podtlaková regulace předstihu

Návrhy na vylepšenie Tatraportal-u
Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

podtlaková regulace předstihu

Príspevok od užívateľa Štěpán » 01 Nov 2007, 08:13

Můžete se někdo podělit o zkušenosti?
Chci na E1/1 podtlak zapojit. Pán co mi na autě dělá složitější věci které neumím říká, že to je na nic, že to nebude dobře fungovat. Divím se že to tam není zapojené.
Nelíbí se mi chod motoru když je zahřátý mezi 1500 a 3000 ot/min pokud se dá víc jak půl plynu tak dost "klapou ventily". První nechám seřídit ventilové vůle, zkontrolovat předstih.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 01 Nov 2007, 08:25

- ak výrobca na motor podtlakovú reguláciu navrhol, tak asi nejaký význam mať bude. Avšak už z princípu jej činnosti vyplýva, že je v činnosti hlavne pri malom zaťažení a deceleračných režimoch, nie pri plnom plyne.. Aj ja sa divím, že to tam nie je zapojené! A zváž, či si na "složitější věci které neumíš" nenájdeš iného pána..
- obávam sa , že nedokážeš rozoznať "klapanie ventilov" od detotačného spaľovania. Tie ventilové vôľe a predstih si ale určite nechaj skontrolovať, hlavne však ten predstih.

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 01 Nov 2007, 09:18

Nevím jestli to dokážu rozeznat, ale vycházím z toho že u normálního auta (felicie) když dám plný kotel při příliš nízkých otářkách tak klepou ventily tj 1000 ot, zařazená 4, 5 .
Podobný zvuk vydává i tatra když jedu na 2 40 km/h a moc přidám.

Detonační spalování v tatře si myslím že sem zažil jednou a to když sem vypl motor a ono to ještě 15 sekund hrčelo než to zdechlo - dělalo to po tom co sem vzal špatný benzín. Ten jsem poznal i u felicie - citelně hůř to jelo. Té benzínce se už vyhýbám obloukem!

Užívateľov profilový obrázok
michal jančov
Diskutujúci
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 17 Máj 2007, 21:49
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613 2/I r.v. 1985
Tatra 603 r.v. 1973
Bydlisko: Kadaň
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal jančov » 01 Nov 2007, 09:41

Taky ji nemám zapojenou. Myslím, že opravdu nefunguje.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 01 Nov 2007, 09:41

Ten zvuk co považuješ za klepání ventilů je způsoben tlakovou vlnou při spalování. Nemá mechanický charakter.

To co považuješ za detonační spalování jsou samozápaly.

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 01 Nov 2007, 09:45

Podle čeho poznám detonační spalování?

Užívateľov profilový obrázok
tomas008
Diskutujúci
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 01 Feb 2007, 14:10
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas008 » 01 Nov 2007, 10:25

Podtlakova regulace je odpojena, jelikoz vse ridi ta cerna krabicka!!!
Proste elektronika, tak vse zabezbeci (predstih pri min. otackach a pro zvysenych.

Kdyby jsi mel klasicky rozdelovac (kladivkovy) a pouze civku, tak podtlakovou regulaci potrebujes pro posunuti predstihu pri vyssich otackach.


Pro pochopeni je jukni na stranky: http://imfsoft.cz/hardware/produkty.asp

Pokud ti motor jde spatne pri zvysenych otackach, tak ti neco odeslo v cerne skrince (asi ti tam chcipnul nejakej chrobak). :?
Coz se nedivim, zivotnost elektroniky je cca 7 let.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 01 Nov 2007, 10:33

Tomasi, co to tady píšeš za kraviny? Je Ti vůbec znám princip zapalovací soupravy karburačních motorů 613?

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 01 Nov 2007, 10:38

tomasi008, podle mě se pleteš.
Předstih se mechanicky reguluje v závislosti na otáčkách odstředivou regulací a v závislosti na zatížení motoru podtlakovou regulací.

Elektronika nic nezabezpečí, pokud jí chybí potřebné informace, např. onen podtlak.

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 01 Nov 2007, 10:40

... a jestli jsi tou elektronikou myslel originální zapalování T613, tak to už jsi úplně mimo:-)

Užívateľov profilový obrázok
tomas008
Diskutujúci
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 01 Feb 2007, 14:10
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas008 » 01 Nov 2007, 10:40

radek napísal:Tomasi, co to tady píšeš za kraviny? Je Ti vůbec znám princip zapalovací soupravy karburačních motorů 613?
To at si kazdej prebere jak chce.
Princip mi je znam dost dobre a zapalovani take. Nevidim v mem prispevku zadne kraviny.

Tak si prostudujte el. schema zapalovani, kdyz si myslite, ze tu placam blbosti.

Dal se k tomu vyjadrovat nebudu.

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 01 Nov 2007, 10:44

tou černou krabičkou je myšleno zapalování?? To snad nemá s předstihem nic společného. Jestli jsou moje chabé znalosti tohoto správné, tak předstih se seřizuje mechanicky natáčením rozdělovače. Něco se v rozdělovači reguluje odstředivě ??
Předpokládám, že se tu bavímeo karburátorovém E1/1 motoru.

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 01 Nov 2007, 10:46

tomas008 napísal: Dal se k tomu vyjadrovat nebudu.
Věčná škoda, co ti brání v tom podělit se se mnou o tvoje znalosti zapalování tatry?

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 01 Nov 2007, 10:48

Ste na mně moc rychlí, než něco napíšu, dá to sem někdo přede mnou.
Holt v práci nemůžu čučet na nef furt.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 01 Nov 2007, 10:51

Tomáši, opravdu se mýlíš, "černá krabička" u tohoto motoru nijak předstih zapalování neovlivňuje. Základní předstih je nastaven na pevno upevněním rozdělovače a za chodu motoru jeho hodnotu ovlivňuje odstředivá nebo případně i podtlaková regulace přímo na samotném rozdělovači.

Ta podlaková regulace nebývala až do výrobního čísla tuším 7748 vůbec zapojena (chybí hadička a vývod na pravém karburátoru je zaslepen). Je možné ji samozřejmě zapojit i na starších motorech. Rozsah regulace je asi 5 stupňů nebo tak nějak a o zhruba tolik je potřeba snížit základní předstih.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 01 Nov 2007, 11:42

znížiť základný predstih kvôli podtlakovej regulácii nie.. :shock:

Štěpán - žiaľ nemám čas sa tu podrobne o týchto pomerne základných veciach rozpísať. Radšej si preto kúp nejakú knižku, lebo z niektorých príspevkov (Tomas008, Luboš) aj keď iste dobre myslených, tu budeš totálne dopletený.
Alebo si všímaj hlavne to, čo píšu Ladis, Michal Heky, Radek...

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 01 Nov 2007, 12:21

ondrej: Tiež sa mi to zdá kravina meniť predzápal kvôli zapojeniu podtlaku, ale napríklad v príručke pre šoféra pre T613-3 (vydanie 603) sa tam píše že do výrobného čísla 07748 je základný predzápal 12°30' (bez zapojenia podtlakovej regulácie) a od 07748 je 8°30' (so zapojenou podtlakovou reguláciou)

nikdy som tomu nepochopil

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ziza » 01 Nov 2007, 12:38

Mojžo napísal:nikdy som tomu nepochopil
Nezoufej, strycu, časem to pochopíš... musíš si víc věřit! 8)

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 01 Nov 2007, 12:53

Jen krátce k vyvrácení omylů (internet je úžasné dezinformační médium, však? ;-))

Schema té "černé krabičky" je k nahlédnutí na Tomkových stránkách. Je z něj zřejmé, že "krabička" obsahuje pouze měnič napětí a elekronický spínač, který je ovládán impulsy z cívky generátorku. Sama krabička je naprosto tupá a je jí jedno co se kolem děje. Rozdělovač i regulace předstihu je klasická, mechanická. Detonační spalování přece poznáš, sám jsi ho popsal. To je to, co považuješ za klepání ventilů.

Při hledání schématu jsem našel hezkou stránku: http://prirucky.kvalitne.cz/s_tatra.htm

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 01 Nov 2007, 13:31

Výborně, takže už je mi konečně jasné ,že to co mi auto dělá je detonační spalování. Děkuji za trpělivost. Když teda bude předstih dobře problém bude jinde.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných