Čím jezdili naši prezidenti.

Sem budu presuvane prispevky, ktore nemaju suvis s danou diskutovanou temou.
miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Čím jezdili naši prezidenti.

Príspevok od užívateľa miloš » 03 Apr 2006, 16:03


miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Čím jezdili naši prezidenti.

Príspevok od užívateľa miloš » 15 Sep 2008, 12:55

Garážmistr Milan Kříž zametá kolem odstavených sanitek. Stejně jako on i vozy, o něž se stará, mají svůj příběh. Úplně vzadu stojí zastrčená žlutá sanitka s jedinečným majákem. Ne, že by vypadal jinak nebo měl jiné funkce než ostatní. Pochází ale ze sanitky, v níž při cestě k pacientovi zahynul jeden ze záchranářů a druhý bude žít do konce svého života s vážným postižením. Bílá sanitka vpředu zase nebyla určena jen tak pro někoho. Západoevropský mercedes byl v časech socialismu zakoupen pro potřeby často nemocného československého prezidenta Gustáva Husáka. Se změnou doby změnila i tato sanitka své pacienty. Garážmistři ji vypravovali i na cesty s "obyčejnými" nemocnými a zraněnými.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Čím jezdili naši prezidenti.

Príspevok od užívateľa miloš » 15 Sep 2008, 12:56

Jistý pražský autobazar má nyní v nabídce jednu sběratelskou raritu a tou je pancéřovaný prezidentský speciál BMW 750iAL, který během svého úřadování používal bývalý prezident Václav Havel.

Auto bylo vyrobené v březnu 1993, je po prvním majiteli, má pětilitrový desetiválec o výkonu 220 kW (299 koní) a plnou výbavu, která zahrnuje i držáky na vlaječky na předních blatnících. Auto je navíc kompletně pancéřované. Cena je 55.000 Eur (necelých 1,5 miliónu Kč). Obyčejné BMW 750i ze stejného roku výroby seženete za zhruba 100 tisíc Kč.

Auta slavných osobností bývají velmi žádaná a jsou dobrou investicí. Musí být ale přesně doloženo (nejlépe jménem v technickém průkazu), že vůz daná celebrita opravdu vlastnila. Mimochodem, současným majitelem dalšího z Havlových aut, kterým byla Lancia Kappa, je nyní Anthony James Denny (majitel autobazaru AAA Auto Praha) a ten ho nehodlá nikdy prodat.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Čím jezdili naši prezidenti.

Príspevok od užívateľa miloš » 15 Sep 2008, 12:59

Lancia Kappa exprezidenta Václava Havla, kterou rozhodl prodat v květnu roku 2006, je vystavena v showroomu autocentra AAA AUTO v Brně. Auto používal Havel na soukromé cesty, najeto má 140 000 km.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Čím jezdili naši prezidenti.

Príspevok od užívateľa miloš » 15 Sep 2008, 13:04

Automobil v černé metalické barvě poskytla pro hlavu státu společnost Škoda Auto.

Nový vůz se speciálními úpravami rozšířil řadu šesti automobilů Škoda Superb, které byly již dříve dodány prezidentské kanceláři.

Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Vratislav Kulhánek při předávání vozu řekl: „Myslím, že Superb na Pražský hrad logicky patří. Ostatně stojí za to připomenout, že model Superb může důstojně reprezentovat rodinu, manažera, jezdit jako vůz taxislužby, nebo sloužit i jako vládní, ministerský, či prezidentský automobil.“

Automobil Škoda Superb, určený pro prezidenta ČR, je vybaven benzínovým šestiválcovým motorem V6 2.8 30V s výkonem 142 kW a pětistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. Výbava vozu vychází ze sériového provedení Elegance (základní prodejní cena tohoto modelu je 1.141.900 Kč), je však rozšířena o další prvky. Na obou stranách přední části černé limuzíny Superb jsou umístěny speciální nosiče prezidentských standart. V interiéru jsou instalována sedadla potažená černou kůži, komfort cestování zpříjemňuje střešní okno se solárními články, sluneční rolo na zadním okně, sedadlo spolujezdce s výklopnou opěrou Footboard a další prvky, zvyšující pohodlí na zadních sedadlech.

Ve výbavě nechybí integrovaný navigační systém, umožňující příjem TV signálu, digitální Sound-Systém, telefon, vysílačka a maják se sirénou. Prezidentský automobil je vybaven všemi dostupnými elektronickými bezpečnostními systémy, předními, bočními a hlavovými airbagy. Na speciálně lakovaných kolech z lehkých slitin jsou osazeny pneumatiky domácí značky Barum.

Automobil Škoda Superb se od konce roku 2001, kdy byl poprvé uveden na trh, zařadil mezi nejoblíbenější vozy své třídy. Současný celkový prodej modelu Superb je stabilizován na hranici 2000 vozů měsíčně, čímž došlo k naplnění původně plánovaných výrobních kapacit. Škoda Superb úspěšně prošla řadou srovnávacích testů v domácích a zahraničních motoristických médiích, kde díky své kvalitě, hospodárnosti a výhodnému poměru ceny a užitné hodnoty porazila i konkurenční vozy tradičních značek. Model Superb získal několik významných mezinárodních ocenění: ve Velké Británií je držitelem titulu „The Caravan Club Towcar of the Year 2003“, Asociací skotských automobilových novinářů byl vyhlášen „Luxusním vozem roku 2002“, Škoda Superb je „Autem roku 2002“ v Jugoslávii, „Manažerský vozem roku 2003“ v Litvě a „Nejoblíbenějším autem roku 2003“ v České republice. Škoda Superb získala s těsným bodovým rozdílem druhé místo v kategorii „automobily střední a vyšší střední třídy“ v rámci prestižní ankety „Zlatý volant“ nebo celkové čtvrté místo v celoevropské automobilové anketě „Auto 1“. Reprezentativní vůz se stejným názvem – Škoda Superb vyráběla česká automobilka i v letech 1934 až 1949.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Čím jezdili naši prezidenti.

Príspevok od užívateľa miloš » 15 Sep 2008, 13:23

26.04.’06 - I Iljič jezdil v Nissanu


Ruská obchodní komora, se společně s významnou aukční síní Sotheby's Holdings, Inc., zabývající se prodejem uměleckých předmětů a starožitností, včetně obrazů, šperků, dekorativního umění nebo knih v rozsahu devadesáti sběratelských kategorií, uspořádaly v Moskvě prodejní výstavu automobilů, které vozily někdejší prominenty - vedoucí představitele SSSR a Ruska.

Sotheby's, provozující také internetovou aukční síň a realitní společnost specializující se na luxusní nemovitosti, se tentokrát soustředila na dražbu vzácných a drahých automobilů bývalé ruské komunistické elity. Prodejní výstava automobilů a motocyklů v moskevském Expocentru představila zhruba padesát vozidel, jejichž vyvolávací ceny začínaly na 33.600 USD za model BMW Isetta z roku 1959 a končily až na 825.000 USD za sportovní model Koenigsegg CC z roku 2002.

Například Brežněvův sedan ocenila aukční síň Sotheby's na 336.000 až 384.000 USD, zatímco cena Gorbačovova modelu ZIL dosahovala hranice 450.000 až 500.000 USD. Pancéřová limuzína ZIL-41052 z roku 1982, která přepravovala bývalé sovětské vůdce Leonida Iljiče Brežněva a Michaila Sergejeviče Gorbačova, nedokázala oslovit žádného zájemce z řad zbohatlíků ani sběratelů. „Jsem velmi překvapen, že nikdo nechtěl takový automobil,“ řekl osmapadesátiletý Boris Lakhmetkin, majitel jednoho z bývalých Brežněvových vozů značky Nissan. Model Nissan President z roku 1973, dostal předseda prezídia nejvyššího Sovětu a generální tajemník ÚV KSSS jako dárek od japonského ministra, který spolupracoval s KGB.

Opravdová historická hodnota těchto automobilů se jen těžko odhaduje, nicméně se k nim pojí docela zajímavé historky. Například Leonid Iljič Brežněv (v letech 1960 až 1964, 1977 až 1982 předseda prezídia nejvyššího Sovětu a v letech 1964 až 1982 generální tajemník ÚV Komunistické strany SSSR), který byl po Josifu Vissarionoviči Stalinovi (generální tajemník ÚV Komunistické strany v letech 1922 až 1953) druhým nejdéle vládnoucí potentátem státu, v němž před časem „Zítra, znamenalo včera“, nikdy nechal někoho jiného řídit svá auta. Nakonec, jeden malý příklad za všechny. Brežněv osobně - tedy ve funkci řidiče - pendloval s prezidentem USA Richardem Nixonem a americkým ministrem zahraničních věcí Henry Kissingerem kolem Moskvy ve svém černém Nissanu. Brežněv, který 18 let rozhodoval o dění nejen v SSSR, byl velkým automobilovým nadšencem - vlastnil dvaaosmdesát vozů.

Právě s jedním ze svých nejoblíbenějších modelů, k nimž patřil Nissan President, dokázal v čase pod padesát minut zvládnout 130 kilometrovou vzdálenost mezi svojí venkovskou chatou a vládním Kremlem. Tento model Nissanu z roku 1973 má osmiválcový motor, dosahuje rychlosti 200 kilometrů v hodině, je vybaven speciálním autorádiem značky Sony, na němž se dají naladit pouze ruské stanice a jak tvrdí jeho současný majitel Boris Lakhmetkin: „Je stále cítit Brežněvovým tabákem.“ Brežněvova dcera Galina darovala automobil ruskému pravoslavnému kostelu poté, co v roce 1982 její otec zemřel a Boris Lakhmetkin jej koupil v roce 1992 od patriarchy Alexeje II.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Čím jezdili naši prezidenti.

Príspevok od užívateľa miloš » 15 Sep 2008, 13:27

Čtyřdveřový čtyřmístný terénní landaulet, motor vpředu a trvalý pohon všech čtyř kol. Vidlicový osmiválec V8 s rozvodem OHV, objem 3528 cmł, vrtání 88,9 mm a zdvih 71,1 mm, výkon 127 kW (173 koní) při 5200 ot/min, točivý moment 290 Nm při 4000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka s redukcí, hmotnost asi 1800 kg, maximální rychlost 180 km/h. Range Rover se stahovací střechou, přestavba na lovecký automobil. Přestavba trvala jeden rok, financovala jí státní kasa NDR a stála 300 000 marek (východních). Vůz byl o 50 cm prodloužen a dostal hydraulicky ovládanou stahovací střechu. Používal jej amatérský lovec Erich Honecker, který se narodil 25.8.1912 a v letech 1971 až 1989 byl hlavou NDR. Zastával pozice generálního tajemníka ústředního výboru SED a předsedy státní rady Německé demokratické republiky. V roce 1989 při převratu odstoupil ze všech funkcí, zemřel 29.5.1994 v Santiagu de Chile.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Čím jezdili naši prezidenti.

Príspevok od užívateľa miloš » 15 Sep 2008, 13:56

Pozornost všech staromilců i milovníků automobilových veteránů se soustředila o víkendu na Berlín. V příznačně pojmenované aukční síni Meistersale se totiž dražila čtyři auta z "pozemní flotily" bývalého komunistického šéfa Německé demokratické republiky Ericha Honeckera. Licitace o hlavní úlovek - prodlouženou luxusní verzi Citroënu CX25 - se účastnil, pochopitelně jen pasivně, i berlínský zpravodaj Českého rozhlasu David Šťáhavský.
Dražba začíná. Čekají na ni prakticky všichni, napětí je značné, a proto novináři mohou natáčet jen zpovzdálí, aby účastníky nerušili. "A je odklepnuto potřetí, prodáno za 23 a půl tisíce eur." Majitelem limuzíny vyrobené pro Ericha Honeckera se stal muž středního věku z Lipska se svým partnerem. Ihned po dražbě exkluzivně Českému rozhlasu odpověděl na otázku, co s vozem zamýšlí. "Máme s obchodním partnerem už dostatečně velký autopark, který nabízíme pro různé slavnostní příležitosti a také na svatby."

Komunistická vláda v NDR se vozila především vozy značky volvo, citroën byl na druhém místě a v autoparku byla i jedna Tratra 613. Ta sloužila ovšem východoněmeckým novinářům, jak potvrzuje jeden z mých německý kolegů. "Měli jsem tehdy i jednu "šestsettřináctku", která díky svému prostornému kufru vepředu sloužila jakou krátkovlnná vysílačka s bateriemi, sluchátky, mixážními pulty."

Honeckerovu luxusní verzi citroënu vyrobili ve Francii už před 20 lety, následně ovšem vůz poslali do Švédska na zušlechtění, kde ho firma Nilsson mimo jiné prodloužila o 60 centimetrů. "Auto má na tu dobu celkově nadstandardní výbavu, jako například ojedinělý tempomat, automatickou převodovku, centrální zamykání a hlavně třetí řadu sedadel. Tyto vozy byly vyrobeny pouze dva," říká dosavadní majitel Citroënů CX25.

Limuzína však neměla "nástup do funkce" vůbec jednoduchý. Kvůli celním omezením se do NDR dostala až v létě 1989. Pro vůz v šedé metalíze, uvězněný po léta v nuceném azylu, si nakonec dojel osobně ministr tehdejší komunistické vlády NDR.

Celkem dražba čtyř vládních vozů ze stáje státní bezpečnosti NDR vynesla na 71 tisíc eur. To je skoro o 20 tisíc více, než byla souhrnná vyvolávací cena. A to je dobře, protože 10% výtěžku dostanou nevyléčitelně nemocné děti, respektive sdružení Dětské sny. "Chceme prostřednictvím sdružení Dětské sny splnit dětem často jejich poslední přání, například let balónem nebo návštěvu Eiffelovky v Paříži," řekl Českému rozhlasu Egon Schreck, který vládní citroëny dal do dražby.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Čím jezdili naši prezidenti.

Príspevok od užívateľa miloš » 15 Sep 2008, 15:01

Dražba vybraných "relikvií" bývalých vedoucích představitelů komunistických režimů se uskutečnila již několikrát. Před pěti lety si například zájemci v Bukurešti rozebrali posledních šest automobilů bývalého rumunského komunistického diktátora Nicolae Ceaušeska. Terénní vozy ARO byly speciálně vyrobeny pro Ceaušeska a jeho manželku Elenu v letech 1977 až 1987, byly částečně opancéřované a na podlaze se vesměs nacházely perské koberce. Celkový výtěžek aukce činil přibližně 1,5 miliardy lei, což v roce 2002 znamenalo v přepočtu zhruba 1,5 milionu korun.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Čím jezdili naši prezidenti.

Príspevok od užívateľa miloš » 15 Sep 2008, 15:11

12.7.2008 - Sběratelé automobilů se sešli v Sofii na aukci sovětských limuzín, které převážely někdejšího komunistického lídra Todora Živkova v 70. - 90. letech. Čajky, model 13 a 14, vyrobené v továrně GAZ v sovětském městě Nižnyj Novgorod, se dražily za 17.000, resp. 22.000 leva. Výtěžek půjde na fondu bezpečnostních služeb na nákup nových aut.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Čím jezdili naši prezidenti.

Príspevok od užívateľa miloš » 15 Sep 2008, 16:15

Pozor, clanek prelozen pocitacem z chorvatstiny!!!
Zmizení Svazové republiky Jugoslávie zastavil rasprodaju 13 vozů Titovih Kolekcija 13 luksuznih automobila u kojima se vozio Josip Broz Tito i 10 motocikala za pratnju, koji su i danas u besprijekornom stanju, trebali su biti rasprodani na aukciji krajem mjeseca ali se 6. Sbírka na 13 luxusních vozů, které jsou vozio Josip Broz Tito a 10 motocyklů pro doprovod, kteří jsou stále v dobré stavu, měly by být rasprodani v aukci na konci měsíce, ale 6. veljače, dva dana poslije prestanka postojanja SR Jugoslavije, od dražbe odustalo Února, dva dny po ukončení Svazové republiky Jugoslávie, z dražby upuštěno

Jedan od luksuznih Titovih Mercedesa Gotovo istodobno kad je ime Jugoslavija nestalo sa zemljovida, u Beogradu se pokušao rasprodati i posljednji trag SFRJ – ergela luksuznih automobila u kojima se vozio Josip Broz Tito. Jedním z luxusních Titovih Mercedesa Téměř současně při název Jugoslávie zmizela z mapy, v Bělehradu se snažil rasprodati i poslední stopy SRJ - depa luxusních vozů, které jsou vozio Josip Broz Tito. Ministarstvo obrane bučno je najavilo aukcijsku prodaju 12 Mercedesa, jednog Rolls-Roycea i 10 motocikala BMW. Ministerstvo obrany oznámilo, bučno nabízení Mercedesa prodej 12, jeden Rolls-Roycea a 10 motocyklů BMW. O tim se vozilima brinuo specijalni autovod gardijske brigade VJ čiji zapovjednik, pukovnik Radoš Jeftović tvrdi da su oldtimeri proizvedeni između 1960. Tato vozidla se týká zvláštní autovod gardijske jugoslávské armády brigáda, jejíž velitel, pol. RADOS Jeftović tvrdí, že oldtimeri vyrobené v letech 1960. i 1980. a 1980. u savršenu stanju jer se “nikad nisu kvarili” i pažljivo su održavani: “Automobili su održavani tako da budu u stanju da se pokrenu čim dobijemo naredbu. v perfektním stavu, protože on "nikdy kvarili" a jsou pečlivě udržované: "Automobily jsou udržovány tak, aby byli schopni zahájit, jakmile obdrží příkaz. Unatoč tomu od Titove smrti 1980. Nicméně Titove smrti v roce 1980. gotovo i nisu upotrebljavani.” a téměř nebyla upotrebljavani. "

U SFRJ je bio običaj da Tito svakog 25. Socialistické federativní republice Jugoslávii, byl vlastní, že každý Tito 25. svibnja, na svoj rođendan, dobije automobil na dar. Může na své narozeniny, dostane auto jako dárek. Prema Jeftovićevim riječima, svi automobili su u savršenom stanju, au kolekciji ima i nekoliko pravih bisera, kao blindirani Mercedes 600/8 Pullman sa šest vrata, jedini takav na svijetu. Podle Jeftovićevim slovy, všechny vozy jsou v perfektním stavu, a ve sbírce má nějaké skutečné perly, jako pancéřovaný Mercedes 600 / 8 Pullman se šesti dveří, jediným druhu na světě. Proizveden je 1978., dugačak je 6,24 m, prešao je manje od 23.000 km. Vyrobeno v roce 1978., Je dlouhá, 6,24 m, byl menší než 23.000 km.

“Gume su promijenjene lani, akumulator je mijenjan svake godine, među ostalim i stoga što ga je nemoguće upaliti guranjem. "Pneumatiky byly změněny loňského roku, baterie se změní každý rok, mimo jiné, a protože je nemožné ga vznítit guranjem. Tko može gurati automobil težak više od četiri tone? Kdo může tlačit auto váží více než čtyři tuny? Unatoč motoru od 250 KS, ovaj Mercedes zbog težine može razviti maksimalnu brzinu od samo 120 km/h”, veli Jeftović. I přes motor 250 kW, Mercedes tohoto důvodu hmotnosti může vyvinout maximální rychlost až 120 km / h, "říká Jeftović.

Blindirani Mercedes kupljen je 1978. Pancéřovaný Mercedes byl zakoupen v roce 1978. sredstvima saveznog ministarstva unutarnjih poslova za 667.100 njemačkih maraka. znamená, Spolkové ministerstvo pro vnitřní záležitosti pro 667.100 německých marek. Lim je debeo 3,5 mm, stakla 28 mm i otporna su na metke. Lim je silný 3,5 mm, 28 mm sklo a jsou odolné vůči metke. Tito se u njemu vozio samo u inozemstvu. Tito se v ní vozio pouze v zahraničí. Kad je putovao na Kubu, na summit nesvrstanih, na Mercedesu su u avionu, zbog promjene tlaka zraka, popucala sva stakla. , Když cestoval na Kubu, do oblasti mimo-nezúčastněných summitu je Mercedesu byly vzdušné, a to kvůli změnám v tlaku vzduchu, popucala všechna skla. Automobil je hitno vraćen i postavljena su nova višeslojna stakla. Vůz byl urychleně vrácen a umístěny nové vícevrstvé sklo.

Nakon Titove smrti blindiranim se Mercedesom 1992. Po smrti obrněné Titove na Mercedesom 1992. vozio tadašnji premijer SRJ Milan Panić. vozio tehdejší premiér Milan Panić SRJ. Milošević je u njega sjeo samo dvaput – prilikom proglašenja predsjednikom SRJ i posjeta bjeloruskog predsjednika Aleksandra Lukašenka. Miloševič je v něm sjeo jen dvakrát - po prohlášení prezidenta Svazové republiky Jugoslávie a bjeloruskog návštěvy prezidenta Alexandra Lukašenka. Početna aukcijska cijena tog tenka na kotačima određena je na pola milijuna eura. Domů aukcijska tenka cena kola je určen půl milionu.

Drugi biser iz Titove kolekcije je Mercedes 600 Pullman Landaulet, kabriolet sa šest vrata, kakvih je napravljeno samo sedam. Dalším perlou z Titove kolekce je Mercedes 600 Pullman Landaulet, kabriolet se šesti dveřmi a co je pouze sedm. Ti su automobili bili vrlo popularni na Balkanu – SFRJ je kupila dva, au takvim su kabrioletima vozili i predsjednike Bugarske i Rumunjske Todora Živkova i Nicolaea Ceausescua. Tyto vozy byly velmi populární v oblasti Balkánu - Jugoslávie má koupil dvě, a takové jsou kabrioletima vozili a prezidentů na Bulharsko a Rumunsko Todor Živkova a Nicolaea Ceausescua. Tvornica “Mercedes” bila je toliko ponosna na taj automobil da ga je stavila u svoj muzej. Factory "Mercedes" byl tak hrdý na tento vůz, který ga je umístěn v jeho muzeum. Proizveden je 1967., dugačak 6,24 m, težak 3,6 t, s motorom od 250 KS, a prešao je nešto više od 53.000 km. Vyrobeno v roce 1967., 6,24 m dlouhý, váží 3,6 t, s motorem 250 hp, a překročení více než 53.000 km. Bio je Titov omiljeni automobil kojim je putovao po SFRJ. Titov byl oblíbený vůz, který je cestoval do Jugoslávie. I njegova isklična aukcijska cijena bila je pola milijuna eura. Isklična aukcijska a jeho cena byla o půl milionu.

Na aukciji su trebala biti ponuđena na prodaju još tri Mercedesa 600/8, iz serije od 124 komada, proizvedena između 1963. V aukci mají být nabízeny k prodeji další tři Mercedesa 600 / 8, série z 124 kusů vyrobených mezi 1963. i 1981., kao i sedam “standardnih” automobila istog proizvođača. a 1981., a sedm jako "standardní" pro výrobce automobilů. Bila je predviđena i prodaja 10 bijelih motocikala BMW od 750 ccm koje su vozili Titovi gardisti. Byl navržen a prodej o 10 bílých BMW motocykly od 750 ccm, které jsou vozili Titovi gardisti.

Jedino vozilo koje nije njemačke proizvodnje jest Rolls-Royce Phantom V iz 1960. Jediná vozidla, které není německé výroby je Rolls-Royce Phantom V v roce 1960. težak 3 t, dugačak 6 m, s motorom od 250 KS, s prevaljenih 20.500 km. t pokouší 3, 6 m dlouhé, s motorem 250 hp, s prevaljenih 20.500 km. Njegova isklična cijena je 200.000 eura, relativno skromna jer je serijski model – proizvedena su 93 komada. Jeho isklična cena je 200.000 eur, což je poměrně skromná, protože sériový model - přinesla 93 kusů. Uz njega ide i 600 rezervnih dijelova, od kojih se može sastaviti novi automobil bez karoserije. Vedle něj jít a 600 náhradních dílů, které může nový automobil bez karoserie. Rolls-Royce se vozio do 1976. Rolls-Royce je vozio do roku 1976. Tito ga nije volio pa ga je prepuštao gostima, kao 1972. Tito ga není milován, je tak ga prepuštao hosté, jako v roce 1972. Elizabeti II., britanskoj kraljici. Elizabeti II., Britská královna.

Jeftović, koji se priprema za mirovinu nakon 36 godina u specijalnom autovodu, čiji je zadatak bio održavanje vozila za šefa države i njegove goste, veli da Tito nikad nije sjeo za upravljač ni jednog od tih automobila osim Rolls-Roycea, iako je 1912. Jeftović, které je přípravou pro odchod do důchodu po 36 letech ve zvláštní autovodu, jejichž úkolem bylo udržovat vozidlo hlavy státu a jeho hosty, říká, že Tito nikdy sjeo kontrolovat dokonce i jeden z těchto vozů kromě Rolls-Roycea, ačkoli 1912. bio pokusni vozač u Austro Deimleru: “Na Brijunima je Tito vozio Cadillac, koji je ostao u Hrvatskoj. zkušební řidič byl v Rakousko Deimleru: "Na Brijuni je Tito vozio Cadillac, který zůstal v Chorvatsku. Od 1945. Od roku 1945. je imao dvojicu vozača – Marko Agbaba je umro, dok Ivo Kužnik živi u Sloveniji.” Kaže da su za osnovno održavanje vozila zaduženi vozači – oficiri i podoficiri VJ. On měl dva ovladače - Mark Agbaba zemřel, zatímco Ivo Kužnik žije ve Slovinsku. "Říká, že základní vozidlo údržby účtovat řidiči - důstojníků a podoficiri VJ. Tehničko održavanje je posao radionice, uz angažman 15 do 20 ljudi. Technická údržba pracovních dílen, s angažmá na 15 až 20 osob. Za svaki auto postoji knjižica u koju su upisani svi podaci – koliko je vozilo prevalilo kilometara, kad je upotrebljavano, koliko je minuta radilo u mjestu, koliko u vožnji. Pro každý vůz publikaci, v níž jsou zaneseny všechny údaje - kolik vozidel prevalilo kilometry, když se upotrebljavano, kolik minut pracoval na místě, jak se mají zobrazovat. “Ovi auti gotovo i nisu upotrebljavani više od 20 godina. "Tyto auti téměř upotrebljavani a ne více než 20 let. Tehnička nepouzdanost i komplicirana procedura održavanja tako starih i rijetkih vozila nametnula je prodaju kao jedino moguće rješenje”, veli Jeftović. Technické nespolehlivost a komplikované postupy údržby, tak staré a vzácné vozidel nametnula se prodává jako jediné možné řešení, "říká Jeftović.

Najava dražbe Titovih automobila 27. Oznámení Titovih auto aukce 27. veljače nije prošla bez negativnih reakcija. Února se nepromítá bez negativní reakce. Tvrdilo se da su to gotovo unikatni primjerci, povijesnog značaja, čija će prodaja doneti novac koji će možda biti nekontrolirano potrošen. Tvrdil, že to jsou příklady téměř unikátní, historického významu, které přinese prodej na peníze, které mohou být nekontrolované strávil.

Kustos beogradskog Muzeja znanosti i tehnike Jovan Božinović izjavio je da se dva Mercedesa i Rolls-Royce ni pod kakvim uvjetima ne mogu izvesti preko granice jer su proglašeni kulturnim dobrima: “Premda muzej ima pravo prvokupa, novac koji bi trebalo izdvojiti umalo premašuje cjelokupan godišnji iznos naših plaća.” Bělehrad kurátor muzea vědy a techniky Jovan Božinović řekl, že dva Mercedesa a Rolls-Royce nebo za jakých podmínek nemůže být vyváženy přes hranice, protože prohlásila, kulturních zdrojů: "Přestože muzeum má právo na pre-sebeobrany, peníze, které by měly být vytažen ocitli přesahuje celkové roční částky naše odměna. "

Kad se pojavio podatak da je Mercedes kabriolet Titu 1967. Pokud informace zdálo, že Mercedes kabriolet Tito 1967. darovao Zagrebački velesajam, postavilo se pitanje bi li ti automobili trebali biti predmetom rasprave o podjeli naslijeđa bivše SFRJ. Dal Zagreb Fair, je nastavena na otázku, zda se tyto vozy by měly být předmětem diskuse o rozdělení dědictví po bývalé Jugoslávie. Uostalom, Tehničkom muzeju Slovenije 1987. Konec konců, Muzea Slovinsko v roce 1987. je iz Maršalata privremeno ustupljeno 15 Titovih automobila, uključujući četiri Cadillaca, Horch 951A – dar ruske 3. od Maršalata dočasně ustupljeno 15 Titovih vozů, včetně čtyř Cadillaca, Horch 951A - dar ruského 3. armije, Rolls Royce iz 1952., Ford Continental, Mercedes 540K iz 1939., koji je Brozu darovao SUP Hrvatske. Armády, Rolls Royce od roku 1952. Ford Continental, Mercedes 540K od roku 1939. ", Která byla darována Brozu SUP. Ta su vozila i dalje u Sloveniji i navodno nikad nisu spomenuta u diobenoj bilanci SFRJ. Tato vozidla jsou stále ve Slovinsku a údajně nikdy uvedeno v diobenoj bilance Jugoslávie. Možda se netko u Beogradu dosjetio da bi prodaja Titovih automobila mogla prerasti u problem u odnosima s državama s područja bivše SFRJ, ali kako god bilo, 6. Ty mohou být někdo v Bělehradě dosjetio k Titovih prodej automobilů by mohla proměnit v problém ve vztazích se zeměmi, se na území bývalé SFRJ, ale jak se však, 6. veljače, dan nakon što je SRJ prestala postojati, od dražbe se odustalo s obrazloženjem da se “nisu stekli uvjeti za prodaju, jer nije dobivena suglasnost nadležnih institucija”. Února, den poté, co Svazové republiky Jugoslávie přestala existovat, z aukce jsou poklesla z důvodu, že "podmínky nejsou způsobilé k prodeji, protože to není získán souhlas příslušných orgánů." Direktor savezne direkcije za imovinu Dragomir Popov ocijenio je da odluka o prodaji Titovih auta nije prošla zakonsku proceduru: “Ti su automobili registrirani u evidenciji imovine Jugoslavije. Ředitel federální ředitelství pro majetek Dragomir Popov ocijenio je, že rozhodnutí o prodeji Titovih vozů není minulostí právní postup: "Tyto automobily jsou zapsány v evidenci majetku Jugoslávie. Ako neko savezno tijelo nema potrebu upotrebljavati stvar, nju najprije treba ponuditi drugim saveznim tijelima, a ako ni njima nije potrebna, provodi se postupak za otuđenje stvari. Pokud federální orgán, není třeba užívat věc, musí nejprve nabídnout k další federální orgány, a to iv případě, že to není třeba jim je realizován v procesu odcizení věcí. Prema tome, jedina je nadležna savezna vlade.” Proto, že je odpovědný pouze federální vlády. "

Tako će Mercedesi i Rolls-Royce do daljnjega biti na raspolaganju šefu zajedničke države Srbije i Crne Gore i njegovu protokolu i ostat će u garažama autovoda gardijske brigade na beogradskom Topčideru. Takže bude Mercedesi a Rolls-Royce, aby se dále likvidaci šéfa společného státu Srbska a Černé Hory a její protokol, a zůstane v garažama autovoda gardijske brigáda v Bělehradě Topčideru.


Kralj Aleksandar Karađorđević ubijen je 1934. Král Alexander Jugoslávie byl zavražděn 1934. u Marseilleu u autu Delage D8. v Marseille v autě Delage D8. Dvije godine poslije taj je auto dospio u Beograd, kao dar francuske vlade i smješten u Vojni muzej. Dva roky poté, co auto bylo dosaženo v Bělehradě, jako dárek na francouzské vlády a nachází ve Vojenském muzeu. Poslije II. Po II. svjetskog rata povučen je iz muzeja i njime su se razvozili ostaci hrane iz beogradskih vojarni, da bi prije 50 godina bio razrezan na otpadu u Loznici. Světové války byl stažen z muzea a bylo razvozili zbytky potravin z Bělehradu kasáren, aby se před 50 lety byla razrezan v koši v Loznici. Dva destljeća poslije mnogi su automobili iz voznog parka Maršalata prodani na vojnom otpadu po iznimno niskoj cijeni. Dva destljeća po mnoha vozů z voznog Park Maršalata prodávané v koši na vojenské mimořádně nízkou cenu.

Užívateľov profilový obrázok
TORA
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 12 Dec 2007, 01:02
Tatry, ktoré vlastním: Nevlastním Vysoké ani Nízké Tatry a žádnou Tatru neprodávám!!!
Bydlisko: OSTRAVA
Kontaktovať užívateľa:

Re: Čím jezdili naši prezidenti.

Príspevok od užívateľa TORA » 15 Sep 2008, 20:09

miloš napísal:Lancia Kappa exprezidenta Václava Havla, kterou rozhodl prodat v květnu roku 2006, je vystavena v showroomu autocentra AAA AUTO v Brně. Auto používal Havel na soukromé cesty, najeto má 140 000 km.

Tahle Kappa byla v Áčkách v Praze na prodej cca před 2 lety za 540000Kč i s visačkou, že předchozím majitelem byl V.Havel. Stála na prestižním místě hned vedle Vipera, Ferrari a Corvetty. V té době stála stejně obyčejná kappa zhruba 150000Kč.
Zřejmě si ji A.J. Denny nechal z toho důvodu, že se jí nemůže zbavit a tak si udělal z nouze ctnost a vystavil si ji do showroomu.... :D

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Re: Čím jezdili naši prezidenti.

Príspevok od užívateľa jack » 15 Sep 2008, 20:22

Procvičte si trochu něminu :wink:

Staatslimousine von Genosse Generalsekretär SED Erich Honecker.

http://www.youtube.com/watch?v=WTdNemKXN58

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Čím jezdili naši prezidenti.

Príspevok od užívateľa miloš » 15 Sep 2008, 20:22

:lol: :lol: :lol: -Podobny pripad jako to cervene BMW 750 za tu palbu z garazi Ministerstva Vnitra...

Užívateľov profilový obrázok
TORA
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 12 Dec 2007, 01:02
Tatry, ktoré vlastním: Nevlastním Vysoké ani Nízké Tatry a žádnou Tatru neprodávám!!!
Bydlisko: OSTRAVA
Kontaktovať užívateľa:

Re: Čím jezdili naši prezidenti.

Príspevok od užívateľa TORA » 15 Sep 2008, 20:51

miloš napísal::lol: :lol: :lol: -Podobny pripad jako to cervene BMW 750 za tu palbu z garazi Ministerstva Vnitra...

To BMW se už taky dost dlouho prodává... jinak ta firma mimo jiné skupuje vyřazené vozidla a motorky z MV a pak se na tom chce finančně zahojit. Přitom jsou to vesměs všechno vraky, které se už ani nevyplatí koupit. Sám jsem s některými jezdil a tak vím čím současná Policie disponuje... :oops:

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Re: Čím jezdili naši prezidenti.

Príspevok od užívateľa Stevo » 15 Sep 2008, 20:56

miloš napísal::lol: :lol: :lol: -Podobny pripad jako to cervene BMW 750 za tu palbu z garazi Ministerstva Vnitra...
Ale uznaj ze 10 valcovu 750i len tak niekde nekupis...

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Čím jezdili naši prezidenti.

Príspevok od užívateľa miloš » 15 Sep 2008, 22:17

Netusim, ale vim, ze ty doprovodne long 735i s drzaky na vlajku se vyprodavali okolo 50 000 czk...

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Re: Čím jezdili naši prezidenti.

Príspevok od užívateľa Stevo » 16 Sep 2008, 08:52

miloš napísal:Netusim, ale vim, ze ty doprovodne long 735i s drzaky na vlajku se vyprodavali okolo 50 000 czk...
To bol ftip. V clanku je popisany voz ako 10 valec, iked vsetky 750 su V12 ... no nic, nabuduce ;)

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Čím jezdili naši prezidenti.

Príspevok od užívateľa miloš » 16 Sep 2008, 10:55

:lol: :lol: :lol: - aha, dobry postreh... Nastesti me Bmw nikdy nezajimalo, nezajima a zajimat ani nebude, takze se asi mozna ani nemusim stydet :lol: . :oops:

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Čím jezdili naši prezidenti.

Príspevok od užívateľa miloš » 17 Sep 2008, 12:58

Cuban President Fidel Castro and former President Jimmy Carter leave the Jose Marti Airport of Havana, Cuba, in a Soviet-made Zil limousine.

Carter's visit to Cuba in 2002 was the first by a US president since the 1959 revolution that put Castro in power.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných