Zázračná doba ten "socík". Už chápem, prečo sa mnohým za ním tak cnie...tomcat1 napísal:Policajt od ktoreho ju kupil, do nej nechal pred vyradenim namontovat novy motor...
T 603 - predajná cena v roku 1975
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Re: cena
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Cena na svou dobu byla docela přiměřená...dneska je taky spousta aut o kterých většina lidí může jen snít..ne..??
A jak to bylo s cenama..?? Můžu dát příklad jak to bylo u nás v rodině. Auto rok výroby 1969, v roce 1973 komletní GO(tedy výměna kastle a motoru)prodána do soukromých rukou...z ministerstva vnitra to koupil nějaký chlápek, ale protože bydlel v Beskydech, nebyl spokojený se spotřebou, tak ji prodal v roce 1974 mýmu dědovi za x tisíc + Hilman Minx III C ve špičkovém stavu....
A jak to bylo s cenama..?? Můžu dát příklad jak to bylo u nás v rodině. Auto rok výroby 1969, v roce 1973 komletní GO(tedy výměna kastle a motoru)prodána do soukromých rukou...z ministerstva vnitra to koupil nějaký chlápek, ale protože bydlel v Beskydech, nebyl spokojený se spotřebou, tak ji prodal v roce 1974 mýmu dědovi za x tisíc + Hilman Minx III C ve špičkovém stavu....
- Maxono
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 688
- Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
- Kontaktovať užívateľa:
Súhlas s jackom. Za socializmu bol plat, ako píše Radinko, okolo 1500 kčs a Tatra stála okolo 200 tisíc. Dnes však je priemerný plat okolo 20 tisíc (záleží od regiónu) a autá v luxusnej triede, kam Tatra patrí(la), začínajú od 2 mil.Sk. Takže ani dnes nie je podobné auto tak rýchlo dosiahnuteľné. Ešteže za komačov bola možnosť odkúpiť takéto auto od socialistickej organizácie za výhodnú cenu.
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Je v tom cenníku iné auto s porovnateľnejšími parametrami a poslaním? Iba preto.Maxono napísal:Prečo Radinko porovnávaš Tatru s Čajkou a Volhou? Veľkosťou sa porovnávať dajú, ale kvalitou a pohodlím určite nie (samozrejme v prospech Tatry). A dizajn je subjektívna vec...
Je tá ich kvalita a pohodlie dvakrát nižšia (samozrejme v prospech Tatry)? Lebo cena je. Ozaj, na to nižšie pohodlie si prišiel ako? A kvalitu? Máš k dispozícii nejaký porovnávací test, alebo to len niekto niekde niekedy povedal?
Chcem tým povedať len to, že tá cena novej T603 aj T613 sa mi zdá neprimerane vysoká. Ku čomu? Uviedol som príklad s priemernou mzdou, toto je druhý.
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Luxusné ojazdené auto za výhodnú cenu kúpiš úplne bežne aj v dnešných časoch, takže tu by som komančov nevelebil.Maxono napísal:Súhlas s jackom. Za socializmu bol plat, ako píše Radinko, okolo 1500 kčs a Tatra stála okolo 200 tisíc. Dnes však je priemerný plat okolo 20 tisíc (záleží od regiónu) a autá v luxusnej triede, kam Tatra patrí(la), začínajú od 2 mil.Sk. Takže ani dnes nie je podobné auto tak rýchlo dosiahnuteľné. Ešteže za komačov bola možnosť odkúpiť takéto auto od socialistickej organizácie za výhodnú cenu.
Do vtedajšej luxusnej triedy určite patrila aj Volga a Čajka a cena bola polovičná... Snažím sa dostať k tomu, že prečo.
- Maxono
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 688
- Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
- Kontaktovať užívateľa:
Na cenu Tatier 603/613 mám podobný názor ako ty. Áno, pre obyčajného človeka bola nedostupná, ale to sú aj autá dnes.
A o pohodlí sa dá tiež diskutovať. V Tatre 613 som ešte nikdy nesedel, ale tu vychádzam z tvrdení mnohých ľudí, ktorý Tatru veľmi chvália. Volha 24 oproti Tatre nemá žiadne bočné vedenie na sedadlách. Tatra má aj menší volant a zadok má odpérovaný pružinamy, zatial čo Volha listovými perami. Keď porovnám Tatru 603 a Volhu 21, tak prvé čo si všimnem je, že Tatra je podstatne viac pri zemi, ako Volha. Vo Volhe 21 sa sedí ako na koze (môže sa porovnávať s Ladou NIVA) a tým je horšia aj stabilita auta. Potom Volha má len 3 rýchlosti a podstatne slabší motor. Inak je to veľmi vyrovnaná konkurencia a odporúčaná cena Tatry pre súkromnú osobu je 100 000.-, pre organizácie 50 000.-kčs
A o pohodlí sa dá tiež diskutovať. V Tatre 613 som ešte nikdy nesedel, ale tu vychádzam z tvrdení mnohých ľudí, ktorý Tatru veľmi chvália. Volha 24 oproti Tatre nemá žiadne bočné vedenie na sedadlách. Tatra má aj menší volant a zadok má odpérovaný pružinamy, zatial čo Volha listovými perami. Keď porovnám Tatru 603 a Volhu 21, tak prvé čo si všimnem je, že Tatra je podstatne viac pri zemi, ako Volha. Vo Volhe 21 sa sedí ako na koze (môže sa porovnávať s Ladou NIVA) a tým je horšia aj stabilita auta. Potom Volha má len 3 rýchlosti a podstatne slabší motor. Inak je to veľmi vyrovnaná konkurencia a odporúčaná cena Tatry pre súkromnú osobu je 100 000.-, pre organizácie 50 000.-kčs
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
No možno preto, že že pokiaľ sa Volga vyrábala vo velkých sériách a bol v nej použitý motor, ktorý predtým fungoval snáď vo všetkom čo malo kolesá a nebolo ťažšie , ako 2 tony, tak u Tatry to iste neplatí.Okrem toho zmienená volga mala vďaka koštrukcii oveľa širšie uplatnenie ako Tatra z motorom vzadu, ktorá bola a je jednoúčelovým vozidlom, ak odhliadneme od zúfalých pokusov typu RZP, či SVRadinko napísal:Luxusné ojazdené auto za výhodnú cenu kúpiš úplne bežne aj v dnešných časoch, takže tu by som komančov nevelebil.Maxono napísal:Súhlas s jackom. Za socializmu bol plat, ako píše Radinko, okolo 1500 kčs a Tatra stála okolo 200 tisíc. Dnes však je priemerný plat okolo 20 tisíc (záleží od regiónu) a autá v luxusnej triede, kam Tatra patrí(la), začínajú od 2 mil.Sk. Takže ani dnes nie je podobné auto tak rýchlo dosiahnuteľné. Ešteže za komačov bola možnosť odkúpiť takéto auto od socialistickej organizácie za výhodnú cenu.
Do vtedajšej luxusnej triedy určite patrila aj Volga a Čajka a cena bola polovičná... Snažím sa dostať k tomu, že prečo.
- Lojzkův vnuk
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 265
- Dátum registrácie: 01 Jún 2006, 13:20
- Bydlisko: Kopřivnice
- Kontaktovať užívateľa:
Proč byla cena T603 dvakrát vyžší než u Volhy je jednoduché - právě proto aby s "Vládním vozem" netrajdal po ulicích kdajaký umělec který vydělává miliony na svých písničkách, taková Helenka je to dobrá holka, ale ty miliony co bere.... jak říkal jeden nejmenovaný soudruh ve svém proslovu o bojlerechRadinko napísal:Luxusné ojazdené auto za výhodnú cenu kúpiš úplne bežne aj v dnešných časoch, takže tu by som komančov nevelebil.Maxono napísal:Súhlas s jackom. Za socializmu bol plat, ako píše Radinko, okolo 1500 kčs a Tatra stála okolo 200 tisíc. Dnes však je priemerný plat okolo 20 tisíc (záleží od regiónu) a autá v luxusnej triede, kam Tatra patrí(la), začínajú od 2 mil.Sk. Takže ani dnes nie je podobné auto tak rýchlo dosiahnuteľné. Ešteže za komačov bola možnosť odkúpiť takéto auto od socialistickej organizácie za výhodnú cenu.
Do vtedajšej luxusnej triedy určite patrila aj Volga a Čajka a cena bola polovičná... Snažím sa dostať k tomu, že prečo.
Je fakt, že Helenka s Kájou by si stejně mohlio koupit 10ks T603 za tu cenu (ale ti by si už třeba zase ani nebékli) no a normálním smrtelníkům to zatrhli cenou a bylo to. Jak jednoduché
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní