Dobýjanie batérie
- Lukáš_613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 17 Aug 2007, 17:03
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru. Raz hádam dačo splaším... :-)
Na začiatok by som chcel T 613-3, ak sa podarí - Bydlisko: Podbrezová okr. Brezno
- Kontaktovať užívateľa:
Dobýjanie batérie
baterku malo dobyja ked je zapnutych viac spotrebicov. da sa to nejako vyriesit ?? je mozne dat silnejsi alternator ???
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Ladisi, ono možná bude stačit prohlídnout všechny spoje, očka a kontakty... To se teprv dějou divy. Nebo stačí vyměnit regulační relé, popř uhlíky v altíku. Ale zbrkle vyměnit altík, aniž by si přišel na závadu, to je naprd. Páč zjistí, že mu to dělá problémy znova a nikam se nepohne po vyhození 3000 za novej silnější altík...
V případě takových problémů doporučuju nejdříve provést řadu měření. Změřit napětí na důležitých uzlech jako třeba: alternátor, aku, startér a pojistkovka při nastartovaném motoru a zapnutými spotřebiči. Příliš velké napěťové rozdíly ukazují na špatný stav elektroinstalace (viz Jerry). Pak bych změřil napětí na aku v klidu (třeba až druhý den po jízdě) - to nám ukáže jestli dobře "drží" aku. Pak bych měřil napětí po nastartování motoru - na jakou hodnotu se dostane + zapnutí spotřebičů.
Nabíjecí-zdrojová soustava pracuje v různých režimech ovlivňovaná stavem aku, teplotami (mrazy!) jízdním režimem (krátké trasy) a napájenými spotřebiči. Teprve po provedeném měření můžeme z naměřených hodnot určit buď přímo závadu, nebo další postup. Jak píše Jerry, měnit zbrkle jednu z nejdražších částí této soustavy je blbost. Pokud na to nestačíš sám, vyhledej autoelektrikáře který má zkušenosti se staršími vozidly tuzemské výroby. Toť zatím vše, já jdu zrovna měřit vydatnost napájecího zdroje ............. červeného vína
Nabíjecí-zdrojová soustava pracuje v různých režimech ovlivňovaná stavem aku, teplotami (mrazy!) jízdním režimem (krátké trasy) a napájenými spotřebiči. Teprve po provedeném měření můžeme z naměřených hodnot určit buď přímo závadu, nebo další postup. Jak píše Jerry, měnit zbrkle jednu z nejdražších částí této soustavy je blbost. Pokud na to nestačíš sám, vyhledej autoelektrikáře který má zkušenosti se staršími vozidly tuzemské výroby. Toť zatím vše, já jdu zrovna měřit vydatnost napájecího zdroje ............. červeného vína
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Mně by stačilo při 2000ot. tak 150 watů navíc. A místo chlazení alternátoru vodou bych jím ohříval plííín.... což mi přijde pro tatru přeci jen stylovější, než ta moje vodárna s výměníky a čerpadly a fridexem aaa.... O dvou akecech už nechci ani slyšet, pro celoroční pohodu mi stačí jedna baterka cca 65Ah, kterou jen tu a tam trochu "přikrmím". Asi by mně stačil ten altec ze speciála - kdyby byl? Co je to za typ? A jak je uchycený na motoru? Vyrábí se ještě? Prodává se nškde? Za typy i tipy díky předem.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Altík ve Speciálech je ze stařičké produkce firmy BOSCH, a při troše hledání ve skladech jde dneska ještě objednat a dodat. Podle posledních info stojí pouhých 22.000 CZK .
Vzduchem chlazený motor a vodou chlazený alternátor? Špatná konfigurace, mnohem lepší je vodou chlazený motor V8, osazený na každé straně "Véčka" jedním 180A vodou chlazeným alternátorem, soustrojí se má přeci vytěžovat rovnoměrně, ne? A jak krásně ta věc zní....na to dlouho nezapomenu....
Vzduchem chlazený motor a vodou chlazený alternátor? Špatná konfigurace, mnohem lepší je vodou chlazený motor V8, osazený na každé straně "Véčka" jedním 180A vodou chlazeným alternátorem, soustrojí se má přeci vytěžovat rovnoměrně, ne? A jak krásně ta věc zní....na to dlouho nezapomenu....
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných