Strana 1 z 1

Tatra Phoenix

Napísané: 08 Aug 2011, 08:59
od užívateľa lukas.
Tahle novinka vypadá velmi dobře, co vy na to?

bližší info tady: http://www.tatraphoenix.com/cs

Re: Tatra Phoenix

Napísané: 08 Aug 2011, 15:50
od užívateľa Tatřík
No, pokud s tím přežije fabrika a značka, tak budiž. Ale "TATRA" se z toho pomalu, ale jistě vytrácí ... :(

Re: Tatra Phoenix

Napísané: 08 Aug 2011, 19:01
od užívateľa Jan Papírník
Co vlastně na tom je Tatra? Podvozek?...

To to dopadlo... :(

Na druhou stranu, kabina byla už stoletá, jen nějaké facelifty masky a nárazníků... Žádné investice jen tiché rozprodávání majetku (slušně řečeno), dneska už se na tradici nehraje. Jen na zisky jedinců...

Re: Tatra Phoenix

Napísané: 08 Aug 2011, 22:13
od užívateľa Luboš
Ty "stoleté" nápravy časem zmizí taky... :?

Re: Tatra Phoenix

Napísané: 09 Aug 2011, 08:17
od užívateľa radek
No tak třeba na běžné silnici nebo ve městě či v kamionové dopravě jsou ty stoleté nápravy s rourou úplně k ničemu, že..... Přesto věřím, že spousta stavebních i komunálních firem by tatry místo manů, scanií a podobných verků kupovala, ale nemá šanci, krom renaulta T810, pořídit u Tatry lehký obratný náklaďák klidně jen se zadním náhonem a bez zbytečných tun železa a litiny "roury"..... chce-li ta fabrika uspět v nevojenském sektoru, musí konečně přijít s jednoduchým, vtipným podvozkem co neváží X tun sám o sobě. Opravdu už nejsou padesátá léta a neprobíhá osídlování Sibiře ani každý druhý potenciální zákazník nejezdí dvakrát do roka rallye Dakar, aby tak zadlužený moloch, jakým je tato a.s. dokázala vyžít a dokonce tvořit zisk defacto jen z jednoho podvozku a čtyřech motorů. A pokud si dobře pamatuju, o co jsem "zavadil" při pátrání o 625, existuje taková hezká cca třicetistránková zpráva i s oponenturou, datuje se do první poloviny osmdesátých let a je v ní moooc hezký lehoučký žebřinový rám s portálovými nápravami velmi originální konstrukce, k němu kabina ze sendviče plastu a hliníku, vymyšleno už tehdy pro civilní sektor kde nejsou vojenské vlastnosti ani výroba průsmyků radlicí na přídi většinou požadovány. Přiložená oponentura pak tento projekt zamítá pro vysloveně úžasný důvod - "neperspektivní z důvodu absence tzv. tatrovácké koncepce, která v jízdních zkouškách v terénu!!! obstála lépe". Prostě co nemělo rouru, nemělo ani tehdy ani dnes šanci na to spatřit světlo světa. Je to stejné jako když chtěla konstrukce OA do aut tiché, výkonné a vodou chlazené motory, byť na překlenutí období náběhu nového modelu, zapšklost, lpění pouze na jedné před desetiletími vymyšlené konstrukci a přesvědčení o vlastní "dokonalosti" ignorující vnější vývoj světa za vraty fabriky, to byly vražedné podmínky pro nové konstruktérské nápady .....