Podmienky pre veteranske znacky?

Sem budu presuvane prispevky, ktore nemaju suvis s danou diskutovanou temou.
TomasSK

Podmienky pre veteranske znacky?

Príspevok od užívateľa TomasSK » 03 Okt 2007, 00:48

Ahojte,

premyslam nad kupou T613-2 ako auta, ktore by pri mne vydrzalo velmi dlhu dobu a dalo sa casom postavit na veteranske znacky. Preto by som vam bol vdacny za kazdu rozumnu poznamku. Napriklad neviem:
- ci musi mat auto presne taku farbu laku aka bola pri vybehu z linky
- ci sa akceptuju vacsie zmeny v aute, ktore sa vykonali napr. z dovodu GO a pod.
- dalsie veci (urcite dolezitejsie), na ktore som teraz v rychlosti a pred spankom zabudol :)

Celkovo by ma zaujimali skusenosti od ludi, ktori auto na veterana prihlasovali z beznej prevadzky.

Diky moc. T.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 03 Okt 2007, 07:58

Na Slovensku neexistuje veteránská sazba povinného ručení?

TomasSK

Príspevok od užívateľa TomasSK » 03 Okt 2007, 09:01

Som presvedceny, ze ano. Mne skor ide o to, co vsetko musi auto splnat, aby vobec bolo mozne ho zapisat na tie znacky.

Ako som spominal, napriklad ak ma auto inu farbu nez bola povodna z vyroby, ale sucasny otien je z doboveho vzornika, neviem ci to vadi. Pripadne ak sa pri GO menila karoseria alebo sa z nejakeho dovodu menil motor...

Užívateľov profilový obrázok
joseph
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 131
Dátum registrácie: 14 Okt 2005, 22:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bratislava-Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa joseph » 03 Okt 2007, 09:04

tak vela zdaru a trpezlivosti pri získavaní veteránskych EČ,v tejto banánovej republike je to záležitosť monopolu pár osôb...

TomasSK

Príspevok od užívateľa TomasSK » 03 Okt 2007, 09:46

joseph napísal:tak vela zdaru a trpezlivosti pri získavaní veteránskych EČ,v tejto banánovej republike je to záležitosť monopolu pár osôb...
Na Slovensku je to tak... vsade. Ale zasa predpokladam, ze ak si niekto chce to auto nechat dlhy cas (10 a viac rokov), tak casom bude musiet prejst na veterana, zakony sa menia a budu starsie auta vytlacat z ciest.

Inak verim, ze o 10 rokov to aj u nas bude inak. Takze skor nez problem "par osob" by ma zaujimali technicke otazky. Moja rapidka uz veteranom nikdy nebude, ale ak by som chcel druhu lasku - chromku, tak tam by som rad vedel, ako sa vyvarovat kupy "nespravneho" auta, ktore by tiez nemuselo nikdy vyhovovat.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 03 Okt 2007, 10:13

v zásade čím mladšie auto tým ťažšie je preň získať veteránistickú testáciu (vozidlo je prísnejšie posudzované), ktorá je podmienkou pre záskanie historických ev.č.,
ak má auto riadne ev.č., neriešil by som to prechodom na historické, nakoľko sa tým výrazne obmedzuje možnosť takéto vozidlo používať. U vozov s testáciou, ale s normálnymi ev.č. sa platí 1/4 zákonnej poistky, u vozov s H-čkami iba 1/12. Preto si treba najprv zodpovedať otázku, čo od toho auta očakávam.
Podmienky pre testáciu - okrem samozrejmej podmienky, že vozidlo musí byť v dobrom technickom stave (hodnotí sa prísne hlavne korózia karosérie a brzdy), musí pochopiteľne vozidlo s historickou testáciou splňovať aj kritérium "dobového stavu". Všetko toto treba pred testačnou komisiou obhájiť. Zásadne vadia rôzne neskôr montované dodatočné úpravy (napr. strešné okná, spojlery, ..) a neoriginálne diely (napr. elektróny na tatre, na ktorú sa nikdy nemontovali, nepôvodné čalúnenie atď.)
Vozidlo s historickou testáciou nemá byť používané na denné jazdenie, napr. do práce. Dlhé roky som vlastnil jedinú otestovanú T613 na Slovensku, takže viem, čo to obnáša a že aj toto kritérium má pri rozhodovaní o udelení preukazu HV značnú váhu. Teraz je už tuším s testáciou T613 niekoľko..
Voči tomuto systému môže mať niekto výhrady, ale skrátka - také sú "pravidlá hry", dané FIVA.
Ku kompetentnosti testačných komisií sa tu vyjadrovať nechcem, zažil som tam už rôznych "expertov", pokiaľ je však členom komisie napr. pán Váry, je to záruke seriózneho a odborného prístupu.

TomasSK

Príspevok od užívateľa TomasSK » 03 Okt 2007, 11:09

Ahoj Ondrej,

dakujem za prispevok, presne taketo informacie som hladal. Tatrovku by som samozrejme chcel ako sviatocne vozitko. Na rapidke jazdim do prace a viem, co s takym autom spravi bezna prevadzka.

Vies mi povedat aj orientacne naklady na testaciu? Je potrebne ju vykonavat v pravidelnych intervaloch ako STK?

Pises o "dobovom stave", stale ma trapi ten lak, ktory sa casom zmenil na velkom pocte dostupnych aut (cervena -> cierna a pod.). Mohol by toto byt problem?

Dakujem a prajem pekny den.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 03 Okt 2007, 12:59

slovenským národným orgánom v rámci FIVA je Združenie zberateľov historických vozidiel, pozri si napr.:
http://www.zzhv.sk/?cmd=testovanie

pokiaľ je zmenená farba, ale lak je urobený kvalitne a je použitý reálny odtieň, historickú hodntu auta to síce nezväčšuje, ale pri testácii to nie je problém

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 03 Okt 2007, 13:43

Doporučuji věnovat pozornost také roku výroby, přičemž není až tak rozhodující, co za numero je zapsáno v TP, ale spíše kdy to bylo skutečně vyrobeno. Letos je veteránský věk i na Slovensku 24 let, ale jsou reálné snahy tutu hranici posunout až na 30 let. Takže takový trojkový skelet nebo motor E1/I z roku 1991 vyměněný v rámci GO na té chromce T613-2 mohou možnost otestování posunout až za rok 2021...

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 03 Okt 2007, 21:50

Ten formulár mi príde taký nejednoznačný, nerozumiem ako ho mám vypísať keď moje autíčko ktoré podstúpi veteránsku atestáciu (a že bude musieť keďže momentálne vôbec nie je evidované - T603), nemá ŠPZ, nemá VIN...

hmm... Však prípadne keď to bude aktuálne myslím že telefonicky sa to bude dať poradiť

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných