Benzinovy smrad v aute !

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
stastnytatrovak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 295
Dátum registrácie: 07 Jún 2005, 22:34
Tatry, ktoré vlastním: Prechodne bez auta...
Bydlisko: Soenderborg, Dansko
Kontaktovať užívateľa:

Benzinovy smrad v aute !

Príspevok od užívateľa stastnytatrovak » 20 Júl 2007, 01:28

Cauko ;)

Mam v kabine smrad od benzinu ! A neviem, skadial ide. Neviem si s tym velmi rady, lebo :

Otvorim motorovy priestor, nic !
Pozriem pod auto, ziadne kaluze, ani kvapky !
Pozriem na cestu, netaham po sebe stopu benzinu, co by vytiekla z vyfukov !
Prinucham trosku k vyfukom, kym motor bezi, necitim benzin !
Nucham pod autom, nic necitim !
Nucham vzadu dnu v aute, necitim nic !
Nadvihnem zadne sedadlo, nic !

Pach akokeby isiel spredu, a nie vzdy, ale niekedy ked prudko pridam plyn, alebo prudko zabrzdim, je to citit najviac.
Niekedy ho necitit vobec.
Nasiel som malu kaluz pod kapotou, co isla asi od sklicka filtra bfiku v kufri. Tu som ale utrel, maticu pri filtri dotiahol a teraz ked nadvihnem kapotu a otvorim priestor, kde je bufik, necitim nic !?

Ma niekto prosim Vas na toto niejaky napad, skadial to moze ist ???
Bol by som tomu vdacny, lebo je mi z toho zle, a nie je to urcite bezpecnostne dobre !

S pozdravom, Boss

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 20 Júl 2007, 10:19

Zkuntroloval bych tesnost privodu k bufikum.

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 20 Júl 2007, 10:35

Napřed bych zkontroloval ty bufíky(koukal jsi i na druhý?) a potom bych si případně, pokud je Ti ze zápachu benzínu špatně, koupil nafťáka a budeš mít klid(a to nejen od smradu, ale hlavně proto, že to nebude Tatra) :mrgreen:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 20 Júl 2007, 11:29

Já bych zůstal u tatry. Benzín se dopředu k ničemu jinému než k bufíkům nepřivádí, tak to musí být nějaký spoj nebo spuchřelá hadička. Přístup k tomu celkem je, tak pátrej!

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 20 Júl 2007, 12:52

Ja som to mal z vnutorneho bufiku, ale len ked som ho pustal, bola na prd ta zelena hadicka.

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ziza » 20 Júl 2007, 12:57

Jo, souhlasím s Lubošem, u tatry určitě zůstaň! Akorát... mně také bencín -i nafta- smrdí , tak jezdím na plíín a vystaráno. :wink:

P.S. Asi jsem ti moc neporadil, že?

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 20 Júl 2007, 13:34

Ked to je citit hlavne pri prudkom pridani, alebo zabrzdeni, tipujem tesnenie okolo plavaku nadrze, alebo nejaka hadica na nadrzi.

Užívateľov profilový obrázok
stastnytatrovak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 295
Dátum registrácie: 07 Jún 2005, 22:34
Tatry, ktoré vlastním: Prechodne bez auta...
Bydlisko: Soenderborg, Dansko
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa stastnytatrovak » 20 Júl 2007, 18:55

Dakujem vsetkym za tipy ! Jasne ze pri Tatre zostanem ;)

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 20 Júl 2007, 21:45

Podla mna privela nuchas :D

Užívateľov profilový obrázok
Marián Mitrík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
Kontaktovať užívateľa:

Vodne topenie v T613-4

Príspevok od užívateľa Marián Mitrík » 12 Aug 2007, 17:56

:lol: Prave citam prispevok od stastneho tatrovaka,mozno zavediem chrobaka do hlavy aj inym vlastniacim T613-4.Prave pracujem na prerabani mojej Tatrovecky z benzinoveho topenia na teplovodne.Zrusil som cerpadlo od klimy,od motora do prednej casti karoserie idu dve trubky jedna je hrubsia a druha tensia tu tensiu som vymenil za hrubsiu obalil som ich do izolacie.V pristrojovke sa nachadza vymenik klimy-obsahuje medene rurky obalene hlinikovymi platnickami ten som vymontoval (slaba prechdnost vody) a namiesto neho som dal teplovodny radiator zo Skody Favorit ventilator a obal ostali povodne.Teplu vodu ziskavam z koncoviek vyfuku pohyb kvapaliny zabezpecuje vodna pumpa,mam tam termostat+este jeden radiator umiestneny vpri zadnom cele.Vnutorny bufik som vymontoval.TATRA TOPY OK!

Užívateľov profilový obrázok
dzordzi
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 86
Dátum registrácie: 30 Mar 2007, 18:27
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Smrad????

Príspevok od užívateľa dzordzi » 12 Aug 2007, 18:12

Ojojoooj!!!! Tak to by som ti mohol rozprávať o tom smradení do vnútra!! to neni z bufíka ale z odvetrávacích hadičiek z nádrží a tlačí sa ti to dnu cez tunel spodom pri každej zákrute a pribrzdení...okolo auta to necítiš ale dnu áno... Tie hadičky sú určite rosušené, popraskané a možno aj vypadnuté...Daj dolu nádrže a povymienaj všetky hadice-oplatí sa to..

Užívateľov profilový obrázok
dzordzi
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 86
Dátum registrácie: 30 Mar 2007, 18:27
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Vodné kúrenie?????

Príspevok od užívateľa dzordzi » 12 Aug 2007, 18:27

Prerábať kúrenie? Chlopi šak čo už naozaj-oné?!?!?! Tak takúto K......u by som teda nerobil... načo rozmýšlate vôbec o takýchto volovinách...V Tatre má byť bufallo tak nech tam je...Rozmýšlajme ako ho udržať pri živote a nie ho pochovať... Ked mi bude vadit bufík tak sa budem voziť na Pasáte alebo na C6 tam je vodné kúrenie.. ale nebudem z Tatry vyrábať iné auto... :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 12 Aug 2007, 18:40

Já bych spojil nepříjemné s užitečným, motor předělal na vodní chlazení a z toho bral vodu pro vytápění. Tohle je takové polovičaté řešení, obdobně jako u T700.

Užívateľov profilový obrázok
Robert
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 236
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Robert » 13 Aug 2007, 11:26

Tak také sem přemýšlel o vodním topení a ohřívání vody v koncovkách,
ale dělat to do trojky to by byl hroznej bastl.

Ani mi nějak nejde o to že buf bere benzín, ale pravdou je že mě přeci jen omezuje protože se rozhoduji jestli mám tu obludnost na tu chvíli roztápět když to můžu vydržet případně to roztopím a pak celou cestu zkoumám jestli to topí jak má.

Že se jedná o nezávislé topení je fakt který mě minul ještě nikdy sem nepocítil potřebu jen topit a nikam nejet a vzimě by mi strach nedovolil nejdříve to vytápět a pak startovat.

Pravdou ovšem je že i tak topení roztopí auto rychleji než vodní topení kde se voda bere z chladící soustavy motoru.

PS. Také vám příde komické dvourychlostní přepínání ventilátoru ofuku skla ? Mě osobně příde že by stačila jedna rychlost ale aby to fakt foukalo a ne jen tak dejchalo to se stodvácou nedá srovnat tam to pěkně foukalo .

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 13 Aug 2007, 11:55

Roberte, celé řešení vytápěcí/větrací soustavy je komické, počínaje zdroji tepla a konče výdechy do prostoru posádky. Tedy komické to bylo tak 5 let po vyrobení prototypů, později už to lze nazývat spíše "tragické", v polovině 90 tých let pak už je slabé i slovo "tragické". Nicméně tato soustava přináší řidičům a posádkám někdy neuvěřitelné zážitky a o to přeci konstruktérům šlo, nikoli o funkčnost.....

Užívateľov profilový obrázok
Robert
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 236
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Robert » 13 Aug 2007, 13:32

tak pokud šlo konstruktérům o nevšední zážitky omrzáním za jízdy počínaje hořením něčeho jiného než benzínu konče tak to se jim povedlo

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 13 Aug 2007, 13:40

Mne teda ten kufrový bufík funguje naprosto spoľahlivo, nikdy ma nenechal na vážkach. Potrebné je tam mať dostatok paliva aby to nenaťahovalo vzduch, ale inak funguje naprosto v poriadku a nemám proti nemu výhrady.

Ten interiérový stále niečo vymýšla, ale zasa nejazdím v mrazoch, jeden bufík mi stačí, ten druhý sa stále rozbehne a za 10 minút sa vypne. debil

Užívateľov profilový obrázok
Robert
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 236
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Robert » 13 Aug 2007, 13:59

To mě topí oba bufíky ale vždy když je zapnu sem jaksi lechce deprimován tím že převážně vytápím prahy a jiné útroby kastle a přitom to na mě odnikud přímo nefouká.

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 13 Aug 2007, 14:55

Topení u tatry je naprosto dostatečné a efektivní. Musí se ovšem dodržet pár základních pravidel. Třeba mít prahy, kompletní neementlizovanou spalovací komoru a tak. Já jsem ve svojich autech vždy jezdil i v minus deseti v košili a bylo mi fajn. Jistě, bylo třeba tu vyměnit čerpadlo, tu vyměnit spalovací komoru, ale všechno má svojí životnost.
mít k disposici 4 + 4 kilowatty na osobní auto, je docela dost!

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 13 Aug 2007, 14:57

no ale vlastně u toho trojkového rozvodu tepla je to trochu jinak, to čtverka to měla vyřešeno lépe.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných