podtlaková regulace předstihu

Návrhy na vylepšenie Tatraportal-u
Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 08 Nov 2007, 09:14

Páni , skutočne by mi ani vo sne nenapadlo, že podtlaková regulácia predstihu tak úzko suvisí s letnými a zimnýmí pneumatikami :wink: .Ako vidno, človek sa do smrti učí. Dakujem vám , teraz už budem vedieť, že ak mám problém s podtlakovou reguláciou predstihu, treba najprv skontrolovať , aké je ročné obdobie a či mám správne pneumatiky, poprípade aj v ktorých lokalitách sú v zime udržované cesty. Zdá sa , že skutočne platí, že všetko so všetkým suvisí. :lol: Predpokladám, že pri odvzdušnení brzd, treba najprv skontrolovať bezpečnostné pásy a pri oprave bufíka, treba skontrolovať funkciu stieračov atd. Vskutku excelentné 8)

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 08 Nov 2007, 09:15

D.A. napísal:Všechno, co bylo ve výše uvedených příspěvcích napsáno, je svatá pravda, jako že basák hraje dole a výškáč zase nahoře!
samozrejme za predpokladu, máš dostatok oleja v prevodovke :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 08 Nov 2007, 09:36

Z5 k tématu:

poznáte někdo z obrázku jestli je to staré nebo nové sání? Tj jestli je to sání spoluprachjící s podtlak regulací předstihu?
Prílohy
PICT1804.JPG
PICT1805.JPG
PICT1807.JPG
PICT1818.JPG
PICT1819.JPG

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 08 Nov 2007, 12:07

Je to "nové" sací potrubí a něm podložky s obtokem vzduchu, pokud dobře vidím, a opět opakuji, tvar sacího potrubí nemá na spolupráci/nespolupráci s podtlakovou regulací předstihu pražádný vliv......

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 08 Nov 2007, 13:16

Jestli to náhodou není ten bájný díl, který se "nechá", nebo "nenechá" donutit ke spolupráci. Já to nepoznám, cit pro to mají jenom v Prahéééé.

Štěpán---

Príspevok od užívateľa Štěpán--- » 08 Nov 2007, 13:32

asi se to sání změnilo nezávisle na podtlak regulaci dřiv. Možná při přechodu z normálních motorů na E?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 08 Nov 2007, 13:43

V Prahééé? To nevím, jsem od ní dost daleko. Už jsem to tu někde psal, ano sání se změnilo s dalšími úpravami při přechodu na modifikace "E". Podtlaková regulace předstihu se zavedla až mnohem později.

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mirek » 08 Nov 2007, 17:06

ziza napísal: jednaapůl milionu ujetých km .........45 let odjezdil s tím a na TOM, co právě bylo. ... A když to klouže, tak to klouže všem. Víc ovšem těm, kteří nemají ještě dost zkušeností a z nich plynoucí pokoru k plynu, brzdám a volantu. Mám takové neblahé tušení, že místo pokory ke stavu silnice jim "zimní" guma spíš přídá jen nezdravé sebevědomí a nemístnou důvěru.
Nikdy jsem nenapsal a ani si nemyslel, že zimní guma zachrání všechno. Nemám odježděnou desetinu toho co ty ale i kdybych měl, nevidím důvod proč zbytečně hazardovat v zimě na letních gumách. Ani hromada zkušeností nenahradí adekvátní pneumatiku.S pokorou samozřejmě souhlasím, bez toho to opravdu nejde.

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 08 Nov 2007, 17:25

Ja sa vratim este k tym zimakom. Pred 45 rokmi bola trosku ina dopravna hustota, a ine vykony. Dnes kazdy nahana sekundy a tlaci kolko to da.
To, ze zimne pneu niesu vseliek je samozrejme kazdemu normalne zmyslajucemu cloveku jasne, ale nezabudnite ze rozdiel v brzdnej drahe len 2m znamenaju bud "fuha, tentoraz to bolo tesne" alebo "no do ****".
Len minuly rok sme brzdili z +-10kmh rovnakej rychlosti na konci kolony. Ja som 2 tony zastavil s prehladom, zamnou 1.7t zastavilo tiez bez jedineho pisknutia, ale tretia tonova fabia na letnych barumoch piskala 8m kym zrusila o moj zadok toho medzi nami. Nevravim ze keby mal zimne sa to nestane, ale obe auta by odisli z miesta nehody po vlastnej osi.

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 08 Nov 2007, 18:34

Stevo napísal:Len raz by domna nedobrzdil zkušeny, osvětovy sofer preto lebo mal letne gumy v zime, a svoje padne argumenty by mohol tukat lavym ukazovakom sestrickam na kramaroch.
Semtam mam fakt pocit ze niektorym ludom tuto nemali dat ani len obciansky preukaz, nieto este vodicak a pravo volit.
No dufam, ze to nebudem ja. :roll:

Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa čadík » 08 Nov 2007, 19:07

Taky se teda vrátím k "mezivloženému" tématu:
Mám dojem, že počátek "mezidiskuze" zapříčinil odpor k právně závaznému obouvání zimních pneu v termínu od do. A že všichni diskutující respektovali vhodnost zimních pneu do skutečně zimních podmínek.
On se totiž opakuje úplně stejný vývoj jako u celodenního svícení vozidel - protože většina řidičů neuměla definovat sníženou viditelnost (nejen déšť, šero, ale i naše vozidlo jedoucí za dne v zimním období "po směru svitu sluníčka" vidí protijedoucí řidič mnohdy za snačně snížené viditelnosti), zavedlo se povinné svícení "od stolu" po dobu "zimního" času a asi problém přetrvával nadále, když dnes je pro všechny případy svícení trvalé. Jak závažný je to asi problém vidíme i v sankci s přiděleným jedním trestním bodem...
Takže se možná dočkáme i podobného vyřešení zimních pneu (co takhle 3 trestné body?) a tak někteří budou celoročně jezdit na zimních a bude-li takových více, budeme časem uvažovat o povinném zavedení letních... perpetum mobile!

P.S. Trochu k té osvětě: Osobně mě štve například "důsledné svícení zadní mlhovkou přesně podle zákona" v husté mlze u i všech vozidel jedoucích v koloně, byť kromě posledního vozidla (kde to má ten zákonem míněný smysl) jsou všichni řidiči intenzivní červenou mlhovkou "jen" oslňováni... Zkuste si tímto způsoben urazit po D1 třeba 25km padesátikilometrovou rychlostí po celodenní náročné šichtě... zkrátka bezpečnost především!
Stevo napísal:Len raz by domna nedobrzdil zkušeny, osvětovy sofer preto lebo mal letne gumy v zime, a svoje padne argumenty by mohol tukat lavym ukazovakom sestrickam na kramaroch...
Jsem přesvědčen, že nedobrzdil-li by někdo za Tebou, nebudeš vůbec řešit zda má letní nebo zimní gumy a rovnou mu "ručně" vpálíš jaký je ***** či *****, který neumí vůbec jezdit.... :o :x 8)

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 11 Nov 2007, 13:09

Od včerejška napadlo 25cm sněhu a není prohrnutá hlavní na Trutnov ani na Hostinné. Rozdíl mezi zimní a letní pneumatikou Michelin spočívá v tom, zda-li se dostanu nebo nedostanu domů. Na letních jsem ani nevyjel z parkoviště (vozidlo má ASR). Svině kapitalistické! Ani celoročně použitelné pneumatiky neumí udělat. Tím pochopitelně nechci, zvláště Lubošovi, bránit v dalším theoretizování na téma "zimní gumy" ;-). A přestože mě dokáže naštvat člověk, který zablokuje v kopci silnici, protože "vono to nějak klouže", stavím se zásadně proti zákonem dané povinnosti použít zimní pneumatiky. Nemáme na to dost soudné úřednictvo a taková věc se pak snadno stává bičem.

A co takhle Akce citrus?

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 11 Nov 2007, 13:19

OK zorganizujeme akciu citrus!! a luboš príde na letných... tu v ol by som našiel aj plac

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 11 Nov 2007, 15:46

Lídisi, s fábií bych z garáže kolikrát nevyjel asi s řetězi a to nemusí být ani sníh. ASR je velmi neinteligentní systém a pro úspěšný pohyb je někdy nezbytné ho vypnout!

Jediné auto, co mám ještě obuté na "letních", je bohužel už zazimované a není už pojištěné, tak tohle slíbit nemohu. Kdy ten citrusek hodláte pořádat?

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 11 Nov 2007, 19:14

Luboši ty z toho děláš školkaportál. ASR funguje skvěle, dokonce tak, že ho vypínám jen když chci blbnout. Na tom zcela rovném parkovišti jsem to pochopitelně také zkoušel. Jak říkám, klidně zůstaň u theorií. Potom tam ovšem nezapoměň zahrnout vliv zimních pneumatik na ASR neboť po přezutí žádné problémy nepozoruji.

Marek, akci citrus bych uspořádal ve Vrchlabí. Luboš to má kousek a konečně uvidí sníh. A já konečně uvidím jak se jezdí na letních po sněhu. Luboši, nezoufej, že už máš zazimováno (konečne jsem pochopil, proč ti stačí letní gumy). Aut je tady dost a specielně pro tebe jedno přezuju, ať se můžeš vytáhnout.

Navrhoval bych výjezd na Špindlerovu boudu, s malým výletem na běžkách. Sněhu je i dole dost :-)

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 11 Nov 2007, 19:56

Na jedničce mám pořád ještě univerzální OR38, to by stačilo, ne? S nimi jsem kdysi jezdil na sněhu úplně běžně a žádná tragédie to nebyla. Ovšem nevidím důvod, proč to pro jízdu do hor nepřezout na M+S, pro tuhle tatru obuté disky mám, pro tu zazimovou čtverku bohužel nesedí rozteč...

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 11 Nov 2007, 20:42

Tak jsem právě zkouknul výsledky víkendu a máte pravdu, zimní gumy jsou úplně k ničemu, kdyby je lidi měli, zkazila by se statistika mrtvých, dosáhla by směně nízkých čísel, či nedejbože nuly.

Akorát mi ku*va někdo vysvětlete, proč mám zrovna já na částkách za povinné ručení (dle zdůvodnění ČKP) doplácet na debilitu řidičů, co vyrazí do vánice na letních s přesvědčením, že dokáží přizpůsobit svou rychlost povaze a stavu vozovek a nadělají za dva dny škodu za miliony korun.....

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 11 Nov 2007, 21:43

[quote="Luboš"]To byla výjimka potvrzující pravidlo, teď už zase kupu let sněžit nebude....[/quote]

hm, zdatný to vizionár... :roll:

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jerry » 11 Nov 2007, 22:00

:lol: Asi byl v jinej budoucnosti... 8)

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 11 Nov 2007, 22:11

U nás je jen mírný poprašek a silnice jsou jenom mokrý. Ale pár vloček tu snad ještě spadne, taky se už těším na sníh. :)

To mi Radku řekni, proč k nehodám dochází i v létě, když naprostá většina lidí používá správné pneu? Že by nějaké spiknutí, vyšší moc nebo že by za nehodovost nemohly výhradně jen pneumatiky?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných