Strana 9 z 10

Napísané: 30 Apr 2007, 21:36
od užívateľa Zdicho
Nechápu, co vám vadí na asynchroňácích. Tahle rasová nenávist se mi nezamlouvá;)

Napísané: 01 Máj 2007, 11:51
od užívateľa Štěpán
Li pol 8Ah, 11,1V, 42A trvalý vybíjecí proud, váha 0,5Kg. 4 kusy budou stačit.

Napísané: 01 Máj 2007, 12:03
od užívateľa Eda
Zdicho napísal:
Tu zajet něco opískovat, tam něco zavézt pozinkovat, šup sem pár pytlů cementu no a pokud se do ní vleze motor T613, tak je to spečetěno;)
Vleze se včetně převodovky a výfuku naprosto v pohodě.
Odzkoušeno vícekrát u Vaška 8)

Napísané: 01 Máj 2007, 16:12
od užívateľa ladis
Zdicho napísal:Ano, jsou v ní 2x 80 kW asynchronní motory + bateriová základna.
Proč baterie stary? Co třeba Andromeda?
Zdicho napísal:Řídící soft běží na OS/2.
Doufám, že řízení střídače běží v kernel módu, jinak to musí být příšerné ;-)
Zdicho napísal:Tu zajet něco opískovat, tam něco zavézt pozinkovat, šup sem pár pytlů cementu no a pokud se do ní vleze motor T613, tak je to spečetěno;)
T613 s dvouosým přívěsem naprosto vyhovuje...
Zdicho napísal:Nepotřebuji jako Ladis T813 S1 drtikol, abych si dovezl občas pár cihel:D
Fakt blbé poznámky :evil:
Ambiciózní tajemníček napísal:Proč ne asynchronní motory, Stevo? Asynchronní motor je levnější a lehčí než stejnosměrný, žádné kroužky, žádné uhlíky, je přetížitelný, má velmi plochý průběh momentu.
Nemyslíš absenci komutátoru (nikoliv kroužků), tedy nejporuchovější části stejnosměrného stroje? Přetižitelností myslíš co? U trakčního motoru bych si přál, aby dokázal dodávat větší moment než jmenovitý a to splňuje pouze stejnosměrný sériový stroj. Vhodným řízením lze sice vylepšit použitelnost asynchronního elektromotoru pro trakční účely, ale jeho hlavní výhodou stále zůstává pouze jednoduchost a cena. Existuje ovšem jedno zajímavé technické řešení; použít disk kola jako kotvu na krátko. Na výhody a nevýhody jistě přijde každý sám. Nevýhody prosím popisujte včetně návrhů řešení ;-)
Stevo napísal:AT: a synchron ma nebodaj kruzky?
Jsou i jiné asynchronní elektromory než s kotvou na krátko, třeba asynchronní elektromotory kroužkové a ty, jak už název napovídá, nebodaj krúžky majú.

Napísané: 01 Máj 2007, 17:15
od užívateľa Stevo
ladis: LOL. Nemal by si brat zas vsetko tak vazne. A premna-zamna nech si zdicho z tych asm spravi aj podsynchronnu kaskadu na ovladanie zadneho stieraca spz :wink:
zdicho: Tie vevericky mu to nikdy nezabudnu!

Napísané: 01 Máj 2007, 20:45
od užívateľa Zdicho
:D

Napísané: 02 Máj 2007, 08:47
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Přetížitelnost jsem myslel momentovou - například rozjezd s vozidlem bez spojky. Na absenci komutátoru (jako je u stejnosměrných motorů) jsem samozřejmě také myslel jako na výhodu, jen jsem to tam nešikovně formuloval.

Re: Rozměrový náčrtek - Tatra Beta

Napísané: 31 Júl 2011, 00:50
od užívateľa míla 81
Trochu přeruším vaši debatu svoji prosbou:
nemáte někdo prosím výkres, náčrtek, kresbu nebo foto rámu automobilu Tatra Beta???
Předem děkuji !!!

Re: Rozměrový náčrtek - Tatra Beta

Napísané: 10 Aug 2011, 21:01
od užívateľa míla 81
Koukám...reakce žádná, to bude asi těžké shánění, co?
Ani Katalog náhradních dílů či Servisní příručka by se nenašla??

Re: Rozměrový náčrtek - Tatra Beta

Napísané: 10 Aug 2011, 21:42
od užívateľa radek
Vřele doporučuji si napřed zjistit, z čeho a za jakých podmínek Beta vznikla, kolik jich bylo vyrobeno a za jakých událostí byla výroba zastavena a zrušena, pak bude zbytečné psát tu něco o dokumentaci, katalogu ND či příručce :-D :-D :-D

Re: Rozměrový náčrtek - Tatra Beta

Napísané: 15 Aug 2011, 22:08
od užívateľa Luboš
To k tomu výrobce opravdu nedodával ani návod?

Re: Rozměrový náčrtek - Tatra Beta

Napísané: 22 Aug 2011, 22:14
od užívateľa míla 81
Jasně Luboši, ke každému vozidlu byla při prodeji mimo dokladů k vozidlu také příručka "Návod k obsluze". Smluvní servisní místa na záruční a pozáruční opravy (bylo jich v republice 8, co jsem zatím zjistil) měla od výrobce servisní manuál a katalog náhradních dílů. Jeden takový smluvní servis byl dokonce i u nás (VAD), ale šlo to do soukroma a všechno co se týkalo vozidel Tatra Beta se ztratilo. Jestli se to vyhodilo, nebo si to odnesl někdo "na památku", se už asi nezjistí.
Myslím, že kdybych se tam dnes s tou Betou objevil, tak mě ani nevezmou.

Proto jsem hodil poptávku sem, jestli to někomu třeba neleží v šuplíku......

Re: Rozměrový náčrtek - Tatra Beta

Napísané: 30 Aug 2011, 23:04
od užívateľa OTO
Zdravicko. Musim Vám povedať že môj najlepší kamoš si pred 2ma rokmi zaobstaral v UH ,,Betku" z motorom Hyundai a fakt to letí ako raketa. Za ten čas s ňou urazil trasu PRAHA-ROŽŇAVA-PRAHA minimálne 50 krát + asi 20tis km mimo tejto trasy a spotreba bola vždy na úrovni 8-9l/100km. Sranda je že ono to papá rovnako keď je naložená alebo prázdna. Jej púť sa skončila túto jar 2km pred konečnou , keďže predné pružiny sa nadobro presťahovaly do motorového priestoru, proste sadla na ksicht :? Pustíme sa do nej až budúce leto. Je enormne prehrdzavená prakticky všade , kde je kov. Asi 70% rámu budeme musieť rekonštruovať. Nechápem ako to doteraz vydržala pokope.

Re: Rozměrový náčrtek - Tatra Beta

Napísané: 05 Sep 2011, 22:14
od užívateľa míla 81
Je enormne prehrdzavená prakticky všade , kde je kov. Asi 70% rámu budeme musieť rekonštruovať. Nechápem ako to doteraz vydržala.....

Přesně jako ta moje, Oto. Proto sháním nějakou dokumentaci, aby se to lépe rozdělávalo a opravovalo. Ty rámy totiž nebyly nijak kvalitně ošetřené barvou, natož aby to vidělo nějaké to pozinkování. Co mi tady říkali v servisu....obvykle to bylo stříknuté jen základovkou.....

Re: Rozměrový náčrtek - Tatra Beta

Napísané: 08 Sep 2011, 22:37
od užívateľa OTO
Takto vyzera ,,Betka" odspodu :?

Re: Rozměrový náčrtek - Tatra Beta

Napísané: 08 Sep 2011, 22:43
od užívateľa OTO
http://www.youtube.com/watch?v=yOZNcNMOkas a takto vyzera-la ked si este vyrazala.....ale este bude :evil:

Re: Rozměrový náčrtek - Tatra Beta

Napísané: 09 Sep 2011, 15:49
od užívateľa Eda
Já bych zkusil poprosit o pomoc s výkresy firmu Mende v Kopřivnici, která na betu dodává i myslím veškeré laminované dílce.
www.mende.cz

Po výkresech jsem vyhlásil pátrání, ale asi se nedochovali v elektronické podobě. V papírové jsou určitě v archivu.

Re: Rozměrový náčrtek - Tatra Beta

Napísané: 09 Sep 2011, 23:30
od užívateľa míla 81
Už jsem je kontaktoval, dostali prý jen formy, dokumentaci žádnou.....

Re: Rozměrový náčrtek - Tatra Beta

Napísané: 12 Sep 2011, 09:22
od užívateľa radek
Já nevím jak to napsat jinak.....asi nakreslit? Beta je "papírově" a "dokumentačně" naprosto typický produkt českého šlendriánu, nekompetentnosti a nesystémovosti. Dokumentace ani v uceleném rozsahu ZTP neexistuje, natož aby existovala výrobní, výkres rámu byl dokreslovaný tužkou, gumovaný a upravovaný ručně, vylepený na zdi, přípravek na rám vyvezli z Příbora do kovošrotu když uklízeli, dílenská příručka ani katalog náhradních dílů neexistuje - nikdo je nezpracoval ani nevydal, existuje pouze klasický návod k obsluze zpracovaný propagačním oddělením a do jisté míry univerzální servisní sešit, po vzoru hyudaie, se seznamem dealerů a servisů hyundai, kteří mohli Bety prodávat a servisovat. Kopyta na karoserii skončily u Mendeho, dokumentaci k zadní nápravě spálili v Trnavě na dílně v kamnech s smlouvu o kontraktu mezi Ing. Soudkem a importérem Hyudaie o dovozu powertrainů sežraly myši :-D

Re: Rozměrový náčrtek - Tatra Beta

Napísané: 12 Sep 2011, 13:25
od užívateľa Roman Maďar
Toto sú zistenia hodné Ružového Pantera :-)