zaujímavá T 613

Odfotili ste niečo zaujímavé ? Sem s tým !
Užívateľov profilový obrázok
joseph
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 131
Dátum registrácie: 14 Okt 2005, 22:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bratislava-Praha
Kontaktovať užívateľa:

zaujímavá T 613

Príspevok od užívateľa joseph » 22 Dec 2005, 21:57

Niekto má dvojdverovú Tatru 613 coupe v garáži a iný zasa má jej verný dobový model len tak na stole.
Prílohy
md1.jpg
md1.jpg (53.13 KiB) 7205 zobrazení
md2.jpg
md2.jpg (32.82 KiB) 7206 zobrazení
md3.jpg
md3.jpg (34.25 KiB) 7208 zobrazení
md4.jpg
md4.jpg (47.64 KiB) 7210 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 22 Dec 2005, 22:46

:shock:
no, to je kousek, ted spis KUS ;)

Ma zajimave detaily, jako napr. zadni svetla, kulaty blinkr v predni casti prednich blatniku, uzsi prolis na predni kapote ...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 22 Dec 2005, 23:10

No to je pěkná kráva, 1:4? Se docela divím, že to nepoužili při návrhu kupé 700GT, tak jako padl za oběť model chromky ve skutečné velikosti při tvorbě sedanu.

PS: nemá to náhodou štítek "Made in Italy"? :)

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 22 Dec 2005, 23:22

1:5........ :?:

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1173
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 23 Dec 2005, 00:12

To je ale mlsný kousek. Jaký to má původ?

J. Fibinger

Príspevok od užívateľa J. Fibinger » 23 Dec 2005, 01:44

Rád bych (až budu mít dost času) také vlastnil takové autíčko. Na stroji času ale pracuje více lidí (je to tak). A protože už si musím jít lehnout a musím poslouchat paní vychovatelku, tak už to nebudu tady číst bo to zabere moc času. Ale jinak je mně zde krásně bo mám rád auta aj když nemám vůbec čas. nashledanou

michal olejko

Príspevok od užívateľa michal olejko » 23 Dec 2005, 11:13

Prosím majitele, nebo člověka, ktery je s tou maketou obeznámen o kontakt. jen seriozně děkuji michalolejko@seznam.cz

plech

Príspevok od užívateľa plech » 24 Dec 2005, 10:59

ako živá

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 02 Jan 2006, 11:03

aj keď tento model vykazuje dosť proporčných aj tvarových odlišností voči originálu, má niekoľko veľmi zaujímavých detailov súvisiacich asi s vývojom tohoto vozidla a hlavne - asi tu vidíme, aká bola skutočná pôvodná farba tohoto auta - a to je pre mňa najcennejšie!

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 02 Jan 2006, 12:23

:shock:
Prílohy
md11.jpg
md11.jpg (59.38 KiB) 6893 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 02 Jan 2006, 12:33

stále to má od tej farby, ktorú poznáme z fotografií auta, dosť ďaleko,
na pôvodnej fotografii modelu sú však smerovky oranžové, na tejto upravenej ale už červené...
ale pripúšťam, že každá fotografia môže skresľovať - čo si asi chcel naznačiť,
dá sa však predpokladať, že model bol lakovaný identickou farbou, ako auto a takáto nejaká zelená sa dá nájsť na pôvodných častiach karosérie pod tým hrozným červeným lakom - presne takto nejako som si to auto predstavoval. Ale kvôli odtieňu by som ten model rád videl aj naživo.

Užívateľov profilový obrázok
joseph
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 131
Dátum registrácie: 14 Okt 2005, 22:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bratislava-Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa joseph » 02 Jan 2006, 20:17

ale ta prva fotografia omnoho viac vystihuje farebny odtien modelu ako ta posledna.

michalolejko

Príspevok od užívateľa michalolejko » 02 Jan 2006, 22:28

pro JOSEPH vazeny pane prosim Vas o kontakt.potrebuji maketu videt seriozne dekuji michalolejko@seznam.cz

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 04 Jan 2006, 10:25

Luboši, Michale, Ondreji, včera, když jsem byl náhodou kvůli čemusi v knihovně, jsem se konečně podíval do článku v Automobilu 1/1970, na který odkazuje článek z Automobilu 8/1970. No a na straně 6 dole (v tom článku "Jaká bude TATRA T613?" se píše, že "Vignale zhotovil pro TATRU 613 celkem pět prototypů pětimístných čtyřdveřových karoserií a jedno čtyřmístné kupé,..."

No a jak to tedy je? Je to kachna? Myslel jsem, že čtyřdveřové karoserie byly 3 ("lux", "ne-lux" a "okovaná"). Nebo to není kachna a přišly z Turína ještě další?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 04 Jan 2006, 11:10

AT:
ak by to bola pravda, tak by sa dalo predpokladať, že sa niekde objavia aj nejaké fotografie tých ďalších vozov, príp. ďalšie informácie o nich. Ja som však nič také nezaznamenal. Niekto áno?
Preto predpokladám, že sa bude jednať o nejaký preklep. Ak prišli 2 limuzíny, 1 karoséria a 1 coupé - a údajne ešte aj jedna maketa 1:1, je to číslo 5 - ale to je iba taká špekulácia.
Môj názor - počet 5 limuzín od Vignaleho sa mi vidí ako nepravdepodobný - neverím tomu údaju.

michalolejko

Príspevok od užívateľa michalolejko » 04 Jan 2006, 12:27

Tato informace je zarážející.každopádně diky za ni.Dle očitých svědectví lidí co ty auta dovezli do čssr z turína jsou to ty staré zmiňované počty 3+1+1+1 .Ale zase se naskýtá to ALE. Bylo v našich podmínkách možné operativně udělat další zkušební auta???? už jsem slyšel i story že ital dělal tehdejšího longa :shock: no názory a informace se různí.Například mne jeden člověk sdělil že lux a standart je nesmysl že auta byla stejná.a barva karoserií jiná.Pak jsou zde i různé fotky např. barierové zkoušky kde je auto evidentně s nízkou střechou + široký lem. opravená bouračka??? optický klam střecha vysoká???

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 04 Jan 2006, 12:43

Ondreji, ta věta je citována doslovně. Nemluví se o pěti kompletních čtyřdveřových autech, ale pěti prototypových karoseriích.

Úvaha:
Z toho klidně mohla být první dodávka 2 vozy + jedna okovaná karoserie a další dvě třeba mohly dojít dodatečně, třeba nebyly svařené, co já vím...

Ale samozřejmě to může být kachna.
[/i]

michalolejko

Príspevok od užívateľa michalolejko » 04 Jan 2006, 12:44

jestě upřesnení to poslední 1 znamená dvě malé makety viz fotografie v uvodu příspěvku a muzejní exponát.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 04 Jan 2006, 13:38

Ambiciózní tajemníček napísal: "Vignale zhotovil pro TATRU 613 celkem pět prototypů pětimístných čtyřdveřových karoserií a jedno čtyřmístné kupé,..."
hm, iba u karosérií sa slovo "prototyp" veľmi nepoužíva, spravidla je ako prototyp označované kompletné vozidlo. Ak by však boli dodané iba karosérie, tie museli byť na niečo postavené - teda na podvozky (min. podlahové plošiny) dodané z Kopřivnice. Inak by to asi nemalo na čom držať. A aký zmysel by malo dodať iba holé karosérie na podvozkoch..? Ako polotovar na neskoršiu kompletizáciu? To by ale znamenalo, že tie ďalšie karosérie boli dodané niekedy neskôr, nie začiatkom roka 1969 a až vo fabrike z nich boli skompletované vozidlá. Takáto hypotéza by sa mi videla reálnejšia. Slabinu má však v tom, že dve dodané kompletné limuzíny by tu boli označené slovom "prototyp karosérie", čo mi tiež akosi nesedí...
Skús mi poslať ten článok e-mailom, ak áš tú možnosť - možno bude niečo medzi riadkami.

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 04 Jan 2006, 15:42

Bohužel ten čláenk nemám. Neměl jsem možnost kopírovat ani skenovat, opsal jsem jen tuto větu, která se snad jako jediná v článku týká dodávek od Vignaleho. Jak jsem napsal, je to Automobil 1/1970. Jestli ho nemá třeba někde Luboš...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný