T 603 - predajná cena v roku 1975
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
V nějakých statistikách by se ten průměrný plat dal dohledat, ale těch 1500 bude údaj přiměřený...
Když už jsme v tom dřevním období - jedno připomenutí: V tehdejší době všechna vozidla v "socialistickém vlastnictví" (tedy nikoliv soukromá) musela nést na dveřích označení provozovatele/majitele v předepsané minimální velikosti písma (ono to dnes pro vozidla určená pro podnikání zase znova platí...), ať šlo o Š1203, Karosu, Volhu, T148 či T613...
Výjimku pochopitelně měla vozidla stranická, ministerská a policejní (tedy ta "v civilu", takže pokud někdo spatřil oranžový jeřáb T148 s pražskou SPZ bez jakéhokoliv označení, bylo všem jasné, komu patří ). Vládní auta vždy patřila pod příslušná ministerstva či mezi policejní (osoby s ochrankou).
Mnozí uživatelé osobáků (a zejména černých T613) se sice snažili získat výjimku (bezúspěšně), tak to většinou vyřešili nejmenší povolenou velikostí písma a umístěním loga či názvu nejlépe k samotné dolní hraně dveří, kde byl předpoklad snadného "přirozeného" zašpinění.
Tenkrát lustrace špatně zaparkovaného vozu dle SPZ nebyla tak jednoduchá jak dnes a Tatry se tak nechávaly raději být...( proto asi musela vzniknou ta specielní řada SPZ začínající AA...)
Nepřiměřenou cenu T603 (potažmo T613) myslím vysvětlil Lojzkův vnuk srozumitelně. Jen dodám, že dovoz bylo možné realizovat přesně v požadovaném množství, ale pokud Tatra "svévolně" překročila plán (což nešlo trestat , když se obecně jeho překračování vysoce společensky hodnotilo), musela monopolní Mototechna odebrat, ale zejména po omezení okruhu odběratelů (1978) neměla "přebytky" komu prodat a pak sama (ač nezaviněně) neplnila plán... To jsou paradoxy té doby a důvod posléze tak vysokého počtu vyrobených náhradních motorů a kompletních karosérií, neb na náhradní díly se omezení nevztahovalo.
Když už jsme v tom dřevním období - jedno připomenutí: V tehdejší době všechna vozidla v "socialistickém vlastnictví" (tedy nikoliv soukromá) musela nést na dveřích označení provozovatele/majitele v předepsané minimální velikosti písma (ono to dnes pro vozidla určená pro podnikání zase znova platí...), ať šlo o Š1203, Karosu, Volhu, T148 či T613...
Výjimku pochopitelně měla vozidla stranická, ministerská a policejní (tedy ta "v civilu", takže pokud někdo spatřil oranžový jeřáb T148 s pražskou SPZ bez jakéhokoliv označení, bylo všem jasné, komu patří ). Vládní auta vždy patřila pod příslušná ministerstva či mezi policejní (osoby s ochrankou).
Mnozí uživatelé osobáků (a zejména černých T613) se sice snažili získat výjimku (bezúspěšně), tak to většinou vyřešili nejmenší povolenou velikostí písma a umístěním loga či názvu nejlépe k samotné dolní hraně dveří, kde byl předpoklad snadného "přirozeného" zašpinění.
Tenkrát lustrace špatně zaparkovaného vozu dle SPZ nebyla tak jednoduchá jak dnes a Tatry se tak nechávaly raději být...( proto asi musela vzniknou ta specielní řada SPZ začínající AA...)
Nepřiměřenou cenu T603 (potažmo T613) myslím vysvětlil Lojzkův vnuk srozumitelně. Jen dodám, že dovoz bylo možné realizovat přesně v požadovaném množství, ale pokud Tatra "svévolně" překročila plán (což nešlo trestat , když se obecně jeho překračování vysoce společensky hodnotilo), musela monopolní Mototechna odebrat, ale zejména po omezení okruhu odběratelů (1978) neměla "přebytky" komu prodat a pak sama (ač nezaviněně) neplnila plán... To jsou paradoxy té doby a důvod posléze tak vysokého počtu vyrobených náhradních motorů a kompletních karosérií, neb na náhradní díly se omezení nevztahovalo.
Tie ceny za komančov a teraz sa veľmi nezmenili, skúste si dnes kúpiť z priemerného platu 20 000,- nové 7 BMW za niekoľko melónov samozrejme bez lízingu, vtedy tiež neexistoval, koľko sa nájde jedincov? Nie je ľahšie a lacnejšie si kúpiť tiež 7 BMW ale povedzme 13 rokov staré? To už oveľa skôr.[/url]
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Po príkladoch zo spriateleného ZSSR, pridávam jeden aj z nepriateľských USA, konkrétne ide o automobilku Cadillac a jej kompletnú ponuku z roku 1975 - tz. ceny modelov, parametre, výbava, príplatková výbava atď. Tu naberá slovo "luxusná limuzína" trochu inú úroveň.
Len dodám, že priemerná TÝŽDENNÁ mzda bola v roku 1975 u pracovníkov v priemysle USA cca. 293 USD.
http://www.100megsfree4.com/cadillac/cad1970/cad75s.htm
Len dodám, že priemerná TÝŽDENNÁ mzda bola v roku 1975 u pracovníkov v priemysle USA cca. 293 USD.
http://www.100megsfree4.com/cadillac/cad1970/cad75s.htm
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Páni, chcem len dodať, že pri tejto diskusii, netreba zabúdať aj na ďalší fenomén predchádzajúceho režimu, smerujúceho k svetlým zajtrajškom. Na kúpu povedzme škodovky, či wartburga sa , alebo dacie, sa čakalo niekolko týždňov, aj mesiacov.Na ladu, často aj viac než rok.O autách dovážaných cez Tuzex radšej ani nehovorím.No a napr Volga , či nebodaj Tatra , boli autá pre súkromné osoby absolutne nedostupné.Prvé 603 sa ocitli v súkromných rukách dávno po tom, čo sa začali vyrábať 613-ky.Taktiež nákladné automobily nebolo možné vlastniť súkromne, okrem pár výnimiek, napr lunaparky, či kolotoče.Podobne to bolo aj s traktormi, či inou poľnohosp. technikou. Možno to dnes znie neuveriteľne, ale je to tak.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Romane, i na škodovku (třeba oktáfku f skautíku) se dnes čeká i šest týdnů a dodací lhůty třeba i přes půl roku u zahraničních, třeba asijských značek nejsou žádnou vyjímkou. Hold když nebereš skladovku, tak to trvá. Volhu si u nás mohl koupit prakticky kdokoliv, tady na okrese si jí spoustu lidí pořídilo (a nebyly to jen komunisti ), takže zase nevytvářej bludy. Stejně tak i běžný občan mohl vlastnit náklaďák, pouze musel mít na dveřích nápis "soukromé vozidlo" a to myslím koncem 80. let už taky neplatilo...
- Maxono
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 688
- Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
- Kontaktovať užívateľa:
Vlastníctvo nákladného auta bolo možné tuším od začiatku 80-tych rokov a stále sa zákon o vlastníctve menil (k lepšiemu). Bolo to však dovolené iba na konkrétne účely, ako napr. stavba domu, zvoz dreva na kúrenie a pod. Samozrejme bola zakázaná podnikateľská činnosť. (Ale to zakázané chutí najviac )
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Tak neviem, či má vôbec cenu na toto reagovať.Ved ty predsa všetko vieš najlepšie, aj ked si ešte v tej dobe ťahal káčera po kuchyni.To čo tu píšeš je predsa niečo uplne iné. Nepísal som o nejakej špecialnej verzii auta, na ktorú samozrejme treba čakať nejakú dobu, ale o byčajnom aute v zákl. výbave, na ktoré sa nezriedka stály rady aj niekolko dní, pred prázdnou mototechnou a ľudia boli radi ak vôbec nejaké auto dostali, nieto si ešte vyberať.Nemysli si , že v tých tvojich časopisoch vyčítaš všetko.A to s tými Volgami, je tiež riadna haluz.Luboš napísal:Romane, i na škodovku (třeba oktáfku f skautíku) se dnes čeká i šest týdnů a dodací lhůty třeba i přes půl roku u zahraničních, třeba asijských značek nejsou žádnou vyjímkou. Hold když nebereš skladovku, tak to trvá. Volhu si u nás mohl koupit prakticky kdokoliv, tady na okrese si jí spoustu lidí pořídilo (a nebyly to jen komunisti ), takže zase nevytvářej bludy. Stejně tak i běžný občan mohl vlastnit náklaďák, pouze musel mít na dveřích nápis "soukromé vozidlo" a to myslím koncem 80. let už taky neplatilo...
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Maxono, to je OK, nie som nedotklivý, a tento tvoj počin si veľmi cením. Chcel som len poukázať na určité podľa mňa podstatné deformity cien nových Tatier, v tomto prípade od roku 1975. Cenová politika pred a ani po roku 1989 nebola silnou stránkou Tatry a bohužiaľ ju doviedla tam, kde skončila.Maxono napísal:A verejne sa chcem osprevedlniť Radinkovi a všetkým dotknutým.
Tatra a Čajka sa dajú plne zrovnávať a Tatra nieje najlepšie auto na svete, ako som si naivne myslel. To som sa včera len trochu rozbehol a písal mierne neobjektívne veci. Ešte raz, prepáčte.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Romane, bludy píšeš ty. Asi bych to tu neměl říkat, ale docela vážně uvažuju, že svou flotilu tatrovek doplním i nějakou Volhou 24 ze 70. let, tak jsem jich za posledních pár měsíců už dost viděl a cca každá druhá/třetí měla jako prvního majitele psánu fyzickou osobu. Takže nad tím strašením socialismem by ses měl, Romane, trochu zamyslet, né každý ti to schlamste i s navijákem.
Frontu jsme čekali až na Favorita, v roce 1990...
Maxomo, že byla za socialismu zakázána podnikatelská činnost, to jsi slyšel kde? Já sám si ze svého okolí pamatuju tři soukromé podnikatele, kteří zcela legálně (žádné melouchaření) samostatně podnikali v oborech lesnictví, autoopravárenství a dokonce nákladní silniční přeprava!
Frontu jsme čekali až na Favorita, v roce 1990...
Maxomo, že byla za socialismu zakázána podnikatelská činnost, to jsi slyšel kde? Já sám si ze svého okolí pamatuju tři soukromé podnikatele, kteří zcela legálně (žádné melouchaření) samostatně podnikali v oborech lesnictví, autoopravárenství a dokonce nákladní silniční přeprava!
- Maxono
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 688
- Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
- Kontaktovať užívateľa:
Ja neviem ako v tvojom okolí, ale tu u nás bol len jeden človek, akože podnikateľom. Mal fóliovníky a pestoval zeleninu ktorú potom predával, podľa všetkého legálne, Jednote. Mal Simcu a žilo sa mu dobre. Ale popri tom pracoval niekde v JRD a mal aj odtiaľ prísun financií. A človek ktorý mu to povolil bol nejaký chlap čo sa zdravil Česť práci a vozil sa v Tatre s vodičom ktorá mala na dverách nápis MNV.Luboš napísal:
Maxomo, že byla za socialismu zakázána podnikatelská činnost, to jsi slyšel kde? Já sám si ze svého okolí pamatuju tři soukromé podnikatele, kteří zcela legálně (žádné melouchaření) samostatně podnikali v oborech lesnictví, autoopravárenství a dokonce nákladní silniční přeprava!
Ale nepoznám a ani som nepočul o nikom kto podnikal súkromne a ešte v nákladnej doprave. A s tým automechanikom: aj môj otec za socializmu opravil susedovy auto a dostal pár korún, ale to bolo skôr o pomoci než o podnikaní.
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
Tak něco do pranice...
http://auto.idnes.cz/mototechna-obchod- ... jetiny_fdv
http://auto.idnes.cz/mototechna-obchod- ... jetiny_fdv
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
No Luboš, tu http://www.turcek.sk/index.php?log=ofirme o tom hneď v prvom odstavci hovorí jeden pán (neberte to ako reklamu, len ako príklad) na základe vlastnej skúsenosti, a aj sa pod to podpísal.Luboš napísal:Maxomo, že byla za socialismu zakázána podnikatelská činnost, to jsi slyšel kde? Já sám si ze svého okolí pamatuju tři soukromé podnikatele, kteří zcela legálně (žádné melouchaření) samostatně podnikali v oborech lesnictví, autoopravárenství a dokonce nákladní silniční přeprava!
Ty sa opieraš o čo? O svoju pamäť?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní