Spínací skříňka T700
Re: Spínací skříňka T700
trochu offtopic ale...
... Ked si pozriete jpg od Milosa s T613 a T700 a porovnate ho s Naszravalovym, je jasne, ze pouzity editor je rovnaky...
Milos a ty si trochu uvedom ze sedmikilo sa fakt nemusi kazdemu pacit... Tak ako sa nie kazdemu pacia prispevky Naszravala.
... Ked si pozriete jpg od Milosa s T613 a T700 a porovnate ho s Naszravalovym, je jasne, ze pouzity editor je rovnaky...
Milos a ty si trochu uvedom ze sedmikilo sa fakt nemusi kazdemu pacit... Tak ako sa nie kazdemu pacia prispevky Naszravala.
Re: Spínací skříňka T700
No a co tim chtel basnik rict?Navic me se sedmikilo taky nepaci Ergo.Viz vyse.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
Nemusíš se omlouvat, jsem rád, že ti to pomohlo.kovoo napísal:sory ale nemôžem si pomôcťehm, mno, no gravitácia je niekedy sviňa...nelenil jsem a oprášil olovnici a metr ke změření vzájemné polohy volantu a pedálů vůči sedadlu...
a ten obrázok nemá chybu
ale ono celé vlákno sa pekne vyvíja
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
Tak vám nevím. Myslel jsem si, že poloha pedálů u T613 a T700 je shodná, ale asi jsem se mýlil. Podle fotografií to vypadá, že naopak T613 má spojkový pedál nevhodně více vpravo. Zřejmě v omezených nákladech na facelift se přeci jenom našla i nějaká ta koruna na vylepšení polohy pedálů. Beru to ale s rezervou, jsem si vědom, že fotky mohou zkreslovat.
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
ano, v 700fke, pravdepodobne rozšírili stredový tunel, tak museli posunút aj pedále...., dobrý postrech... som to vždy hovoril , že chcem 700fku... nevymení niekto?
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
ináč rozhodujúce je pohlad zospodu PA150406.JPG , ked je vidiet, že u mna v aute osa volantu je mimo....
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
Já tedy nevím, ale mně nikdy nepřipadlo, že by T613 měla nějak nevhodně umístěné pedály.
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
Kdybyste mi to neřekli, tak jsem si ani nevšiml, že volant ani pedály nemám v ose, takže to asi zas taková tragédie nebude...
Tipuju, že Radek si teď pedály přesouvá, aby náhodou neměla ta vošklivá sedmistovka něco udělané lépe, než jeho T613-all in one
Tipuju, že Radek si teď pedály přesouvá, aby náhodou neměla ta vošklivá sedmistovka něco udělané lépe, než jeho T613-all in one
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
Michale, s Tebou bych sázet nechodil, máš špatné tipy, to bylo značně prodělečné konání . Mě je poloha pedálů počínaje T613M75 a konče T613M97 zcela u zadní části těla a věz, že nebudu plýtvat časem, technickými prostředky a invencí na nějakou kovařinu ohledně přesunu pedálů. I kdybych je přesunul až ke spolujezdcovi nebo dozadu pod zadní okno, zemědělské ovládací síly se tím stejně nezmění, což já považuji za mnohem zásadnější nedostatek, než jejich posunutí pár cm od pomyslného středu volantové hřídele. A div se, ani nebudu prodlužovat spodní hranu palubní desky směrem k pedálům, abych tak vytvořil všem v letech 1995 až 2001 platným EHK předpisům odporující uspořádání pracoviště řidiče, tak jak to má zde všeobecně uctívaný nedodělek ze závěru výroby osobních OA v Kopřivnici . Chápu že zamezení pohledu na konzolu pedálů a volně visící dráty bylo přednější a lépe "omlouvalo" prodejní cenu než řešení něčeho podle předpisů, výjimky ze zákonů a vyhlášek má v TP prakticky jakákoli T613, model T700, postavený a provozovaný na homologacích T613-4 z roku 1991 nevyjímaje......
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
Věřím, že T700 má výjimky, ale v TP (jestli tedy myslíme velký techničák) nemám napsanou ani jednu výjimku. Zřejmě to úředníci zajistili jinak.
K poloze pedálů souhlasím, že se nejedná o zásadní problém. Avšak jen do určité velikosti odchylky od běžného standardu. Po překročení rozumných hranic nohy naučené z „normálních“ aut v rychlých krizových situacích reflexivně zamíří do patřičného místa a zachytí při tom o pedál, který se neměl stát cílem. Nebo správný pedál trefí, ale jen okrajem boty, který se může svézt. Myslím si, že takový případ se u současných vozidel těžko hledá a že i T613 je v rozumném rozmezí. Mohu ale uvést příklad dvou aut, která byla opačným extrémem a s uvedenými problémy jsem se proto opravdu při přesedlávání mezi nimi setkával. Byla to stará Oktávka a Š100. Oktávka měla v oblasti pedálů široký střední tunel skrývající převodovku a vzhledem k tomu, že přední náprava byla hodně vpředu, mohly být pedály vytlačený doleva. U Š100 byla situace opačná – úzký středový tunel a široký podběh blízko řidiče. Pedály byly proto umístěny více vpravo. Nepamatuji se, zda se tato vozidla lišila o celou pedálovou rozteč, nebo jestli to bylo méně či snad dokonce více, ale dobře si vzpomínám, jak jsem skutečně občas zavadil o sousední pedál nebo jak se mi nelíbilo našlápnutí brzdy jen půlkou boty. A to že to tenkrát vadilo podstatně více než dnes u přeposilovaných brzd. Noha při větších silách musela mít jistější polohu.
Je tedy jasné, že nemá smysl, aby Radek překopával polohu pedálů a od Michala H. to jistě bylo jen popíchnutí z legrace. Ale čistě hypoteticky, kdyby někdo chtěl překopat pedály, jistě by se podařilo i zmenšit ovládací silu na spojce taktéž podle T700. Přiznejme, že i zde se něco málo podařilo vylepšit.
K poloze pedálů souhlasím, že se nejedná o zásadní problém. Avšak jen do určité velikosti odchylky od běžného standardu. Po překročení rozumných hranic nohy naučené z „normálních“ aut v rychlých krizových situacích reflexivně zamíří do patřičného místa a zachytí při tom o pedál, který se neměl stát cílem. Nebo správný pedál trefí, ale jen okrajem boty, který se může svézt. Myslím si, že takový případ se u současných vozidel těžko hledá a že i T613 je v rozumném rozmezí. Mohu ale uvést příklad dvou aut, která byla opačným extrémem a s uvedenými problémy jsem se proto opravdu při přesedlávání mezi nimi setkával. Byla to stará Oktávka a Š100. Oktávka měla v oblasti pedálů široký střední tunel skrývající převodovku a vzhledem k tomu, že přední náprava byla hodně vpředu, mohly být pedály vytlačený doleva. U Š100 byla situace opačná – úzký středový tunel a široký podběh blízko řidiče. Pedály byly proto umístěny více vpravo. Nepamatuji se, zda se tato vozidla lišila o celou pedálovou rozteč, nebo jestli to bylo méně či snad dokonce více, ale dobře si vzpomínám, jak jsem skutečně občas zavadil o sousední pedál nebo jak se mi nelíbilo našlápnutí brzdy jen půlkou boty. A to že to tenkrát vadilo podstatně více než dnes u přeposilovaných brzd. Noha při větších silách musela mít jistější polohu.
Je tedy jasné, že nemá smysl, aby Radek překopával polohu pedálů a od Michala H. to jistě bylo jen popíchnutí z legrace. Ale čistě hypoteticky, kdyby někdo chtěl překopat pedály, jistě by se podařilo i zmenšit ovládací silu na spojce taktéž podle T700. Přiznejme, že i zde se něco málo podařilo vylepšit.
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
Ja jsem se spinaci skrinkou spokojenej... jen kdyby ta krava sla normalne vymenit
havrla
havrla
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
RadeK: zemědělské síly na pedálu a žádná posilofač ZF - toť učiněný balzám na naše vetché svalstvo, nemyslíš. Když jsem měl 4ku říkali mi v ulici Ramérkúldbo. Golf - jaguar - škoda fabia junior - škoda 120, to z nás muže v důsledku světové recese orající zem pro ertleplečku holou rukou před panelákem nezrobi! To teda ne - e.
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
Moje tatra je zvláštní tím, že spojkový pedál jde velmi snadno. Mnohem snadněji než u jiných tater, v podstatě o ní vůbec nevím. Asi tam mám trpaslíka, který mi s ní pomáhá. (A mimochodem, nejtužší spojku jsem v osobním autě zažil u BMW.)
Co mě ale drásá, je volant, ten mi jde pro změnu extraztuha. Stoje na brzdách s ním u stojícího auta skoro neotočím, takže když potřebuji v kopci vytočit plný rejd, používám ruční brzdu...
Co mě ale drásá, je volant, ten mi jde pro změnu extraztuha. Stoje na brzdách s ním u stojícího auta skoro neotočím, takže když potřebuji v kopci vytočit plný rejd, používám ruční brzdu...
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
Jak tu již radí Eda, není to Michale prý závada, ale speciální featura od výrobce, aby se řidič udržel v tělesné kondici. Tento systém je navíc tak vymakaný, že když jde některý z prvků až příliš podezřele lehce, systém sám přitvrdí ovládání jiného prvku, aby péče o svalstvo zůstala zachována. Kam se hrabe MB "S" klasse s masážníma sedačkama.....
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
a mne ide spojka krásne ľahko, volant točím dlaňou, prevody radím dvoma-troma prstami.
Čo je s mojím bábätkom zle? Podotýkam že to je celé dobré auto. starané, pestované, udržiavané.
Moje proste
Čo je s mojím bábätkom zle? Podotýkam že to je celé dobré auto. starané, pestované, udržiavané.
Moje proste
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
Mojžo neměj strach,tvá Tatřička je naprosto v pořádku. Stejné pocity z ovládání T613-3 mám i já.Žádné námitky nemám ani k ergonomii tria sedadlo-pedály-volant a to vše ,prosím, zvládám bez zvláštních fyzických předností.
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
To som rád že nie som jediný. Dnes som nejaké kilometre natočil a znova som si vravel ako príjemne je rozostavané trio volant - sedadlo - pedále. Je výborné, ako sa dá oprieť lakeť o dvere a len tak si krútiť volantom v polo-ležiacej pozícii.
Tie brzdy majú výbornú progresívnosť a spojka v kombinácii s dobrým motorom umožňuje úplne zamatové rozjazdy.
Znova a opäť som bol veľmi spokojný.
Juj a tá pretáčavosť v zákrutách, to je paráda. Veľmi sa bavím Také anti-boredom assistant.
Neviem si šestotrinástku vynachváliť.
A som rád že v tom nie som sám
Tie brzdy majú výbornú progresívnosť a spojka v kombinácii s dobrým motorom umožňuje úplne zamatové rozjazdy.
Znova a opäť som bol veľmi spokojný.
Juj a tá pretáčavosť v zákrutách, to je paráda. Veľmi sa bavím Také anti-boredom assistant.
Neviem si šestotrinástku vynachváliť.
A som rád že v tom nie som sám
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
No, já když měl pneumatiky, které stály zcela za hovno, tam šel volant taky krásně a přetáčivé to bylo také až moc...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
[quote="michal heky"]Moje tatra je zvláštní tím, že spojkový pedál jde velmi snadno. Mnohem snadněji než u jiných tater, v podstatě o ní vůbec nevím. Asi tam mám trpaslíka, který mi s ní pomáhá. (A mimochodem, nejtužší spojku jsem v osobním autě zažil u BMW.)
quote]
Věřím a nedivím se. Já jsem se zase setkal se sedmikilem, kde jsem byl naopak šokován velkou tuhostí spojky. Může to být tím, že byly pracovní válce několika průměrů ( 22, 25, 28) a ač byly původně určeny konkrétnímu typu nebo modelu, dají se s nimi dělat čachry machry.
quote]
Věřím a nedivím se. Já jsem se zase setkal se sedmikilem, kde jsem byl naopak šokován velkou tuhostí spojky. Může to být tím, že byly pracovní válce několika průměrů ( 22, 25, 28) a ač byly původně určeny konkrétnímu typu nebo modelu, dají se s nimi dělat čachry machry.
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spínací skříňka T700
Ja mám nové pneumatiky, teda... nové nie najazdené majú do 6000 kilometrov, kupoval som ich na jar
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných