Autorbatéria

Čo jednému chýba, iný môže mať...
Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 04 Nov 2006, 15:16

Ci pána tak toto je super.

A ako sa to potom zapojí z pôvodného zapojenia? Tiež mám 2x6V a po 5 rokoch už to nie je ono prosteže a rozmýšlam nad výmenou.

Tá finančná stránka ma až tak nezabíja, oslovuje ma to že zostane voľný kastlík na rôzne drobnosti. Super

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 04 Nov 2006, 15:37

...tak som to musel podložit cca 3cm drevennou podložkou, na vonkajšej strane kastlíku som 2kg kladivom upravil ten výstupok, po oboch stranách autobatérie je 4mm guma, uchytenie je prerobené z povodného uchytenia...zapojnie je jednoduché, tá prepojka čo prepojuje oba kastíky je napojená na kostru , v mieste kde bol ten výpínač....

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 04 Nov 2006, 16:42

Mně bylo hned divné, že se mi naprosto stejná baterie do nebourané tatry bez úprav nevešla... :wink:

Matěji, v tom pravém kaslíku, kde je teď baterie zapojíš svorky jako obvykle (plus na plus, mínus na mínus), v tom prázdném levém ty dva kabely buď propojíš (pokud to jde, můžeš do sebe namontovat přímo objímky - pak je možné kdykoliv bez úprav osadit znovu 2x6V) nebo ten bývalý propojovací kabel připojíš přímo k odpojovači.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 04 Nov 2006, 18:50

ale NO! ja som len "pretlačil" ten plech v spodnej-vonkajšej časti kastlíka, kde je taká preliačina dovnútra, ak by tam nebol nastriekaný ten plastizol tak by som vobec nemusel búchat, buchol som 3x!!!! plech uhol tak max o 2mm!!! vliezlo to tam aj bez búchania kladivom, len to bolo moc nafest, tak ako hovoril radek!!!, a ešte tu je jedna možnost, pre tých čo nechcú búchat. dat tam vyššiu podložku, potom je to však tak akurát naknap čo sa týka veka kastlíka.....
Mne osobne sa páči dve 12V baterky čo sa týka Ah, avšak sa bojím tých vyrovnávacích prúdov...dá sa to nejako rozpoznat ked jedna bateria začne odchádzat?

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 04 Nov 2006, 19:22

Neviem prečo ale mám stále pocit že tu prvláda názor že zapojenie dvoch 6V batérii je niečo zvláštne.Ved ide o zapojenie 6 článkov v sérii tak isto ako u jednej 12 voltovej baterky.Ked sa takýto zdroj už musí deliť tak je určite lepšie mať dve 6tky v sérii.U dvoch 12tiek v paralelnom zapojení môže byť výhoda akurát lacnejšia cena a lepší výber v ponuke ich kapacity.Včasné odhalenie zlyhania jedného z článkov a následn odpojenie jednej od druhej (ako písal radek) je skôr náhoda ako výhoda.A potom by tu mohli byť ešte také zvláštne prípady ako v núdzi požičať jeden kus druhému vozidlu alebo po odstavení 613tky môžu fungovať ešte ako dva nezávislé zdrojepre iné autá.U dvoch 6tiek je to také večné manželstvo kde je jedna sama o sebe neužitočná.

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 04 Nov 2006, 19:50

Palo ja som sa uz so 6 voltovymi baterkami natrapil tolko ze ich uz ani nechcem vidiet. Skratka su to zastarale brlohy a ine uz ani nebudu. Budem sa opakovat- ked sa na nich jazdi pravidelne nieje problem, ked sa na nich jazdi pomenej, mas sa na co tesit. Aj ja som bol pred par rokmi tiez zastancom tohto originalneho zapojenia, no po dlhorocnych utrapach mam v Tatre zalozene moje posledne 2 6V baterie a tie ked dosluzia tak ich tak vyhodim ze sa len tak zaprasi... Tu nejde o lacnejsie zapojenie dvoch 12V baterii paralelne- tu ide o Funkcnost, Prakticnost a spolahlivost. A nyvyse si nebudem kupovat baterky ktore sa uz nevyrabaju...

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 04 Nov 2006, 20:01

No, ja jazdim s tatrou len sporadicky, ale nezda sa mi, ze by tie 9 rokov stare 6ky mali nejake problemy. Skor by som povedal, ze pokial ma clovek nejaky alarm, pripadne podobne zariadenia a nejde s autom dlhsiu dobu, tak moze mat aku od vymyslu sveta, a zarucene bude mat problemy.

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 04 Nov 2006, 20:02

Vyrábaju sa nové 6V varty a určite aj iné značky vhodnej kapacity.Inak u olovených akumulátoroch je pokrok hlavne v designe ich obalov.Dôležité pre životnosť je hlavne udržiavanie baterii v nabitom stave.Ale je pravda že tie asfaltové akumy u ktorých je polovica váhy ich príšerný lepkavý obal vyzerajú ultrahistoricky.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 06 Nov 2006, 21:08

Ja mám 2x 6V už 5 rokov a stále fungujú. A to je Tatra každú zimu poctivo v garáži a nejazdí. Je to Varta 75Ah. Dá sa povedať že aj ďalší rok by sa s nimi dalo v pohode jazdiť, kebyže ich párkrát nabijem. Nie je to už ale tak pohodlné a to je pre mňa hlavné :)

Užívateľov profilový obrázok
peterzz
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 20 Sep 2005, 22:08
Tatry, ktoré vlastním: Ex 613-3 `87,84,81,91
Bydlisko: Pod horou,v zime trochu nizsie
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa peterzz » 12 Jún 2007, 22:12

Tak,zapojenie 2x6V je aj u mna minulost,odisla Varta,druha baterka sice este drzi,ale na jednej "sestke" sa jazdit neda...
Teraz je tam 12V Akuma 62 Ah,zmestila sa v pohode a druhy kastlik je uz zapratany az povrch (rozdelovac,maly hydraulicky zdvihak,AC pumpa,viecko rozdelovaca,obidva spojkove valceky,nejake palivove hadice a klinove remene) a hadam tam este nieco natlacim...

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 12 Jún 2007, 22:26

rozdelovac som strcil do dutiny pred bufíkom (medzi plech rezervy a plech kastlíku od batérie....

Užívateľov profilový obrázok
Tatřík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 180
Dátum registrácie: 27 Máj 2007, 20:19
Tatry, ktoré vlastním: T613/3 , r.v. 1989
Bydlisko: Chrudimsko
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Tatřík » 12 Jún 2007, 22:43

No já zatím mám 1x 12V 60Ah, ale přemýšlím, že dám 2x 12V 40 Ah. Není to blbost?

Budu mít dost na zapomenutý parkovačky. bufika atd...

Náhradní díly mám v krabici v kufru :D

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 12 Jún 2007, 23:36

Vy s sebou běžně vozíte nějaké náhradní díly? :o A byly už někdy potřeba?

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 13 Jún 2007, 00:21

Luboš napísal:Vy s sebou běžně vozíte nějaké náhradní díly? :o A byly už někdy potřeba?
Ty nemusíš, pri jazde okolo humna si v prípade potreby odskočíš do stodoly peši :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 13 Jún 2007, 01:09

Já vozím ve všech autech tak maximálně rezervu a krabičku žárovek. Těžko bych asi někdě v terénu měnil rozdělovač, čerpadlo nebo spojkové válce a taky pochybuju, že by na mých autech něco z toho jen tak z ničeho nic odešlo. To spíš selže nějaká drobnost, která je na cestě stejně neopravitelná.

PS: Romane, co bych v nějaké cizí stodole proboha dělal? :o

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 13 Jún 2007, 01:18

Luboš napísal:Já vozím ve všech autech tak maximálně rezervu a krabičku žárovek. Těžko bych asi někdě v terénu měnil rozdělovač, čerpadlo nebo spojkové válce a taky pochybuju, že by na mých autech něco z toho jen tak z ničeho nic odešlo. To spíš selže nějaká drobnost, která je na cestě stejně neopravitelná.

PS: Romane, co bych v nějaké cizí stodole proboha dělal? :o
Ty už niečo vymyslíš, máš predsa vzdelanie :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 13 Jún 2007, 01:43

No při nejhorším už tady u nás na západě fungují i asistenční služby... :)

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 13 Jún 2007, 13:05

Luboš napísal:No při nejhorším už tady u nás na západě fungují i asistenční služby... :)
To sa máte, ked u vás na "západe" každá odťahovka vozí za sebou sklad n.d. na T613

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 13 Jún 2007, 14:19

Luboš napísal:No při nejhorším už tady u nás na západě fungují i asistenční služby... :)
zase "tady u nás" - vyzraď už konečne, kde je ten raj na zemi, kde sa ani 613-ky nekazia...

Užívateľov profilový obrázok
PETR 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 632
Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/
Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa PETR 613 » 13 Jún 2007, 14:34

v ČSSR :twisted:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných