Strana 2 z 3

Napísané: 24 Dec 2007, 03:30
od užívateľa čadík
Mám pocit, že mýtus černých panceřovaných vozidel T613 se traduje až od doby, kdy jeden budoucí význačný státník "řečnicky" prohlásil (v souladu se všeobecnými představami), že on se vozit "v černých panceřovaných limuzínách" nebude, aby o několik dní později začal pravidelně nastupoval do "obyčejného", tmavého šedozeleného Renaultu 21 ozdobeného státními vlajkami Československa... a o několik měsíců později do modročerného, patřičně upraveného BMW, aby následně užíval již jen vozy Mercedes.

Osobně se domnívám, že podobná poznámka ("děkuji, ale jsem se svým služebním Mercedesem naprosto spokojený...") při státníkově několikadenní cestě Moravou pronesená během prohlídky závodu Tatra po několika metrech jízdy za volantem ( ne zcela dokončeného) vozu Prezident na nabídku jeho trvalého zapůjčení, přispěla k "okamžitému odepsání" tohoto vozidla u většiny přítomných činovníků...

Napísané: 25 Dec 2007, 17:53
od užívateľa miloš
Krom té jedné, muzejní se na 100 % žádná jiná nevyrobila. Neexistuje na ní totiž žádná příloha k osvědčení o technické způsobilosti.Všechny mám totiž vedle sebe na stole.

Napísané: 25 Dec 2007, 22:19
od užívateľa Eda
Ano, averze pana Havla vůči čemukoliv spojeného s politikou před r. 89 je známá, škoda, že to schytala i tatra.
Nicméně velice pikantní byl rovněž tak před osmi lety vydaný rozhovor s tehdejším ministrem zdravotnictví Fišerem (takový šišlavý střízlívý panáček), který argumentoval na investigativní otázky reportéra práva v sobotní příloze ohledně zakoupení nových vozidel BMW long (v oblíbené zdravotnické stříbrné metalíze) na otázku proč střídá dva až tři roky staré, komfortní a spolehlivé Tatry 700 tím, že ho již nebaví je stále někde v zimě roztlačovat do kopce :-D a že mu minule dokonce roztlačovaná tatra 700 přejela jeho luxusní ministerské brýle spadnuvší pod mohutné kolo. . . .

Napísané: 25 Dec 2007, 23:10
od užívateľa ondrej
hm, normálni ľudia keď už musia, tak roztlačujú autá dolu kopcom, ale do kopca...!? :shock:

Napísané: 25 Dec 2007, 23:33
od užívateľa radek
Normální auta se holt roztlačují z kopce, ovšem celkem chápu, že nenormální auta je třeba někdy nutné roztlačovat do kopce, ale nevím, jejich výrobce v návodu k obsluze o této eventualitě nezmiňuje :D.

Napísané: 26 Dec 2007, 01:00
od užívateľa MartinD
Tomas, ty skla jsou skutečně velmi silná, mám to někde na fotce. Měla v rámci "neprůstřelnosti vozidla" snižený i rozsah pohyblivosti. Díky zvýšené hmotnosti tam snad bylo použito i jiného systému spouštění (ten standardní je už tak poddimenzovaný). Takže na 100% je to nezaměnitelné s typickými skly.

Napísané: 26 Dec 2007, 01:31
od užívateľa martin h
Když už byla zmínka o roztlačování auta do kopce tak nemohu nevzpomenout na vysílání motoristického pořadu na radiožurnálu. Přesně doslova si to nepamatuju, tak prosím omluvte případné nepřesnosti. Zhruba šlo o tohle: popisovali tragickou nehodu, při níž zemřela žena. Jely dvě ženské autem do kopce a v tom kopci v zatáčce se potřebovaly otočit, jenže jim to chcíplo. Nastartovat nešlo. Tak je napadlo, že auto roztlačí. Samosebou, že do kopce. Jedna tlačila u dveří řidiče, druhá vzadu. No a zbytek si snadno domyslíte sami....

Pikantní ovšem bylo, že před nějakým časem vyhlásili v redakci anketu jestli jsou lepší řidiči ženy, nebo muži. A právě v tomto "vydání" zveřejnili výsledky z níž vyplynulo, že ženy jsou za volantem lepší. Na celé čáře. Když posluchačům pěkně vysvětlili (kecal tam i nějaký psycholog) proč jsou ženy lepšími řidiči, tak popisovali onu nehodu. Nevím jaký byl záměr, jestli tohle režii nějak ušlo, ale celá ta anketa se ve světle té nehody jevila jako fraška.

Napísané: 26 Dec 2007, 02:31
od užívateľa ondrej
Martn H - píšeš, že v ankete vyšlo, že ženy sú lepšie za volantom. Pri tej nehode však bola jedna za vozidlom, a druhá vedľa neho, takže pre túto situáciu sa asi anketa nevzťahovala... (hm, prepáčte čierny humor)

Napísané: 26 Dec 2007, 11:24
od užívateľa Marco 613
Náhodou, já černý humor rád. :lol:

Napísané: 26 Dec 2007, 11:29
od užívateľa 603-1 pepa
No ona Tatra je v podstatě taky docela dobrej černej humor :D

Napísané: 26 Dec 2007, 14:19
od užívateľa Sedo
603-1 pepa napísal:No ona Tatra je v podstatě taky docela dobrej černej humor :D
Hlavne keď je čierna :)

Napísané: 26 Dec 2007, 19:55
od užívateľa Tatřík
Ještě se vrátím k výplodům porevolučních státníků. Docela mě dostal někdy kolem roku 95 pan Uhde, když v rozhlase prohlásil, že tatrou jezdit nemůže z morálních důvodů, protože ní jezdili komunisti. Nějaký čas potom jsem ho viděl odjíždět z předvolebního (nebo jakého) meetingu na náměstí v Uherském Hradišti mercedesem. Ale tím přece podle mě jezdilo gestapo... Tak nevím, jak je to s tou morálkou...
Samozřejmně tím chci poukázat na nebetyčnou debilitu jeho prohlášení. Copak nějaké auto může za to, kdo ním jezdí???

Napísané: 26 Dec 2007, 21:40
od užívateľa radek
Tatříku může, kupříkladu jen tím, že v jistých autech údajně jezdili jistí lidé (no svoloč to byla, ne lidi, ale to jedno) je v tu ránu jejich cena uměle navýšena klidně o řád, aniž by se to projevilo na jejich stavu či opotřebení.... :wink:

Re:

Napísané: 02 Jan 2008, 17:12
od užívateľa tomas
ondrej napísal:Tomáš - lepené je iba čelné sklo, zadné je kalené
Ondrej, mam dojem, ze boli aj lepene zadne. Sice nemam ziadny hmatatelny dokaz, ale lepene sklo sa da rozoznat pri dopade svetla pod urcitym uhlom, kde folia vytvara zaujimave struktury. A prave take som videl aj pri zadnom skle.
Vies mi inak vysvetlit rozdiel hrubky skla (to ktore rozbili malo cca 7-8mm uz neviem presne) to nove tusim 5mm. To je dost velky rozdiel, ktory urcite nebol sposobeny toleranciou vyroby.

Re: Pancierované Tatry - skutočnosť alebo mýtus

Napísané: 02 Jan 2008, 21:03
od užívateľa Luboš
A byly od stejného výrobce?

Re: Pancierované Tatry - skutočnosť alebo mýtus

Napísané: 02 Jan 2008, 22:45
od užívateľa ondrej
Tomáš - so zadným lepeným sklom som sa ešte nestretol, nie je dôvod, aby bolo také, aj keď je to samozrejme možné... nikdy som si tiež nevšimol, že "[i]lepene sklo sa da rozoznat pri dopade svetla pod urcitym uhlom, kde folia vytvara zaujimave struktury[/i]", naopak, stopy po tepelnom spracovaní kaleného skla bývajú však pekne viditeľné.
Bežná hrúbka zadného skla u T-613 je 6mm.

Re: Pancierované Tatry - skutočnosť alebo mýtus

Napísané: 02 Jan 2008, 23:38
od užívateľa tomas
Ondrej, neviem to dostatocne presne opisat, ale niekedy v lete ti to ukazem, ak sa bude dat. Alebo sa to pokusim niekedy nafotit, tie struktury.
Ak to teda nebola bezna hrubka skla, co to sklo bolo zac?

Lubos, nejaky rozdiel tam isto bude, ale rozdiel niekolko desiatok percent mi proste pride pritiahnuty za vlasy, nech je to akykolvek vyrobca.

Re: Pancierované Tatry - skutočnosť alebo mýtus

Napísané: 03 Jan 2008, 09:16
od užívateľa D.A.
No a já mám předpancéřovku. Její naplánovanu přestavbu zhatila smrt podnikatele - majitele bezpečnostní agentury, hodlal jezdit pro banku. Jak to měl vymyšlené (pokud vůbec) s realizací úpravy a hlavně s její legalizací, to už se nedozvím.

Re: Pancierované Tatry - skutočnosť alebo mýtus

Napísané: 03 Jan 2008, 11:34
od užívateľa miloš
ale je to pořád normální 613 před přestavbou?

Re: Pancierované Tatry - skutočnosť alebo mýtus

Napísané: 03 Jan 2008, 11:39
od užívateľa D.A.
Jistě. Podle mne by to byla její smrt, buď zpackané pancéřování, pokud by to nezadali SVOZu, nebo problémy s přihlašováním a provozováním. Takže za zachování zánovní trojky vděčím nedostatečné pasivní bezpečnosti Primery I, kterou nedimenzovali na skok se srázu na Bazalech s opilcem za volantem.