aku Tatru 613 na zaciatok ?

Diskusia o výrobných číslach
Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa Jerry » 05 Jan 2008, 22:08

Když už se tu o tom bavíme, tak sem viděl v inzerci 700 z 96 roku za 600000 Kč, to mi nepřijde tak moc.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa etienne » 05 Jan 2008, 22:10

Jerry: Zo zaujimavosti by som sit o rad vyskusal, mam zatial skusenost len zo Speciala a M95, pricom specialove servo povazujem za najlepsie - nejde prilis lahko, ale ani prilis tazko tak akurat.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa etienne » 05 Jan 2008, 22:12

Za 700 tis. kupis Rolls Royce Silver Seraph z takeho roku... a myslim ze to sa neda absolutne porovnavat...

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa Jerry » 05 Jan 2008, 22:13

Není to ze Speciála progresivní?? (s větší rychlostí klesá účinek posílení...)
Dělali se dva druhy monoblok a ATF? :oops:

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa etienne » 05 Jan 2008, 22:14

Progresivne to podla mna nieje ani na M95 ale mozem sa aj mylit, nikdy som to detailne nestudoval...

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa Erik » 05 Jan 2008, 22:14

Miloš, ide aj o to, kde sa nachadzas- v CR a specialne v Prahe bola koncentracia špecialov najvacia, nakolko v rokoch minulych tam bola sustredena skoro vsetka statna moc, podobne tak tomu bolo aj v Bratislave, mozno v Brne. Sanca zohnat dobreho speciala s dobrou cenou je o to vacsia ked byvas v okoli niektoreho z tychto miest.
Na internete sa samozrejme tiez raz za cas nejaky objavi, no cena je zvycajne dost prehnana... Nehovoriac o tom ze vela specialov je uz za hranicami v zbierkach sukromnych zberatelov...

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa etienne » 05 Jan 2008, 22:19

Na annonci su dva, tusim za 250 a 350 tis. Kc.

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 05 Jan 2008, 22:22

Ako tu citam tak na specialoch sa ceni aj kto sa na nich vozil, mne je to uplne jedno. Vsetky speciale mali servo? Ja som tu cenu stanovil orientacne aby som mal urcite hranice ak sa najde nieco skutocne dobre tak sa o tom da rozmyslat.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa etienne » 05 Jan 2008, 22:25

Ergo: Vo vsetkych sa "garantovane" vozil Husak :D A ano, vsetky mali servo viz. popis T613.

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa Palo » 05 Jan 2008, 22:26

Ergo_sum napísal:Ako tu citam tak na specialoch sa ceni aj kto sa na nich vozil, mne je to uplne jedno. Vsetky speciale mali servo? Ja som tu cenu stanovil orientacne aby som mal urcite hranice ak sa najde nieco skutocne dobre tak sa o tom da rozmyslat.
To si väčšinou cenní len predávajúci

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa radek » 05 Jan 2008, 22:26

Progresivní servo ve Speciálu? Jerry, to je super, já málem padl ze židle :D :D :D .

Servo ve Speciálu je pomocný dvojčinný hydraulický píst, věkově a konstrukčně spadající do začátku 70 tých let. Je namontovám paralelně k běžnému hřebenovému řízení T613, jehož volantová hřídel je dovybavena rozdělovacím ventilem hydraulického okruhu. Během točení volantem tak řidič ve Speciálu ( a v T613-4, tuším v Mobicomu?, v sanitách, v dovybavených chromkách,...) přímo zatáčí koly pomocí klasického hřebenu, jako u T613 bez serva, a paralelně namontovaný píst serva pomáhá silově s posunem hřebenu. Toto řešení má přes svou technickou a morální zastaralost jisté výhody - servo není tak lehké a neosobní, stále je v rukou a volantě cítit hmota nápravy, dále v případě jeho poruchy zůstává plně funkční mechanický převod řízení volant-kola, tedy pohou demontáží pístu lze vozidlo dále provozovat. Zásadní nevýhodou je složitý hydraulický rozvod, který v případě náhlého úniku kapaliny (lidově řečeno, něco prdne) s plnou parádou potěší řidičovy nohy, boty, pedálovou skupinu a podlahu zajímavým mastným efektem, v lepším případě se pak tato sodoma-gomora stane pod přední kapotou, v oblasti mechanismu stěračů a sacích kastlíků vzduchu do topení.

Servo monoblokové, používané od modifikace "M" (tedy od krátkých T613-4 s prvními vstřikovými motory) je klasický monoblok, nahrazující celou kinematiku řízení - vše v jednom. Přímo na monoblok jsou napojeny řídící tyče kol i volant, monoblok je uložen na karoserii pod autem. Toto řízení je pro relativně lehký předek T613 příliš citlivé (laborovalo se nškdy úspěšně, někdy ne, se škrcením průtoku kapaliny k docílení otupění účinku), má projektovanou životnost (cca 300 000 km a pak hotovo) a v případě poruchy po jeho vymontování přestává existovat systém řízení přední nápravy - vozidlo je nepoužitelné, neboť chybí spojovací článek mezi volantovou tyčí a koly. Znouze se dočasná pohyblivost takového vozidla dá řešit montáží jiného porouchaného monobloku, ze kterého se vylije kapalina a on tak supluje hřebenové řízení, nutno podotknout s trochu jiným převodem, než u vozů bez servořízení.

Progresivní servo je další z položek snů, která se v T613 nikdy neobjevila, ačkoli stačilo od roku 1995 dále pouze navštívit obchodní oddělení výrobce řízení a příslušný model si vybrat, namontovat, softwarově odladit pro lehký předek T613 a začít montovat. Bohužel, slepé používání "jednou vymyšleného řešení" to neumožnila....

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa miloš » 05 Jan 2008, 22:27

Erik napísal:Miloš, ide aj o to, kde sa nachadzas- v CR a specialne v Prahe bola koncentracia špecialov najvacia, nakolko v rokoch minulych tam bola sustredena skoro vsetka statna moc, podobne tak tomu bolo aj v Bratislave, mozno v Brne. Sanca zohnat dobreho speciala s dobrou cenou je o to vacsia ked byvas v okoli niektoreho z tychto miest.
Na internete sa samozrejme tiez raz za cas nejaky objavi, no cena je zvycajne dost prehnana... Nehovoriac o tom ze vela specialov je uz za hranicami v zbierkach sukromnych zberatelov...
To je sice pravda,ale stejně jsem kvůli nim projezdil půl staré dobré republiky. :lol:
Fakt je ten, že zajímavé Tatry mizí rychlostí světla a kdoví jestli už nezmizeli nadobro. Verze Mi??? Nevím o žádné k mání.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa etienne » 05 Jan 2008, 22:32

Milos: Len tak pre info - s kolkymi M95 si sa zatial stretol ?

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa Erik » 05 Jan 2008, 22:38

miloš bukáček napísal: To je sice pravda,ale stejně jsem kvůli nim projezdil půl staré dobré republiky. :lol:
Fakt je ten, že zajímavé Tatry mizí rychlostí světla a kdoví jestli už nezmizeli nadobro. Verze Mi??? Nevím o žádné k mání.
Je to tak- najzaujimavejsie kusky su uz rozchytane- treba mat bohovsku trpezlivost a cakat kym sa nejaky objavi na predaj- zazraky sa este obcas stavaju :D

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 05 Jan 2008, 22:39

radek: Parametricke servo nie je az take dolezite vsetko je to o odladeni, poznam auta ktore parametricke servo nemaju a ich cit v riadeni je velmi dobry (standartne napriklad Mercedes W124). Viac mi chyba ABS ak dobre viem nemala ho ani posledna T700ka a na tak tazkom a rychlom aute je to nutnost.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa miloš » 05 Jan 2008, 22:40

etienne napísal:Milos: Len tak pre info - s kolkymi M95 si sa zatial stretol ?
Pouze s jedním a momentálně je aktuální.Na cenu se ani neptej.Anebo zeptej.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa etienne » 05 Jan 2008, 22:40

450 ? Spravne som tipol ? Tmavozeleny ?

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 05 Jan 2008, 22:41

miloš bukáček: cena? :-)

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa miloš » 05 Jan 2008, 22:41

Ergo_sum napísal:Viac mi chyba ABS ak dobre viem nemala ho ani posledna T700ka a na tak tazkom a rychlom aute je to nutnost.


Není.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: aku Tatru 613 na zaciatok ?

Príspevok od užívateľa miloš » 05 Jan 2008, 22:42

etienne napísal:450 ? Spravne som tipol ? Tmavozeleny ?
Ne. Modrý AES 00-17,Zieleniec, cena: 500 000.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných