Ako vidia Tatru iní..
- Honzík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 108
- Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989 - Bydlisko: Pardubicko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako vidia Tatru iní..
To ladis:V zimě nejezdím a v příměstském jen někdy proto jsem napsal asi nepřesně běžný provoz.(Jasně pro někoho je běžný provoz třeba ve městě v zimě nebo jen po dálnici)A jsme u slovíček zase.Ješte bych k tomu napsal zda si někdo z vás měřil výkon dynama v T603 já jo a můžu říct co jsem vybíral dynama tak |300W lehce překročuji cca o 15%.(pro nech.12V)
Myslel jsem si že snad každého napadne že dynamo nabíjí od určitých otáček a s tím souvisí skoro vše.Jasně že to napětí 14,8V je max.napětí a že dle zátěže může klesnout .Pokud to někomu došlo tak od toho se zase odvíjí nabíjení akumulátoru.V autě mám otáčkoměr s měřičem napětí v palub.síti tak vím jaké je napětí dle (sepnutých spotřebičů)a otáček.Žarovky mám obyčejné ne halogeny a na dení svícení používam jen přední světlomety a zbytek nutný k provozu.Můžete to lehce spočítat kolik je potřeba výkonu.
To Havrla: v dílenské příručce a literatuře k T603 je napsaná max.výše napětí 14,8V je třeba hledat mezi řádky. Jen drobnost současní výrobci automobilů kde je hodně spotřebiču doporučují toto napětí.
To michal heky:Ty body napsal pěkně koušak já jsem měl za to že to je všeobecně známé co je potřeba zkontrolovat.Seřizování nemá smysl popisovat.
Jasně příště to nechám na sraz nebo do hospody jsem praktik né teoretik jako někteří čest vyjímkám.
Myslel jsem si že snad každého napadne že dynamo nabíjí od určitých otáček a s tím souvisí skoro vše.Jasně že to napětí 14,8V je max.napětí a že dle zátěže může klesnout .Pokud to někomu došlo tak od toho se zase odvíjí nabíjení akumulátoru.V autě mám otáčkoměr s měřičem napětí v palub.síti tak vím jaké je napětí dle (sepnutých spotřebičů)a otáček.Žarovky mám obyčejné ne halogeny a na dení svícení používam jen přední světlomety a zbytek nutný k provozu.Můžete to lehce spočítat kolik je potřeba výkonu.
To Havrla: v dílenské příručce a literatuře k T603 je napsaná max.výše napětí 14,8V je třeba hledat mezi řádky. Jen drobnost současní výrobci automobilů kde je hodně spotřebiču doporučují toto napětí.
To michal heky:Ty body napsal pěkně koušak já jsem měl za to že to je všeobecně známé co je potřeba zkontrolovat.Seřizování nemá smysl popisovat.
Jasně příště to nechám na sraz nebo do hospody jsem praktik né teoretik jako někteří čest vyjímkám.
- kovoo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 316
- Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
- Bydlisko: TT
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako vidia Tatru iní..
Honzík napísal:
Jasně příště to nechám na sraz nebo do hospody jsem praktik né teoretik jako někteří čest vyjímkám.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Ako vidia Tatru iní..
Když už jsme u toho, já praktikuji nejraději Prazdroj, Černou Horu a Kozla.
Ovšem realitou všedního pracovního oběda zůstává čepovaný Birel.
Ovšem realitou všedního pracovního oběda zůstává čepovaný Birel.
- Honzík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 108
- Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989 - Bydlisko: Pardubicko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako vidia Tatru iní..
To beru až se tedy bude prakticky něco konat tak si napíší přezdivky a budu hledat s kým.
To ladis:
Musel jsem zajít do garáže a vytáhnout tatřičku a na večer jsem změřil toto:Po výjezdu jsem naměřil bez zapnutých světel výši napětí 14,8V (vše měřeno pro jistotu MX56 Metrix) v rozsahu 1400-4000ot/min pak jsem si zapnul jen přední světla ve dne jak jsem psal výše tak napětí se drželo přibližně 14,5V a snažilo se zvyšovat v rozsahu 1400-4000ot/min.Pak jsem zapnul vše co šlo a napětí se drželo na hodnotě 13,4V v rozsahu 1400-4000ot/min ano nedrží se na té hodnotě striktně 14,8V jak jsem psal .Ale jak vidíte rozsah mezi 13,4V a 14,8V je pouhých 1,4V což si myslím že na mech.regulátor je dobrý výkon a akumulátor se nabíjí v pohodě.Horší to bude samo na volnoběh.V tom je výhoda altíku napřekonatelná. Pro moje jízdy mi dynamo plně vyhovuje a nechci implantovat nějaké cizí orgány.To bych mohl implantovat i nějaký jiný rychloběžný startér skrz odběr když budu jezdit jen v létě.A v zimě startovat klikou i to by šlo.
To ladis:
Nedalo mi to a v jedné knížce elektrické zařízení osobních automobilů je zkráceně:úkolem regulátorů je udržet výsledné napětí na požadované úrovni v rozsahu měnících se otáček a zatížení pokud to nepřesáhne výkon dané soustavy.ladis napísal:A tvrzení "výsledné napětí se drží na hodnotě 14,8V" doufám, vážně nemyslíš. Leda by bylo doplněno o "při otáčkách 2500/min a stále zátěži". Pak ale není třeba regulátoru, že. Něčeho takového totiž není možné v celém rozsahu provozních otáček a odběrů dosáhnout. Taková regulační soustava to zkrátka technicky neumožňuje
Musel jsem zajít do garáže a vytáhnout tatřičku a na večer jsem změřil toto:Po výjezdu jsem naměřil bez zapnutých světel výši napětí 14,8V (vše měřeno pro jistotu MX56 Metrix) v rozsahu 1400-4000ot/min pak jsem si zapnul jen přední světla ve dne jak jsem psal výše tak napětí se drželo přibližně 14,5V a snažilo se zvyšovat v rozsahu 1400-4000ot/min.Pak jsem zapnul vše co šlo a napětí se drželo na hodnotě 13,4V v rozsahu 1400-4000ot/min ano nedrží se na té hodnotě striktně 14,8V jak jsem psal .Ale jak vidíte rozsah mezi 13,4V a 14,8V je pouhých 1,4V což si myslím že na mech.regulátor je dobrý výkon a akumulátor se nabíjí v pohodě.Horší to bude samo na volnoběh.V tom je výhoda altíku napřekonatelná. Pro moje jízdy mi dynamo plně vyhovuje a nechci implantovat nějaké cizí orgány.To bych mohl implantovat i nějaký jiný rychloběžný startér skrz odběr když budu jezdit jen v létě.A v zimě startovat klikou i to by šlo.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako vidia Tatru iní..
michal heky napísal: Tak. Abyste neřekli, že jen mentoruju, ukážu vám obrázek. Vpravo: krabice od bot, vlevo: nafouklá konzerva.
Fíha,tady se to rozjelo..
Heky, vlaštovku na 603ce máš proklatě vysoko
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako vidia Tatru iní..
Koušáku, co Tě vedlo k montáži alternátoru na T603..??
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako vidia Tatru iní..
Důvodů se časem nasbíralo více a tak jsem do toho praštil. Mám nějaké subjektivní postřehy.
Motor se dvěma dynamy pomaleji dosahoval vyšších otáček.
Ani dvě dynama nebyla schopna uživit auto v městském provozu, časté starty, topení, stěrače a světla. Musel jsem stejně dobíjet baterii.
Častější trhání klínových řemenů, dokonce se mi jednou v Praglu utrhla půlka misky na ventilátoru. Havrla s Hekym mi ochotně pomohli a sehnali novou misku.
Motor se víc hřál, protože ventilátor s dynamem má menší plochu lopatek.
Kvůli dynamu jsem musel mít vysoké otáčky volnoběhu a to mi vadí. Rád poslouchám motor, když má tak 500-600 ot/min.
Motor se dvěma dynamy pomaleji dosahoval vyšších otáček.
Ani dvě dynama nebyla schopna uživit auto v městském provozu, časté starty, topení, stěrače a světla. Musel jsem stejně dobíjet baterii.
Častější trhání klínových řemenů, dokonce se mi jednou v Praglu utrhla půlka misky na ventilátoru. Havrla s Hekym mi ochotně pomohli a sehnali novou misku.
Motor se víc hřál, protože ventilátor s dynamem má menší plochu lopatek.
Kvůli dynamu jsem musel mít vysoké otáčky volnoběhu a to mi vadí. Rád poslouchám motor, když má tak 500-600 ot/min.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako vidia Tatru iní..
Já mám motor osazen pouze jedním dynamem - tovární provedení. Baterie 74 Ah, při zajíždění jsem měl problém s rozdělovačem, takže jsme každou chvíli stál, seřizoval doblba zapalování...ne a ne se otočit k domovu, jel jsem stále dál (což byla strašná blbost), motor se šíleně zahříval. Chyba byla v podtlakové regulaci...každopádně jsem při těchto extrémních podmínkách častého startování, někdy se zapnutými světly, nepociťoval, že by bylo dynamo v nabíjení nedostatečné. Popravdě mě Tvé zkušenosti překvapily... Koukl ses v jakém stavu máš vymontované dynamo? Co uhlíky, rotor, ložisko..?? Čudné..
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako vidia Tatru iní..
No Jerry mi to proměřoval a žádný problém nezjistil. Mě to vadilo v provozu, kdy nastartuješ, zahříváš motor, zatopíš a vše jede z baterky. Potom popojedeš na druhý konec města, vypneš, vyřídíš potřebné a znova startuješ, topíš. V létě jsem problémy neměl, ale v za chladu jo.
Dnes mám altík a je to bez problému. Do mé druhé černé 603ky samozřejmě půjde dynamo. Z ní dělník nebude...
Mám na Tebe jacku dotaz, jak seřizuješ redukční ventil topení. Ať točím jak točím, pořád mi to čadí. Už jsem sehnal i nastavenej, čadí taky. Pak jsem to předělal na seřizování průtoku kohoutem jako měly jedničky nebo dvojky a dal jsem ho horizontálně. Taky čadí, někdy víc, někdy míň. Cca po půlhodině třebas přestane čadit a topí bez kouře ale to už mám všude v autě saze. Já už nevím co bych s tím udělal.
Mohlo by se to takhle chovat třebas s propáleným výměnníkem i když minulý rok jsem to topení dělal a výměnník jsem měnil.
Dnes mám altík a je to bez problému. Do mé druhé černé 603ky samozřejmě půjde dynamo. Z ní dělník nebude...
Mám na Tebe jacku dotaz, jak seřizuješ redukční ventil topení. Ať točím jak točím, pořád mi to čadí. Už jsem sehnal i nastavenej, čadí taky. Pak jsem to předělal na seřizování průtoku kohoutem jako měly jedničky nebo dvojky a dal jsem ho horizontálně. Taky čadí, někdy víc, někdy míň. Cca po půlhodině třebas přestane čadit a topí bez kouře ale to už mám všude v autě saze. Já už nevím co bych s tím udělal.
Mohlo by se to takhle chovat třebas s propáleným výměnníkem i když minulý rok jsem to topení dělal a výměnník jsem měnil.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako vidia Tatru iní..
Tady Ti asi moc nepomůžu, sám jsem z Tatry celý bufík rozebral, dal nový kartáče, rotor hodil na soustruh, pač byl vyžvýkaný. Elektromagnetické čerpadlo jsem taky rozebral, vyčistil - v tom byl kámen úrazu, nikdy se mi nepodařilo seřídit zpět správně redukční ventil. Po prvním nastartování bufíku čoudil jako prase..kutil jsem nad tím jak blázen, zkoušel nastavit ventil aspoň do 20 různých poloh...nic a pořád nic. Nasralo mě to, zašel jsem na půdu, z náhradního bufíku vymontoval čerpadlo, bez pročištění, jsem jej tam fláknul a bylo po problému. V dílenské příručce píší, že správně dokáží seřídit redukční ventil jen v servisu...jestli si dobře pamatatuju, tak se seřizuje podle určitého množství benzínu, které jim projde za určitou časovou jednotku..z hlavy si nevzpomenu. Jestli máš dílenskou příručku mrkni se tam (nechce se mi v té kose do garáže). Bohužel mně se tímto stylem ventil seřídit nepodařilo.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako vidia Tatru iní..
Tak tohle je zajímavé. Na T805 mám taky alternátor. Nechápu, jak by motor se dvěma dynamy měl pomaleji dosahovat vyšších otáček když 2 dynama nemají takový výkon jako 1 alternátor. Tohle se mi právě stává u provedení s alternátorem, kdy pokud na volnoběh rozsvítím vše- 4x dálková 2x mlhovka, zadní mlhy , lednička, vnitřní světla, bufík, tak mi o 100 otáček klesne volnoběh. Volnoběh mám pod 500 otáček...koušák napísal:Důvodů se časem nasbíralo více a tak jsem do toho praštil. Mám nějaké subjektivní postřehy.
Motor se dvěma dynamy pomaleji dosahoval vyšších otáček.
Ani dvě dynama nebyla schopna uživit auto v městském provozu, časté starty, topení, stěrače a světla. Musel jsem stejně dobíjet baterii.
Častější trhání klínových řemenů, dokonce se mi jednou v Praglu utrhla půlka misky na ventilátoru. Havrla s Hekym mi ochotně pomohli a sehnali novou misku.
Motor se víc hřál, protože ventilátor s dynamem má menší plochu lopatek.
Kvůli dynamu jsem musel mít vysoké otáčky volnoběhu a to mi vadí. Rád poslouchám motor, když má tak 500-600 ot/min.
U t805, která málo jezdí, má 130w dynamo, tak pokud jezdí bez světel, tak na baterku s nabíječkou ani během roku nejdu.
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako vidia Tatru iní..
Jack: To z dílenské příručky jsem samozřejmě prostudoval, ale chtělo by to nějaké přesnější informace o tom měřícím stole. Nějaké tabulky teplot vstup-výstup, vliv nastavení regulačního ventilu na výstupní teplotu a tak dále. To v té příručce samozřejmě není.
Teoreticky by stačilo přehodit tu hlavičku toho regulačního ventilu s tím regulačním šroubkem z jiného topení. Udělal jsem to a nic, kouří dále.
S Jerrym jsme nad tím laborovali ale nějakého nečoudivého kompromisu mezi teplem a smradem v autě a kolem jsme nedosáhli.
Možná by bylo řešením topení z 613ky.
Teoreticky by stačilo přehodit tu hlavičku toho regulačního ventilu s tím regulačním šroubkem z jiného topení. Udělal jsem to a nic, kouří dále.
S Jerrym jsme nad tím laborovali ale nějakého nečoudivého kompromisu mezi teplem a smradem v autě a kolem jsme nedosáhli.
Možná by bylo řešením topení z 613ky.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako vidia Tatru iní..
Možná známá příručka k topení, ale hodím ji sem. V Tvém "zoufalství" Ti fakt nedokážu pomoc. Napadla mě jedna věc, ale je to nehorázná blbost, pač každé čerpadlo má ten redukční ventil vytažený jinak, ale jestli chceš, změřím Ti vzdálenost o jakou jej mám vytažený já.
Pobavila mě tabulka závad a je jich odstranění:
Topení kouří - Opravit v odborné dílně
Pobavila mě tabulka závad a je jich odstranění:
Topení kouří - Opravit v odborné dílně
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako vidia Tatru iní..
Už jsme při bádání zkoušeli i menší trysku, popřípadě novou o stejnej hodnotě a nikam to nevedlo... Když se už povedlo regulovat, tak topení při startu střílelo (chudá směs), ale po ohřátí topilo pěkně. Za pár tejdnů se to zase rozhodilo a tak to šlo dál. Když se vyřešil rychlej start, tak to zase čmudilo jak dýmovnice a lidi se báli chodit po ulici okolo. Podle mýho je problém ve ztuhlé (nebo popraskané) membráně v regulačnim ventilu. Pak totiž nedochází ke správnému dávkování paliva. Jednou se řešilo i vypínání topení, přesně tedy nevypínání, topilo pořád. Mohla za to malá gumová ploška ve ventilu, která netěsnila a prolínal tudy benzín do topení. Tak jsem vyrobil plošku novou a fungovalo to. Druhej den už bufík opět netopil, guma se nabobtnala a zavřela benzín i při zapnutym elektromagnetu. Nepodařilo se mi sehnat benzínu odolnou gumu, tak do auta putoval regulační ventil poskládanej z nejlepších dílů, co se našly.
- tatrovecka
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 271
- Dátum registrácie: 07 Sep 2008, 16:01
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako vidia Tatru iní..
skusal niekto pouzit do kurenia technicky benzin? je to sice drahe riesenie, ale mozno ucel splni
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako vidia Tatru iní..
..hádam s tým len nechceš napájať bufík..
- francomk
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 277
- Dátum registrácie: 25 Mar 2008, 18:55
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako vidia Tatru iní..
Škoda chlastu na hentaké účelyjack napísal:Hoši s*rte na benzínový hajcung a zahřejte se něčím jiným..
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Ako vidia Tatru iní..
Jerry: mam benzinu odolnou gumu, chces kousek poslat ?
havrla
havrla
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní