Rozdíl mezi T613-1 a T613-2
- Muf
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 22 Dec 2005, 19:01
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha 2
- Kontaktovať užívateľa:
Rozdíl mezi T613-1 a T613-2
Jaké jsou rozdíly mezi jedničkou a dvojkou?
Dneska jsem byl s tou svojí 613-kou v servisu u p. Lamberta a ten mi tvrdil, že to, co mám, je předělaná dvojka, nikoliv jednička. Prý se to pozná podle toho, že dveře nemají na přední hraně díru pro vstup vzduchu na ofukování skel. A taky že prý číslo na štítku v kufru a vyražené číslo na podběhu v kufru se neshodují. Když jsem se díval do starého techničáku, tak tady píšou, že jedno z těch čísel (3099 - to je vytlačené na plechovém štítku), je číslo podvozku a to druhé, vyražené v podběhu (3218) je číslo karoserie... Tak jsem z toho jelen
Robert říkal, že tohle auto má původní karoserii. Tak nemá?
Jinak je to rok 78, prosinec. Nemá opěrky sedadel, má chromový budíky, československé brzdy, stříbrnou mřížku na zadním sloupku, a na předních dveřích má gumové výdechy jako na ofuk skla. Ale je fakt, že k tomu asi nevede žádný přívod, když v rámu dveří není ta trubka...
Ukazoval mi tam auto (sice skoro vrak) z roku 75. U něj taky bylo jiný číslo vyraženo na podběhu a jiný na štítku. Ale mělo jiný knoflíky na ovládání světel apod., v rámu dveří byla trubka k výdechům k bočním oknům. Tohle auto ještě mělo anglický brzdy a původní (ž/d)ravější motor.
Dneska jsem byl s tou svojí 613-kou v servisu u p. Lamberta a ten mi tvrdil, že to, co mám, je předělaná dvojka, nikoliv jednička. Prý se to pozná podle toho, že dveře nemají na přední hraně díru pro vstup vzduchu na ofukování skel. A taky že prý číslo na štítku v kufru a vyražené číslo na podběhu v kufru se neshodují. Když jsem se díval do starého techničáku, tak tady píšou, že jedno z těch čísel (3099 - to je vytlačené na plechovém štítku), je číslo podvozku a to druhé, vyražené v podběhu (3218) je číslo karoserie... Tak jsem z toho jelen
Robert říkal, že tohle auto má původní karoserii. Tak nemá?
Jinak je to rok 78, prosinec. Nemá opěrky sedadel, má chromový budíky, československé brzdy, stříbrnou mřížku na zadním sloupku, a na předních dveřích má gumové výdechy jako na ofuk skla. Ale je fakt, že k tomu asi nevede žádný přívod, když v rámu dveří není ta trubka...
Ukazoval mi tam auto (sice skoro vrak) z roku 75. U něj taky bylo jiný číslo vyraženo na podběhu a jiný na štítku. Ale mělo jiný knoflíky na ovládání světel apod., v rámu dveří byla trubka k výdechům k bočním oknům. Tohle auto ještě mělo anglický brzdy a původní (ž/d)ravější motor.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Dvojky se dělají až někdy od půlky roku 1980 a začínají číslem něco přes 4500, takže jednička je to zcela určitě. I rozdíly mezi číslem vozu a karosérie a též motoru odpovídají té době. Mám k dispozici na porovnání čísla několika stejně starých aut a nic nevzbuzuje pochybnost.
Všechny ty znaky jsou též v pořádku a odpovídají roku 1978. Akorát všechny jedničky by měly mít přepínače světel a ty tahové vypínače z bagru vyrobeny z pěnové gumy, tvrdý plast mají až dvojky a trojky. To jsou snadno vyměnitelné díly. Auto z roku 1975 má ale dalších xx odlišností.
Pokud není na dveřích otvor pro vstup vzduchu (byl by někde těsně nad horním pantem), s největší pravděpodobností byly vyměněny za novější, dvojkové. Dveře nejsou nijak číslovány, pouze je možné na nich někdy nalézt bílou křídou napsanou část výrobního čísla ještě z výroby. U dvojky a trojky se mi tyto znaky dochovaly, ale jinak je případná výměna mezi stejnými typy nezjistitelná. Na ten otvor ve dveřích samozřejmě navazuje vyústění ve sloupku a pokud tam tohle není, tak to by mohlo značit výměnu skeletu karosérie za dvojkový (osobně pochybuju), ale taky to mohl někdo odstranit. Také mám na jedničce už novější dveře, ale tohle se mi zachovalo, akorát to někdo ucpal těsnícím tmelem.
Mimochodem podle pamětníků je tahle ventilace úplně k ničemu...
Všechny ty znaky jsou též v pořádku a odpovídají roku 1978. Akorát všechny jedničky by měly mít přepínače světel a ty tahové vypínače z bagru vyrobeny z pěnové gumy, tvrdý plast mají až dvojky a trojky. To jsou snadno vyměnitelné díly. Auto z roku 1975 má ale dalších xx odlišností.
Pokud není na dveřích otvor pro vstup vzduchu (byl by někde těsně nad horním pantem), s největší pravděpodobností byly vyměněny za novější, dvojkové. Dveře nejsou nijak číslovány, pouze je možné na nich někdy nalézt bílou křídou napsanou část výrobního čísla ještě z výroby. U dvojky a trojky se mi tyto znaky dochovaly, ale jinak je případná výměna mezi stejnými typy nezjistitelná. Na ten otvor ve dveřích samozřejmě navazuje vyústění ve sloupku a pokud tam tohle není, tak to by mohlo značit výměnu skeletu karosérie za dvojkový (osobně pochybuju), ale taky to mohl někdo odstranit. Také mám na jedničce už novější dveře, ale tohle se mi zachovalo, akorát to někdo ucpal těsnícím tmelem.
Mimochodem podle pamětníků je tahle ventilace úplně k ničemu...
- Muf
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 22 Dec 2005, 19:01
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha 2
- Kontaktovať užívateľa:
No, dnes jsem na to koukal a pokud nejsem úplně slepej, tak levý dveře ani levej A sloupek nemá díru pro přívod vzduchu k okýnkům. Ale gumový výdechy tam jsou. Třeba změna technologie Možná ten čerstvej vzduch berou odjinud...
Sám bych na to ani nepřišel, ale upozornil mě na to p. Lambert a pak mě vzal k tý 75 a ukazoval mi, kde ta kulatá díra asi má bejt.
Zítra si pro to auto jdu, tak to ještě zkouknu. Třeba je to zakytovaný, když je to stejnak na pikaču, jak tvrdí Luboš
Spíš mi to příjde, že co kus tatry 613, to originál
Sám bych na to ani nepřišel, ale upozornil mě na to p. Lambert a pak mě vzal k tý 75 a ukazoval mi, kde ta kulatá díra asi má bejt.
Zítra si pro to auto jdu, tak to ještě zkouknu. Třeba je to zakytovaný, když je to stejnak na pikaču, jak tvrdí Luboš
Spíš mi to příjde, že co kus tatry 613, to originál
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Nevím, jestli tohle je zrovna nejlepší vyjádření. To auto stále procházelo vývojem a ten poslední velký balík změn, co se připravil ještě pro chromku, naběhl jednorázově až od typu T613-2. Týkalo se to zejména E1 motoru, maďarských přístrojů, ovládacích prvků, toho větrání oken, omezení chromů (mřížky, stěrače, popelníčky atd...) a dalších několika změn. Je možná sporné, jestli se na těch úplně posledních jedničkách z roku 1980 něco nového už ze dvojek neobjevilo, to se při kopřivnickém přístupu blbě vyvrací, ale o 3 roky dříve těžko...
- Muf
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 22 Dec 2005, 19:01
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha 2
- Kontaktovať užívateľa:
No, Roberte, nechal jsem:
- opravit topení, teď to už topí jak blázen. Vyměnil svíčku a trochu to pošteloval (prý si s tím někdo neodborně hrál )
- opravit startér, lépe řečeno vyměnit za repasovaný. Prý mu to repasuje nějaká firma z jižních Čech a prý jsou dobří. Povídal mi, že ani výměna za úplně nový startér neznamená 100% funkčnost. Že prý posílá na repasi i úplně nové kusy, prý to jsou "polský sra**y". Cena i s prací prý 2500
- seřídit karburátory, pokud je nebude třeba repasovat. Pokud ano, nechám to na jaro. Cena 500
- zvednout dveře řidiče, rám levých dveří totiž mlátí do B-sloupku. Pak bych tam nechal dát nové chromové obložení toho B-sloupku, má jich tam plný dvůr, jeden vrak tatry vedle druhýho a na všech se tohle zdá být OK
Pak se u něj chystám koupit rohy nárazníků (prý to nebude úplně hned), dal mi taky kouli na šaltpáku, chtěl jsem plastový znáček tatra mezi světla, ale zhodnotil, že tenhle je ještě slušnej a vymontoval ho je prý děsný.
Kromě toho jsme mluvili o zlobivém mechanismu zavírání PZ okna, které prokluzuje. Prý je to taky práce na teplé letní nedělní odpoledne, basu piva a nebýt nikým rušen. Pokud možno mít po ruce ještě ty samé dveře jako vzor, kudy to lanko vést.
Chtěl jsem taktéž koupit hever, ale když jsme to auto zkoukli zespoda, prý to tam někdo již vyvařoval a nevyrobil tam takové mističky, do kterých se ten hever dává. Takže prý hrozí, že hever udělá to auta díru, pokud je ten plech, kterým je to vyspravované, slabý.
To je prozatím všechno, na co jsem přišel. Krom toho se na jaře chystám nechat opravit korozi na haubně a v LZ podběhu, který je skrz. Byl jsem však již varován, že jakmile se do toho někdo pustí, je možné, že to bude na delší povídání
- opravit topení, teď to už topí jak blázen. Vyměnil svíčku a trochu to pošteloval (prý si s tím někdo neodborně hrál )
- opravit startér, lépe řečeno vyměnit za repasovaný. Prý mu to repasuje nějaká firma z jižních Čech a prý jsou dobří. Povídal mi, že ani výměna za úplně nový startér neznamená 100% funkčnost. Že prý posílá na repasi i úplně nové kusy, prý to jsou "polský sra**y". Cena i s prací prý 2500
- seřídit karburátory, pokud je nebude třeba repasovat. Pokud ano, nechám to na jaro. Cena 500
- zvednout dveře řidiče, rám levých dveří totiž mlátí do B-sloupku. Pak bych tam nechal dát nové chromové obložení toho B-sloupku, má jich tam plný dvůr, jeden vrak tatry vedle druhýho a na všech se tohle zdá být OK
Pak se u něj chystám koupit rohy nárazníků (prý to nebude úplně hned), dal mi taky kouli na šaltpáku, chtěl jsem plastový znáček tatra mezi světla, ale zhodnotil, že tenhle je ještě slušnej a vymontoval ho je prý děsný.
Kromě toho jsme mluvili o zlobivém mechanismu zavírání PZ okna, které prokluzuje. Prý je to taky práce na teplé letní nedělní odpoledne, basu piva a nebýt nikým rušen. Pokud možno mít po ruce ještě ty samé dveře jako vzor, kudy to lanko vést.
Chtěl jsem taktéž koupit hever, ale když jsme to auto zkoukli zespoda, prý to tam někdo již vyvařoval a nevyrobil tam takové mističky, do kterých se ten hever dává. Takže prý hrozí, že hever udělá to auta díru, pokud je ten plech, kterým je to vyspravované, slabý.
To je prozatím všechno, na co jsem přišel. Krom toho se na jaře chystám nechat opravit korozi na haubně a v LZ podběhu, který je skrz. Byl jsem však již varován, že jakmile se do toho někdo pustí, je možné, že to bude na delší povídání
- carlos
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 577
- Dátum registrácie: 14 Okt 2004, 17:35
- Tatry, ktoré vlastním: nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
-
z Al plexu hr. 0,5mm vyseknem medzikruh /vonk. priem 71,vnút. 61 mm/mám na to sekáč/s oboma kruhmi naraz/potom urobím prvý prelis /vložím do kruhového zveráku,priem 66mm a medzikružkom priem. 68 mm cez to prejdem,vznikne prvý lem/,vložím sklíčko/zbavím ho všetkej farby,potom do písmen tatra dám maliarsku vypalovaciu farbu ,pečem v trube cca hodinu pri 180st. potom dám červenu farbu a znova pečem,farba sa volá Waco a je ix dostat v portebáx pre umelcov .... v bratislave ju maju v auparku,cca 100sk 20ml/maju asi 50 odtienov/,do kružku vložím sklo, priložím zadnu stenu zo skrutkou a signovačkou zavrem, ako píšeš,len musím dat ine čeluste na signovačku/foto dodám/
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných