Strana 1 z 1

Palubní deska

Napísané: 04 Jún 2007, 11:05
od užívateľa michal jančov
Nevíte někdo, jestli jde zrenovovat palubní deska na T 613 a kolik to popřípadě může stát?

Napísané: 04 Jún 2007, 11:17
od užívateľa Luboš
Čalouník s běžnými postupy si s tím neporadí, koženka je na to nalisovaná. Aby byl výsledek k nerozeznání od nového originálu, tak to nevidím moc růžově...

Napísané: 04 Jún 2007, 11:39
od užívateľa radek
Nalisovaná koženka? Proboha kde? Jestli si správně pamatuji, je to plechový skelet, PUR pěna a ní z polyethylenu plastový potah co má svou strukturou připomínat koženku. Žádný textilní základ tam nění a nikdy nebyl.....

Napísané: 04 Jún 2007, 12:07
od užívateľa Luboš
Máš asi pravdu, Radku, hadr pod tím přímo na palubce asi nikde nebude. Tak né koženka, ale "jako koženka", ale to nic nemění na tom, že zatím neznám nikoho, kdo by si s tím poradil. Hlavně několik horních dílů na tyhle palubky bych také potřeboval zrenovovat...

Re: Palubní deska

Napísané: 04 Jún 2007, 12:09
od užívateľa ondrej
michal jančov napísal:Nevíte někdo, jestli jde zrenovovat palubní deska na T 613 a kolik to popřípadě může stát?
predpokladám, že máš dopraskaný ten horný diel palubnej dosky, ktorý potrebuješ zrenovovať - už som videl hodne pokusov o "renováciu" tohoto dielu, ale ani jeden nebol uspokojivý, zháňaj preto radšej nejaký lepší kus...

Napísané: 04 Jún 2007, 12:35
od užívateľa radek
No jo Ondreji, to bude proto, že když to lidi odnesou k čalouníkovi a on jim řekne, že to celé zašije do kůže, aby to vypadalo a fungovalo, a že to bude stát 7000 - 10000, tak raději pořídí pixlu chemoprénu a začnou s tím válčit doma s předem daným výsledkem....

Napísané: 04 Jún 2007, 13:01
od užívateľa Luboš
Radku, zašité v kůži to bude vypadat pěkně blbě, když necháš zbytek interiéru tak jak je...

Napísané: 04 Jún 2007, 13:42
od užívateľa radek
Vážně Luboši? Naopak, kromě švů to bude vypadat naprosto v pohodě. Šikovný čalouník si s tím poradí dostatečně tak, aby výsledek nesl minimum rozdílů oproti originálu, to je vyzkoušené. Ale všechno je to o penězích a chápu, že majitelé středně ohnilých "trojek" málokdy obětují třetinu ceny vozu za opravu deklu na přístrojovou desku :D .

Napísané: 04 Jún 2007, 17:16
od užívateľa Luboš
A kdopak to už vyzkoušel? Zatím jsem viděl jen dekly potažené látkou. Celá palubka zašitá v kůži by nemusela být marná, ale že na tom není použit původní materiál ani původní technologie, to pozná i laik a já bych to na svém autě asi nesnesl.

Napísané: 04 Jún 2007, 19:41
od užívateľa radek
No Luboši ono je celkem wurst, co Ty by jsi v nějakém ze svých aut snesl, či nikoli, nikdo Ti přečalounění nenutí, pouze reaguji na Michalův dotaz ohledně možnosti repase části přístrojové desky. Narozdíl od Tebe je třeba Michal soudného myšlení a než aby koukal za jízdy na ve skle se odrážející žluté kusy polyurethanu deroucí se ven krze praskliny toho technologicky naprosto nezvládnutého díla z konce šedesátých let (i když má jeho auto třeba v TP rok výroby 1990), tak přivítá konstruktivní příspěvek s jednoznačným obsahem. Co se týká toho, jestli to někdy někdo viděl, já prostě "svému" čalouníkovi věřím, znám jeho práci, viděl jsem jí na podobných věcech, i když to zrovna nebyly přístrojovky z tatry, i ten rozpraskaný dekl jsem mu ukazoval, ale samozřejmě pro Tvé krásné oči ho nebudu nechávat renovovat, peníze dokáži utratit efektněji. Raději jsem ho vyhodil a osadil interér přístrojovou deskou nevbuzující tolik smíšených pocitů u lidí, kteří se mně táží na rok výroby mé T613. Nicméně resumé je dáno už předchozími příspěvky - dekl JDE renovovat, pravda NE za dva pytlíky kafe....

Napísané: 04 Jún 2007, 21:08
od užívateľa Luboš
Radku, tomu bych renovace neříkal, ten díl prostě jako nový originál už vypadat nebude. Tobě je to třeba jedno, ale někteří lidé si zakládají na tom, aby jejich auta vypadala pokud možno přesně tak, jako když opouštěla brány příborského závodu.

Napísané: 04 Jún 2007, 21:52
od užívateľa Roman Maďar
aj diely interieru z pu peny sa určite dajú renovovať, otázka je či to za to stojí.

Napísané: 04 Jún 2007, 22:05
od užívateľa Tatřík
No myslím, že to časem za to stát bude, protože původních palubek v dobrém stavu není nekonečné množství. A když někdo bude chtít mít auto zrestaurované a ne zmodernizované a nebo taky zmordované, tak bude muset renovovat ten původní díl. Nemyslím, že by počalounění muselo stát 7-10 tis korun, ale každopádně vzhledově to bude někde jinde. Třeba to bude i lepší (kůže by určitě byla), ale nebude to restaurace auta. No a myslím, že při kvalitě dnešních umělých kůží a různých koženek by se ani nemusela použít kůže. Obyčejný smrtelník by to asi nepoznal.

Napísané: 04 Jún 2007, 22:18
od užívateľa radek
Ano, to jsou právě ty názory "vševědoucích", kteří ani neví, proč se na ten díl umělá kůže či dokonce koženka použít nedá........ napřed se informujte pánové.... :wink:

Napísané: 04 Jún 2007, 22:31
od užívateľa Tatřík
No tak netajnůstkař a informuj, jestli to není tajné. Já se rád poučim. :?:

Napísané: 04 Jún 2007, 22:42
od užívateľa radek
Je to jednoduché, nejdou dostatečně tvarovat, to je hlavní zpracovatelský problém, a nevydrží bez nežádoucích změn rozdíly teplot, zejména letní nápory, kdy je v zaparkovaných T613 běžně + 50 až + 70 st.C....

Napísané: 04 Jún 2007, 22:53
od užívateľa Tatřík
No to jsou překážky pro aplikaci, které mě tak nějak přišly na mysl, ale před časem mi cpali nějakou ekokůži, o které tvrdili, že tenhle problém nemá, protože je vlastně lepší než opravdová kůže. :o Samozřejmě sem si o tom myslel svoje, ale říkal sem si, že by ten umělý materiál mohl mít aspoň vlastnosti, jimiž by pro tohle použití vyhovoval.

Napísané: 04 Jún 2007, 23:06
od užívateľa Eda
radek napísal:No Luboši ono je celkem wurst
krásná metafora

Napísané: 05 Jún 2007, 16:52
od užívateľa sudetak
O nemožnosti domácí repase trojkového horního plata jsem se sám přesvědčil
a pro zachovalé plato koupi druhé auto na součástky.
Na opravu bych zkusil firmu autudoktor.