T 805 Dynamo
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
T 805 Dynamo
Zdravím, když sem oživoval dobíjení na Kačeně, tak sem v příručce nastudoval, že dynamo má 4 uhlíky, po odkrytování dynama jsem však našel pouze 2 pod úhlem 90° .
Při startu dynamo dává 11A a po ohřátí (cca 15min jízda) s bídou 5A. Jízda samo bez světel, pouze spotřeba pro zapalování, brzdy, blinkry.
Tak jak to je veskutečnosti?? Mám ochuzeneý dynamo, nebo je v příručce chyba?
Při startu dynamo dává 11A a po ohřátí (cca 15min jízda) s bídou 5A. Jízda samo bez světel, pouze spotřeba pro zapalování, brzdy, blinkry.
Tak jak to je veskutečnosti?? Mám ochuzeneý dynamo, nebo je v příručce chyba?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 805 Dynamo
Ty budeš fakt levičák, ani pravý úhlel ti nevoní.Jerry napísal:...po odkrytování dynama jsem však našel pouze 2 pod úhlem 90°
Vida ho, elektrický stroj nevídaných parametrů! A ještě, kdyby při startu dokázal dávat víc než sežere spouštěč, to by dala kačena na frak i zákonům thermodynamiky (, které nejsou zákony v běžném smyslu).Jerry napísal:Při startu dynamo dává 11A a po ohřátí (cca 15min jízda) s bídou 5A. Jízda samo bez světel, pouze spotřeba pro zapalování, brzdy, blinkry.
Tak jak to je veskutečnosti?? Mám ochuzeneý dynamo, nebo je v příručce chyba?
A co dělá napětíčko? Roste?
(Rozhodl jsem se, že nebudu nadužívat smajlíky. Je to hnus.)
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 805 Dynamo
Pokud Ladisi něco víš tak mi odpověz, nemám možnost si to ověřit z jinejch aut a po netu se o tom nikdo nezmiňuje. Regler sem měřil a je vpořádku. Kdyby byli uhlíky v rovině, tak bych se ani neptal a přiklonil bych se k variantě překlepu.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 805 Dynamo
Jerry skús to lepšie opísať. Dynamo možno dávalo prúd 5A lebo jednoducho nebol väčší odber. Pri štarte pokleslo napätie v aku. a tak načas bol odber 11A. Dôležitá je výška napätia.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 805 Dynamo
Koukam, že ste mě nachytali, už z toho učení blbnu (holt zkouškový). Právě že to občas jelo i z baterky, při jízdě sem pozoroval ampérmetr a když sem přijel domů, tak si ani nebrnkla... Startoval sem s kabelama. Při odjezdu byla baterka ok a když sem se vrátil, tak na ní bylo 10,5V.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 805 Dynamo
Jak píše Palo. Naneštěstí pro Tebe nejsem Radek, abych na dotaz doprovozený neúplnými informace vyplodil elaborát, ze kterého by sis udělal úsudek, která možnost je ta pravá. Uhlíky nemusí být naproti sobě, záleží na konstrukčním řešení stroje. Takto se k nim dá dostat z jedné strany.
Re: T 805 Dynamo
Ahoj Jerry , no dyt to máš dobrý - co bys víc chtěl ? tatra 805 má dynamo 12 volt a 130 w = těch 11 A které ti to dává po startu . Potom , bez světel to klesá na 5 . Je potřeba si zvyknout na to , že zdrojová soustava vozidla je z 50 tých let a pokud budeš např. dle dnešního silničního zakona při jízdě svítit - tak se bez nabíječky neobejdeš. Kačena umí pěkně jet na 4 tý kvalt už od 30km/h a třeba při této rychlosti sotva zhasíná kontrolka nabíjení - takže pokud motor pořádně netočíš tak jedeš na baterku... V katalogu jsou uvedeny jako alternativa "stíněné uhlíky " a to jsou 2. + 2 normální. Stejně jako alternativa jsou např litinové ventil . víka A hliníkové ventil. víka , obal větráku - litina - hliník atd atd
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 805 Dynamo
Já to chci pouze porovnat... Jinak Bazilišáku, to co píšeš, jsou izolovaný uhlíky (od napájecího vodiče, tj. -) a neizolovaný, připojený na hmotu vozidla (kostru tj +). A proud ti klesat nesmí, pokud neroste napětí na akumulátoru. Doba vzniku nemá na konstrukci vliv, běhat to musí. Kdyby ne, tak to přeci nevyráběli... Uhlíky sem měl venku, vyčistil sem je i drážky, aby šli lehce, komutátor je pěknej. Dělal sem to na motoru, tak sem mohl něco přehlídnout (špatnej spoj) i když sem šroubky od uhlíků dotaoval. Jen co dodělam ložiska na převodovce, tak půjdou větráky ven, a pěkně vyčistit, namazat, prohlídnout a umejt motor...
Ladisi stejně mi to přijde nějaký podezřelý, i na netu koukam po diskuzích ale nikde nic (technickýho) o Osmsetkoulích...
Vybádam to sám, ale hodil sem to sem, jestli už někdo nemá zkušenost... Jinak o konstrukci strojů toho taky vim dost, ale setkal sem se pouze s natočením uhlíků vůči statoru (nárůst výkonu, maximálních otáček, zmenšení jiskření... regulace max do 10°) Ale vždy byly uhlíky proti sobě, i při 4 uhlíkách je odebíráno napětí proti sobě...
Pokud je někdo tak znalej, tak mi to klidně můžete vysvětlit. Děkuji
Ladisi stejně mi to přijde nějaký podezřelý, i na netu koukam po diskuzích ale nikde nic (technickýho) o Osmsetkoulích...
Vybádam to sám, ale hodil sem to sem, jestli už někdo nemá zkušenost... Jinak o konstrukci strojů toho taky vim dost, ale setkal sem se pouze s natočením uhlíků vůči statoru (nárůst výkonu, maximálních otáček, zmenšení jiskření... regulace max do 10°) Ale vždy byly uhlíky proti sobě, i při 4 uhlíkách je odebíráno napětí proti sobě...
Pokud je někdo tak znalej, tak mi to klidně můžete vysvětlit. Děkuji
Re: T 805 Dynamo
......Doba vzniku nemá na konstrukci vliv, běhat to musí. Kdyby ne, tak to přeci nevyráběli.....
Vytisknout, dát za rámeček a pověsit na zeď.
Vytisknout, dát za rámeček a pověsit na zeď.
Re: T 805 Dynamo
Psal jsem stíněný ! ne izolovaný . No a běhat to bude, to víš , že jo. Ale odpovídá to té době. Jako 35W žárovka hlavního světla nebude svítit jako Xenon , tak ani dynamo 12V 130W nebude ohýbat ručičku ampérmetru za roh. Každé dynamo na T 805 má 2 uhlíky po 90°. Pouze kdosi kdysi vymýšlel jak to všechno odrušit a vymysleli "stíněné uhlíky" , že to k ničemu dobré nebylo to se ví , stejně jako to odrušené stíněné zapalování. Chtěl jsem Ti jen říct, že pokud nejezdíš denně, a nebudeš jezdit delší vzdálenosti, a budeš svítit , ve skříni si sem tam posvítíš - tak se bez nabíječky neobejdeš. Počítej se mnou : hlavní světla 35+35w obrysové 4+4 + 5+5 osvětlení přístrojové desky 2+2+2+2 = 96W . Sem tam šlápneš na brzdu 21+21W blinkry nepočítám + zapalování to je kolik vzávislosti na otáčkách ? No a ze 130W jde kolik na dobíjení baterie? Regulátor k dynamu má - zpětný spínač , , proudový omezovač a regulátor napětí. S tím vším jde něco udělat , aby to bylo o něco málo lepší , ale ne víc než tak +/- 10 - 15% .
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 805 Dynamo
Hurá, už sem se to dozvěděl... Ta reakce na stíněný uhlíky byla proto, že to posrádá smysl, když je to uvnitř dynama překrytýho plechem.bazilisak napísal: Každé dynamo na T 805 má 2 uhlíky po 90°.
Pokud máte někdo katalog dílů, nebránim se přijetí. Jinak spotřebu sem počítal hned po koupi a dostal sem se na cca 100W... ale 80W se ušetří při jízdě bez světel. A to už musí něco cpát do baterky, kord, kyž je vybitá. Jak dodělam převodovku, tak jde dynamo na stolici a bude se měřit (popř. seřizovat).
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 805 Dynamo
Do T805 se nedá dát druhé dynamo, jako do T603?
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 805 Dynamo
Dá, pročbyne, ale nějak nejsou na skladě... Teda nějak extra ho zatim neshánim, ale když sem se optal, tak nebyly, jedině celej motor v nevimjakym staku.
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 805 Dynamo
A do T805 nejde dát dynamo z T603? Vadí u dynama opačný směr otáčení? Co vím, tak dynam na T603 jsou mraky. Sám náhradní nemám, ale nikdy nebyl problém sehnat.
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 805 Dynamo
A ještě mě něco napadlo, tak startuj na kliku a vyser se na nabíjení baterky, nějak tak jsem x let provozoval T603. Holt se mi nechtěly tahat 2 6V aku do třetího patra. Občas teda startování na kliku v koloně, když mi tatra zdechla, byl dost echt zážitek.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 805 Dynamo
Tuto možnost sem probíral s Koušákem, má jich asi 8 plonkovejch, ale mají jiný rozměry a jinak udělanou hřídel, takže sem od toho upustil. Celej větrák je nepoužitelnej sice točí stejným směrěm,ale fouká opačně.
Ano vadí bylo by i opačný napětína výstupu, po úpravě zapojení by to ale vadit nemělo. Buzení se nechá zapojený kvůli remanentnímu magnetismu (zbytkovýmu, pro opětovný nabuzení) a uhlíky na komutátoru se přepojí opačně. Pak je dynamo schopný pracovat se stejnýma paramertrama i při změně smyslu otáčení.Lucián napísal:Vadí u dynama opačný směr otáčení?
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 805 Dynamo
V dohladnej dobe budem robiť revíziu skladu , môžem sa ti po nejakom pozrieť.Jerry napísal:Dá, pročbyne, ale nějak nejsou na skladě... Teda nějak extra ho zatim neshánim, ale když sem se optal, tak nebyly, jedině celej motor v nevimjakym staku.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 805 Dynamo
Rád bych startoval na kliku, ale tu sem k tomu nedostal a Koušáka sem zapoměl poprosit o půjčení, doháje... Měla by tam sednout ze 603, nebo je jinak dlouhá??
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 805 Dynamo
aj po tej sa ti môžem pozrieťJerry napísal:Rád bych startoval na kliku, ale tu sem k tomu nedostal a Koušáka sem zapoměl poprosit o půjčení, doháje... Měla by tam sednout ze 603, nebo je jinak dlouhá??
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 805 Dynamo
Děkuju Romane, až se budu potloukat směrem na Slovensko, tak se ozvu a přijedu se podívat. Předběžně mam na Slovensku domluvenou práci (cca 3 měsíce), tak uvidim jak to stihnu během prázdnin...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných