tlak zimných pneumatík
- Lukáš_613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 17 Aug 2007, 17:03
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru. Raz hádam dačo splaším... :-)
Na začiatok by som chcel T 613-3, ak sa podarí - Bydlisko: Podbrezová okr. Brezno
- Kontaktovať užívateľa:
tlak zimných pneumatík
asi kus od veci, maju byt na rovnaky tlak nahustene zimne a letne pneumatiky ????
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Co diagonální? Vzhledem k tomu, že přišly na trh dříve a jiné konstrukce mimo těchto dvou se nevyskytují, tak se nijak extra neznačí. Bývalo pravidlem, že u diagonálních pneu se šířka běhounu udávala v palcích a u radiálních v mm, ale to dnes mnoho výrobců nedodržuje, tak bych se jen podle toho neřídil.
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
To mi je odpoveď jak u blbého Jana čo sa všetkému čuduje, asistenta Horsta Fuchsa.
Diagonálna pneumatika je rozdielnej konštrukcie ako radiálna.
Diagonálna má však inak poprekladané nosné kordy - to sú, nazvime to nosníky pneumatiky, natiahnuté od okraja po okraj. Ich uhol je cca 30 stupňov a na ne sú ešte v opačnom smere natiahnuté znova také kordy nech sa to prekrýva.
Je ich menej ako v radiálnej pnematike - výhoda je, že lepšie filtrujú nerovnosti vozovky - dnes stále bežne vidíš na Prage V3S, či iných vozov vhodných do terénu.
Nevýhoda je tá, že vzhľadom na to že majú menej nosných častí, sú mäkšie, nedržia tak tvar a tak zmenšujú ovládateľnosť vozu - proste tak nedržia, lebo sa akoby krútia.
Radiálna pneumatika má tie nosné časti poprekladané nie cez seba ako to je u diagonálnej, ale vedľa seba a priečne cez celú pneumatiku.
Je tým tvrdšia a lepšie drží tvar, čiže auto je ovládateľnejšie - to je jej výhoda.
Nevýhoda: Menšia odolnosť voči prerazeniu (tvrdšia konštrukcia), menšia schopnosť filtrovať nerovnosti.
To je to, čo ja viem o rozdieloch. Opravte ma ak to nie je pravda, ja sa len rád priučím.
Diagonálna pneumatika je rozdielnej konštrukcie ako radiálna.
Diagonálna má však inak poprekladané nosné kordy - to sú, nazvime to nosníky pneumatiky, natiahnuté od okraja po okraj. Ich uhol je cca 30 stupňov a na ne sú ešte v opačnom smere natiahnuté znova také kordy nech sa to prekrýva.
Je ich menej ako v radiálnej pnematike - výhoda je, že lepšie filtrujú nerovnosti vozovky - dnes stále bežne vidíš na Prage V3S, či iných vozov vhodných do terénu.
Nevýhoda je tá, že vzhľadom na to že majú menej nosných častí, sú mäkšie, nedržia tak tvar a tak zmenšujú ovládateľnosť vozu - proste tak nedržia, lebo sa akoby krútia.
Radiálna pneumatika má tie nosné časti poprekladané nie cez seba ako to je u diagonálnej, ale vedľa seba a priečne cez celú pneumatiku.
Je tým tvrdšia a lepšie drží tvar, čiže auto je ovládateľnejšie - to je jej výhoda.
Nevýhoda: Menšia odolnosť voči prerazeniu (tvrdšia konštrukcia), menšia schopnosť filtrovať nerovnosti.
To je to, čo ja viem o rozdieloch. Opravte ma ak to nie je pravda, ja sa len rád priučím.
Re: tlak zimných pneumatík
na zimu fukaj viac. ale nie o vela, tak o 0,2.
Nema to nijaky suvis s gumou ale cisto s roztaznostou vzduchu.
Nema to nijaky suvis s gumou ale cisto s roztaznostou vzduchu.
- Stevo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1180
- Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
- Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
- Bydlisko: Garáž
- Kontaktovať užívateľa:
Re: tlak zimných pneumatík
preco, 2.5atm v zime je nizsi tlak ako 2.5atm v lete? alebo naopak?
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: tlak zimných pneumatík
Možná proto, že v létě se pneu zahřeje a vzrůstá tlak ...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 69 neregistrovaných