Přední blatníky a výfuk - T613-3

Čo jednému chýba, iný môže mať...
Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: Přední blatníky a výfuk - T613-3

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 11 Jan 2008, 19:18

miloš bukáček napísal:To jsou pro mě novinky...Z vlastních zkušeností jsem je dávno zavrhnul, ale když dva dělají totéž, nemusí to být totéž. Pravděpodobně přehodnotím přístup k laminátovým blatníkům až uvidím nějaký blatník na nějaké hezké T613 od Tebe.
U mě ale stejně především hraje proti, to zeslabení deformační zóny.
Zoslabenie deformačnej zony je zanedbatelné, vzhladom na spôsob pripevnenia blatníkov na skelet, myslím , ža absorbčná schopnosť blatníkov, ako takých sa značne preceňuje, bez ohladu, na materiál použitý na ich výrobu. Ved už pri menšom náraze, povedzme v rýchlosti 15-20 km/h sa blatníky značne zdeformujú, pričom akonáhle dôjde k ich prehnutiu, v miestach prelisov-falcov za moment vzperu, ich absorbčná schopnosť je blízka 0, teda zanedbatelná. najmä predné blatníky na T613, lebo o tých je reč, plnia primárne úplne iné úlohy, než deformačné, tieto sú len pridružené. Deformačnou ochranou je samotná konštrukcia skeletu, tvorená napr, podblatníkmi, čo sú vlastne uzavreté nosíky, vpredu potom púzdro rezervy a rezerva samotná, tunel -prelis pre stabilizátor, priestor pre predné kúrenie , deliaca stena kabíny a jej výztuhy atd. Zboku potom lôžka mcphersonov a ich nosníky atd.Ovela väčším rizikom laminátových blatníkov je ich roztrhnutie-zlomenie a vznik velmi ostrých hrán v lome a množstva úlomkov, podobných zubom pílky, najmä ak sa jedná o obyčajný konštrukčný laminát, ktorý je tvrdý, krehký a trieštivý. Takto vzniknuté ostré hrany môžu veľmi nepríjemne až fatálne doriadiť napr chodca, pri dopravnej nehode.Istým kompromisom je použitie mäkčenej tzv. nárazníkovej živice, ktorá má ovela priaznivejšie defomačné vlastnosti, popr namiesto klasickej sklovýstuže , použiť iný armovací materiál, napr kevlar, či špecialnu plastovú rohož, alebo tzv. voštinu a tiež spomaliť dobu polymerizačnej reakcie, toto sa však prejaví na cene výrobku. Aj ked sa vlastnosti materiálu výrazne zlepšia, ani zdaleka však nedosiahnu deformačné vlastnosti plechu.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Přední blatníky a výfuk - T613-3

Príspevok od užívateľa radek » 11 Jan 2008, 23:33

Mno, definoval bych to asi takto, zatímco plechový blatník při "rozumné" kolizní rychlosti s překážkou zůstává na svém místě a svou deformací umořuje energii, laminát v tu chvíli v neidentifikovatelných kusech odlétá od skeletu a energie se moří přímo na podběhu. I když vypadá uchycení plechových blatníků subtilně, kupříkladu svislá stojina unese poměrně dost, mnohdy pozdrží likvidaci A sloupku či předních dveří, to je léty odpozorováno. Laminát ala "Mende" se oproti tomu chová naprosto dokonale, tváří se vždy že tam vůbec nebyl přítomen....

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: Přední blatníky a výfuk - T613-3

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 11 Jan 2008, 23:44

to Radek, ano s tým možno súhlasiť

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Přední blatníky a výfuk - T613-3

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 11 Jan 2008, 23:52

Bavit sa o bezpecnosti v pripade Tatry 613, nie je ste trochu mimo :roll: To auto je podmienecne bezpecne len v pripade stretu s podstatne lahsim protivnikom...

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Přední blatníky a výfuk - T613-3

Príspevok od užívateľa Jerry » 11 Jan 2008, 23:57

Pokud myslíš za protivníka betonovou desku ze skoušek... Kerý absolvovala Tatra v necelejch 50 km/h a prostor pro cestující vypadal po nárazu stejně. Tak takovejch aut moc neznam... Možná ještě volva, ty taky byly ve svej době na špici s pasivní bezpečností.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Přední blatníky a výfuk - T613-3

Príspevok od užívateľa Luboš » 11 Jan 2008, 23:59

To auto je bezpečné i v případě, že řidič umí řídit a nikam to nenapálí, ale vzhledem k velmi solidním deformačním zónám se s tím dá relativně bezpečně bourat i do železobetonových mostních pilířů a podobných "protivníků". Ale to už je na zvážení každého soudruha, co s tím svým autem chce vyvádět...

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Přední blatníky a výfuk - T613-3

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 12 Jan 2008, 00:05

Jerry napísal:Možná ještě volva, ty taky byly ve svej době na špici s pasivní bezpečností.
Presne tuto vetu by som napisal cervenou a este dva krat pociarkol vo svojej dobe !!!

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Přední blatníky a výfuk - T613-3

Príspevok od užívateľa bazilisak » 12 Jan 2008, 00:08

Luboš napísal:To auto je bezpečné i v případě, že řidič umí řídit a nikam to nenapálí, ale vzhledem k velmi solidním deformačním zónám se s tím dá relativně bezpečně bourat i do železobetonových mostních pilířů a podobných "protivníků". Ale to už je na zvážení každého soudruha, co s tím svým autem chce vyvádět...
Nezbývá nic než souhlasit !

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: Přední blatníky a výfuk - T613-3

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 12 Jan 2008, 00:14

Ergo_sum napísal:Bavit sa o bezpecnosti v pripade Tatry 613, nie je ste trochu mimo :roll: To auto je podmienecne bezpecne len v pripade stretu s podstatne lahsim protivnikom...
Ani náhodou, videl som T613 po náraze a následnom zdemolovaní masívneho oelového zabradlia na moste, betonového pätníka, čerešne o priemere kmeňa cca 25 cm, štyroch kotrmelcoch na strechu. Odhadovaná rýchlosť vozidla bola cca 120-140 kmh. Vodič vôbec nebrzdil, jediné jeho zranenie , okrem šoku, bola odrenina na hlave, zrejme od bočnej lampy iterieru /nebol pripútaný/. Stav vozidla -kabina prakticky nedotknutá, len v mieste ktoré zrušilo ten betonový pätník a strom, bol podblatnik vratane personu narvaný cca v polovici priestoru nôh spolujazdca, očesané zrkadláa mierne posunutá strecha, odtrhnuté držiaky motora. Nielen ja , ale aj odťahovkári s mnohoročnými skúsenosťami boli prekvapení. Nešlo o vozodlo vyvarane, bolo v stave , ako ho odkúpili od organizácie, so známkami korozie.Myslím, že pri väčšine súčasných áut by za týchto podmienok motor dávno opustil skelet a vydal sa vlastnou cestou, presne, ako sa tí dvaja rozišli na všetky svetové strany. V tamto by som Tatru rozhodne nepodceňoval.

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Přední blatníky a výfuk - T613-3

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 12 Jan 2008, 00:18

Mam navrh, ak najdete sponzora co kupi T613 a dnesne auto rovnakej hmotnosti tak davam slovo ze si do neho sadnem (toho sucasneho) a urobime celny naraz s 50% prekrytim! Kto s Vas bude ochotny si sadnut do tej Tatry?

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Přední blatníky a výfuk - T613-3

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 12 Jan 2008, 00:21

Este aby som ukludnil Vase emocie, ziadne historicke auto nema v bezpecnosti sancu pri dnesnemu rovnakej kategorie.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: Přední blatníky a výfuk - T613-3

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 12 Jan 2008, 00:24

Ergo_sum napísal:Este aby som ukludnil Vase emocie, ziadne historicke auto nema v bezpecnosti sancu pri dnesnemu rovnakej kategorie.
bez emocií :lol: , píšem, čo som videl, keby som to nevidel, tiež by som asi neveril

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Přední blatníky a výfuk - T613-3

Príspevok od užívateľa Jerry » 12 Jan 2008, 00:25

klidně náraz na 100% a Tatra bude schopná odjet po vlastní ose, vim co to auto dokáže. Jinak si nastuduj crash testy z kopřivnice a uědělej to s novým autem. Fakt by mě zajímalo, co z něj zbude.... Když sešetří i na plechcách. :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: Přední blatníky a výfuk - T613-3

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 12 Jan 2008, 00:29

No treba brať do úvahy , že to auto má takmer 2 metre deformačnej zony, zatial , čo väčšina dnešnej produkcie, má v predu motor, ktorý ked sa utrhne, letí ako projektil, hádajte kam?

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Přední blatníky a výfuk - T613-3

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 12 Jan 2008, 00:34

Ale to je pravda, dnesne auta uz su na totalku aj pri 30km/h a opravovat sa skoro nedaju. Problem su sily ktore posobia na vodica, neviem ci niekto z Vas studoval prve barierove testy Smartu ale tam bol prave problem ze bol prilis pevny. Smart bol po naraze skoro bez deformacii ale posadka mrtva...

Problemom je aj prekrytie, to stare auta nezvladnu nevedia rozlozi silu naraz aj na druhu stranu. Ano pri 100% celnom naraze by bola Tatra asi pomerne konkurencna ale pri 50% by neuspela.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Přední blatníky a výfuk - T613-3

Príspevok od užívateľa Jerry » 12 Jan 2008, 00:39

Jak to ůžeš tvrdit?? Roman tu snad popsal jak byla ta nehoda... A náraz na jednu polovinu předku byl myslím taky uvažován při výrobě. Ale co tak si Tatru kup a rozflákej. Ať víš, do čeho jdeš!

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Přední blatníky a výfuk - T613-3

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 12 Jan 2008, 00:43

Jerry: Stare auta nie su na robijanie, tie su na potesenie... Na bezpecnu ale zaroven nudnu prepravu si kupujeme sucasne auta.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Přední blatníky a výfuk - T613-3

Príspevok od užívateľa Mojžo » 12 Jan 2008, 00:45

Bezpečnosť Tatry 613 by som ROZHODNE nepodceňoval. Dlhé, dlhé roky o nej prichádzajú informácie o fatálnych kolíziách kde posádka vyšla s odreninami.

Čo sa týka tých síl na nápravu, v článku "Banking on Czechs", keď Tatru 613 testovali v roku 1993 pre britský trh, kde súčasť skúšky bol aj crash test, bolo uvedené nádherne nízke zrýchlenie hlavy posádky, pokiaľ si spomínam dokonca najnižšie zamerané v obdobne veľkých vozoch tej doby.

Tatra 613 je bezpečný koráb. O tomto je naozaj od veci diskutovať

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Přední blatníky a výfuk - T613-3

Príspevok od užívateľa radek » 12 Jan 2008, 01:08

Bohužel Ergo, v sedmdesátých letech to jednak nebylo o pofidérních hvězdičkách NCAP, druhak to už vůbec v případě T613 nebylo o deformačních výpočtech či PC simulacích, ani o ekonomických rozvahách a šetření na materiálu, zato na každé "druhé" stránce bylo v textu zmíněno "vozidlo pro reprezentaci a státní orgány", podle čehož konstrukce a hmotnost skeletu T613 vypadá. Ona ta věc vydrží opravdu hodně, už jen díky neortodoxnímu umístění hlavní hmoty v zadní části karoserie a naopak lehce deformovatelné přední části. Srovnávat T613 v nárazu můžeš leda s podobně koncipovaným vozidlem, např. s P911 a podobně. Veškerá historická, jakož i současná vozidla s nedeformovatelnou hmotou agregátů vpředu "fungují" v případě kolizí naprosto odlišně, bez hledu na počet výztuh, airbagů, ulamovacích pedálů, či vystřelovacích kapot na odrážení chodců. Ta velikost a měkkost předku skeletu je celkem propracovaná. Kdyby se skelet stejné koncepce navrhl dnes, za použití současných technologií, v principu by deformace dopadly velmi podobně (jak z hlediska posádky, tak zmaření energie), nicméně by ten skelet třeba vážil 60% původního a podobně. Ale fyzika je fyzika, a ta platila v sedmdesátých letech stejně jako platí dnes. S tím Smartem jsi těžce mimo mísu, Smart předvedl problémy, se kterými se, ohledně neblahého vlivu na posádku, potýkají všechna auta s rámem, ať již skutečným, či integrovaným do skeletu samonosné karoserie (Smart). To není případ T613, která i v rychlosti 50 km/h dokáže "přijít" o celý předek až k A sloupkům, na kterém se náraz energeticky vyřádí a neobtěžuje tak neblaze posádku v kabině. Samozřejmě musí to být T613, krze kterou je vidět pouze otvory, které k průhledu určil její výrobce (jsou to výhradně zasklené otvory), tedy neshnilé vozidlo technicky korektního stavu.....

Projdu archiv, najdu Ti pár fotek, jak jde totálně zrušit 1/2 T613, aniž by její posádka bojovala s utrženými orgány v tělní dutině....

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Re: Přední blatníky a výfuk - T613-3

Príspevok od užívateľa Erik » 12 Jan 2008, 02:15

Ergo-sum- nehovor nieco o com niesi 100% ne presvedceny a co nemas podlozene patricnymi faktami.
Tatra 613 je po stranke bezpecnosti na svoj vek vyriesena velmi dobre, dlha deformacna zona s absenciou motora dokaze velmi dobre pohltit celny naraz- ci uz pri 100% alebo pri 50%. dokazom toho su aj mnohe nehody T613 s inymi autami pri ktorych bolo vela mrtvych no posadka v T613 vzdy prezila.
Dokazom toho je aj notoricka znama fotka T613-4 ktora sa vo vysokej rychlosti celne zrazila s predbiehajucim passatom- vysledok- v Passate 4 mrtvy, v Tatre 1 ťažko raneny...
Prílohy
t613crashd.jpg

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných