový vak a tak váleček sbírá prach a bordel z cest, který úspěšně likviduje třecí plochy. Takže vyndat, rozebrat, vyčistit, zkontrolovat. Ještě jedna věc, pro Tebe připadají v úvahu dva různé průměry válečků - buď standardní a běžný 25,5 mm (všechny T613 s pedálovou pumpou uloženou vodorovně pod palubní deskou a tedy bez mechanického posilovače spojkového pedálu na pedálové konzoli), nebo průměr 21,6 mm u verzí T613 s pedálovou pumpou uloženou svisle z prostoru kufru a s mechanickým posilovačem na pedálu spojky (Speciály či T613-3 a T613-4 vybavené nebo připravené pro zástavbu servořízení pod palubní desku).
- michal jančov
- Diskutujúci
- Príspevky: 49
- Dátum registrácie: 17 Máj 2007, 21:49
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613 2/I r.v. 1985
Tatra 603 r.v. 1973 - Bydlisko: Kadaň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Aha, mám 2/I takže průměr 25,5. Ještě mě zajímá cenová relace válečku, popř. gumiček. Díky.
- Honza. S
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 77
- Dátum registrácie: 11 Dec 2007, 18:02
- Tatry, ktoré vlastním: Už mám doma pouze elektrocentrálu s motorem T603
- Bydlisko: Benešovsko CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Tady ti ho repásnou as přijde ti jak novej a z vrchu dokonce pokovenej:
Petr Fiegr Stříbrná 9 Jablonec nad Nisou 466 02 tel 602 857 852
Petr Fiegr Stříbrná 9 Jablonec nad Nisou 466 02 tel 602 857 852
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Vypínací válec spojky
Gumičky stály okolo 10-20 Kč (3 roky nazpět v Zubří), celý váleček by měl vyjít na něco přes 1000,- Kč.
Zaslechl jsem zvěsti i Liazce, ale asi to bude kec, nebo podobnost čistě náhodná.
Zaslechl jsem zvěsti i Liazce, ale asi to bude kec, nebo podobnost čistě náhodná.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Hmm, vidím nějaké (asi) galvanicky zinkované (asi) brzdové válečky. Ono je celkem jedno jak to vypadá zvenku, ale prozradil bys, jak repasují funkční plochy?
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Zde je kontakt na pana Krále z Kladna : 603225849
S tímto pánem jsem hovořil o repasi hlavního brzdového válce o prům.25 mm na moji Tatru 603. Vnitřek má být údajně strojně upraven a pak nově pokoveno. Rovněž nové gumičky. Takže se tam informujte jestli dělá věci i na T613.
S tímto pánem jsem hovořil o repasi hlavního brzdového válce o prům.25 mm na moji Tatru 603. Vnitřek má být údajně strojně upraven a pak nově pokoveno. Rovněž nové gumičky. Takže se tam informujte jestli dělá věci i na T613.
- Brtník
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 54
- Dátum registrácie: 10 Feb 2005, 22:46
- Tatry, ktoré vlastním: T-613 BS. To je dílo :-D :-D
- Bydlisko: Křivoklátské hvozdy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
radek napísal:Ten vzadu je "made by tatra", není shodný s jiným RVHP produktem (akorát Brtníkovi se zdál originální díl drahý, tak koupil váleček ze Š1203, asi hodinu svařoval/ohýbal/řezal jakýsi adaptační držák na šrouby na převodovce a dal ho tam, a teď potřebuje odhadem tak 25 kg síly k ušlápnutí spojkového pedálu ). Zda stačí vyměnit gumičky posoudíš až poté, co ho rozebereš a zjistíš, v jakém stavu má pracovní plochu, pokud slzí a X dlouhou dobu s ním jezdíš, kapalina patrně rozežrala ochranný gumový vak a tak váleček sbírá prach a bordel z cest, který úspěšně likviduje třecí plochy. Takže vyndat, rozebrat, vyčistit, zkontrolovat. Ještě jedna věc, pro Tebe připadají v úvahu dva různé průměry válečků - buď standardní a běžný 25,5 mm (všechny T613 s pedálovou pumpou uloženou vodorovně pod palubní deskou a tedy bez mechanického posilovače spojkového pedálu na pedálové konzoli), nebo průměr 21,6 mm u verzí T613 s pedálovou pumpou uloženou svisle z prostoru kufru a s mechanickým posilovačem na pedálu spojky (Speciály či T613-3 a T613-4 vybavené nebo připravené pro zástavbu servořízení pod palubní desku).
Prdičky naší babičky,brum , Mnou adaptovaný vypínací váleček na spojku funguje již dva roky naprosto bezchybně.Náklady byly 190,-Káčé plus hodina práce na výrobu novýho držáku. Že to Radkovi nejni recht (vypínací síla) je jeho problém.Zlenivěl. Von totiž ten aglickej volotrk spojkovej pedál nemá a tudíž si už vodvyk na cokoli vyjma brzdy a plynu šlapat
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Na zavzdušnování spojkového okruhu nemůže mít zadni (u spojky) váleček žádný vliv . Přez něj může unikat kapalina, může byt zarezavěný- nemusí v tom případě vypínat ale zavzdušnovat určitě nee...michal jančov napísal:Z jakého vozu pasuje tento válec na Tatru 613? Je to Škoda 1203? Neustále se mi zavzdušňuje spojka, už jsem vyměnil kapalinu, několikrát odvzdušnil a pořád to samé. Vyplatí se vyměnit ten válec celý nebo stačí vnitřní gumičky?
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Vidíš medvěde, jak jsem to trefil i s tím pracovním časem. Ano, je to můj problém, neb s traktorem jsem nikdy nejezdil a T613 má v technickém průkaze napsáno "osobní automobil", pročež v ní, vzhledem k její konstrukci, očekávám ovládací síly maximálně na úrovni Ara, Lady Nivy či V3S, ale nikoli na úrovni Liazky s nenatlakovaným vzduchovým okruhem. Proto jsem Ti konekonců tehdá v lese při cestě do Rakovníka nemohl s Tvou vlastní potforou ujet, neb jsem myslel že šlapu na koberec na podběhu a ne na spojku a nestihl jsem podřadit (paralelně jsem se k tomu ještě snažil nasadit kuličku řadící páky zpět na tu chromovanou trubku ). A co se týká lenivění, že zrovna Ty, coby přes zimu uživatel prodlouženého germánského verglu s automatem vůbec něco takového píše, já narozdíl od Tebe 613 neschovávám pod peřinu do stodoly, aby tam potupně čekala na duben....
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Tak "ONA" není ve frcu, ale je jenom v hibernaci? A v dubnu svůj brloh opustí a křivoklátskými lesy se ozve brumbrůůům... vroum... vrouuuuůůůůůůúúúúúúúiiiiiiiííííííííííím? Jupíííí! To jí třeba uvidíme a uslyšíme i na Moravě, ne?
A nespi furt.
A nespi furt.
- Honza. S
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 77
- Dátum registrácie: 11 Dec 2007, 18:02
- Tatry, ktoré vlastním: Už mám doma pouze elektrocentrálu s motorem T603
- Bydlisko: Benešovsko CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Jsou to brzdový válečky staré ARO a spojkovej váleček na veterán autobus Bucegi z 60 let. Ten byl totálně zarezlej. Vnitřní plochu brousí nakulato a udajně honují, píst vyrobí nový. To ale pouze pokud je to ve vntř už hloubková koroze. Samozřejmě nové gumičky šroubky atd. Když jsem to měl v ruce tak jsem si myslel, že je to nové. Dělaj i hlavní válce k pedálům spojky a brzdy.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Ono je to asi jedno, ale... Brousit na kulato do díry a ještě tak malé musí být malý zázrak. Navíc bousit a honovat? Ovšem jestli to honují a na nový průměr udělají píst, tak je to přesně to, co bych si pod pojmem "repase" představoval.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Tím přebroušením ale zvětší průměr, což bude mít jistě vliv na ovládací sílu. U spojky se to asi tak neprojeví, ale u těch kolových válců bych z toho měl trochu obavu.
- Honza. S
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 77
- Dátum registrácie: 11 Dec 2007, 18:02
- Tatry, ktoré vlastním: Už mám doma pouze elektrocentrálu s motorem T603
- Bydlisko: Benešovsko CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Pánové brousit na kulato to jsou setiny max. desetiny. Viděl jsem to v hydraulice Benešov. Brusky na díry vyráběli ve Strakonicích a to na velmi vysoké kvalitě. V Benešově se stím brousí díry všch možnejch hydraulických rozvaděčů a to nejsou žádný velký průměry.
Re: Vypínací válec spojky
Luboši, o kolik tím zvětší průměr? O 1%? Jak se potom změní ovládací síly?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných