Autorbatéria
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
...tak som to musel podložit cca 3cm drevennou podložkou, na vonkajšej strane kastlíku som 2kg kladivom upravil ten výstupok, po oboch stranách autobatérie je 4mm guma, uchytenie je prerobené z povodného uchytenia...zapojnie je jednoduché, tá prepojka čo prepojuje oba kastíky je napojená na kostru , v mieste kde bol ten výpínač....
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Mně bylo hned divné, že se mi naprosto stejná baterie do nebourané tatry bez úprav nevešla...
Matěji, v tom pravém kaslíku, kde je teď baterie zapojíš svorky jako obvykle (plus na plus, mínus na mínus), v tom prázdném levém ty dva kabely buď propojíš (pokud to jde, můžeš do sebe namontovat přímo objímky - pak je možné kdykoliv bez úprav osadit znovu 2x6V) nebo ten bývalý propojovací kabel připojíš přímo k odpojovači.
Matěji, v tom pravém kaslíku, kde je teď baterie zapojíš svorky jako obvykle (plus na plus, mínus na mínus), v tom prázdném levém ty dva kabely buď propojíš (pokud to jde, můžeš do sebe namontovat přímo objímky - pak je možné kdykoliv bez úprav osadit znovu 2x6V) nebo ten bývalý propojovací kabel připojíš přímo k odpojovači.
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
ale NO! ja som len "pretlačil" ten plech v spodnej-vonkajšej časti kastlíka, kde je taká preliačina dovnútra, ak by tam nebol nastriekaný ten plastizol tak by som vobec nemusel búchat, buchol som 3x!!!! plech uhol tak max o 2mm!!! vliezlo to tam aj bez búchania kladivom, len to bolo moc nafest, tak ako hovoril radek!!!, a ešte tu je jedna možnost, pre tých čo nechcú búchat. dat tam vyššiu podložku, potom je to však tak akurát naknap čo sa týka veka kastlíka.....
Mne osobne sa páči dve 12V baterky čo sa týka Ah, avšak sa bojím tých vyrovnávacích prúdov...dá sa to nejako rozpoznat ked jedna bateria začne odchádzat?
Mne osobne sa páči dve 12V baterky čo sa týka Ah, avšak sa bojím tých vyrovnávacích prúdov...dá sa to nejako rozpoznat ked jedna bateria začne odchádzat?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Neviem prečo ale mám stále pocit že tu prvláda názor že zapojenie dvoch 6V batérii je niečo zvláštne.Ved ide o zapojenie 6 článkov v sérii tak isto ako u jednej 12 voltovej baterky.Ked sa takýto zdroj už musí deliť tak je určite lepšie mať dve 6tky v sérii.U dvoch 12tiek v paralelnom zapojení môže byť výhoda akurát lacnejšia cena a lepší výber v ponuke ich kapacity.Včasné odhalenie zlyhania jedného z článkov a následn odpojenie jednej od druhej (ako písal radek) je skôr náhoda ako výhoda.A potom by tu mohli byť ešte také zvláštne prípady ako v núdzi požičať jeden kus druhému vozidlu alebo po odstavení 613tky môžu fungovať ešte ako dva nezávislé zdrojepre iné autá.U dvoch 6tiek je to také večné manželstvo kde je jedna sama o sebe neužitočná.
- Erik
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 807
- Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
- Kontaktovať užívateľa:
Palo ja som sa uz so 6 voltovymi baterkami natrapil tolko ze ich uz ani nechcem vidiet. Skratka su to zastarale brlohy a ine uz ani nebudu. Budem sa opakovat- ked sa na nich jazdi pravidelne nieje problem, ked sa na nich jazdi pomenej, mas sa na co tesit. Aj ja som bol pred par rokmi tiez zastancom tohto originalneho zapojenia, no po dlhorocnych utrapach mam v Tatre zalozene moje posledne 2 6V baterie a tie ked dosluzia tak ich tak vyhodim ze sa len tak zaprasi... Tu nejde o lacnejsie zapojenie dvoch 12V baterii paralelne- tu ide o Funkcnost, Prakticnost a spolahlivost. A nyvyse si nebudem kupovat baterky ktore sa uz nevyrabaju...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Vyrábaju sa nové 6V varty a určite aj iné značky vhodnej kapacity.Inak u olovených akumulátoroch je pokrok hlavne v designe ich obalov.Dôležité pre životnosť je hlavne udržiavanie baterii v nabitom stave.Ale je pravda že tie asfaltové akumy u ktorých je polovica váhy ich príšerný lepkavý obal vyzerajú ultrahistoricky.
- peterzz
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 154
- Dátum registrácie: 20 Sep 2005, 22:08
- Tatry, ktoré vlastním: Ex 613-3 `87,84,81,91
- Bydlisko: Pod horou,v zime trochu nizsie
- Kontaktovať užívateľa:
Tak,zapojenie 2x6V je aj u mna minulost,odisla Varta,druha baterka sice este drzi,ale na jednej "sestke" sa jazdit neda...
Teraz je tam 12V Akuma 62 Ah,zmestila sa v pohode a druhy kastlik je uz zapratany az povrch (rozdelovac,maly hydraulicky zdvihak,AC pumpa,viecko rozdelovaca,obidva spojkove valceky,nejake palivove hadice a klinove remene) a hadam tam este nieco natlacim...
Teraz je tam 12V Akuma 62 Ah,zmestila sa v pohode a druhy kastlik je uz zapratany az povrch (rozdelovac,maly hydraulicky zdvihak,AC pumpa,viecko rozdelovaca,obidva spojkove valceky,nejake palivove hadice a klinove remene) a hadam tam este nieco natlacim...
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Já vozím ve všech autech tak maximálně rezervu a krabičku žárovek. Těžko bych asi někdě v terénu měnil rozdělovač, čerpadlo nebo spojkové válce a taky pochybuju, že by na mých autech něco z toho jen tak z ničeho nic odešlo. To spíš selže nějaká drobnost, která je na cestě stejně neopravitelná.
PS: Romane, co bych v nějaké cizí stodole proboha dělal?
PS: Romane, co bych v nějaké cizí stodole proboha dělal?
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Ty už niečo vymyslíš, máš predsa vzdelanieLuboš napísal:Já vozím ve všech autech tak maximálně rezervu a krabičku žárovek. Těžko bych asi někdě v terénu měnil rozdělovač, čerpadlo nebo spojkové válce a taky pochybuju, že by na mých autech něco z toho jen tak z ničeho nic odešlo. To spíš selže nějaká drobnost, která je na cestě stejně neopravitelná.
PS: Romane, co bych v nějaké cizí stodole proboha dělal?
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných