Karoséria na T613-4

Tu môžete diskutovať o automobiloch Tatra, ktoré sú na predaj
Užívateľov profilový obrázok
Marián Mitrík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
Kontaktovať užívateľa:

Karoséria na T613-4

Príspevok od užívateľa Marián Mitrík » 12 Mar 2006, 18:27

Mili Tatrovaci :shock: chcel by som predat karoseriu na T613-4 :lol: (prerobena z T613-3 rok výroby 1988).Komplet vyvarená.Dam k nej pristrojovku aj s elektrickou inštaláciou,všetky sklá,strešne okno(treba ho vyrezať do strechy) :idea: ,prednú aj zadnú nápravu v rozobratom stave,sedadlá,bufíky(karoséria ma prevarený stredový panel aj so saním z prednej kapoty zo4-rky).Pomôžem pri zapájaní elektrickej inštalácie.Zabezpečím prevoz karosérie (po železnici až k Vám 100Km cca 700SK) :o .Prosim o diskusiu k "veci".Cena 20000Sk-dohoda.
Kontakt 0915146139 :roll:
Prílohy
PA110261.JPG
PA110261.JPG (14.65 KiB) 8305 zobrazení
PA110262.JPG
PA110262.JPG (14.45 KiB) 8306 zobrazení
PA110263.JPG
PA110263.JPG (14.04 KiB) 8305 zobrazení
PA110267.JPG
PA110267.JPG (16.12 KiB) 8304 zobrazení
PA110274.JPG
PA110274.JPG (17.41 KiB) 8305 zobrazení
PA110276.JPG
PA110276.JPG (8.6 KiB) 8306 zobrazení
PA110284.JPG
PA110284.JPG (10.77 KiB) 8305 zobrazení
PA120306.JPG
PA120306.JPG (15.01 KiB) 8306 zobrazení
PA210309.JPG
PA210309.JPG (10.45 KiB) 8305 zobrazení
PA210310.JPG
PA210310.JPG (12.17 KiB) 8306 zobrazení
PA210312.JPG
PA210312.JPG (10.64 KiB) 8305 zobrazení
PA210322.JPG
PA210322.JPG (16.27 KiB) 8304 zobrazení
PA210323.JPG
PA210323.JPG (13.84 KiB) 8304 zobrazení
PA210325.JPG
PA210325.JPG (16.88 KiB) 8305 zobrazení
PB050335.JPG
PB050335.JPG (13.13 KiB) 8304 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 12 Mar 2006, 18:39

No koukám, že se detaily zase tak moc neřešily... :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Marián Mitrík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Marián Mitrík » 12 Mar 2006, 18:53

Chlapi ta tatra je vyvarena 2mm plechom fakt bola to fuška jej terajší vzhľad je iný,dokonalejší.A mimochodom "nekupuješ
mačku vo vreci"

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 12 Mar 2006, 19:15

To je ale dost brutální, všude používat dvojku plech. :shock: Když pominu celkem značné navýšení hmotnosti, kde máš zaručeno, že nebude docházet k deformacích nebo k praskání svárů v místech navázání plechů tak různých tlouštěk? A navíc to bude i dost nebezpečné auto s takhle "vyztuženou" deformační zónou. Do toho bych nešel. :roll:

Mimochodem, co tě k tomu vlastně vedlo? :)

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 12 Mar 2006, 20:04

...neviem prečo by mali praskať zvary :idea: :roll: , ked to bolo zvarované do "zdravého" plechu a správnou technológiou ja v tom nevidím problém 8) ...
LUBOŠ: a nebezpečné auto prosím vysvetli my to lebo nechápem :oops: , veď toje lepšie takto vyvarené ako nejaký hznitý vrak, šrot
že sa to pri náraze bude "trocha" ináč deformovať ,krútiť , zas je to lepšie ako mať kysnu ako ementál
ja to tak zle nevydím :lol: :P

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 12 Mar 2006, 20:07

kovoo povedal to čo som chcel aj ja. Si myslím že trepeš Luboš

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 12 Mar 2006, 20:19

Myslím,že je to dobře odvedená práce a pro nějakého nadšence velká úspora peněz při plánované opravě karosérie své Tatry.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 12 Mar 2006, 21:47

No pokud ten nadšenec nebude mít velké nároky, tak prosím. Však co taky chtít za 20tis. SK, že. :)

Kovoo, už jen svařit jen tak na sebe dva plechy 0,8 nebo 1mm a 2mm je chyba, toto řešení se nikde na karosérii T613 nenajde. Dokonce si dovolím tvrdit, že to nenajdeš ani na žádné jiné karosérii! Může se ti zdát, že sklet karosérie je naprosto tuhý, ale přece jen i při běžné jízdě tam k určitému namáhání dochází a použitím takto výrazně odlišných materiálů se naproto mění poměry.

Nahodilé použití podstatně silnějšího plechu na část deformační zóny automobilu, ignorování prolisů zase může zapříčinit při případné havárii, že se ta část ze silnějšího plechu nebude deformovat vůbec, vytrhne se a může případně způsobit i větší škody jak na samotném automobilu a jeho ještě opravitelných částech, tak případně i za životech či zdraví osob. Ale to jsou jen takové nepodstatné detaily, které dnes nikoho nezajímají...

Matěje zase tak vážně neber, ten má na autě snad i laminátový blatníky... :D

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 12 Mar 2006, 21:50

To jsou slova do pranice.Co na to Radek?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 12 Mar 2006, 21:56

No spíše by mě zajímal názor nějakého schopného a vzdělaného svářeče.

Ale asi všichni cítíme, že to není úplně košér. Nebo se pletu?

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 12 Mar 2006, 22:07

Luboš má vpodstate v tom poslednom príspevku pravdu. Ale!!!! naša T613 nemá tak prepracované deformačné zony ako súčasné moderné karosérie, nebola modelovaná pomocou MKP a ani niekolko desiatok skúšok a verifikácii deformácii karosérie....spájanie 1 plechu na 2 plech nemusí byt všade správne... ba nakoniec povodne tam boli bodové sváry a teraz po oprave tam bodové sváry pravdepodobne vobec nebudú....

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 12 Mar 2006, 22:09

Luboš: sváry nepraskujú, praská to okolo svárov , alebo to poraskne niekde úplne inde...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 12 Mar 2006, 22:34

To máš pravdu, to jsem použil dost nevhodné vyjádření. Také si nedovedu dost dobře představit, že by zrovna v tomhle případě prakl přímo svár.

Setkal jsem se asi před dvěma lety s podobnou opravou u jedné šestsettrojky, kde byly prahy vyrobené snad ještě ze silnějšího plechu. Měla už trochu uhnilou podlahu, levý práh se začal propadat a doslova trhal kus nad svárem ještě celkem zdravý blatník.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 12 Mar 2006, 22:53

Proč zrovna já? Mé stanovisko už tu je několikrát, jsem zásadně proti genetickým pokusům :-D.
Já považuji za normální při opravách skeletu karoserie dodržet jak tloušťky materiálů, tak veškeré prolisování, odlehčení, vyztužení. Proto taky koneckonců mají karoserie, zejména v deformačních částech, opravovat zkušení klempíři, kteří si ten plech i s těmi prolisy prostě vyrobí, pokud není k dispozici jako nový díl. Holt tato řemeslná práce stojí peníze, no.
Pokud někdo myslí, že tím, že plech 1.0 mm, v určených místech prolisovaný tak, aby byla při destrukci dílu dodržena plánovaná deformace, nahradí deskou rovného plechu tl. 2.0 mm a tím něco získá či vylepší, není to pravda. Stane se jediné, celý tuhý kus se prostě oddělí v místech spojení s plechem původním, tenčím. Oddělí se neplánovaně a nevyzpytatelně, jeho vlastní deformace nebude nijak řízena. T613 má náhodou celkem propracované deformační zóny, už jen hlubší pozorování ukáže zajímavou skladbu zrovna předních podélníků a na nich navazujících částí, které jsou navzájem zhotoveny z plechů různých tlouštěk. A vše je samozřejmě v maximální možné míře bodované, mnohdy ještě kombinované s falcováním.

Někdo holt umí, no......viz příloha. Na opravu foceného byl použit tabulový plech, fortel v rukách opraváře a nezbytná klempířská nástrojová výbava.
Prílohy
T1260054.jpg
T1260054.jpg (60.78 KiB) 8164 zobrazení
T1260035.jpg
T1260035.jpg (65.85 KiB) 8165 zobrazení
T2100220.jpg
T2100220.jpg (82.13 KiB) 8164 zobrazení
T1060034.jpg
T1060034.jpg (67.66 KiB) 8165 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 12 Mar 2006, 23:16

Takéto remeselné úpravy sa dajú podla mna robyt len u "starých" áut, dneska u nových áut máš použité v deformačných zonach také plechy, že sa vpodstate žiadnym iným plechom rovnakej hrúbky pevnostne nedajú nahradit!!!! Preto som protestoval, ked manželka prekotila novú koktávku nastrechu, aby v servise vymenili strechu, ked stačilo použit kladivo...a nie doje..t deformačné zony svárom, ktorý tam vobec nemá byt.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 12 Mar 2006, 23:30

Radek: To řemeslné zpracování je na 100%.

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 13 Mar 2006, 00:03

hmmm :oops: , už to chápem :roll: , dík páni už my svitlo :idea:
P.S. aj tak je to lepšie ako ementál :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 13 Mar 2006, 03:18

prodám origo přední blatníky na Frankfurta od Jirky Jirouta. Cena: permanentka na lyže nebo tři kila parenice a kilo bryndzy. Beru jen qalitu z Oravy. Jsou momentálně v odstínu Rapid šeď čili hnědá metla - původní odstín mírně prosvítá. Zdarma 10% koroze +-5%.

zn. Ty blatníky viděli svět! A svět viděl je!!!!


p.s. nedělám si prdel ani nic jiného a už vůbec ne z toho inzerátu na kastli. Podle mně je to f poho a bude li i s tím dovozem drahou tak je to cool. Jen mě napadlo to inzerovat když radek vložil ty fotky zelený metalyz.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 13 Mar 2006, 07:57

jo a ešte k tým prelisom: nie všetky prelisy sú na zvýšenie pevnosti/tuhosti ( zvyšujú pevnost rozne: stupnom deformácie-deformačným spevnením, alebo zvyžujú moduly a kvadratické momenty) ale niektoré prelisy sa robia aj na zlepšenie presnosti výlisku.

Zamknuté

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných