Tatra 613 o prototypy ?

Diskusia o výrobných číslach
Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Príspevok od užívateľa radek » 29 Jan 2008, 08:49

T625 ve finální verzi je sedan, ne kupé. Královo kupé T625 bylo vlastně první použití tohoto číselného označení, ovšem zásadně modernizovat (= nahradit zcela novým vozem) bylo třeba přestárlý sedan 613, nikoli začít produkovat kupé. Proto se z kupé 625 stal sedan 625, v Králově návrhu vlastně protažené kupé opět s motorem vzadu a k němu varianta druhá, smysluplnější, s klasickým koncepčním uspořádáním, která logicky dostala v dalším konání přednost. Ano, kompletní agregát byl celohliníkový, spodní část klikové skříně je navržena ve dvou verzích, z nichž ta druhá obsahuje prostor pro diferenciál a je určena pro modifikace 625 4x4.

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 29 Jan 2008, 12:07

radek, nenapadlo tatru urobit na T613 pohon 4x4. Podla mna sa ta moznost priamo ponuka, je tam vystup s prevodovky staci dat diferencia (v krajnom pripade visco spojku) potiahnut kardan dopredu. Nakoniec podobny system pouzilo Porsche uz v roku 1981, ako prototyp 911 4WD Cabrio.

Užívateľov profilový obrázok
Lucián
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 219
Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995
Bydlisko: Brno
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Príspevok od užívateľa Lucián » 29 Jan 2008, 14:21

Já si stejně neodpustím rýpnutí, ale myslím si, že výroba T613 měla skončit v roce 1990 a pak měli dělat už jen T625 s vodou chlazeným moterem ve předu a pohonem všech kol. Ten motor se mi moc líbí, vždycky v muzeu nad ním slintám. :D

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Príspevok od užívateľa Mirek » 29 Jan 2008, 14:52

Lucián napísal:Já si stejně neodpustím rýpnutí, ale myslím si, že výroba T613 měla skončit v roce 1990 a pak měli dělat už jen T625 s vodou chlazeným moterem ve předu a pohonem všech kol. Ten motor se mi moc líbí, vždycky v muzeu nad ním slintám. :D
V tom případě předpokládám, že tvoje T613 M95 je na prodej :twisted:
:D :) :D

Užívateľov profilový obrázok
Lucián
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 219
Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995
Bydlisko: Brno
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Príspevok od užívateľa Lucián » 29 Jan 2008, 16:12

Hned bych ji vyměnil za T625! Jinak je to krásný anachronismus ještě podtržený počtem vyrobených kusů tohoto modelu.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Príspevok od užívateľa Luboš » 29 Jan 2008, 16:18

Tak nějakou ještě vyrobíme, ne? :)

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Príspevok od užívateľa bazilisak » 30 Jan 2008, 00:18

Lucián napísal:Já si stejně neodpustím rýpnutí, ale myslím si, že výroba T613 měla skončit v roce 1990 a pak měli dělat už jen T625 s vodou chlazeným moterem ve předu a pohonem všech kol. Ten motor se mi moc líbí, vždycky v muzeu nad ním slintám. :D
Já si taky neodpustím rýpnutí a napíšu, že vzducháče se měly dělat dál , tak , jako dnes nákladní... To bylo keců jak Tatrovácký vzduchem chlazený mechanický motor "nepřežije EURO 2 " no a dnes máme mechanický (pouze elektronická regulace chlazení a elektronicky řízené vstřikování adblue ) EURO 5 , no a už se to bere jako samozřejmost , že to tak je.. Stačilo na tom trochu zapracovat a "další unikát" by býval mohl pěkně fungovat..

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Príspevok od užívateľa radek » 30 Jan 2008, 00:44

Víš Bazilisaku, ony také existují jisté hlukové a emisní normy, sleduje se hospodárnost a efektivita a desítky dalších parametrů. Současný vzduchem chlazený V8 s EURO IV je sice řádně cool a zajímavý, ovšem mít takovou věc v osobním voze, nevím, nevím.... Ano, osobní V8 s rozvodovkou v bloku motoru se mohla dělat dál, ale k ní se mělo v tom případě dělat lehké dvoudveřové kupé s trubkovým rámem, jednou dvěma sedačkami, volantem a pedály - bylo by to nádherné a agilní vozítko na vyblbnutí se kdykoli a téměř kdekoli, ale co se týká sedanů, tam byl veškerý vývoj v roce 1984 opravdu na vrcholu a nic kloudného už s tím vážně dělat nešlo. Proto právě měla v roce cca 1991 vyjet 625.....

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 30 Jan 2008, 10:11

radek napísal:Ano, osobní V8 s rozvodovkou v bloku motoru se mohla dělat dál, ale k ní se mělo v tom případě dělat lehké dvoudveřové kupé s trubkovým rámem, jednou dvěma sedačkami, volantem a pedály - bylo by to nádherné a agilní vozítko na vyblbnutí
Je to len moj pocit ze podobne auto by bolo mozno zaujimave ale vobec nezapada do portfolia Tatry :?:

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Príspevok od užívateľa D.A. » 30 Jan 2008, 10:33

Prosím upřesni, které portfolio tím myslíš?
Dnešní portfolio náklaďáků, totalitní centrálně regulované "portfolio" jediného reprezentačního modelu nebo meziválečné portfolio OA?

Do žádného z nich fakt T625 nezapadá...

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 30 Jan 2008, 15:08

D.A., nastup komunizmu v roku 1948 a planovane hospodarstvo znicilo Tatru, rovnako ako charakter ludi... Tatra bola uzasna automobilka v prvej republike (z mojho pohladu najkrajsie obdobie Ceskoslovenska).

Dnes uz je Tatra len legenda...

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Príspevok od užívateľa D.A. » 30 Jan 2008, 15:25

To neříkáš nic nového. Mám v tom někde hledat odpověď na portfolio vs. 625?

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 30 Jan 2008, 15:35

D.A., ber to tak ze portfolio sa neda socialisticky naplanovat a preto bola Tatra de facto znicena... Da sa polemizovat ze dostala ulohu "portfolio" vyrabat nakladne auta (ale bola v tom naozaj uspesna ak nemala prirodzenu konkurenciu? alebo robila len planovane vyrobky pre RVHP?)

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Príspevok od užívateľa Luboš » 30 Jan 2008, 15:38

Ergo_sum napísal:D.A., nastup komunizmu v roku 1948 a planovane hospodarstvo znicilo Tatru, ...
To jsem si teda nevšiml... Zrovna v éře plánovaného hospodářství se ten podnik rozvíjel jako nikdy v minulosti!

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 30 Jan 2008, 15:40

Luboš napísal:
Ergo_sum napísal:D.A., nastup komunizmu v roku 1948 a planovane hospodarstvo znicilo Tatru, ...
To jsem si teda nevšiml... Zrovna v éře plánovaného hospodářství se ten podnik rozvíjel jako nikdy v minulosti!
Prílohy
1.jpg

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Príspevok od užívateľa miloš » 30 Jan 2008, 15:41

Ergo_sum napísal:D.A., ber to tak ze portfolio sa neda socialisticky naplanovat a preto bola Tatra de facto znicena... Da sa polemizovat ze dostala ulohu "portfolio" vyrabat nakladne auta (ale bola v tom naozaj uspesna ak nemala prirodzenu konkurenciu? alebo robila len planovane vyrobky pre RVHP?)
V osobních vozech 100 % a v nákladních převážně pro země RVHP a jiné podobné rozvojové státy. Vím kam míříš Ergo, takže teď plynule nepřecházej na náklaďáky o jejich úspěšnosti netřeba vést diskusi a hezky zůstaň u 625.

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Príspevok od užívateľa D.A. » 30 Jan 2008, 15:44

Ergo, ještě jednou:
DO JAKÉHO PŘESNĚ PORTFOLIA NEZAPADÁ TEN SNOVÝ VŮZ?
Podle mne v dané době stejně žádné "portfolio" OA neměla, takže jsem tě vůbec nepochopil. Stáčíš debatu jiným směrem, o zničení komunismem mě nemusíš přesvědčovat a navíc se kvůli tomu Lubošovi opět rudě zatmělo před očima...

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 30 Jan 2008, 15:48

miloš, podla mna by 625 nebola uspesna nech by bola akokolvek dobra. Skusim to vysvetlit na priklade, na slovensku ked postavis dva roznocenne vyrobky (domaci dokonca moze byt mirne lepsi) tak 9/10 ludi kupi ten zahranicny... Rovnako by podla mna dopadla T625, je to smutne ale to je realita.

P.S. Je parodia ze ak by si na to auto dal znak napriklad VW625, tak by to bol uspech...

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 30 Jan 2008, 15:50

D.A., Tatra ma podla mna portfolio vyrobcu jednoduchych, spolahlivych nakladnych aut

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Tatra 613 o prototypy ?

Príspevok od užívateľa miloš » 30 Jan 2008, 15:59

Ergo_sum napísal:miloš, podla mna by 625 nebola uspesna nech by bola akokolvek dobra. Skusim to vysvetlit na priklade, na slovensku ked postavis dva roznocenne vyrobky (domaci dokonca moze byt mirne lepsi) tak 9/10 ludi kupi ten zahranicny... Rovnako by podla mna dopadla T625, je to smutne ale to je realita.

P.S. Je parodia ze ak by si na to auto dal znak napriklad VW625, tak by to bol uspech...
Nikdy jsem neřekl, že 625 by slavila úspěch. V tom co jsi napsal je kus pravdy a dá se s tím souhlasit.
Pouze jsem tě pouze vracel do tématu, které jsi sám založil a vyhýbavě jsi odpovídal lišákovi D.A.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných