Ambiciózní tajemníček napísal:Ale ono to fakt není tak jednoduché. Z těchto údajů to prostě spočítat přesně nepůjde.
Myslím, že bychom to měli brát jako fakt: Kde třeba máte 613 Speciály (výroba od 1980 do 91 - schovávají se pod jedničkama, dvojkama či trojkama?) A minimálně jedno přihlášené Káčko?
Etienne napísal:Gejza: Ak mas k dispozicii zoznamy aj s rokmi vyroby - v ktorom roku sa toho kolko vyrobeneho zachovalo, urcite by stalo za to, aby si ich dal aj sem, konecne by bolo jasne, z ktorych rocnikov su ake auta najvzacnejsie. Velmi by som sa tejto informacii potesil, ked nie pre vsetky auta aspon T613. Dakujem.
Přihlásilo sice se toho roku, ale prakticky nevíme co konkrétně, jaký typ:
TatraplanuZdar napísal:Je pravdpodobné že pri roku výroby sa v skutočnosti nejedná o rok výroby, ale o rok kedy vozidlo bolo zanesené do evidencie. V tomto prípade je možné že vozidlo na základe nejakého predpisu bolo zaregistrované aj ked sa už 20 rokov nevyrábalo...
...V počiatkoch čo sa týka jednotlivých rokov bol uvádzaný rok výroby, neskôr dátum prvej registrácie. Rozdiely ale nebudú veľké.
I budou. Když už ty přesně nepřesná čísla sčítáme, vezměme v potaz stále přihlášená, ale fyzicky neexistující vozidla, oproti tomu vozidla fyzicky existující (spíš přežívající) již dávno odhlášená,oboje se někdy možná "napasuje"k sobě, dále auta původně přihlášená ale již vyvezená a zase proti tomu nově přihlášená stará auta z dovozu. A stále mluvím jen o T613. Taktéž vozy, které prošly vývojovou dílnou či různými zkušebnami nebo je výrobce jinak použil (např. vozy výstavní, a vše dohromady to není úplně zanedbatelný počet), keré byly v různém časovém odstupu následně prodány třetí osobám (=vystaveno TP). Příkladem je kupé, r.v. 1969, ale prvně přihlášené roku 1979... Dost velký rozdíl. A pak bude existovat (taky nezanedbatelný) počet vozidel, které nikdy v tomto registru přihlášené nebyly a přesto provozovány byly či jsou = armáda a policie... (např. loňský prodej speciálů bez TP viz
http://www.tatraklubbrno.cz/phorum/read ... 26&t=11126, nebo např. skoro celou výrobu roku 1975 převzalo FMV ČSSR)
Navrhuji brát uvedená čísla jen orientačně a vzhledem k výše uvedenému lze je brát v potaz tak jak jsou. Uspořádána do grafu v delším časovém horizontu pak dají celkem přesný obraz vývoje celkové situace provozu T613. Ale chtít detaily...
Jen na okraj z historie jedné T613: zapsána v knize odběratelů v září (dle v.č. tedy r.v. tentýž). Odběratel Mototechna. Faktura Mototechně vystavena až 28.12. toho roku, stejné je datum vystavení TP. Dodací list na vůz vystaven koncem ledna následujícího roku, vozidlo prvně přihlášeno provozovatelem do registru o několik měsíců později... (necelý rok po vyrobení!). Dle sousedících výrobních čísel usuzuji, že se jednalo o vozidlo původně objednané Motokovem určené na export. Z nějakého důvodu (předpokládám technické problémy - vozidel s obdobnou historií je na zmíněné faktuře několik) Motokov vozy nepřevzal a po odstranění oněch problémů vozidlo bez konkrétního určení přiděleno Mototechně a asi pro splnění ročního plánu na poslední chvíli vyfakturováno. Většinou faktura následovala po převzetí vozidla... A díky překlepům byl v pozdějším TP uveden výkon motoru 1223kW při 5200ot/min. A já proč na STK ten motor tolik prohlížejí!