Strana 9 z 11

Napísané: 08 Nov 2007, 09:14
od užívateľa Roman Maďar
Páni , skutočne by mi ani vo sne nenapadlo, že podtlaková regulácia predstihu tak úzko suvisí s letnými a zimnýmí pneumatikami :wink: .Ako vidno, človek sa do smrti učí. Dakujem vám , teraz už budem vedieť, že ak mám problém s podtlakovou reguláciou predstihu, treba najprv skontrolovať , aké je ročné obdobie a či mám správne pneumatiky, poprípade aj v ktorých lokalitách sú v zime udržované cesty. Zdá sa , že skutočne platí, že všetko so všetkým suvisí. :lol: Predpokladám, že pri odvzdušnení brzd, treba najprv skontrolovať bezpečnostné pásy a pri oprave bufíka, treba skontrolovať funkciu stieračov atd. Vskutku excelentné 8)

Napísané: 08 Nov 2007, 09:15
od užívateľa Roman Maďar
D.A. napísal:Všechno, co bylo ve výše uvedených příspěvcích napsáno, je svatá pravda, jako že basák hraje dole a výškáč zase nahoře!
samozrejme za predpokladu, máš dostatok oleja v prevodovke :lol:

Napísané: 08 Nov 2007, 09:36
od užívateľa Štěpán
Z5 k tématu:

poznáte někdo z obrázku jestli je to staré nebo nové sání? Tj jestli je to sání spoluprachjící s podtlak regulací předstihu?

Napísané: 08 Nov 2007, 12:07
od užívateľa radek
Je to "nové" sací potrubí a něm podložky s obtokem vzduchu, pokud dobře vidím, a opět opakuji, tvar sacího potrubí nemá na spolupráci/nespolupráci s podtlakovou regulací předstihu pražádný vliv......

Napísané: 08 Nov 2007, 13:16
od užívateľa D.A.
Jestli to náhodou není ten bájný díl, který se "nechá", nebo "nenechá" donutit ke spolupráci. Já to nepoznám, cit pro to mají jenom v Prahéééé.

Napísané: 08 Nov 2007, 13:32
od užívateľa Štěpán---
asi se to sání změnilo nezávisle na podtlak regulaci dřiv. Možná při přechodu z normálních motorů na E?

Napísané: 08 Nov 2007, 13:43
od užívateľa radek
V Prahééé? To nevím, jsem od ní dost daleko. Už jsem to tu někde psal, ano sání se změnilo s dalšími úpravami při přechodu na modifikace "E". Podtlaková regulace předstihu se zavedla až mnohem později.

Napísané: 08 Nov 2007, 17:06
od užívateľa Mirek
ziza napísal: jednaapůl milionu ujetých km .........45 let odjezdil s tím a na TOM, co právě bylo. ... A když to klouže, tak to klouže všem. Víc ovšem těm, kteří nemají ještě dost zkušeností a z nich plynoucí pokoru k plynu, brzdám a volantu. Mám takové neblahé tušení, že místo pokory ke stavu silnice jim "zimní" guma spíš přídá jen nezdravé sebevědomí a nemístnou důvěru.
Nikdy jsem nenapsal a ani si nemyslel, že zimní guma zachrání všechno. Nemám odježděnou desetinu toho co ty ale i kdybych měl, nevidím důvod proč zbytečně hazardovat v zimě na letních gumách. Ani hromada zkušeností nenahradí adekvátní pneumatiku.S pokorou samozřejmě souhlasím, bez toho to opravdu nejde.

Napísané: 08 Nov 2007, 17:25
od užívateľa Stevo
Ja sa vratim este k tym zimakom. Pred 45 rokmi bola trosku ina dopravna hustota, a ine vykony. Dnes kazdy nahana sekundy a tlaci kolko to da.
To, ze zimne pneu niesu vseliek je samozrejme kazdemu normalne zmyslajucemu cloveku jasne, ale nezabudnite ze rozdiel v brzdnej drahe len 2m znamenaju bud "fuha, tentoraz to bolo tesne" alebo "no do ****".
Len minuly rok sme brzdili z +-10kmh rovnakej rychlosti na konci kolony. Ja som 2 tony zastavil s prehladom, zamnou 1.7t zastavilo tiez bez jedineho pisknutia, ale tretia tonova fabia na letnych barumoch piskala 8m kym zrusila o moj zadok toho medzi nami. Nevravim ze keby mal zimne sa to nestane, ale obe auta by odisli z miesta nehody po vlastnej osi.

Napísané: 08 Nov 2007, 18:34
od užívateľa Sedo
Stevo napísal:Len raz by domna nedobrzdil zkušeny, osvětovy sofer preto lebo mal letne gumy v zime, a svoje padne argumenty by mohol tukat lavym ukazovakom sestrickam na kramaroch.
Semtam mam fakt pocit ze niektorym ludom tuto nemali dat ani len obciansky preukaz, nieto este vodicak a pravo volit.
No dufam, ze to nebudem ja. :roll:

Napísané: 08 Nov 2007, 19:07
od užívateľa čadík
Taky se teda vrátím k "mezivloženému" tématu:
Mám dojem, že počátek "mezidiskuze" zapříčinil odpor k právně závaznému obouvání zimních pneu v termínu od do. A že všichni diskutující respektovali vhodnost zimních pneu do skutečně zimních podmínek.
On se totiž opakuje úplně stejný vývoj jako u celodenního svícení vozidel - protože většina řidičů neuměla definovat sníženou viditelnost (nejen déšť, šero, ale i naše vozidlo jedoucí za dne v zimním období "po směru svitu sluníčka" vidí protijedoucí řidič mnohdy za snačně snížené viditelnosti), zavedlo se povinné svícení "od stolu" po dobu "zimního" času a asi problém přetrvával nadále, když dnes je pro všechny případy svícení trvalé. Jak závažný je to asi problém vidíme i v sankci s přiděleným jedním trestním bodem...
Takže se možná dočkáme i podobného vyřešení zimních pneu (co takhle 3 trestné body?) a tak někteří budou celoročně jezdit na zimních a bude-li takových více, budeme časem uvažovat o povinném zavedení letních... perpetum mobile!

P.S. Trochu k té osvětě: Osobně mě štve například "důsledné svícení zadní mlhovkou přesně podle zákona" v husté mlze u i všech vozidel jedoucích v koloně, byť kromě posledního vozidla (kde to má ten zákonem míněný smysl) jsou všichni řidiči intenzivní červenou mlhovkou "jen" oslňováni... Zkuste si tímto způsoben urazit po D1 třeba 25km padesátikilometrovou rychlostí po celodenní náročné šichtě... zkrátka bezpečnost především!
Stevo napísal:Len raz by domna nedobrzdil zkušeny, osvětovy sofer preto lebo mal letne gumy v zime, a svoje padne argumenty by mohol tukat lavym ukazovakom sestrickam na kramaroch...
Jsem přesvědčen, že nedobrzdil-li by někdo za Tebou, nebudeš vůbec řešit zda má letní nebo zimní gumy a rovnou mu "ručně" vpálíš jaký je ***** či *****, který neumí vůbec jezdit.... :o :x 8)

Napísané: 11 Nov 2007, 13:09
od užívateľa ladis
Od včerejška napadlo 25cm sněhu a není prohrnutá hlavní na Trutnov ani na Hostinné. Rozdíl mezi zimní a letní pneumatikou Michelin spočívá v tom, zda-li se dostanu nebo nedostanu domů. Na letních jsem ani nevyjel z parkoviště (vozidlo má ASR). Svině kapitalistické! Ani celoročně použitelné pneumatiky neumí udělat. Tím pochopitelně nechci, zvláště Lubošovi, bránit v dalším theoretizování na téma "zimní gumy" ;-). A přestože mě dokáže naštvat člověk, který zablokuje v kopci silnici, protože "vono to nějak klouže", stavím se zásadně proti zákonem dané povinnosti použít zimní pneumatiky. Nemáme na to dost soudné úřednictvo a taková věc se pak snadno stává bičem.

A co takhle Akce citrus?

Napísané: 11 Nov 2007, 13:19
od užívateľa MarekK
OK zorganizujeme akciu citrus!! a luboš príde na letných... tu v ol by som našiel aj plac

Napísané: 11 Nov 2007, 15:46
od užívateľa Luboš
Lídisi, s fábií bych z garáže kolikrát nevyjel asi s řetězi a to nemusí být ani sníh. ASR je velmi neinteligentní systém a pro úspěšný pohyb je někdy nezbytné ho vypnout!

Jediné auto, co mám ještě obuté na "letních", je bohužel už zazimované a není už pojištěné, tak tohle slíbit nemohu. Kdy ten citrusek hodláte pořádat?

Napísané: 11 Nov 2007, 19:14
od užívateľa ladis
Luboši ty z toho děláš školkaportál. ASR funguje skvěle, dokonce tak, že ho vypínám jen když chci blbnout. Na tom zcela rovném parkovišti jsem to pochopitelně také zkoušel. Jak říkám, klidně zůstaň u theorií. Potom tam ovšem nezapoměň zahrnout vliv zimních pneumatik na ASR neboť po přezutí žádné problémy nepozoruji.

Marek, akci citrus bych uspořádal ve Vrchlabí. Luboš to má kousek a konečně uvidí sníh. A já konečně uvidím jak se jezdí na letních po sněhu. Luboši, nezoufej, že už máš zazimováno (konečne jsem pochopil, proč ti stačí letní gumy). Aut je tady dost a specielně pro tebe jedno přezuju, ať se můžeš vytáhnout.

Navrhoval bych výjezd na Špindlerovu boudu, s malým výletem na běžkách. Sněhu je i dole dost :-)

Napísané: 11 Nov 2007, 19:56
od užívateľa Luboš
Na jedničce mám pořád ještě univerzální OR38, to by stačilo, ne? S nimi jsem kdysi jezdil na sněhu úplně běžně a žádná tragédie to nebyla. Ovšem nevidím důvod, proč to pro jízdu do hor nepřezout na M+S, pro tuhle tatru obuté disky mám, pro tu zazimovou čtverku bohužel nesedí rozteč...

Napísané: 11 Nov 2007, 20:42
od užívateľa radek
Tak jsem právě zkouknul výsledky víkendu a máte pravdu, zimní gumy jsou úplně k ničemu, kdyby je lidi měli, zkazila by se statistika mrtvých, dosáhla by směně nízkých čísel, či nedejbože nuly.

Akorát mi ku*va někdo vysvětlete, proč mám zrovna já na částkách za povinné ručení (dle zdůvodnění ČKP) doplácet na debilitu řidičů, co vyrazí do vánice na letních s přesvědčením, že dokáží přizpůsobit svou rychlost povaze a stavu vozovek a nadělají za dva dny škodu za miliony korun.....

Napísané: 11 Nov 2007, 21:43
od užívateľa ondrej
[quote="Luboš"]To byla výjimka potvrzující pravidlo, teď už zase kupu let sněžit nebude....[/quote]

hm, zdatný to vizionár... :roll:

Napísané: 11 Nov 2007, 22:00
od užívateľa Jerry
:lol: Asi byl v jinej budoucnosti... 8)

Napísané: 11 Nov 2007, 22:11
od užívateľa Luboš
U nás je jen mírný poprašek a silnice jsou jenom mokrý. Ale pár vloček tu snad ještě spadne, taky se už těším na sníh. :)

To mi Radku řekni, proč k nehodám dochází i v létě, když naprostá většina lidí používá správné pneu? Že by nějaké spiknutí, vyšší moc nebo že by za nehodovost nemohly výhradně jen pneumatiky?