T 815
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 43
- Dátum registrácie: 30 Mar 2009, 17:16
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 815
Táto otázka ma niekedy tiež trápila.Niekde,asi na nete,som narazil na názor,že to bolo z dôvodu šetrenia.Ale modernizovaná T815-2 (už motor V8 turbo) ju už možno mala štandardne montovanú.Aspoň tá jedna s ktorou som prišiel do styku,vpredu uzávierku mala.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 158
- Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 815
Nevím, jestli je tento důvod pravý, ale prý kvůli malé životnosti homokinetických kloubů, resp. pužívání uzávěrky by nemusely vydržet.
Absence synchronů u převodovek byla zdůvodňována nedostatkem materiálu na sychronní objímky.
Absence synchronů u převodovek byla zdůvodňována nedostatkem materiálu na sychronní objímky.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 815
Naprosto přesně to tak je . Nedostatkový chrommolybden na synchronizační kužele . S tou uzávěrkou přední osy , také šetření se na tom podepsalo ............oldjan napísal:Nevím, jestli je tento důvod pravý, ale prý kvůli malé životnosti homokinetických kloubů, resp. pužívání uzávěrky by nemusely vydržet.
Absence synchronů u převodovek byla zdůvodňována nedostatkem materiálu na sychronní objímky.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 815
Sklápěče synchrony neměly . Podvozky pod nádstavby je mívaly častěji , ovšem tahače návěsu a přívěsů synchrony měly vždy .Maxono napísal:oldjan: ale T-815 mala synchronizovanú prevodovku. U nábehovej série to bolo inak?
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 43
- Dátum registrácie: 30 Mar 2009, 17:16
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 815
Absencia synchrónnov kvôli nedostatku molybdénu sa spomína aj u naklaďákov Škoda(LIAZ).Išlo vraj v ČSSR o strategickú surovinu,ktorá sa musela dovážať.
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 43
- Dátum registrácie: 30 Mar 2009, 17:16
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 815
Tatra 138/148 mala tzv. clonovú/blokovanú/istenú synchronizáciu,kde blokovací element zabraňoval zaradeniu rýchlosti pred vyrovnaním otáčok rotujúcich častí.Či je to bežná konštrukcia synchrónu a či teda je aj v tomto systéme použitý molybdén,to neviem.
Mal som možnosť si pozrieť návody k obsluhe a pri T138 sa tvrdí,že keďže ma synchronizovanú prevodovku,tak nieje potrebné radiť nahor nadvakrát a dole s medziplynom,iba pri rýchlom preradení nadol sa má použiť medziplyn a takisto pri podradení do jednotky(tá synchrón nemá).Ale pri T148 ,ktorá ma v podstate tú istu prevodovku iba zosilnenú (opravte ma ak sa mýlim,rád si v tom urobím jasno) sa odporúča radiť vždy radšej s dvojitým vyšlapnutím spojky a z dva do jedna s medziplynom.
No ja si predstavujem obsluhu synchronizovanej prevodovky inak...
Mal som možnosť si pozrieť návody k obsluhe a pri T138 sa tvrdí,že keďže ma synchronizovanú prevodovku,tak nieje potrebné radiť nahor nadvakrát a dole s medziplynom,iba pri rýchlom preradení nadol sa má použiť medziplyn a takisto pri podradení do jednotky(tá synchrón nemá).Ale pri T148 ,ktorá ma v podstate tú istu prevodovku iba zosilnenú (opravte ma ak sa mýlim,rád si v tom urobím jasno) sa odporúča radiť vždy radšej s dvojitým vyšlapnutím spojky a z dva do jedna s medziplynom.
No ja si predstavujem obsluhu synchronizovanej prevodovky inak...
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T 815
peter 23 : já myslím, že to bylo takto . Synchronizace sice byla , a v době T138 to byla bomba , prostě řadit mohl i ten , kdo s bezsynchronem neodjel ... prostě luxusní věc . Možná trochu později se zjistilo, že jejich životnost není při jejich využívání extra vysoká a následně u 148 se doporučovalo synchrony šetřit kvůli jejich životnosti . Později u výroby T815 byla snaha auto udělat levné , proto se pokusili udělat převod bez synchronu , ušetřili posilovač řazení , jeden elektromagnet . ventil ...... U Pragováckých převodů byla situace daleko horší , tam byly synchrony jen na autobusech ....
Maxono : ano pracoval jsem v TAKO
Maxono : ano pracoval jsem v TAKO
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní