Armada CR koupi nakladni automobily Tatra

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Armada CR koupi nakladni automobily Tatra

Príspevok od užívateľa DRracer » 16 Júl 2005, 13:51

http://www.novinky.cz/ekonomika/60792-a ... endru.html

Kdyz odhlednu od hledisek typu "tatra je nejlepsi" postavenych predevsim na emocich, tak si stale myslim, ze je to dobra zprava. Kvalita tatrovacke konstrukce byla mnohokrat objektivne potvrzena, Tatra ma v ceske armade tradici a v neposledni rade to zajisti praci pro mnoho ceskych lidi.

A jaky je vas nazor ?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 16 Júl 2005, 15:21

Aby nedošlo k nedorozumnění, s tatrováckou kontrukcí ta dodávaná auta nebudou mít VŮBEC NIC společného, všechno to je přece Renault! Možná pár nepodstatných detailů tomu přidaly kdysi dnes už dávno zkrachovalé Roudnické strojírny a slévárny, ale sama tatra ani ň...

V Kopřivnici se na to nebude asi ani nic vyrábět, pouze se ta auta smontují z dovezených celků a přilepí se tam samolepka s logem tatra. :)

Užívateľov profilový obrázok
Thomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 585
Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Thomas » 16 Júl 2005, 15:29

Copak ta zakázka za 5 mld. bude výhradně na auta odvozená od tohoto typu? Určitě by tam mohly být zahrnuty klasické variace 815..

PeTro

Príspevok od užívateľa PeTro » 16 Júl 2005, 15:58

No myslím že medzi timi cca 550 vozidlami budú aj iné typy vozidiel Tatra, nielen Tatra R210.
Teraz mi tu leží doma článok o "vojenských novinkách" Terex Tatra predstavených na IDET 2005, a prezentácia typov bola vraj hlavne pre AČR, a že tých typov nebolo málo. Tak uvidíme.
:wink:

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 16 Júl 2005, 16:09

Lubos: ano, ve zprave se mluvi o nahrazovani PV3S - cemuz odpovida Tatra R210. Preci jen si ale myslim, ze predmetem dodavky budou i Tatrovky "s trubkou".

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 16 Júl 2005, 20:45

Uvidíme... :roll:

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 16 Júl 2005, 21:44

Neřekl bych, že armáda touží po 815kách :? Potřebují menší a mobilnější vozy. Pro 815ku je v armádě těžké najít smysluplné využití... :roll:

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 17 Júl 2005, 14:29

To Pedro: :shock: :shock: :shock: To myslíš vážně, tu tvoji odpověď, to jsi asi nepsal střízlivý, že? :? :evil:

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 17 Júl 2005, 14:51

Pedro: domnivam se, ze T815 a zejmena nejnovejsi T817 jsou i pro nasi armadu zajimave. Pokud bychom se ale bavili o prime nahrade PV3S, pak to urcite bude R210.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 17 Júl 2005, 22:15

Ja tuzim po 815-tke !!!

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 17 Júl 2005, 22:29

To Zdenek: Zcela střízlivý a na základě velice blízkých vztahů s AČR :) Jaké je podle Tebe strategické vojenské využití pro 815ky? Dejme tomu mostovka - kde a jak u nás využít mostovky, když nemáme ani úzké hluboké rokle, které by bylo třeba přemosťovat, ani bažiny ke zpevnění a naše řeky jsou jednak mělké s pozvolným břehem nebo tak široké, že si o mostě z náklaďáku lze nechat tak zdát... Na speciální nástavby á la PV3S(rádio, PAD, chem atd.) podobně jako na přepravu materiálu je 815ka zbytečně velká, těžká a hlavně neekonomická. No a o dnes možná nejběžnějším transportu vojáků vůbec nemluvím...

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 17 Júl 2005, 23:05

Pedro: a jaky je Tvuj nazor na T817 ?

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 18 Júl 2005, 10:06

V reálu jsem jí neviděl, ale T817 je zajímavější a víc vystihuje dnešní požadavky. A rozhodně je víc Tatra než R210 :) (až na to odporné chlazení :cry: ) Při její velikosti, dnes potřebné letecké transportovatelnosti a poměru pohotovostní a užitečné hmotnosti by mohla být moderní nástupkyní PV3S.

Jen bych tak na okraj soukromě zaplakal - proč nahrazovat PV3S??? Máme jich tolik, že by nám vystačily do konce světa, jsou tak jednoduché, že už to vojensky nemůže být lepší, z hlediska térénních jízdních vlastností jsou prověřené a máločím dostižitelné... No a že jsou na dnešní dobu trochu pomalé, hlučné a přehnaně čmoudíkovitě dýchavičné bych nebral při jejich určení jako tragédii 8)

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 18 Júl 2005, 10:12

Pedro: s Tvym hodnocenim PV3S souhlasim - problem je asi v tom, ze se nikomu dnes nechce delat re-motorizaci skoro pul stoleti starych vozu.

T817: pockat, tam neni vzduchac :shock: :?:

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 18 Júl 2005, 10:56

Podle specifikace představeného modelu by tam měl být montován 6ti válec Cummins... :cry:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 18 Júl 2005, 12:10

Co se tak divíte, tatra už léta žádné motory nevyvíjí a jen co už úplně přestanou plnit emisní limity ty stávající obstarožní výběhové T3-930, tak se s výrobou motorů v tatře úplně přestane.

Vzduchem chlazené motory??? Kde to žijete??? To už se dneska dává jen do levných travních sekaček a křoviňáků... :roll:

Pedro, v3s-ky mají i několikrát vyšší spotřebu dnes děsně předražené nafty. A co třeba pohodlí pro posádku? :o

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 18 Júl 2005, 12:55

Pohodlí pro posádku pravda není jako v T613 :D Na druhou stranu to je ale v duchu vojenského standartu maximální jednoduchosti - co na V3Sce není nemůže se rozbít a o tom by to mělo být!

Posilovač řízení, klima, automatická převodovka, výborné odhlučnění, měkké čalouněné pneumaticky odpružené sedačky... Bude hezké, když budou vojáci po dlouhém přesunu čistí, oholení, voňaví a odpočatí, ale... :D

A s tou spotřebou to úplně nechápu - PV3S má několikrát větší spotřebu než co? U vojenské techniky se dá na spotřebu nadávat vždy, ale proč zrovna u V3Sky, která jí má relativně příznivou příznivou???

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 18 Júl 2005, 13:53

To Pedro:
Ad 1: co se týče vojenského využití T815 - je třeba vzít v potaz, že T815 je v kategorii Těžký terénní automobil, kdežto PV3S a např. Zil 131 je v kategorii Střední terenní automobil. To vystihuje vše. A jak jsi uvedl tu mostovku - tak např. při povodních vojáci položili co vím já a co jsem viděl na vlastmí oči cca 10-12 pontonových mostů různých typů ( Jižní čechy, 2002). No a ty nástavby - přesně jak uvádíš RAD, PAD, ARS, atd, co mohu potvrdit ze svých skušeností, tak např. PV3S ARS-12M je bezva mašina ale již zastaralá a proto jsou(budou) nahrazovány ACHR-90 na podvozku T815. Toto je jeden z mnoha příkladů, kdy je záhodno vyměnit PV3S za T815. Existuje alevšak i taková situace, kdy je výhodnější PV3S než tatra - Taková rozvodna R-SU A na podvozku T815 4x4 je v terénu skoro na houby - Tatra je těžká (cca 15 tun), silniční pneu, není tam redukce, není tam naviják, nástavba snad z papundeklu, atd.. . To taková PV3S, která si za sebou táhne na přívěsu EC, tak s tou se vyjede téměř všechno.
Ovšem je jednoznačně jasné, že vyměňovat např. obyčejné valníky PV3S za tatry je zbytečné a neekonomické - t.j. výměna ano ale pouze v dané kategorii (viz víše). V tom se snad shodnem. .-)
Ad 2: Co se týče spotřeby tak PV3S má dle předpisu letní spotřebu 32 L a zimní je 37 L. Ovšem lze jezdit od cca 15-17 L/100km (seřízený motor, prázdná, lehká silnice) až po cca 45-50 L/100km ( náklad 5 tun, přívěs 4 tuny, těžká silnice).

Tominec
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 298
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Tominec » 11 Jan 2006, 11:16


Matyjas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Šumperk
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Matyjas » 11 Jan 2006, 19:41

Luboš napsal:
Aby nedošlo k nedorozumnění, s tatrováckou kontrukcí ta dodávaná auta nebudou mít VŮBEC NIC společného, všechno to je přece Renault! Možná pár nepodstatných detailů tomu přidaly kdysi dnes už dávno zkrachovalé Roudnické strojírny a slévárny, ale sama tatra ani ň...

Po více než půl roce mě zaujala výše uvedená svérázná tvrzení pro rekonstrukci původního, v malé sérii vyrobeného, vozu ROSS. Skutečně si i dnes myslíš,že je takhle jednoduché, projekt z poloviny 90tých let, dovést při plnění dnešních náročných požadavků do sériové výroby? Že invence kořivnických konstruktérů začala a skončila volbou umístění samolepky s logem Tatra?

Luboš napsal:

Co se tak divíte, tatra už léta žádné motory nevyvíjí a jen co už úplně přestanou plnit emisní limity ty stávající obstarožní výběhové T3-930, tak se s výrobou motorů v tatře úplně přestane.

Ani podle Tebe obstarožní
T3C-928-90 EURO III
objem 12667 cm3 ,výkon 300 kW /1 800 min-1 , točivý moment 2100 Nm/1000 min-1
který je vrcholem v nabídce (a ne dvanáctiválec T3-930) se nevyvinul sám od sebe.
A pokud se bude dařit konstruktérům měl by se letos objevit i motor rekonstruovaný k plnění limitů Euro 4 -viz.Tatrovák 9 nebo 10/2005.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 32 neregistrovaných