Po T114, T115, T128 a prototypech z padesatych let (T116 az T122, T130 a T131) se opet dostavame k necemu znamejsimu - na:
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t137&lang=sk
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t138&lang=sk
jsou prvni verze techn. popisku T137 a T138. Verim, ze vsichni vite, jak sto-osma-tricitka vypada a jiste jste ji videli i ve skutecnosti. Je tu vsak nekolik nejasnosti:
* Oznacovanim podvozku a nastaveb, kterych uz na T138 bylo docela hodne. Co ty pismenka znamenaji a jestli je prirazeni obrazku a oznaceni podvozku v poradku.
* Otvirani dveri kabiny bylo dvojiho provedeni - predpokladam, ze starsi verze T137/8 (zejmena prototypy) maji dvere otvirane jako predni dvere T77 (klika je vepredu), zatimco pozdejsi verze maji kliku dveri vzadu. Na nekterych fotografiich lze vypozorovat dvoji provedeni kliky (zapustena jako u T148 a nezapustena, jako napr. u T111)
* Umisteni blinkru na prednich blatnicich ...
Dale by se hodily nejake dalsi obrazky, zejmena tam, kde u popisku chybi (bagry, cisterny, valniky apod.)
Znalce opet vyzyvam, aby zkontrolovali obsah a pripadne nesrovnalosti hlasili zde.
Diky
PS: jak vypadaly prototypy T132 a T133 [/list]
Tatra 137 a Tatra 138
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Měl bych na t138 jeden prospekt, ale je to v angličtině. Pár verzí tam popsaných bude...
http://tatra.czech-on-line.cz/t138.pdf
http://tatra.czech-on-line.cz/t138.pdf
- mirektatra
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 53
- Dátum registrácie: 24 Jan 2009, 10:15
- Tatry, ktoré vlastním: 57A, 603"3",138 CAS 32, Beta EL 126
- Bydlisko: Krkonoše
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 137 a Tatra 138
Ahojky.
viděl jsem pár fotek prvních typů (co lze u Tatry označit za prototyp, když i jednotlivé kusy v sériové výrobě se liší a nakonec se vše "dojezdí" v běžném provozu?) a mají dveře proti větru i po větru, ovšem viděl jsem i fotky T138 6x4 s viditelně jinou přední nápravou - nemá trubky s poloosami, ale kyvné vidlice.
Zmiňovaný otvor (domělý pro plnění nádrže) před předními dveřmi je víčko náporového větrání kabiny, otevírané zevnitř vozu (asi pružina podobně, jako odklápěcí větrací klapky na motorech soudobých vozů).... názor
P.S. Za prototyp bych považoval zejména verzi s řazením pod volantem a ovládáním uzávěrek a předku páčkou na palubovce, ktrá je vpravo od budíků vyvýšená a zcela jinak tvarovaná.
viděl jsem pár fotek prvních typů (co lze u Tatry označit za prototyp, když i jednotlivé kusy v sériové výrobě se liší a nakonec se vše "dojezdí" v běžném provozu?) a mají dveře proti větru i po větru, ovšem viděl jsem i fotky T138 6x4 s viditelně jinou přední nápravou - nemá trubky s poloosami, ale kyvné vidlice.
Zmiňovaný otvor (domělý pro plnění nádrže) před předními dveřmi je víčko náporového větrání kabiny, otevírané zevnitř vozu (asi pružina podobně, jako odklápěcí větrací klapky na motorech soudobých vozů).... názor
P.S. Za prototyp bych považoval zejména verzi s řazením pod volantem a ovládáním uzávěrek a předku páčkou na palubovce, ktrá je vpravo od budíků vyvýšená a zcela jinak tvarovaná.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných