Rozměrový náčrtek - Tatra Beta
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
...a jeste jedna BETA! Bývalé vozidlo Městské policie Praha, již po odstranění znaků, nápisů a majáků...
Vzpomněl jsem si na článek o výrobě (a jejím tichém ukončení) Bety v Příboře, který jsem si před několika lety se zájmem přečetl v zapůjčeném MotorJounalu... (nemáte ho někdo, bylo tam dost fotek...)
V roce 1998 se nabízela verze s přepracovanou zadní částí jako provedení valník s plachtou (na hliníkových? bočnicích) a pojízdná dílna s velmi dobře přístupnou výbavou a miniponkem se svěrákem....
Vzpomněl jsem si na článek o výrobě (a jejím tichém ukončení) Bety v Příboře, který jsem si před několika lety se zájmem přečetl v zapůjčeném MotorJounalu... (nemáte ho někdo, bylo tam dost fotek...)
V roce 1998 se nabízela verze s přepracovanou zadní částí jako provedení valník s plachtou (na hliníkových? bočnicích) a pojízdná dílna s velmi dobře přístupnou výbavou a miniponkem se svěrákem....
automobilový benzin je daleko nebezpečnější a navíc toxickej......a vesele to do aut lejeme Příklad :bezpečnostní list
3 Údaje o nebezpečnosti látky nebo přípravku
3.1 Charakteristika
Podle zákona č. 356/2003 Sb. je tento výrobek klasifikován jako nebezpečná chemická látka. Automobilové benziny jsou extrémně hořlavou kapalinou klasifikovanou jako karcinogenní látka 2. kategorie, zdraví škodlivá.
Symbol: F+, T R-věty: 12-45-65-66-67
3.2 Nebezpečí pro lidské zdraví
Automobilové benziny jsou vzhledem k obsahu benzenu přesahujícímu 0,1 % m/m klasifikovány jako karcinogenní látka 2. kategorie. Jsou zdraví škodlivé – vzhledem k nízké viskozitě mohou při požití vyvolat poškození plic. Automobilové benziny místně odmašťují a dráždí pokožku. Jejich páry mohou působit narkoticky, způsobovat bolesti hlavy, žaludeční nevolnost, dráždění očí a dýchacích cest.
3.3 Nebezpečí pro životní prostředí
Působí škodlivě na vodu a půdu. Je třeba zabránit průniku automobilových benzinů do spodních a povrchových vod a kontaminaci půdy.
3.4 Nebezpečné fyzikálně chemické účinky
Automobilové benziny jsou extrémně hořlavou kapalinou s bodem vzplanutí pod -20 °C a začátkem destilace pod 35 °C. Jejich páry tvoří se vzduchem výbušnou směs. Produkt může akumulovat statickou elektřinu.
3 Údaje o nebezpečnosti látky nebo přípravku
3.1 Charakteristika
Podle zákona č. 356/2003 Sb. je tento výrobek klasifikován jako nebezpečná chemická látka. Automobilové benziny jsou extrémně hořlavou kapalinou klasifikovanou jako karcinogenní látka 2. kategorie, zdraví škodlivá.
Symbol: F+, T R-věty: 12-45-65-66-67
3.2 Nebezpečí pro lidské zdraví
Automobilové benziny jsou vzhledem k obsahu benzenu přesahujícímu 0,1 % m/m klasifikovány jako karcinogenní látka 2. kategorie. Jsou zdraví škodlivé – vzhledem k nízké viskozitě mohou při požití vyvolat poškození plic. Automobilové benziny místně odmašťují a dráždí pokožku. Jejich páry mohou působit narkoticky, způsobovat bolesti hlavy, žaludeční nevolnost, dráždění očí a dýchacích cest.
3.3 Nebezpečí pro životní prostředí
Působí škodlivě na vodu a půdu. Je třeba zabránit průniku automobilových benzinů do spodních a povrchových vod a kontaminaci půdy.
3.4 Nebezpečné fyzikálně chemické účinky
Automobilové benziny jsou extrémně hořlavou kapalinou s bodem vzplanutí pod -20 °C a začátkem destilace pod 35 °C. Jejich páry tvoří se vzduchem výbušnou směs. Produkt může akumulovat statickou elektřinu.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Radku, je trochu škoda, že se s tebou vůbec nedá normálně diskutovat na téma alternativních paliv, ale dokud nepochopíš, že pro většinu lidí představuje třeba výrazné omezení prostoru zavazadelníku nějakou tlakovou nádobou vážný či nepřekonatelný problém, tak to vůbec nemá smysl. A podobných nebo ještě závažnějších komplikací se vyskytuje u aut na LPG poměrně dost a nejsou to žádné prázdné fráze, všechno to jsou racionální argumenty, které mají značnou váhu při rozhodování.
Vždycky mne překvapí, jak si Luboš na jedné straně precizuje informace a shání kde-jaký blbý článeček, na druhé straně ale neváhá vařit z informací velmi povrchních. Už je to několikátý případ - nikdo tady nemluvil o elektromobilech, ale Luboš má zafixováno Beta-elektromobil a to mu stačí, aby mohl zasvěceně diskutovat.Luboš napísal:No jo, Radku, ale také se pochlub, kolik cyklů vydrží baterie a na kolik přijde jejich výměna...
Jen tak mimochodem, myslím, že elektrické Bety měly na rozdíl od Eltry už NiCd trakční baterie Saft, u kterých výrobce uvádí životnost v elektromobilu asi 100 000 km.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Fuj to jsem se lekl. Ještě že nepatřím mezi "většinu" lidí, ještě aby mě někdo někam škatulkoval a zařazoval. Tak sem s těmi racionálními argumenty....zeleninové přepravky s rohlíky už jsme probrali, onehdy, co tam máš dál? Samozřejmě pominu to, že nevíš o existenci automobilů, u kterých se tlaková nádrž nemontuje do zavazadlového prostoru........
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných