Pancierované Tatry - skutočnosť alebo mýtus

Diskusia o výrobných číslach
Užívateľov profilový obrázok
arcibalt
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 01 Okt 2006, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: SK: RK, DK
Kontaktovať užívateľa:

Pancierované Tatry - skutočnosť alebo mýtus

Príspevok od užívateľa arcibalt » 22 Dec 2007, 20:35

Ahoj všetci,

tak som sa zamýšľal..Z času na čas počujem historky o pancierocaných T-613 vládnych funkcionárov..Zatiaľ som o žiadnej skutočnej nepočul a tak si kladiem túto otázku..Existovali aj v skutočnosti alebo to je len mýtus? Tí z Vás ktoý majú informácie ako a čo sa vyrábalo v Tatre na špecialne účely by možno vedeli podať viac informácií nám všetkým..A možno niekto takúto aj vlastní a tak by ma zaujímali nejaké technické údaje, čomu to malo odolať, ako boli motoricky osadzované-či mali nejaké špeciálne motory, úpravy, čoho sa týkali, koľko sa takých vyrobilo a možno aj nejaké foto ak nieto takú vlastní..

Ďakujem
Martin

Neregistrovaný

Re: Pancierované Tatry - skutočnosť alebo mýtus

Príspevok od užívateľa Neregistrovaný » 22 Dec 2007, 20:39

arcibalt napísal:Ahoj všetci,

tak som sa zamýšľal..Z času na čas počujem historky o pancierocaných T-613 vládnych funkcionárov..Zatiaľ som o žiadnej skutočnej nepočul a tak si kladiem túto otázku..Existovali aj v skutočnosti alebo to je len mýtus? Tí z Vás ktoý majú informácie ako a čo sa vyrábalo v Tatre na špecialne účely by možno vedeli podať viac informácií nám všetkým..A možno niekto takúto aj vlastní a tak by ma zaujímali nejaké technické údaje, čomu to malo odolať, ako boli motoricky osadzované-či mali nejaké špeciálne motory, úpravy, čoho sa týkali, koľko sa takých vyrobilo a možno aj nejaké foto ak nieto takú vlastní..

Ďakujem
Martin
zajdi si do koprivnic , v muzeu je zelena 4 aj s nejakym popisom , ktory sa netvari ako nieco tajne a pod.

vasa26
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1827
Dátum registrácie: 08 Jún 2006, 22:23

Príspevok od užívateľa vasa26 » 22 Dec 2007, 20:47

viz odkaz -úplně v levo to zelené T 613 jak to lidi ošmatlávaj :lol: http://www.vasa26.estranky.cz/fotoalbum ... ginal/1231

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 22 Dec 2007, 20:57

..........v kopřivách toho je............ :lol:
Prílohy
0036.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Tatřík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 180
Dátum registrácie: 27 Máj 2007, 20:19
Tatry, ktoré vlastním: T613/3 , r.v. 1989
Bydlisko: Chrudimsko
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Tatřík » 22 Dec 2007, 21:04

Kousek o nás v Přelouči je společnost SVOS, která dělá různé panceřované hračky a tuším, že v devadesátých letech tam též něco postavili na bázi T613. Ale ruku do ohně za to nedám. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 22 Dec 2007, 21:08

No právě tu zelenou, ale žádní vládní činitelé se v ní, pokud vím, ani nesvezli...

Užívateľov profilový obrázok
arcibalt
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 01 Okt 2006, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: SK: RK, DK
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa arcibalt » 22 Dec 2007, 21:12

Takže skutočne existovali..Nepamatáte si niekto viac technických detailov-odlisností od štandardu?

vasa26
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1827
Dátum registrácie: 08 Jún 2006, 22:23

Príspevok od užívateľa vasa26 » 22 Dec 2007, 21:21

Luboš napísal:No právě tu zelenou, ale žádní vládní činitelé se v ní, pokud vím, ani nesvezli...
Svezli jsme se jen my co jsme byly v kopřivnici na polygonu tatry v roce 1999 (sraz částečky) to auto je dost těžký :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 22 Dec 2007, 21:32

arcibalt napísal:Takže skutočne existovali..Nepamatáte si niekto viac technických detailov-odlisností od štandardu?
Byla postavena pouze jedna a ta existuje dodnes.
Prílohy
PA153426.JPG

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 22 Dec 2007, 21:46

V minulosti som sa viackrát stretol s inzerátom na predaj "pancierovej", alebo "polopancierovej" T613. Vtedy ma to nejako nezaujalo, ale až neskôr som začal banovať, že som si to vtedy nepreveril. Vedel som totiž pozitívne iba o tom jednom prototype zo SVOS Přelouč, ktorý fabrika používala pre svoje interné účely.
Vyvinul som preto úsilie a zapátral som aj po iných pancierovaných 613. Narazil som na dve stopy, ale v obidvoch prípadoch sa jednalo o T-613S v štandardnom vyhotovení, o ktorých si ich majitelia mysleli, že sú pancierované. Takže dnes veľmi neverím existencii viacerých, ako toho jedného známeho prototypu, fotografie ktorého tu sú už uverejnené...

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 22 Dec 2007, 22:12

ondrej napísal:...o ktorých si ich majitelia mysleli, že sú pancierované....
...a potom sa zobudili.
Len pre porovnanie, pancierové BMW 7 z mečiarovej éry malo pohotovostnú hmotnosť +800 kg.

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 22 Dec 2007, 22:20

Ja sa zas opytam na hrubku skiel.
Kamosovi, ktory mal 613ku rozbili zadne okno. To by nebol najvacsi problem, ale vravel mi, ze to nove sklo, ktore kupil, malo asi polovicnu hrubku a v povodnom tesneni doslova plantalo. Udajne znieslo okolo 10 ran zeleznou tycou, nez sa uplne rozbilo. Nemalo v sebe foliu a rozprsklo sa na marne kusky.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 22 Dec 2007, 22:39

Pár mm je výrobní tolerance a vymačkanost původní gumy. Ty údery tyčí by asi tak souhlasili, to je normální, sklo musí kvůli odolnosti v provozu taky něco vydržet.

Užívateľov profilový obrázok
PETR 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 632
Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/
Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa PETR 613 » 23 Dec 2007, 09:40

Tak ještě nějaká fotečka....
Prílohy
1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Robert
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 236
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Robert » 23 Dec 2007, 09:41

Měl sem možnost mluvit s jedním bývalým taxikářem.
když se dozvěděl že mám T613 tak se mě hned ptal jestli mám nějakou lepší.

Pak mi právě popisoval Tatru která se hodně podobala tomu co sem se teď dočetl na obrázku kde je cedule s parametry.
Dušoval se že jí řídil a tak.
Bral sem to jako pohádku.

Užívateľov profilový obrázok
PETR 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 632
Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/
Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa PETR 613 » 23 Dec 2007, 09:41

:D
Prílohy
2.jpg

Užívateľov profilový obrázok
PETR 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 632
Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/
Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa PETR 613 » 23 Dec 2007, 09:42

....a ešče jednu...
Prílohy
3.jpg

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 23 Dec 2007, 10:41

Lubos, tolerancia samozrejme nejaka je, ale urcite nie -80% a tiez sa mi nezda, ze sklo bez folie ma rovnake parametre, ako sklo lepene.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 23 Dec 2007, 10:55

Tomáš - lepené je iba čelné sklo, zadné je kalené

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 23 Dec 2007, 16:12

Dle TP : Tatra 613-4, PT-1, OA-M1-SP Panceřovaný
Výrobce Tatra a.s.,Příbor,SVOS s.r.o. Přelouč
Celková hmotnost 2660 kg,pohotovostní 2360 kg, užitečná 300kg. Zatížení náprav : Př.1020, zad. 1640

Nejvyšší povolená rychlost 160km/hod
Spotřeba : ZM 12,5 /110, 18,2/90, 10,6/120 město 13,6
Vnější hluk za jízdy 77 dB




Povolené vyjímky:
70/1- zasklení vozidla je neprůstřelné,není homologace dle EHK č.43
Pancéřování v balistické třídě odolnosti dle DIN 52 290

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných