Tatra 148
- PAVEL64
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 148
Něco k těm tatrám objevíš tu....
http://liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=36 ... start=3030
a i na dalších stránkách
http://liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=36 ... start=3030
a i na dalších stránkách
Re: Tatra 148
A takhle to vypadá, když se vydám fotit jiné dopravní prostředky a potkám tuhle krasavici- kdo by odolal?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 12:18
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3 1990 (Hasičský útvar Praha)
- Bydlisko: Odolena Voda
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 148
Michal22: Ty exvojenské cisterny jsou typ CAPL-15, tedy cisterny pro plnění letadel.
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 28
- Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 10:25
- Bydlisko: Bratislava - okolie
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 148
Čo by mohlo označovať to číslo 73 za napísom? Je to z celkom netunenej T-1 tak by sa mohlo jednať snáď o ročník?
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 148
mohlo by jít o převodz 813 r.v. 1973 . Někdy jsou takto odlitky značeny.
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 28
- Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 10:25
- Bydlisko: Bratislava - okolie
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 148
Neboli tam rozdiely v prevodoch medzi 813 a 148?
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 148
Rozdíly byly a velké , ale některé věci pasovaly . Je možné , že třeba obal převodovek byl stejný . Ale třeba T148 nemá posilovač řazení a T813 má . Takhle z hlavy si to již nepamatuju .........
- Maxono
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 688
- Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 148
To posledné číslo je rok výroby. Ak máš k dispozícií celé auto rok výroby si najjednoduchšie skontroluješ podľa výrobného štítku alebo podla roku výroby umiestnenom na vzduchojeme pri výfuku.
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 28
- Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 10:25
- Bydlisko: Bratislava - okolie
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 148
Už ju k dispozícii nemám, ale na vzduchojeme štítok nebol. A ak si dobre pamätám tak okrem štítkov na šoférových dverách (tie návodové ako miešať palivá, obsluha navijáku a príprava na brodenie) na kabíne iné neboli. Ale myslím, že ten rok na prevodovke je realny keďže mala starý typ masky (ak sa dá na to spolahnúť ale väčšinou si tam montujú už T2kovú masku) a mala dva piesty (sklapač a bez poklopu dokonca ). A myslím, že pôvodom vojačka.
- Maxono
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 688
- Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 148
Podľa toho čo píšeš to bola určite vojačka. Tie mali na vodičových dverách návod na miešanie paliva, pretože ako jediné mali motory MORUPA. Osobne som videl pár vojenských T-148 a tiež som sa stretol s tým že nemali štítok. Namiesto štítku mali pri skrinke pre akumulátory iba pliešok z mesiacom a rokom výroby.
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 28
- Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 10:25
- Bydlisko: Bratislava - okolie
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 148
Ešte k tej prevodovke: Táto konkrétna Tatra jazdila trochu inak bež druhé ktoré som mal tú česť vyskúšať. Vyzeralo to že je viac prevodovaná do sily.
MORUPA? Ako sa odlišoval od "civilného" (ak sa tak dá vôbec niektorý tatrovácky motor nazvať ). Nie iba trebárs čerpadlo kvôli tým palivám? Lebo sám viem že aj "civilná" dokáže ísť takmer na všetko čo horí
MORUPA? Ako sa odlišoval od "civilného" (ak sa tak dá vôbec niektorý tatrovácky motor nazvať ). Nie iba trebárs čerpadlo kvôli tým palivám? Lebo sám viem že aj "civilná" dokáže ísť takmer na všetko čo horí
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 148
Morupa - elektrické dopravní čerpadlo.
Vícepalivovému motoru se nijak zvlášt neříkalo ...
Vícepalivovému motoru se nijak zvlášt neříkalo ...
- Maxono
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 688
- Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 148
Morupa, odvodené od MOtor pro RUzna PAliva.
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 43
- Dátum registrácie: 30 Mar 2009, 17:16
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 148
Keď sa tu už riešia také technickejšie problémy,pridám aj ja otázku.
V dielenskej príručke T148 sú opísané (aj zakreslené) dva elektromagnetické ventily na prídavnej prevodovke.Ten prvý (v smere jazdy) ovláda radenie príd.prevodovky,ten za ním pripája predný náhon.V robote teraz zhodili nadstavbu z našej 148-čky a je tam iba jeden ventil,ten prvý.Nieje mi teda jasné jak sa tam teda radí predný náhon,lebo vraj funguje.Ide o T2-148 tak neviem či to na tejto inovovanej verzii bolo inak riešené alebo čo.A ak áno,tak ako? Žiaľ nemal som čas ísť po trubkách a hľadať jak to je zapojené.
V dielenskej príručke T148 sú opísané (aj zakreslené) dva elektromagnetické ventily na prídavnej prevodovke.Ten prvý (v smere jazdy) ovláda radenie príd.prevodovky,ten za ním pripája predný náhon.V robote teraz zhodili nadstavbu z našej 148-čky a je tam iba jeden ventil,ten prvý.Nieje mi teda jasné jak sa tam teda radí predný náhon,lebo vraj funguje.Ide o T2-148 tak neviem či to na tejto inovovanej verzii bolo inak riešené alebo čo.A ak áno,tak ako? Žiaľ nemal som čas ísť po trubkách a hľadať jak to je zapojené.
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 43
- Dátum registrácie: 30 Mar 2009, 17:16
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 148
Aha čo som našiel:
http://www.priekopa.sk/index.php?D=372&L=2&lang=sk
To bude Tá,čo ju tu Hynek dávnejšie spomínal.Som veľmi rád,že sa zachovala.
http://www.priekopa.sk/index.php?D=372&L=2&lang=sk
To bude Tá,čo ju tu Hynek dávnejšie spomínal.Som veľmi rád,že sa zachovala.
-
- Diskusný nováčik
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 26 Feb 2011, 16:51
- Tatry, ktoré vlastním: nemám ale řídím 148 a 815
- Bydlisko: Rosice u Brna
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 148
malý dotázeček, na tachometru T-148 máme 2 křivky, a to suchý beton a mokrý asfalt, nevíte jakou to má podstatu?? ještě jsme to nějak neřešili protože na jízdní vlastnosti nemají žádný vliv, ale moc by mne to zajímalo. bohužel příponu BMP mi nedovolili tak alespoň odkaz na stránky facebooka kde najdete našeho miláčka http://www.facebook.com/group.php?gid=2 ... 9&v=photos
- Maxono
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 688
- Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 148
Dve dráhy na rýchlomery predstavujú predpokladané brzdné dráhy na daných povrchoch.
Re: Tatra 148
Zdravim,mam par otazok a potreboval by som poradit.
1* Dostali sme T148 CAS32. Dnes sme ju boli vyskusat a ked sa zohriala na budiku mazania na volnobeznych otackach klesol tlak oleja takmer na 0 a pri 2000 otackach stupne na 3 (zabudol som kuknut v akych hodnotach to ukazuje). Je to normalne alebo niečo odchadza?
2* Aka je normalna prevadzkova teplota motora ? Ukazovatel teploty na palubovke mera teplotu oleja ?
3* Co by sme mali skontrolovat/premazat pred tym nez ju zacneme pouzivat ? Chystame sa na vymenu oleja v motore, prevodovke a Diferencialoch.
Vdaka za vsetky rady.
1* Dostali sme T148 CAS32. Dnes sme ju boli vyskusat a ked sa zohriala na budiku mazania na volnobeznych otackach klesol tlak oleja takmer na 0 a pri 2000 otackach stupne na 3 (zabudol som kuknut v akych hodnotach to ukazuje). Je to normalne alebo niečo odchadza?
2* Aka je normalna prevadzkova teplota motora ? Ukazovatel teploty na palubovke mera teplotu oleja ?
3* Co by sme mali skontrolovat/premazat pred tym nez ju zacneme pouzivat ? Chystame sa na vymenu oleja v motore, prevodovke a Diferencialoch.
Vdaka za vsetky rady.
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 148
Na získání informací ohledně T148 byc spíše použil toto fórum:
http://liaz.cz/forum/viewforum.php?f=14 ... 4d624ffabf
http://liaz.cz/forum/viewforum.php?f=14 ... 4d624ffabf
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 158
- Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 148
1, Nejdříve bych zkusil vyměnit tlakoměr oleje, už se mi stalo, že ukazoval špatně. Pokud by to nebylo tím a nepomohla by ani výměna oleje, tak bývalo vadné olejové čerpadlo. Malý tlak oleje způsoboval, že ventilátor chlazení se nedostatečně otáčí a motor se přehřívá. Provozní teplota se držela v rozmezí 70-110 stupňů. Ve velkých vedrech naložená v kopci, tak dokázala teplota šplhat i přes, ale většinou přišel konec stoupání a zase spadla.Cormick napísal:Zdravim,mam par otazok a potreboval by som poradit.
1* Dostali sme T148 CAS32. Dnes sme ju boli vyskusat a ked sa zohriala na budiku mazania na volnobeznych otackach klesol tlak oleja takmer na 0 a pri 2000 otackach stupne na 3 (zabudol som kuknut v akych hodnotach to ukazuje). Je to normalne alebo niečo odchadza?
2* Aka je normalna prevadzkova teplota motora ? Ukazovatel teploty na palubovke mera teplotu oleja ?
3* Co by sme mali skontrolovat/premazat pred tym nez ju zacneme pouzivat ? Chystame sa na vymenu oleja v motore, prevodovke a Diferencialoch.
Vdaka za vsetky rady.
Ještě se podívat jestli je otevřený chladič oleje.
2, teploměr měří teplotu oleje, čidlo je v bloku motoru.
3, nejlépe si někde sehnat návod na údržbu, kde je vše popsané.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní