TATRA 613

Sem budu presuvane prispevky, ktore nemaju suvis s danou diskutovanou temou.
Užívateľov profilový obrázok
Tom T613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 06 Okt 2008, 19:14
Kontaktovať užívateľa:

TATRA 613

Príspevok od užívateľa Tom T613 » 14 Dec 2008, 22:30

Som tu nový a chcem sa poradiť o TATRE 613-3 alebo 613-4 či by som taketo auto vobec uživil.
Viem dobre že toto auto nie je na každodene jazdenie.Nahradne diely su velmy drahe a hlavne je ich už malo.Ako to je spojistenym takehoto automobilu ?Kolko sa platy ? :!:

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 613

Príspevok od užívateľa etienne » 14 Dec 2008, 22:35

Tom, toto uz nieje vtipne. Tychto tem tu je zacatych asi 20 :D Staci pouzit hladat.

Užívateľov profilový obrázok
tatrovecka
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 271
Dátum registrácie: 07 Sep 2008, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: T2-603
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 613

Príspevok od užívateľa tatrovecka » 15 Dec 2008, 12:08

Ja by som vsetkym, ktori uvazuju o zaobstarani a venovani sa veteranom vseobecne, poradil aby si predtym precitali napr. knihu Karel Nestrojil - Renovace a opravy automobilu.
Z obsahu knihy:
* rady a tipy pro nákup automobilu
* určení ceny veterána a kupní smlouva
* zjišťování technického stavu automobilu
* koupě a dovoz veteránů ze zahraničí
* potřebné vybavení a přípravky do dílny
* demontáž a montáž celého vozidla
* opravy motoru, podvozku a elektropříslušenství
* výpočet a změny kompresního poměru motoru
* opravy dynama, alternátoru a karburátoru
* renovace spojkového a brzdového obložení
* broušení, leštění, lakování a chromování
* renovace a výroba nových dílů karoserie
* kontrola, opravy a vyrovnání rámu vozidla
* SPZ a přihlášení veterána do evidence
* fotografie automobilů před a po renovaci
* seznam akcí, klubů a odborných firem
* rady a tipy, kde lze získat další informace
Veterany nie su pre niekoho, kto si mysli ze bude len tankovat, doplnat olej a behat po poistovniach kde mu daju najlacnejsiu zakonnu poistku, je to uplne o niecom inom a hlavne sa treba vyzbrojit trpezlivostou, financiami a volnym casom.

Mfe

Re: TATRA 613

Príspevok od užívateľa Mfe » 15 Dec 2008, 18:24

Skúsim to napísať čo najstručnejšie - moja skúsenosť:
Kúpa T 613-3 v ,,slušnom " stave 30 000 / pred 2-ma rokmi /
Kúpa najnutnejších dielov 15 000
vyvarenie podvozku 60 000
teraz čakám kedy sa rozhýbu lakýrnicki majstri,pretože karoséria to potrebuje/cca 100 000/
A to , ze som prešiel asi 3 okresy dookola a doprosoval sa v servisoch a keď sa dozvedeli o aké auto ide, ospravedlnili sa.
Takže prajem veľa šťastia,peňazí a pevné nervy.
P.S. Poistka a spotreba sú v tomto prípade smiešne sumy.

Užívateľov profilový obrázok
Robo Hanák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 13 Mar 2008, 19:31
Bydlisko: Bratislava Jarovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 613

Príspevok od užívateľa Robo Hanák » 15 Dec 2008, 20:29

No jak to tu čítam , niekto je asi z drahého kraja ked ho lakovanie výde na 100 papierov a vyváranie na 60 :lol:
Pozri , podstatné je , či máš na to priestor a čas. Ak máš priestor, máš to z 40 percent vyhraté. To auto ťa naučí všetko. Ak nemáš obe ruky ľavé tak v postate ani nemusíš byť vyučený automechanik a vačšinu si porobíš aj sám. To sa ale netýka motora , to už samozrejme patrí do ruky odborníkovy. Ja keď som tento rok kupoval 7 litrov Maxmeier laku tu v Ba cez predajňu tak ma to bez DPH vyšlo na 17000 . Lakovanie v boxe platíš len prenájom boxu a prenájom lakerníka. Treba nájsť lakerníka , ktorému keď prinesieš diely v plniči (základ) tak sa ti už o to postará. Vyváranie a pod by som riešil tak ako to riešim teraz ja. Proste som zohnal zdravú kasňu bez motora , na ktorej treba len málo opráv, tá pôjde do piesku a potom do laku. Pieskovanie sa pohybuje cca okolo 20 000 , teda ked to zhruba zrátaš tak na lakovanie + piesok dás vsehovsudy 60 000. Vyváranie ked más miesto tak si CO aj odniekial pozicias alebo ti to urobí pomalicky aj niekto iny. ale urcite nie za 60 000. Je to len o tom aby si hladal, smelil a trosku skúmal net co sa týka dielov a prípadne zohnal k tvojej tu dalsiu na diely a z dvoch sa da urobit jedna poriadna. ALe urcite nie za 200 000 , to by to uz muselo byt cele auto pozlatene.....

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 613

Príspevok od užívateľa ladis » 15 Dec 2008, 20:53

Robo, jedna z klasických teorií říká, že peníze a čas jsou ekvivalentní statky. Jak máš prostor a čas, tak jsi asi do toho prostoru musel něco investovat a věz, že existují lidé, kteří na stejnou dobu co lakýrník "spotřebovává" těch 100k (včetně materiálu) dokáží vydělat ještě o něco víc. Zajímalo by mne, jestli máš vedený deník oprav svépomocí - že bychom porovnali Tvou "cenu" s cenou onoho lakýrníka. A proč bys ho měl vůbec platit, když mu přineseš připravený podklad? To už pak zvládneš stříknout taky sám, ne? A protože bych se opakoval, dovolím si též odkázat do historie.

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 613

Príspevok od užívateľa ziza » 15 Dec 2008, 22:13

Tome613, to, co ti tu stryci rádcové napsali, je všechno pravda. Ale nezapomeň při tom horrorovém čtení, že s Tatrou se dá (kromě hraní si na restaurátora technického muzea) taky jezdit. A to je v případě vlastnictví automobilu IMHO to hlavní. 8)

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 613

Príspevok od užívateľa Mojžo » 15 Dec 2008, 22:24

Jazdiť sa s ňou áno, dá. A je to veľmi dobré vozenie. Včera som sa vozil dosť veľa a mám z toho veľmi dobrý pocit.

ja vravím:
1. nekupuj vrak, ak nechceš začať žiť v garáži
2. kúp radšej drahšie a poriadne, ak zoženieš
3. maj peniaze bokom, prevádzka je drahá. Vlastne všetko je drahšie až drahé v porovnaní s konfekčnými vozidlami dá sa povedať
4. poistku a spotrebu? HAHA, na to sa vykašli, nedôležité riešiť
5. Musíš byť trocha magor.
6. Musíš mať trocha šťastia v správny čas na správnom mieste.

Tatra 613 je super. ale nie je to auto pre každého. skôr by som povedal, že pre málokoho. Väčšina ľudí sa veľmi rada pokochá, ale vlastniť by ju nechceli. Možno trochu rozumiem.
Ale tí čo ju vlastnia a udržujú, dostane sa im zadosťučinenie.
Zvezenie sa Tatrou 613 patrí k neobyčajným technickým zážitkom.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 613

Príspevok od užívateľa Mojžo » 15 Dec 2008, 22:28

Jo a ešte jedna vec.

Poriadne udržiavaná a staraná Tatra 613 sa Ti odvďačí na svoj vek až perverzne spoľahlivou prevádzkou.
Zato porozbíjaný starý láger sa neoplatí ani užívať.
Tak si to naozaj zváž. Ono je totiž viac tých lágrov ako tých pekných kusov

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 613

Príspevok od užívateľa ziza » 15 Dec 2008, 22:52

Mojžo napísal:Poriadne udržiavaná a staraná Tatra 613 sa Ti odvďačí na svoj vek až perverzne spoľahlivou prevádzkou.
Mnooo... jestli je moje Mary Loo perverzní auto nevím, ale rozhodně jezdí spolehlivě i bez zvláštní péče a údržby, celoročně a každodenně. Akorát ji každé ráno vlídně a s úsměvem pozdravím. Jo, a asi také proto, že se v ní téměř nevrtám. Baterka, gumy, destičky, filtry, výfuk ... to jsou za poslední 3 roky veškeré "opravy". Vždyť ono pro to denní ježdění nemusí být všechno špíglnýgl tak, jako když fabrika předávala nový vůz Husákovi.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 613

Príspevok od užívateľa Mojžo » 15 Dec 2008, 23:00

To preto lebo je to fajnové auto :wink:

Mfe

Re: TATRA 613

Príspevok od užívateľa Mfe » 15 Dec 2008, 23:19

Asi je to v tom,že som kupoval Tatru v slušnom stave, dnes by som si asi priplatil radšej za slušnejší.Možno je to aj tým ,že som v tom čase takú nenašiel a bude to čoraz ťažšie.
Viem,že je to veľa peňazí, ale nenašiel som ani lakýrnika,či klampiara na prenájom a doma v garáži to nezvládam.

Užívateľov profilový obrázok
peterzz
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 20 Sep 2005, 22:08
Tatry, ktoré vlastním: Ex 613-3 `87,84,81,91
Bydlisko: Pod horou,v zime trochu nizsie
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 613

Príspevok od užívateľa peterzz » 15 Dec 2008, 23:53

Jednoznacne je ovela lepsie kupit kus v dobrom tech. stave.
V takom pripade budes riesit len uplne banality,ako napr. drobne netesnosti (uniky prev. kvapalin),sem tam nejaka korozia...
Podmienkou vsak je udrziavat vozidlo mimo solenych zimnych ciest,ak chces jazdit aj v zime venuj pozornost dokonalej konzervacii dutin a podvozka,kontrolu a kvalitu ochrannych naterov,apod.Velmi dobra vec je pouzitie "vnutornych blatnikov",ale tie som videl len vpredu,dozadu sa asi nikdy nepouzivali.
Ak budes mat "soc" vybavu ako mala vacsina 613-3,tak ta snad ani neprekvapi vybita baterka (iba ka od radia,alebo zapnutych svetiel),ale aj tak voz chyti pri roztlacani aj s uplne vybitou bateriou...

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: TATRA 613

Príspevok od užívateľa D.A. » 16 Dec 2008, 23:28

Promiň, Petře, ale plastové kryty podběhů jsou věcí kontroverzní a nedoporučoval bych je plošně. Ať se nováček zamyslí, jestli mu nebudou spíše ke škodě. Na více "západních" vozech z 90. let jsem se setkal s tím, že se pod plasty udržovala vlhkost, časem vykonala své a nakonec při rasantnější jízdě nebo přibouchnutím dveří plast odpadnul a pod ním - nikde nic :wink: , průhled do bývalé dutiny.

sudetak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 613

Príspevok od užívateľa sudetak » 16 Dec 2008, 23:29

Pokud se auto prodává za větší obnos,neznamená to,že bude v lepším stavu než to lacinější.
Lepší starý zašlý lak,ale bez koroze,než narychlo přestříkané co do roku vykvete.
Zaolejovaný motor může být lepší než "leštěnka".
Je to zkrátka jako při koupi každého jiného auta.

Užívateľov profilový obrázok
Robo Hanák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 13 Mar 2008, 19:31
Bydlisko: Bratislava Jarovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 613

Príspevok od užívateľa Robo Hanák » 17 Dec 2008, 01:23

ladis napísal:Zajímalo by mne, jestli máš vedený deník oprav svépomocí - že bychom porovnali Tvou "cenu" s cenou onoho lakýrníka. A proč bys ho měl vůbec platit, když mu přineseš připravený podklad? To už pak zvládneš stříknout taky sám, ne? A protože bych se opakoval, dovolím si též odkázat do historie.
Ahoj!
Nechcem tu robiť reklamu ale Ladis, pokiaľ nemáš prehľad o cenách a technológii + postupe ako sa lakujú dnešné laky a pod. tak chápem prečo si to takto napísal...
http://www.jl.sk/produkty/140s?hlkt=25& ... &widsubk=1
Pozri si tento odkaz , sú tam plniče od PPG, ktoré som tento rok použil ja. Kilo plniča stojí (nechce sa mi teraz dohľadávať bločky) cca do 500sk + tužidlo asi 120sk. Keď spotrebuješ na tatru silno 10kg plniča je to cca okolo 6200sk? Ozrejmím ti pri akých podmienkach sa dá aplikovať plnič. Samozrejme , najlepšie je ak to striekaš rovno v boxe. Keďže ale takúto vymoženosť nemáš, postačí ti aj obyčajná garáž, resp. priestor , ktorý je vykúrený na min. cca 20 stupňov, čo sa dá dosiahnuť klasickým ohrievačom na Propánbután (pred striekaním odporúčam vypnúť :P ). Nastriekaný plnič pokiaľ niesi postižko si určite vie viacmenej zručný človek 400kou mokrým šmirglom ručne do hladka upraviť každý a gitovať vie hádam aj analfabet. Cena gitu sa pohybuje približne v rovnakej hladine ako plnič (git som používal 3zložkový Roberlo). Pokiaľ si toto dokážeš pripraviť sám a lakerníkovy prinesieš pripravený základ , určite bude jeho cena diametrálne odlišná.
Prečo som si nestriekal sám aj lak? Pokiaľ si na toto nevieš odpovedať sám tak je to asi ťažké vysvetliť ale pokúsim sa. Jednmoducho preto že ak striekaš plnič, kľudne si môžeš porobiť stekance a pod. Skús nastriekať vrchný lak so stekancamy a potom sa to snažiť dolešťovať ako sa dá... samozrejme, lak je už potrebné vypáliť radšej v boxe to ti povie každý....

btw samozrejme, z tohtoročnej renovácie gazu mám všetky možné bločky čo som na ten účel nakupoval okrem PHM a bločky za pieskovanie a lakovanie - tie neboli :)
Na záver ešte pridám nejaké foto aby bolo vidieť že nekecám.

Mojžo, prosím ťa , vyjadri sa k tomu čo som napísal, chcel by som vedieť názor človeka , ktorého si tu naozaj vážim...
Prílohy
P10100371111.jpg
Snímka1648000.jpg
Snímka1478000.jpg
Snímka086.jpg
Otočené Zmenená veľkosť PA050910.JPG

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 613

Príspevok od užívateľa ladis » 17 Dec 2008, 11:43

Ó děkuji. Ozřejmím Ti na co jsem se ptal. Jak dlouho Ti to všechno trvalo? Z přiložených fotek poznám prd, neuvidím na nich důlky, škrábance, nestejně probarvená místa, atd. Jsou tedy pro určení úrovně odvedené práce bezcenné. Když jsi psal o "drahém kraji" přišla by mi relevantní odpověď ve stylu (příklad):
Spotřeboval jsem materiál za 16000Sk, energie stály 800Sk, nechal jsem na tom 100hodin práce a jedné každé hodiny si cením na 200Sk, tj. 20000Sk. Není to sice perfektní, ale zvádnul jsem to sám a mám z toho radost. Chápeš?

Užívateľov profilový obrázok
Robo Hanák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 13 Mar 2008, 19:31
Bydlisko: Bratislava Jarovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 613

Príspevok od užívateľa Robo Hanák » 17 Dec 2008, 18:53

Ladis, tie fotky som pridal len pre ilustraciu aby si videl že viem o čom hovorím. Samozrejme že ani z detailných fotiek by bolo vidieť prd , to treba vidieť osobne , možno keď sa niekedy podarí tak by som sa ti s tým rád pochválil. 8) Renovácia trvala od cca 20. januara tohto roku a prkotinky som dokončoval niečo okolo 20. Augusta.Presné dátumy neviem a ani som si nesledoval koľko hodín som na tom strávil (celkovo sme na tom pracovali 1 (ja) a neskor sa pridali ďalší dvaja kamaráti, ktorí mi pomohli s motorom , brúsením a pod.) pracovalo sa na tom výhradne cez výkendy a sviatky keďže som zamestnaný z toho som mal ku koncu týždeň dovolenky aby sa všetko stihlo do zrazu dokončiť. Boli aj výkendy kedy sa na tom nič nerobilo (počasie) - niektoré veci proste musíš robiť vonku ako napr. nahadzovanie karosérie na rám.... Predpokladám že dotyčný má určite tiež niekoho , kto by mu s tým občas pomohol ale ako hovorím , hlavné je aby bolo miesto a základné finančné prostriedky. Pokiaľ nepotrebuješ niečo stihnúť, myslím si že nieje čas sa niekam s renováciou ponáhľať a je to vždy len na úkor kvality.

Mfe

Re: TATRA 613

Príspevok od užívateľa Mfe » 17 Dec 2008, 21:13

Je mi trochu ľúto môjho možno nešťastného príspevku a teraz sa tu rieši koho koľko čo stojí,a či to druhý dokáže ináč. Pre Roba: Voľného času nemám skoro vôbec a tiež priestor,kde by takáto oprava prebiehala dlhší čas a neprekážala by.Nemám Tatru na bežné jazdenie a zatiaľ som s odvedenou prácou spokojný - pre mňa je to rozhodujúce.
Pre Tom 613 -Už to tu bolo povedané - Ak budeš mať šťastie a kúpiš Tatru v dobrom stave a chceš ju na bežné používanie,dá sa to omnoho lacnejšie,ako ja. V žiadnom prípade som nemal v úmysle ťa nejako odradiť, alebo zastrašiť.Veľmi dobre ti to napísal Ziza.Tak asi toľko.
Prajem veľa šťastia.

Užívateľov profilový obrázok
Robo Hanák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 13 Mar 2008, 19:31
Bydlisko: Bratislava Jarovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 613

Príspevok od užívateľa Robo Hanák » 17 Dec 2008, 22:13

Samozrejme , je rozhodujúci vždy výsledok a spokojnosť majiteľa... :)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný